Használt autó: szívó vagy turbó benzinest?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.05.18. 16.00

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Használt autó: szívó vagy turbó benzinest?

A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához. Az elmúlt időszak olvasói leveleiből válogattunk, felmerül a szívó vagy benzines témakör, illetve a külföldi autó behozatala is.

Osztrák rendszám

Olvasónk kérdez Kedves András, Nagyon örültem cikkjeiknek, melyekben a német/osztrák autóbehozatalt mutatják be részletesen. Egy kérdéssel kapcsolatban viszont nem vagyok teljesen tisztában még ezek elolvasása után sem: ha osztrák autót vásárlok, és azon van vizsga (neu Pickerl), akkor azzal haza tudok jönni lábon? Vagy ott is kell exportrendszám, mint a németeknél? Ha hazajövök osztrák (nem export) rendszámmal, akkor honosítás után mi lesz a rendszám sorsa? Szakértőnk válaszol Kedves Norbert! Ha az osztrák eladó fent hagyja a rendszámot és megkockáztatja, hogy Ön balesetet okoz hazafelé az ő rendszáma és felelősségbiztosítása terhére, akkor az adásvételi szerződés meglétével akár haza is jöhetne vele. De ez nagyon valószínűtlen, reálisabb, hogy rendszám nélkül tudja megvásárolni az autót. Tehát a várhatóan rendszámtábla nélküli autó mozgatására ki kell váltania a zöld exportrendszámot, kb. 280 eurós költséggel, de az összegben nem vagyok biztos. 77518_639873_1000x700 (1) Az ún. Überstellungskennzeichen 21 napra érvényes és biztosítja az autó jogszerű kivitelét lábon Ausztriából. Az osztrák exportrendszám ügyében a biztosítótársaságok forgalomba helyezési irodáiban (Zulassungsstellen der Versicherungsgesellschaften) kell eljárnia. Én egyszer voltam csak ilyen irodában (többnyire németországi behozatalokban vállaltam szerepet), de ott mintegy 10 perc alatt végeztünk a kocsi forgalomból történő kivonásával. Remélem, hasonló szerencséje lesz az exportrendszámmal is. A zöld rendszám költsége kötelező felelősségbiztosítás nélkül 184,3 euró. Ebből 36 euró visszajár, ha egy éven belül leadja a rendszámtáblát ugyanott, ahol igényelte. Azt nem tudom, hogy ez postán is megy-e vagy a kaució visszakapásához személyesen kell-e leadni a rendszámot. Ausztriában a lejárt vizsga nem tiltja ki rögtön a kocsit a forgalomból, van pár hónap türelmi idő, ún Überzug, kb. túlhúzás. Mivel a műszaki friss lesz, ezzel nem kell foglalkoznia. Sok sikert és örülök, hogy hasznosak voltak a cikkek! A témába vág, hogy nemsokára megjelenik az Autó Magazin használtautó-vásárlási tanácsadója, amiben öt oldalon pont erről a témáról lesz szó lépésről lépésre, a kinti vételtől a hazai rendszámozás buktatóiig. Üdvözlettel, Szörényi András

