Beültünk az új Audi A5-be

Látszólag pont olyan, mint a régi

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.06.06. 16.06

9 évvel az első Audi A5-ös bemutatása után ismét van teljesen új A5. Bár ez ránézésre nem biztos, hogy messziről is látszik

Röviden – Audi A5 2016
Mi ez? Az Audi 2007-ben bemutatott kupéjának, az A5-ösnek friss, 2016-os változata
Mi tud? Sportos külsejű kupé, amely hosszabb, könnyebb, tágasabb elődjénél
Mibe kerül? Az európai piacokon ősztől vásárolható meg, ára is akkortájt lesz
Kinek jó? Aki kupéban is a német vonalra gerjed

Laposabb, szélesebb hűtőmaszkot kapott az A5-ös

Az új Audi A5-ös érkezésének nagy feneket kerítettek, díszbe öltözött az ingolstadti Audi Forum, ezernél is több embert hívtak meg az élőben is közvetített látványos szabadtéri rendezvényre, és még a féltve őrzött, régi csodákat is kitolták a placcra, és be is indították őket. Aztán fel-alá száguldoztak velük.

Fényfestés

A statikus autóbemutatók ritkán tartoznak a legizgalmasabb rendezvények közé. Pár kiállított autó a végtelen sorokban hömpölygő emberek tömegében, és persze show. Az Audi A5-öshöz tartozó parádé viszont valóban látványos volt, és az autóhoz hasonlóan van magyar vonatkozása is. Az ingolstadti Audi Forum épületének felületét magyar cég, a Maxin10sity festette meg fénnyel. A fényfestés – más néven videomapping – 1969-ben, az USA-ban indult útjára, 2005-től pedig már kültéri videóvetítések során is használták, amikor 3D-s felületre, például épületekre vetítettek.

1DM31405

55 darab projektor és elképesztő munkamennyiség van a látványos műsor mögött

 

Az Audi Late Night Show-t is 2300 négyzetméternyi lefóliázott épület felületre vetítették, 55 darab bitang teljesítményű projektorral, négy darab, egyenként 9 méter magas vetítőtoronyból. Ezek darabja 5 tonnányi technikai felszerelést tart és több mint 25 kilométernyi vezeték köti össze őket.

Külső, karosszéria

Külsőre nem neveznénk drámainak a változást, az A5-ös úgy új, hogy közben baromira hasonlít az elődre is. Közelebbről nézve azért hamar előtűnnek a kasztni részletei, az agyafúrt ívek, vasalások. Az alaphangulat, stílus megmaradt ugyan, de a teljes hosszúság mellett a tengelytáv is nőtt, a túlnyúlások viszont kisebbek lettek. Háromdimenziós hullámvonal fut végig az oldalán, és a többi vasalás, vonal is jóval határozottabb, mint az elődön volt. Alacsonyabb, szélesebb a hűtőmaszk, és új ívet kaptak a fényszórók is.

Ami nem látszik, az az akár 60 kilogrammos súlycsökkenés, amit  – “intelligens vegyes anyaghasználat és a könnyűszerkezetes építés eredményeképpen” – értek el. Szintén láthatatlan, de mégis érdekes a 0,25-os légellenállási együttható, ami példás teljesítmény egy ívekkel ennyire szabdalt karosszériájú autótól.

1DM31433

A kisasszony az autóhoz öltözött. Biztos megérte, vagy 1000 képet csináltatott magáról az A5-össel.

Motorok, váltók

Az új Audi A5 Coupé összesen ötféle motorral rendelhető majd, két benzines és három dízel lesz az árlistán. A korábbiaknál erősebbek lesznek, a leggyengébb 190, a legerősebb 286 lóerős lesz, ez a kifutó csapatnál akár 17 százalékkal nagyobb teljesítményt jelenthet, amihez akár 22 százalékkal kisebb fogyasztás is társulhat. Ezen felül egy bivalyerős turbós V6-os benzinessel is rendelhető az autó. A 354 lóerős, 500 Nm-es csúcsnyomatékra képes 2995 köbcentis TFSI 21 lóerővel erősebb elődjénél, és 4,7 másodperce elég neki, hogy az autó elérje vele a 100-as tempót, és katalógus szerint 7,3 literrel is el lehet vele járni. Hehehe.

1DM31401

Az első kép a belső térről. Igaz, ez a puccos S5-ös utastere

Hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó jár a négyhengeres, illetve a 218 lovas 3 literes TDI motorokhoz, a nyolcfokozatú tiptronic a legerősebb dízel, valamint az S5-ös kiváltsága. Utóbbi motorokhoz már alapkivitelben jár a quattro-hajtás. Felárért ez még sport-differenciálművel tovább extrázható.

Belső tér, csomagtartó

A néhány centis hossznövekedéssel párhuzamosan az utastér is tágasabb lett, stílusában az Audi A4-esben megismert vonalat követi. Az összeszerelés príma, az anyagokhoz jó hozzádörgölőzni, de ezt nagyjából már megszoktuk az Auditól. Ugyanúgy, ahogy azt is, hogy poénnak, frappáns megoldásnak nyomát sem találjuk az ijesztően tökéletes belsőben. Csomagtartója szintén nőtt valamicskét, egészen pontosan 10 litert, így 465 literes. Üléseinek háttámlái 40:20:40 arányban dönthetőek, és egy karral a csomagtartó felől is egyszerűen előrehajthatóak. Felárért lábmozdulattal is nyitható csomagtérajtóval is rendelhető az A5-ös.

1DM31460

Igazi műszerek már nincsenek, itt minden virtuális

Mikortól, mennyiért?

Az új Audi A5 Coupé 2016 őszén érkezik az európai piacra, elődjéhez képest valamivel gazdagabb alapfelszereltséggel. Ebben egyebek mellett LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenonfényszórók, LED-es hátsó lámpák és belső világítás, a 7 colos monitorral felszerelt, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott Audi MMI rádió, multifunkciós kormánykerék, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és az Audi pre sense city is megtalálható. Az árakról egyelőre még semmi konkrét nincs, de számottevő drágulás nem nagyon valószínű. Majd ősz táján megtudjuk.

1DM31420

LED-es lámpák hátul. A csomagtérajtó láblendítésre is nyílik

Szavazás

Hogy tetszik az új Audi A5? Kéne? Vagy uncsi? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.