Használt autók egyhavi fizetésből

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.05.05. 07.00

Megnéztük, lehet-e értelmesnek tűnő autót venni egyhavi átlagbérből? Hááát…

Magyarországon 2016-ban nagyjából 160 ezer forint az átlagkereset. Nettó. Átfutottuk a használtautó-piacot, hogy mit lehet ennyi pénzért kapni. Érdemes-e egyáltalán foglalkozni velük? Vagy inkább vegyünk autó helyett egy éves BKV-bérletet? Azzal boldogabbak leszünk?

Praktikus, kicsi

A jarmupiac.com-on 160 ezerért – a kereskedés honlapján már csak 140 ezerért – ez a mókás Renault 5-ös kelleti magát. 146 ezer kilométer a 30 éves autónál mesebeli érték, de a képeket nézve, a leírást olvasva én egész megkívánnám. A Renault 5-öst ’72-ben kezdték gyártani, az első generáció 1985-ig húzta, a második széria pedig 1996-ig. A hirdetett példány a második eresztésbe tartozik, felújított fékekkel, és állítólag „sok” műszaki vizsgával. A 46 lóerős 1 literes motor biztos nem egy erőgép, de legalább takarékos. Vagy a fene tudja. Meg is néztük a járgányt, ránézésre tényleg nem annyira szakadék, bár a telep sarkában szomorkodik, láthatóan nem büszkék rá.

Belül vegyes a kép, nagyjából korának megfelelő az állapota, kivéve az ajtókárpitot, ami nagyjából úgy fest, mintha egy talpig páncélba öltözött keresztes lovag dörgölőzött volna a műanyaghoz évtizedeken keresztül. Amúgy mókás kis videó is látható a hirdetés mellett.

Csinosnak mondott 20 éves

Szép, csajos-zöld Ford Fiesta, 1,1-es motorral, 1996-ból, a hasznaltauto.hu-n. Ránézésre ez sincs nagyon leharcolt állapotban, bár a rozsda itt-ott már előbújt a festés alól. Az 50 lóerő nem tébolyító, de ezzel is el lehet boldogulni. Az öt számjegyes kilométeróra mókás találgatásokra ad alkalmat, hogy a 38 575 előtt milyen szám lehet. A leírásban 1-est ígérnek. A 2017. augusztusig érvényes műszaki, az új akksi, alufelni készlet és a hifi tovább emelik a fényét az alkuképes, 150 ezres árral. Pár évig még jó lehet.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu


Barkácsautó

Akinek szerelni, utánajárni, csinosítani is van kedve, ideje, képessége, az nézze meg ezt az Alfa 145-öst, 1,4-es 103 lóerős benzinmotorral. Év végéig van vizsgája, és jár hozzá egy papírmentes donorautó is, amiből talán van mit átemelni ebbe az autóba. Ha elkészül, igazi olasz gyöngyszem lehet belőle. Vagy egy végtelen történet. Csak ráérőseknek ajánlanánk, akiknek nem azonnal kell egy üzembiztos járgány.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu


A mi autónk, de a tiéd is lehet

150 ezer forintért vihető haza ez a csinos, egyliteres Suzuki Swift. Kis autó, kis fenntartási költségek, kis élvezet. De megbízható, fillérekből szervizelhető járgány, és nincs is benne túl sok kilométer 23 éves kora ellenére. A hirdetés képei között van egy kakukktojás is, aki kiszúrja, kap egy virtuális vállon veregetést. Friss műszakival, téli gumikkal árulják. Ha nem rohadt rozsdakupaccá, nem is annyira rossz ennyi pénzért.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu


Keleti blokk

Igazi, bár túlárazott csemege ez az 1973-as Trabant 150 ezerért. Én anno az első Trabimat 20 ezerért vettem, igaz, ez akkoriban szintén nagyjából egyhavi fizetésem volt. Kár, hogy nincs rajta műszaki, meg elég ütött kopott, de aki érez magában erőt ahhoz, hogy rendbe tegye, talán elszórakozhat vele. Mondjuk mindennapos közlekedésre nem ajánlanám még kipofozva sem. A kétütemű motor nem lenne túl népszerű.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu

