Budapest szívatós helyei

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.05.13. 06.00

Kilométeres kocsisor, biciklisekre leselkedő veszély, kereszteződésben ragadó autós, lehetetlen parkolás, láthatatlan tábla – itt szívnak most a közlekedők.

Budapest szívatós helyei

Nem is tudom hirtelen, mi lenne jobb. Boldog születésnapot és hosszú évekig tartó, eredményes munkát kívánni az éppen négyéves Ésszerűbb Közúti Közlekedés Egyesületnek, vagy megoldandó feladatok hiányában gyors kimúlást? Megunva a lekopott zebrákat, gyatrán kihelyezett – vagy éppen kint felejtett – táblákat, és balesetveszélyes kereszteződéseket, 2012 tavaszán azért hoztuk létre az ÉKKE-t, hogy begyűjtsük a közlekedők által tapasztalt problémákat, majd továbbítsuk azokat a hatóságok felé, aztán a nyilvánosság erejével élve ellenőrizzük, hogy kijavítják-e a hibákat. Számtalan fotót és levelet kaptunk olvasóinktól, ezek közül rengeteg problémát sikerült megoldatni – de csak nem szűnnek a bejelentések. Itt vannak a legfrissebbek.

Veszélyben a biciklisek

A kerékpárosok biztonságáért aggódó bejelentést küldött autós olvasónk, nyilván ő maga sem szeretne balesetbe keveredni a XIV. kerület egyik nem éppen tökéletesen kivitelezett kereszteződésében. “A  Báróczy utcából a Mogyoródi útra bármely irányba kikanyarodni szándékozó járműveknek elsőbbséget kell adni az előttük keresztben húzódó kerékpárúton közeledő bicikliseknek. A mellékelt kép szerint ez, ha a biciklis egy babakocsit toló kismamánál gyorsabban közeledik, lehetetlen. Ha előrébb gurulok, hogy kilássak, már elfoglaltam a bicikliutat” – írja.

1

Tájfodrász és tábla is kellene

Mint minden egyes problémával kapcsolatban, ebben az esetben is megkerestük az illetékest (itt BKK Zrt.): vázoltuk a helyzetet, és megoldási javaslatokat írtunk. A növényzet ritkításával és folyamatos gondozásával növelni kell a Báróczy utcából érkezők számára a kerékpárút beláthatóságát, amin felül a kerékpárúton közlekedők részére “Egyéb veszély” táblát is célszerű lenne kihelyezni.

Dugóban az autósok

Majdhogynem a Nagykőrösi út sebességkorlátozásához hasonlóan vissza-visszatérő probléma a Ferihegyi gyorsforgalmi út külső részén néhány lámpa értelmetlen beállítása. A Repülőtéri Rendőr Igazgatóság megállójánál és a D Porta megállónál folyamatosan pirosra váltanak a lámpák, függetlenül attól, hogy valaki keresztül megy ott, vagy sem. A gyalogátkelőnél gombbal lehet ugyan jelezni, ha át akar kelni egy-egy kósza gyalogos, de ha az égvilágon nincs ott senki, akkor is pirosra vált a lámpa. Aki jár arra, ismeri, a buta megoldás hatalmas dugót generál naponta – szomorú, de legfőképp a rendőrség lámpája. Amint elhagyjuk a D portát, a dugó fellazul, és folyamatossá válik a haladás, amit a Ferihegy 1-es lámpa még pontosabb beállításával lehetne tovább javítani.

2

Hatalmas kocsisorokban bosszankodnak az autósok

Megoldásként a rendőrségi lámpát érdemes lenne folyamatos zöldre állítani, a gyalogátkelés megoldható a jelzőberendezéssel jelezve. Ami még problémaként felmerül, az az igazgatósághoz Budapest felől érkezők és bekanyarodók áthaladásának a megoldása. Ez jelenleg úgy tűnik, hogy a folyamatos lámpaváltással lett megoldva. (Ez a dugó vélhető oka.) Ha itt elhelyeznének egy érzékelőt, akkor csak indokolt esetben váltana, ezzel elő lehetne segíteni a folyamatos haladást az agglomeráció felől, és megelőzni a kilométeres dugókat. Ugyanezt a megoldást érdemes alkalmazni a D portai átkelőre.

