Megjött az új Suzuki, közben Ferrarit hajtottunk

Retrospektív: 15 éves a Vezess

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.05.02. 16.41

Nagyon mozgalmas év volt a 2006-os. Sok különösen sportos modell járt a Vezess szerkesztőségében, amely egy új, modern irodába költözött, eközben a rendőrség fix traffipaxokat telepített.

Nemrég ünnepelte a csapat a Vezess 15 éves évfordulóját. Többen 14-15 éve dolgozunk itt

 

Vezess-retró

Kedves Olvasóink! 15 évvel ezelőtt, 2001 áprilisában indult a Vezess. A következő két hétben visszatekintünk egy-egy évre, hogy mi volt fontos az autóiparban és mi történt a beköpött gyertyák világán túl. Tartsatok velünk az időutazásban. Korábbi cikkek: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.

Új autópályák, fix traffipax, drágulás és mobil

2006-ban jelentősen bővült a magyar autópálya-hálózat, összesen 177 kilométer gyorsforgalmi utat adtak át. A leghosszabb ezek közül az M6-os érdi tető és Dunaújváros közötti 60 kilométeres szakasza volt, a második az M35-ös sztráda Görbeháza-Debrecen közötti 35 kilométeres szakasza. Míg 2003-ban Magyarországon 534 kilométer volt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, 2006 év végére 952 kilométerre nőtt. Ugyanakkor 2006 január elsejétől az összes matricatípusért többet kértek, a havi matricák közül a D1 (motorok, személyautók) 3400 forintról 3900-ra, a D2 (buszok), 11 500-ról 12 500-ra, D3 (teherautók) 16 700-ről 18 000-re drágult, de többet kellett fizetni az éves matricákért is. 16199_141704_1000x700 Ekkor teljesen szokványos volt, hogy nyáron többe került az autópálya-használat. Az előző évhez képest 50 forinttal drágább négynapos D1 autópálya-matrica ára május elsejétől szeptember 30-ig 1170 forintról 1520 forintra emelkedett. Az Autópálya-kezelő azzal indokolta akkor az áremelést, hogy az ilyenkor keletkező többletbevételből finanszírozza a többi időszak alacsonyabb áraiból fakadó kiesést. Fizetni viszont már nemcsak személyesen lehetett, ugyanis március 17-től mobiltelefonnal is meg lehetett venni a személyautókra is érvényes D1 típusú 4 napos autópálya-matricát. 2006 novemberétől telepített sebességmérőkkel ellenőrizte a rendőrség az M1-es autópályán közlekedők sebességét. Az éjjel is működő fix traffipaxokból kettőt vásárolt a rendőrség és azokat rotálva használták az autópálya különböző pontján elhelyezett „dobozokban”, amelyekre táblák is figyelmeztetik a vezetőket.

A Renault Clio az Év Autója

Az Alfa Romeo 159-est és a Volkswagen Passatot megelőzve a Renault Clio nyerte el a 2006-os Év Autója díjat. Ez volt a Renault hatodik sikere az Év Autója-szavazáson, a Clio pedig már másodszor bizonyult a legjobbnak, hiszen 1991-ben is elnyerte a legrangosabb európai autóipari díjat. A Renault-nak azóta sem sikerült első helyet szerezni a zsűrinél.