Utólagos költségek: a vételár nem minden

Csekély értékű használt autónk névre vételéért az állam is tartja a markát. Az átírás költsége a motor teljesítményétől és a kocsi korától függ. Mivel nyolc év felett a legalacsonyabb sáv érvényes, elég ezzel foglalkoznunk. 40 kilowatig (55 LE) 300 Ft, 41-80 kW teljesítménnyel (56-109 LE) 450 Ft, 81-120 kW között (110-163 LE) 550 Ft, 120 kW felett 650 forint kilowattonként az átírás állami terhe. Ezt a kormányablakokban, aka okmányirodákban kell leróni. Az átírás a 37 kilowattos és 1993-as Swiftre 11 100 Ft, a 80 kW teljesítményű 300-as dízel W124-es Mercedesre 36 000 Ft. Aki viszont beleugrik egy B Omegába hathengeressel, a 2,5 literesre is kifizet 81 250 forintot. A vagyonszerzési illeték ellenszere az üzembentartói szerződés. Üzembentartóival elvitt kocsik tulajdonosa nem változik, csak a közigazgatási bírságokat, biztosítási díjat stb. fizető üzembentartó, így megúszható a vagyonszerzési illeték. De az eladók egy része ódzkodik ettől és én sem szívesen fizetnék ki egy autót, aminek a tulajdonosa a törzskönyv szerint valaki más. Az átírási díjon felül ki kell fizetni az új törzskönyvet és a forgalmit, ami 6000-6000 Ft. Az okmányirodai ügyintézésre már megkötött körtelező felelősségbiztosítással menjünk! Aki neten kezdeményezi a kötelező biztosítást, az okmányirodai ügyintézés napja előtt tegye meg ezt, mert van egy nap átfutása a kockázatvállalásnak. Ha megvan az olcsó használt autó, pár szervizmunkát tervezzünk be! Vezérműláncot vagy vezérműszíjat a legalább 70-100 ezer forintos költség miatt nemigen fog cserélni az új tulaj, pedig kéne. Marad a minimumprogram, benne az ékszíj, a motorolaj, az olajszűrő, a légszűrő és benzines motor esetén a gyújtógyertyák cseréjével. Ez egy átlagos autóra összesen körülbelül 40-45 000 Ft. Akinek kicsit is fontos az autó, cseréljen üzemanyagszűrő(ke)t is, ami a dízelekhez többe kerül.

Ha keleti blokk, akkor ne feledkezzünk meg a Ladáról sem. 159 ezerért valamivel kevesebb kilométert – 153 ezret – futott kombi kocka Lada is van a piacon. 1,5-ös 73 lóerős benzinmotor, hátsókerék-hajtás, óriási csomagtér, igazi élményautó ennyiért. Bónuszként 2018. áprilisig van rajta műszaki is.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu


Prémiumvonal

160 ezer alatt lehet Mercedest is kapni. Mondjuk nem túl délceg darabot, de mégiscsak háromágú csillag hasítja az orrán a levegőt. Az 1989-es E Merci félmillió kilométeren is túl van. Sajnos vizsga már nincs rajta, februárban múlt el a műszaki érvényessége. Egy bal első fényszórót biztos venni kell hozzá.

Forrás: hasznaltuto.hu

forrás: hasznaltauto.hu


A takarékos

A Citroën AX dízel valószínűtlenül kevéssel is beéri. Ez a nem túl szexi 1996-os példány a hirdetés szerint 233 ezer kilométer után is tutira nem eszik többet 4 liternél. Téli-nyári gumival, féléves akksival, 2017 júliusáig kitartó műszakival egész racionális darabnak tűnik. Jó, mondjuk francia.

forrás:hasznaltauto.hu

forrás:hasznaltauto.hu

Van ennél nagyobb Citroën is egyhavi átlagkeresetért, itt van például ez a díszes dízel XM, 2138 köbcentivel, 83 lóerővel, kis hiján 400 ezer kilométerrel. Egy igazi időzített bomba, de ameddig megy – jelenleg minden rendben van rajta -, igazán menő cucc. Műszakija 2017. októberig van.

forrás: hasznaltauto.hu

forrás: hasznaltauto.hu

 

Szavazás

Válassz, melyiket vinnéd haza

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Ezeket ellenőrizd használtautó-vásárláskor

– tudj meg minél többet az autó múltjáról, – ellenőrizd a karosszériát, – nézd meg alulról is a kocsit – nézd át a szélvédőt, a lámpákat – a motortér ellenőrzésekor vizsgáld a csövek állapotát, a folyadékszinteket, – nézd meg a kormányt, a kapcsolókat, a váltókart, – ellenőrizd az ablakemelő, az ablaktörlő, a tetőablak, a fűtés, a klíma működését, – próbáld ki a kocsit. További tippek és ötletek a Vezess szakértőjétől. Nézd meg videós összeállításunkat ezen a linken!

Kommentek

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.