Az autók gördülő múzeumának is nevezhetnénk a balatonfüredi Concours d’Elegance-t, amit idén rendeztek harmadik alkalommal. Ebben az évben közel 60 különleges veterán autó vonult fel a füredi Tagore sétányon, hogy az Európában is ritkaságnak számító személy- és versenyautókban gyönyörködjenek a látogatók. 2016-ban a rendezvény különleges rangot kapott, az idén 50 éves FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens / Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége) kiemelte a balatonfüredi rendezvényt, a több száz hasonló eseménye közül, az Unesco pedig patronált státuszt biztosított számukra.

 – A képre kattintva nyílik a megagaléria –

Mi újságírók már a rendezvény előtti napon megnézhettük az autókat, méghozzá a garázsban, ahol a félhomály és az instant idegenvezetés egészen különleges hangulatot kölcsönzött az estének. Négyesi Pál oldtimer-szakértőnek hála pedig valódi kulisszatitkokat tudhattunk meg az autóipar hajnalán készült járművekről. Az 1934-es Maserati 8CM nyolchengeres fenevad 250 lóerő körül teljesítménnyel bír. A 8CM és társai korában volt szükség igazán acélgolyókra, ha valaki versenyzésre tette fel az életét. Ennek a példánynak a története valami elképesztő, érdemes végignézni.

Másik két kuriózum, a Dusenberg J és a Farman A6B, egy amerikai és egy francia remekmű. Mindkettőbe soros nyolchengeres motort szereltek, előbbi 6.8, utóbbi 6.3 literes űrtartalommal.

A Bucciali – Cord L29-ből mindössze egy darab maradt meg, ez is “csupán” egy hivatalos, a gyártó által elfogadott tökéletes másolat. Az eredeti autó 1931-ben látta meg a napvilágot az Egyesült Királyságban, a replika 2012-ben készült el. A videóból rengeteg érdekesség kiderül, az is, hogy fronthajtású modellről van szó!

A BMW volt a rendezvény egyik főszponzora, így ők külön standdal voltak kint, ahol többek között a legújabb modellek álltak.

D07_8309

BMW M2 – háromliteres M Twinpower Turbo hathengeres motorral, 370 lóerő maximális teljesítménnyel és 464 Nm csúcsnyomatékkal, de a motor intenzív gázadásra rövid ideig 500 Nm-t leadására is képes.

D07_8365

BMW 440i Cabrio – háromliteres sorhat, 326 lóerő és maximális szabadságérzet

D07_8362

BMW 228i Cabrio – 245 lóerő ebben a kis méregzsákban, több mint elég. Kiváló élményautó egy kanyargós szerpentinen.

D07_8369

Mini Cooper S Cabrio – Csak meg kell várni míg bemelegszik a kipufogórendszer, és úgy durrog, mintha géppuska lenne a farába szerelve.