Gondozásmentes autó 1,8 millióért

Olvasónk kérdez Tisztel Szakértő, Autóvásárláshoz szeretném a segítségét kérni. Autópályán és városban egyaránt használnám az autót, napi kb 80-100 km-t, melynek 80%-a autópálya. Keretünk 1,5-1,8 M Ft.”Gondozásmentes”, megbízható női autót szeretnék. Jelenleg egy Suzuki Splash-em van, de ennél az 1,0 motort kevésnek érzem autópályán. Milyen típust javasolna ezek alapján? Válaszát előre is köszönöm! Szakértőnk válaszol Kedves Ágnes! A gondozásmentesnek hitt autók sem gondozásmentesek, csak elhanyagoltak, ami megbosszulja magát. Bármilyen autót is vesz, 10, de legfeljebb 15 000 kilométerenkénti olajcserét meghálálják az autók. Kézenfekvő volna átnyergelnie a Splash 1,2 literes benzines változatára vagy akár az 1,3-as dízelre. Ha típust is váltana, akkor 1,6-1,8 millió forintból vennék egy szép Nissan Note-ot, erre a futásteljesítményre a takarékos 1,5 dCi dízellel vagy a dízelt öt literje helyett 6-6,5 litert fogyasztó 1,4 literes benzinessel. 63001_502057_1000x700 Ha szóba jön nagyobb autó is, akkor a Ford Focus II generációját nézném meg közelebbről, akár a 2008-as modellfrissítés utáni autókat az 1,6 TDCi dízellel. Itt arra kell nagyon ügyelnie, hogy mindenképp a 66 kW/90 lóerős verziót vegye, ne a 80 kW/109 LE teljesítményűt! Az okokat itt megtalálja, de a részecskeszűrő és a kettős tömegű lendkerék hiánya a fő motiváció a kisebb gyengébbik motor mellett: A Focus szerintem az optimum ár/érték arányban, de a Kia Cee’d is igazán jó autó vagy az egy embernek talán túl nagy, de magas használati értékű és nyomott árú SEAT Toledo III, az 1,9 TDI-vel. Ár/érték arányban a dízel FIAT-ok nagyon jók, ne higgye le, hogy betegágy mindegyik! Grande Puntóból elég szépek vannak ezért a pénzért az 1,3-as dízellel. Ez a cikk a motor miatt érdekes, hiába van még az előző generációban: De közel kétmillióért már a Bravo is simán elérhető. A vezetett szervizkönyv legyen alapfeltétel és keresse fel az alvázszám alapján a kinézett kocsit karbantartó szervizeket, hogy találkoztak-e az autóval. Sok sikert az autókereséshez! Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

Turbó vagy szívó?

Olvasónk kérdezi  Tisztelt Szerkesztőség! Talán Önök írták, hogy használt dízel helyett inkább szívó benzinest. De melyiket? Porlasztósat, befecskendezőset, VVT-it? Mi a véleményük az új turbó benzinesekről, ezek is drágán javíthatóak, mint a dízeles társaik? Ha választhatnának /pld.Dácia Sandero/ az 1.4 benzines, vagy 0.9 turbós között melyik legyen? Köszönöm válaszukat! 111 Szakértőnk válaszol Kedves István! Nem lehet általános érvényű ítélete mondani, mert az embereknek eltérő autókra van igényük, így egy használt dízel is ésszerű lehet. Általában ezt gondolom a témáról. Az állítható szelepvezérlésű európai autókban a vezérlésállítás majdnem mindig hibaforrás, legyen az Alfa Romeo, BMW VANOS, Ti-VCT Ford stb. A japánokban ez sokkal kevésé jellemző. A turbómotoros, kis hengerűrtartalmú autóktól nem tartanánk. A VW konszern korábbi, láncos vezérlésű TSI motorjain sem a turbófeltöltő volt a gond, hanem a szerencsétlen konstrukciójú vezérműlánc, a láncfeszítő és a túlzott olajcsere-periódus. A típusokkal kapcsolatban itt talál részletes információt illetve a FIAT Bravo 1,4 T-Jet használt autó tesztjében. A két Dacia közül a 0,9 literest venném, mert nagyobb a nyomatéka kis fordulaton és egy kulturált használattal 150-200 000 kilométerenként esedékes turbócsere költsége nem akkora tétel, mint amekkora öröm egy erősebb és nyomatékosabb motort használni éveken át. Mivel a 0,9 TCe vezérműlánca a gyár szerint karbantartásmentes, ha ez tényleg igaznak bizonyult, akkor a vezérléscsere költségétől is mentesül, szemben az 1,4-essel. Ha azonban a szervizkiadások minimalizálása fontosabb a jobban húzó motornál, akkor a szívó benzinest javasoljuk. Akár a most kapható 1,2 16V-vel, akár a korábbi Sandero 1,4-gyel nagyon csekély a valószínűsége, hogy megbízhatósági gondokkal találkozzon. Üdvözlettel, Szörényi András Szörényi András

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.