Airwheel M3: Ez már nekünk is sok

Vezettük: Airwheel M3

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.05.21. 07.00

Imádjuk az Airwheel kerekes bolondságait, de ez már nekünk, trotty öregembereknek tényleg sok. Elektromos gördeszkán próbáltunk életben maradni.

Röviden – Airwheel M3 elektromos gördeszka
Mi ez? Elektromos, távirányítós gördeszka
Mi tud? Csendben gurul, és közben nem kell lábbal lökdösni előre
Mibe kerül? 129 ezer forint
Kinek jó? Aki majomügyességgel rendelkezik és nem kívánja hajtani magát deszkázás közben

airwheel_bp

Airwheel márkanévvel már tengernyi elektromos-hajtású, kerekes izét próbáltunk már ki az egykerekű rettenettől a teljesen korrekt Segway klónokig. A mostani azonban mindegyiken túltesz kreténségben. Ismerkedjenek meg az M3-as kódnevű villanyhajtású, távirányítós istenharagjával gördeszkával! Íme:

Csúszásmentes, rücsis felület


Külső

Az Airwheel M3-asa majdnem úgy néz ki mint egy igazi gördeszka. Ugyan kicsit magasabban van a deszkája, és a kerekei is puffadtabbak, illetve az alján van egy nagy villamos elosztódoboz formájú izé, de különben teljesen felismerhető gördeszka-szerű dolog. Kivitelre egész meggyőző, rendes anyagokból, szépen összeépített játékszer ez, csak kicsit bumfordi. A motort az egyik hátsó kerékkel építették egybe – igen, az ördögi szerkezet egykerék-hajtású, de ez is bőven elég – és alig nyúlfarknyi vezeték fut bele a deszka aljára szerelt műanyag dobozba. Ez a doboz rejti az akksipakkot és a biztonság kedvéért megduplázott vezérlőáramkört is. Bekapcsolni a nagy piros nyomógombbal kell, ami csinosan világít is, ha a cucc már akcióképes.

Egy darab hajtott kereke van, a jobb hátsó

Egy darab hajtott kereke van, a jobb hátsó


Milyen vele menni?

Igaz, ilyenkor menni még nem tudunk vele. Illetve csak hagyományos, lábbal lökdösős módszerrel, de azt meg minek, ha van benne motor is. Ha el akarunk vele indulni, kézbe kell venni a körtemuzsikára hasonlító távirányítót. Ennek is van ki- és bekapcsológombja, irányváltója és gáz-fékpöcke is. Bekapcsolás után a kívánt irányt kell kiválasztani – tolatni ilyenkor nem tud, csak fékezni – és finoman előrenyomni a gázkart, ha lassítani kell, akkor meg hátrahúzni. Elsőre garantáltan leesünk róla, bárki bármit is mond. Szerencsére ha elengedjük a távirányító pöckét, a rugó visszaállítja semleges helyzetbe és amíg mi anyázva feltápászkodunk, addig megáll a gördeszka is. Nem pusztít, mészárol tovább kontrollálatlanul.

airwheel_boards

Ha a harmadik leesés után még mindig feltett szándékunk, hogy haladjunk  ezzel az átokkal, akkor érdemes nagyon rogyasztott lábbal felkészülni arra, hogy valaki majd kirúgja alólunk a deszkát és közben rettentő finoman előre tolni a gázkart. Előbb utóbb sikerülni fog. A gyilkos motornyomaték és a hirtelen gyorsulás ellen jó taktika lehet az is, ha a vállalkozószellemű sofőr lábbal felgyorsítja a járgányt és már haladás közben ad finoman gázt.

Biztonsági játékosok úgy is közlekedhetnek vele, hogy szánalmas módon ráülnek a rücsis felületű deszkára és úgy élvezik a száguldást. Így mondjuk problémásabb a kanyarodás, de leesni sokkal nehezebb. Ja, bármennyire is jó ötletnek tűnik, ne adjuk oda a távirányítót másnak, míg mi az M3-on kucorgunk. Még ha azt is gondoljuk róla, hogy a barátunk.

Valahogy így fest az ember az Airwheel M3-ason:

Adatlap

Airwheel M3

Méretek h/sz/m – 790/369/198 mm
Saját tömeg 11,55 kg
Terhelhetőség 100 kg
Mászóképesség kb. 15° (60kg terhelés mellett akár 18°)
Végsebesség 20 km/h
Akkumulátor 81,4Wh / 162,8Wh
Listaár: 129 ezer forint

Menet közben kicsit zavaró, hogy magasabban vagyunk rajta, mint egy mezei deszkán, nagyobbak, szélesebbek a kerekek is és a masszív recék miatt sík úton is kissé zörgősen halad a jószág miközben a villanymotor kellemesen süvölt. A nagy kerekek és a terepgumi viszont kifejezetten jó szolgálatot tesznek földúton, fűben.

Fordulóköre hatalmas, de mivel dunsztom nincs róla, hogy egy hagyományos gördeszka érzésre hogy fordul, így nem minősíteném az Airwheel-ét sem. Meg igazából ezek teljesen mellékes dolgok, ha nem adja ki a kanyart, arrébb kell lökdösni és kész. Feltéve ha briliáns fékkezeléssel megúsztuk a becsapódást.

Viszont a deszka hasa alatt cipelt akksipakk egész hülyén néz ki és csomó helyen – járdára felfuttatva az elejét – el lehet vele így akadni. Mondjuk abban is van valami, hogy egy bő 10 kilós cuccal senki nem fog ugratgatni fel, le.

Távirányító a deszkán

Míg a legtöbb hasonló járgánnyal előbb utóbb azért megtanultunk haladni, néha néha már élveztük is velük a közlekedést, addig a villanydeszka leginkább csak pihent az asztal alatt. De ez főleg a mi hibánk, mert ugyan vezettünk már mindenféle marhaságot, de a gördeszka valahogy kimaradt a fiatalságunkból. Most sajnálhatjuk igazán.

Mókás, gyárinak tűnő kisfilmecske a végére, amelyben végig egy lefittyedt akksipakkos deszkával halad a boldog főhős:

Mellette – Ellene
  • Tutira megnézik az utcán
  • Bivalyerős villanymotor
  • Minőségi kivitel
  • Ideges motor
  • Gyakorlást igényel a használata
 

Szavazás

Kéne egy ilyen izé? Vagy az ilyet tessék csal lábbal hajtani?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.