Magyarázkodik a BKK – akkor most felújítják, vagy nem újítják?

A Lechner Ödön fasor és a Soroksári út közötti útátjáró (a Tóth Kálmán utcánál, a IX. kerületben) jó ideje meglehetősen rossz állapotban leledzik. A villamossínek körüli gumiágyazat és az út aszfaltja nincs szintben, több helyen hiányos az aszfalt, a sínek melletti lefolyóról pedig hiányzik a burkolat.

5

Nézegessen szép képeket!

Átkeléskor ezek miatt nagyot zökkennek az autók, illetve csak vánszorogva tudnak átkelni a kereszteződésen, ami torlódást okoz. Az autós a zöld jelzésen behajt a kereszteződésbe, de az átkelő állapota miatt lassít, miközben keresztben szabad jelzést kap a villamos, a mögötte összetorlódó járművek pedig feltartják a Soroksári út zöld jelzést kapó forgalmát is, ami balesetveszélyes.
4

Van még

Sajnos meglehetősen régi a probléma, hiszen a jarokelo.hu már 2013. február 13-án jelentette a BKK-nak, amely az év nyarán közölte, kijavította a hibát. Néhány kátyút valóban betömtek, de a helyzet ezzel nem javult. Az oldal szeptember 1-jén ismét jelezte a problémát, mire a BKK úgy reagált, hogy az átjáró jó állapotban van, a kérdéses lefolyó pedig, amelyről hiányzik a fedél, a IX. kerületi önkormányzaté. Az önkormányzat szerint azonban a lefolyó a vágány tartozéka, ezért a BKK felelőssége. Még egy ilyen kör lefutott: a BKK szerint a lefolyó akkor is az önkormányzaté, az önkormányzat szerint pedig akkor is a BKK-é. Utóbbi végül 2014. június 22-én azt állította, hogy a rácsok pótlása a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. illetékessége, és kérik a helyreállítást. Azóta semmi nem történt. Két éve. Mondanunk sem kell, az átkelés ma még nehezebb. A sínek körüli gumiágyazat és az aszfalt között (ahogyan a mellékelt képeken is látszik) jelentős szinteltérések tapasztalhatók, amelyek kárt tehetnek az óvatlan autós járművében, és nyilván lassítják az átkelést. Ráadásként a lefolyóról továbbra is hiányzik csaknem az összes rács, ami még nagyobbat üt az autókon. Az egyik lefolyót kővel rakták ki, a másikat aszfalttal próbálták foltozni, de egyik sem jelentett megoldást a problémára. Az egész autóátjáró pocsék állapotban van, és folyamatosan rongálja a naponta arra járó autók futóművét.
3

Még mindig

Nálunk is régi ügy ez, 2014. október 25-én mi is bejelentettük a BKK felé. A második levélváltás utáni válaszuk (2014. december 19.) felcsillantotta a reményt: „A BKV Zrt. tájékoztatása szerint 2015 első félévében tervezik az átjáró felújítását.” Akkor örültünk, ma szomorúak vagyunk. A fotók ugyanis pár hete készültek – kell többet mondanunk erről?

Amit elintéztünk

Vannak sikertörténetek is szép számban, ezekből most két olyat emelünk ki, amelyek a minap oldódtak meg. Április közepén, egy hétfői napon 9.30 körül teljesen elhagyatottan fotóztuk a csúcsidőben kimondottan forgalmas Fillér utcában (II. kerület) ezt a trehány forgalmirend-változtatást: az utcában felfelé haladókat beleküldi a szembe forgalomba egy kereszteződésben, záróvonalon át, egy zebrát is érintve. Plusz sikerült az útszűkületet is fordítva kitáblázni.

6

És ezt így hogy?

Egy héttel levelünk után kaptuk meg az illetékes válaszát, ennek legfontosabb része így szólt: “A munkavégzést a BKK munkatársai ellenőrizték, és a bejelentésben említett hibás táblázást a kivitelező javította.” Azóta helyreállt a normális forgalmi rend is.
7

Ugye, látják a középső táblát?

