Airwheel M3: Ez már nekünk is sok

Vezettük: Airwheel M3

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 07.00

Imádjuk az Airwheel kerekes bolondságait, de ez már nekünk, trotty öregembereknek tényleg sok. Elektromos gördeszkán próbáltunk életben maradni.

Röviden – Airwheel M3 elektromos gördeszka
Mi ez? Elektromos, távirányítós gördeszka
Mi tud? Csendben gurul, és közben nem kell lábbal lökdösni előre
Mibe kerül? 129 ezer forint
Kinek jó? Aki majomügyességgel rendelkezik és nem kívánja hajtani magát deszkázás közben

airwheel_bp

Airwheel márkanévvel már tengernyi elektromos-hajtású, kerekes izét próbáltunk már ki az egykerekű rettenettől a teljesen korrekt Segway klónokig. A mostani azonban mindegyiken túltesz kreténségben. Ismerkedjenek meg az M3-as kódnevű villanyhajtású, távirányítós istenharagjával gördeszkával! Íme:

Csúszásmentes, rücsis felület


Külső

Az Airwheel M3-asa majdnem úgy néz ki mint egy igazi gördeszka. Ugyan kicsit magasabban van a deszkája, és a kerekei is puffadtabbak, illetve az alján van egy nagy villamos elosztódoboz formájú izé, de különben teljesen felismerhető gördeszka-szerű dolog. Kivitelre egész meggyőző, rendes anyagokból, szépen összeépített játékszer ez, csak kicsit bumfordi. A motort az egyik hátsó kerékkel építették egybe – igen, az ördögi szerkezet egykerék-hajtású, de ez is bőven elég – és alig nyúlfarknyi vezeték fut bele a deszka aljára szerelt műanyag dobozba. Ez a doboz rejti az akksipakkot és a biztonság kedvéért megduplázott vezérlőáramkört is. Bekapcsolni a nagy piros nyomógombbal kell, ami csinosan világít is, ha a cucc már akcióképes.

Egy darab hajtott kereke van, a jobb hátsó

Egy darab hajtott kereke van, a jobb hátsó


Milyen vele menni?

Igaz, ilyenkor menni még nem tudunk vele. Illetve csak hagyományos, lábbal lökdösős módszerrel, de azt meg minek, ha van benne motor is. Ha el akarunk vele indulni, kézbe kell venni a körtemuzsikára hasonlító távirányítót. Ennek is van ki- és bekapcsológombja, irányváltója és gáz-fékpöcke is. Bekapcsolás után a kívánt irányt kell kiválasztani – tolatni ilyenkor nem tud, csak fékezni – és finoman előrenyomni a gázkart, ha lassítani kell, akkor meg hátrahúzni. Elsőre garantáltan leesünk róla, bárki bármit is mond. Szerencsére ha elengedjük a távirányító pöckét, a rugó visszaállítja semleges helyzetbe és amíg mi anyázva feltápászkodunk, addig megáll a gördeszka is. Nem pusztít, mészárol tovább kontrollálatlanul.

airwheel_boards

Ha a harmadik leesés után még mindig feltett szándékunk, hogy haladjunk  ezzel az átokkal, akkor érdemes nagyon rogyasztott lábbal felkészülni arra, hogy valaki majd kirúgja alólunk a deszkát és közben rettentő finoman előre tolni a gázkart. Előbb utóbb sikerülni fog. A gyilkos motornyomaték és a hirtelen gyorsulás ellen jó taktika lehet az is, ha a vállalkozószellemű sofőr lábbal felgyorsítja a járgányt és már haladás közben ad finoman gázt.

Biztonsági játékosok úgy is közlekedhetnek vele, hogy szánalmas módon ráülnek a rücsis felületű deszkára és úgy élvezik a száguldást. Így mondjuk problémásabb a kanyarodás, de leesni sokkal nehezebb. Ja, bármennyire is jó ötletnek tűnik, ne adjuk oda a távirányítót másnak, míg mi az M3-on kucorgunk. Még ha azt is gondoljuk róla, hogy a barátunk.

Valahogy így fest az ember az Airwheel M3-ason:

Adatlap

Airwheel M3

Méretek h/sz/m – 790/369/198 mm
Saját tömeg 11,55 kg
Terhelhetőség 100 kg
Mászóképesség kb. 15° (60kg terhelés mellett akár 18°)
Végsebesség 20 km/h
Akkumulátor 81,4Wh / 162,8Wh
Listaár: 129 ezer forint

Menet közben kicsit zavaró, hogy magasabban vagyunk rajta, mint egy mezei deszkán, nagyobbak, szélesebbek a kerekek is és a masszív recék miatt sík úton is kissé zörgősen halad a jószág miközben a villanymotor kellemesen süvölt. A nagy kerekek és a terepgumi viszont kifejezetten jó szolgálatot tesznek földúton, fűben.

Fordulóköre hatalmas, de mivel dunsztom nincs róla, hogy egy hagyományos gördeszka érzésre hogy fordul, így nem minősíteném az Airwheel-ét sem. Meg igazából ezek teljesen mellékes dolgok, ha nem adja ki a kanyart, arrébb kell lökdösni és kész. Feltéve ha briliáns fékkezeléssel megúsztuk a becsapódást.

Viszont a deszka hasa alatt cipelt akksipakk egész hülyén néz ki és csomó helyen – járdára felfuttatva az elejét – el lehet vele így akadni. Mondjuk abban is van valami, hogy egy bő 10 kilós cuccal senki nem fog ugratgatni fel, le.

Távirányító a deszkán

Míg a legtöbb hasonló járgánnyal előbb utóbb azért megtanultunk haladni, néha néha már élveztük is velük a közlekedést, addig a villanydeszka leginkább csak pihent az asztal alatt. De ez főleg a mi hibánk, mert ugyan vezettünk már mindenféle marhaságot, de a gördeszka valahogy kimaradt a fiatalságunkból. Most sajnálhatjuk igazán.

Mókás, gyárinak tűnő kisfilmecske a végére, amelyben végig egy lefittyedt akksipakkos deszkával halad a boldog főhős:

Mellette – Ellene
  • Tutira megnézik az utcán
  • Bivalyerős villanymotor
  • Minőségi kivitel
  • Ideges motor
  • Gyakorlást igényel a használata
 

Szavazás

Kéne egy ilyen izé? Vagy az ilyet tessék csal lábbal hajtani?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.