Beültünk az új Audi A5-be

Látszólag pont olyan, mint a régi

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.06.06. 16.06

9 évvel az első Audi A5-ös bemutatása után ismét van teljesen új A5. Bár ez ránézésre nem biztos, hogy messziről is látszik

Röviden – Audi A5 2016
Mi ez? Az Audi 2007-ben bemutatott kupéjának, az A5-ösnek friss, 2016-os változata
Mi tud? Sportos külsejű kupé, amely hosszabb, könnyebb, tágasabb elődjénél
Mibe kerül? Az európai piacokon ősztől vásárolható meg, ára is akkortájt lesz
Kinek jó? Aki kupéban is a német vonalra gerjed

Laposabb, szélesebb hűtőmaszkot kapott az A5-ös

Az új Audi A5-ös érkezésének nagy feneket kerítettek, díszbe öltözött az ingolstadti Audi Forum, ezernél is több embert hívtak meg az élőben is közvetített látványos szabadtéri rendezvényre, és még a féltve őrzött, régi csodákat is kitolták a placcra, és be is indították őket. Aztán fel-alá száguldoztak velük.

Fényfestés

A statikus autóbemutatók ritkán tartoznak a legizgalmasabb rendezvények közé. Pár kiállított autó a végtelen sorokban hömpölygő emberek tömegében, és persze show. Az Audi A5-öshöz tartozó parádé viszont valóban látványos volt, és az autóhoz hasonlóan van magyar vonatkozása is. Az ingolstadti Audi Forum épületének felületét magyar cég, a Maxin10sity festette meg fénnyel. A fényfestés – más néven videomapping – 1969-ben, az USA-ban indult útjára, 2005-től pedig már kültéri videóvetítések során is használták, amikor 3D-s felületre, például épületekre vetítettek.

1DM31405

55 darab projektor és elképesztő munkamennyiség van a látványos műsor mögött

 

Az Audi Late Night Show-t is 2300 négyzetméternyi lefóliázott épület felületre vetítették, 55 darab bitang teljesítményű projektorral, négy darab, egyenként 9 méter magas vetítőtoronyból. Ezek darabja 5 tonnányi technikai felszerelést tart és több mint 25 kilométernyi vezeték köti össze őket.

Külső, karosszéria

Külsőre nem neveznénk drámainak a változást, az A5-ös úgy új, hogy közben baromira hasonlít az elődre is. Közelebbről nézve azért hamar előtűnnek a kasztni részletei, az agyafúrt ívek, vasalások. Az alaphangulat, stílus megmaradt ugyan, de a teljes hosszúság mellett a tengelytáv is nőtt, a túlnyúlások viszont kisebbek lettek. Háromdimenziós hullámvonal fut végig az oldalán, és a többi vasalás, vonal is jóval határozottabb, mint az elődön volt. Alacsonyabb, szélesebb a hűtőmaszk, és új ívet kaptak a fényszórók is.

Ami nem látszik, az az akár 60 kilogrammos súlycsökkenés, amit  – “intelligens vegyes anyaghasználat és a könnyűszerkezetes építés eredményeképpen” – értek el. Szintén láthatatlan, de mégis érdekes a 0,25-os légellenállási együttható, ami példás teljesítmény egy ívekkel ennyire szabdalt karosszériájú autótól.

1DM31433

A kisasszony az autóhoz öltözött. Biztos megérte, vagy 1000 képet csináltatott magáról az A5-össel.

Motorok, váltók

Az új Audi A5 Coupé összesen ötféle motorral rendelhető majd, két benzines és három dízel lesz az árlistán. A korábbiaknál erősebbek lesznek, a leggyengébb 190, a legerősebb 286 lóerős lesz, ez a kifutó csapatnál akár 17 százalékkal nagyobb teljesítményt jelenthet, amihez akár 22 százalékkal kisebb fogyasztás is társulhat. Ezen felül egy bivalyerős turbós V6-os benzinessel is rendelhető az autó. A 354 lóerős, 500 Nm-es csúcsnyomatékra képes 2995 köbcentis TFSI 21 lóerővel erősebb elődjénél, és 4,7 másodperce elég neki, hogy az autó elérje vele a 100-as tempót, és katalógus szerint 7,3 literrel is el lehet vele járni. Hehehe.

1DM31401

Az első kép a belső térről. Igaz, ez a puccos S5-ös utastere

Hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó jár a négyhengeres, illetve a 218 lovas 3 literes TDI motorokhoz, a nyolcfokozatú tiptronic a legerősebb dízel, valamint az S5-ös kiváltsága. Utóbbi motorokhoz már alapkivitelben jár a quattro-hajtás. Felárért ez még sport-differenciálművel tovább extrázható.

Belső tér, csomagtartó

A néhány centis hossznövekedéssel párhuzamosan az utastér is tágasabb lett, stílusában az Audi A4-esben megismert vonalat követi. Az összeszerelés príma, az anyagokhoz jó hozzádörgölőzni, de ezt nagyjából már megszoktuk az Auditól. Ugyanúgy, ahogy azt is, hogy poénnak, frappáns megoldásnak nyomát sem találjuk az ijesztően tökéletes belsőben. Csomagtartója szintén nőtt valamicskét, egészen pontosan 10 litert, így 465 literes. Üléseinek háttámlái 40:20:40 arányban dönthetőek, és egy karral a csomagtartó felől is egyszerűen előrehajthatóak. Felárért lábmozdulattal is nyitható csomagtérajtóval is rendelhető az A5-ös.

1DM31460

Igazi műszerek már nincsenek, itt minden virtuális

Mikortól, mennyiért?

Az új Audi A5 Coupé 2016 őszén érkezik az európai piacra, elődjéhez képest valamivel gazdagabb alapfelszereltséggel. Ebben egyebek mellett LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenonfényszórók, LED-es hátsó lámpák és belső világítás, a 7 colos monitorral felszerelt, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott Audi MMI rádió, multifunkciós kormánykerék, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és az Audi pre sense city is megtalálható. Az árakról egyelőre még semmi konkrét nincs, de számottevő drágulás nem nagyon valószínű. Majd ősz táján megtudjuk.

1DM31420

LED-es lámpák hátul. A csomagtérajtó láblendítésre is nyílik

Szavazás

Hogy tetszik az új Audi A5? Kéne? Vagy uncsi? Pontozz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.