Szintén együttműködő volt a BKK az alábbi olvasói levélben jelzett probléma megoldásával kapcsolatban is. “A IV. kerületben, Káposztásmegyernél, a Külső Szilágyi út-Óceánárok utca kereszteződésénél a 14-es villamos pályáját a Külső Szilágyi útról haladók felől Stop tábla védi. Ez így rendben is lenne, de a közel egyéves villamospálya-felújítás során a villamosközlekedés szünetelt, a táblákat addig le is szerelték, majd februárban ismét visszahelyezték. Az autósok megszokásból figyelmen kívül hagyják a táblát, gyakran megállás nélkül hajtanak fel a sínekre. Többször tapasztaltam, hogy a villamos vészfékezéssel tudta csak elkerülni az ütközést. Korábban ennél a kereszteződésnél nem csupán “egyszerű” Stop tábla volt kihelyezve, hanem aköré egy citromsárga kerettel kiemelt sávot is tettek, amivel már messziről virított a veszélyes hely, illetve a kötelező megállást jelző tábla.”
8

Megcsinálják

Gyorsan reagált a hatóság, szintén rövidítve idézünk válaszukból. „A kivitelezés előtt már fokozott fényvisszaverő képességű, sárga hátterű „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblák álltak az érintett helyszínen, azonban sajnálatos módon a Görgey Artúr utca rekonstrukciójának befejeztével nem ezek a jelzőtáblák kerültek visszaállításra. Ezen fokozott fényvisszaverő képességű jelzőtáblák visszapótlásához a szükséges intézkedéseket megtettük. Bejelentését köszönjük, a megvalósulásig szíves türelmét kérjük!”

Látott már láthatatlan táblát?

Nos, kedves olvasónk látott. Sőt, le is fotózta, de ettől még baromira nincs rendben a Maglódi úton kihelyezett 30-as tábla, nem is értjük, hogy gondolhatta komolyan ezt az útkezelő. Két gond is van vele. A kisebbik, hogy túl korán rakták ki, bőven elég lenne jó pár villanyoszloppal később is – írja a helyet jól ismerő olvasónk. A nagyobb gond az, hogy nem is látszódik, mert a futómű-állítást hirdető tábla mögé rakták be. Csak akkor lehet észrevenni, ha nagyon közel van az ember, úgy is éppen csak kikandikál. A számot így se látni, csak, ha mellé érnek az autósok, akiknek nyilván előre kéne nézni, nem hirdetőtáblák mögé leskelődni, hátha sebességkorlátozó táblát rejtett oda valaki.

9

Kell az a piros nyíl, de így sem látszik

Mielőtt azt gondolnák, nem a reklámtábla a hibás, az már évek óta hirdeti ott a szolgáltatást.
91

Nem a futóműves hibázott


Repülő gyerekeket szeretnének a szülők

Van b verzió is, ha biztosítja az önkormányzat a Patrona Hungariae Általános Iskola előtt a szülőknek, hogy megállhassanak kirakni a csemetéiket. Akkor nem kell menet közben kidobálni őket, vagy szabálytalanul megállni. Ferencváros egynémely szűk utcájában nehézkes parkolóhelyet találni, közéjük tartozik a Knézich utca is, ahová a város minden részéből viszik suliba gyermekeiket a szülők. A reggeli és a délutáni csúcsidőszakban nemhogy az iskola előtt, hanem gyakran a környéken sem lehet szabad parkolóhelyet találni. Sokan jobb híján megállnak az iskola előtt egy percre, bár tiltó tábla van, és kirakják a gyerekeket. Ebből született is egypár bírság.

92

Pár parkolóhelyet talán ki lehetne jelölni a szülőknek

A szülők szeretnék elkerülni, hogy további bírságokat kapjanak, megoldást keresnek, ezért írtak az egyesületünknek. A gyermekek iskola előtti kiszállítása bár nem állampolgári jog, mégis úgy véljük, hogy az iskolával és az önkormányzattal közösen ki lehet dolgozni egy olyan megoldást, amivel el lehetne kerülni a bírságolást. Írjon, fotózzon, ha bármilyen közlekedési problémát lát. Ide várjuk levelét: auto@vezess.hu.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.