Százmilliós autócsodák a Balaton partján

III. Balatonfüred Concours d'Elegance

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.17. 19.16

Idén is megrendezték Balatonfüreden a Concours d’Elegance oldtimer szépségverseny, ahová ismét ellátogattunk és igazán érdekes kulisszatitkokat tudtunk meg a garázstúrán. Ne aggódjatok, hoztunk rengeteg fotót is.

Az autók gördülő múzeumának is nevezhetnénk a balatonfüredi Concours d’Elegance-t, amit idén rendeztek harmadik alkalommal. Ebben az évben közel 60 különleges veterán autó vonult fel a füredi Tagore sétányon, hogy az Európában is ritkaságnak számító személy- és versenyautókban gyönyörködjenek a látogatók. 2016-ban a rendezvény különleges rangot kapott, az idén 50 éves FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens / Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége) kiemelte a balatonfüredi rendezvényt, a több száz hasonló eseménye közül, az Unesco pedig patronált státuszt biztosított számukra.


 – A képre kattintva nyílik a megagaléria –

Mi újságírók már a rendezvény előtti napon megnézhettük az autókat, méghozzá a garázsban, ahol a félhomály és az instant idegenvezetés egészen különleges hangulatot kölcsönzött az estének. Négyesi Pál oldtimer-szakértőnek hála pedig valódi kulisszatitkokat tudhattunk meg az autóipar hajnalán készült járművekről. Az 1934-es Maserati 8CM nyolchengeres fenevad 250 lóerő körül teljesítménnyel bír. A 8CM és társai korában volt szükség igazán acélgolyókra, ha valaki versenyzésre tette fel az életét. Ennek a példánynak a története valami elképesztő, érdemes végignézni.

Másik két kuriózum, a Dusenberg J és a Farman A6B, egy amerikai és egy francia remekmű. Mindkettőbe soros nyolchengeres motort szereltek, előbbi 6.8, utóbbi 6.3 literes űrtartalommal.

A Bucciali – Cord L29-ből mindössze egy darab maradt meg, ez is “csupán” egy hivatalos, a gyártó által elfogadott tökéletes másolat. Az eredeti autó 1931-ben látta meg a napvilágot az Egyesült Királyságban, a replika 2012-ben készült el. A videóból rengeteg érdekesség kiderül, az is, hogy fronthajtású modellről van szó!

A BMW volt a rendezvény egyik főszponzora, így ők külön standdal voltak kint, ahol többek között a legújabb modellek álltak.

D07_8309

BMW M2 – háromliteres M Twinpower Turbo hathengeres motorral, 370 lóerő maximális teljesítménnyel és 464 Nm csúcsnyomatékkal, de a motor intenzív gázadásra rövid ideig 500 Nm-t leadására is képes.

D07_8365

BMW 440i Cabrio – háromliteres sorhat, 326 lóerő és maximális szabadságérzet

D07_8362

BMW 228i Cabrio – 245 lóerő ebben a kis méregzsákban, több mint elég. Kiváló élményautó egy kanyargós szerpentinen.

D07_8369

Mini Cooper S Cabrio – Csak meg kell várni míg bemelegszik a kipufogórendszer, és úgy durrog, mintha géppuska lenne a farába szerelve.

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.