Megismételte elődje sikerét a 2006-os Clio


A sportkocsik éve

Különösen nehéz dolgom volt, amikor a 2006-os év tesztautóját kerestem, mert egyszerűen rengeteg kiváló kocsi került a kezeink közé. Így járt nálunk a Nissan 350Z, összehasonlító tesztet készítettünk az Audi RS4, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC részvételével, de meghajtottuk a Mazda MX-5 harmadik generációját és hazai utakon próbáltuk a BMW Z4 M Coupét, Porsche 911 Carrerát is. Ebben az évben ugyanakkor felhajtottunk számos itthon elérhető szupersportkocsit is, így az Aston Martin Vanquish mellett a Lamborghini Gallardót, Murcielagót, sőt Ferrari Enzót is kipróbálhattunk. A csúcsot azonban mindenképpen a Pagani Zonda F jelentette. Ma is hátborzongató a 7,3 literes V12-es AMG teljesítménye: 650 lóerő és 780 Nm nyomaték, amelyről így meséltünk a cikkben: 2584_24248_784x523 „Ilyet nem lehet csinálni! Ennyire könnyedén, ennyire elegánsan! 0-ról 300 km/órára úgy érkezünk meg, mint Halász Jutka a vasárnap reggeli gyermekmatinéra. Mintha mosolyogna az autó. No, itt volnék, gyerekek! Akkor mi lesz a mai móka? – mondja. Kétségbeejtően jó. Elvileg 350 km/h körül maximálták a sebességét. Ezt valószínűleg nevetve éri el. Mivel már minden vér elhagyta az ujjaimat, beérem 250-270-el. Tökéletes. Olyan kontrollált az autó mozgása, mint egy balerináé. Nem érezni rajta, hogy épp legyőzi a föld fizikai törvényszerűségeit. Precízen és mosolyogva teszi a dolgát.”

Forma-1

18 futamból állt a 2006-os Forma-1 világbajnokság. Fernando Alonso nyerte az egyéni világbajnokságot, míg a konstruktőrök között a Renault nyert. A szezon Alonso és Michael Schumacher csatájáról szólt, mindketten hét versenyt nyertek meg. Ebben az évben debütált Nico Rosberg, Robert Kubica, Scott Speed, Ide Júdzsi, Jamamoto Szakon és Franck Montagny, valamint a Honda, a BMW Sauber, a Midland- és a Super Aguri-csapat is. A korábbi 3,0 literes V10-es motorok helyett ekkor vezették be 2,4 literes, V8-asokat. fernandoalonso_michaelschumacher_istanbul_2006

Mérföldkövek

2006 legfontosabb nemzetközi újdonsága a Párizsi Autószalonon bemutatott Nissan Qashqai volt. Az Angliában készülő szabadidő-autóról ekkor még kevesen sejtették, hogy micsoda siker lesz. Azóta a kategóriája legnépszerűbb modelljévé vált. Mára a tömeggyártók igyekeznek lemásolni a receptet. Az Euro NCAP töréstesztjén kimagaslóan jó eredménnyel záró kocsi kínálata 2008-ban kibővült, elkészült a 135 mm-rel hosszabb tengelytávolságú 7 személyes változat is. Bár szabadidő-autóról beszélünk a legtöbben városi használatra vásárolták, ennek megfelelően négyből hárman nem is 4×4-gyel, hanem elsőkerék-hajtással vették meg. Az iráni nomád törzsről elnevezett modell egyik első tesztjében így írtunk az autóról: „A Qashqait nomád létére nem kell félteni a nagyvárosok sűrűjében. Könnyen eligazodik a szűk utcák forgatagában, és nem ijed meg a rossz utaktól, magas járdáktól, de még az urbánus zsiványoktól sem. Az urbánus terepen a magas, robusztus felépítés mellett jó szolgálatot tesz a beépített gyári navigáció, amely elég könnyen kezelhető a kategóriájában. A szűk helyekre történő beállásnál pedig a tolatókamera segíti abban a vezetőt, hogy az utolsó centiket is kihasználhassa, karcolás és horpadás nélkül.” 12057_94477_784x523 A legfontosabb hazai autóipari újdonságokat összefogja Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki mindkét fontos eseményen főszereplő volt. 2006 februárjában indult el Esztergomban az Suzuki SX4 modell gyártása, a helikoptertulajdonos  politikus-üzletember vezette le az első autót a sorról. A Fiat Sedici néven is gyártott szabadidő autó mellett Swift és Ignis készült ekkor Esztergomban, ahol októberben legördült az 1 milliomodik magyarországi Suzuki. 2006 júniusában indult el az Audi Hungariánál a második generációs TT Coupé sorozatgyártása. Az első sportkocsival szintén Kóka János miniszter gördült le a győri gyártósorról. 78154_645091_1000x700

Költözik a Vezess.hu

Miután a Sanoma Budapest jelentősen bővítette a hozzá tartozó nyomtatott és online lapok számát, az addig használt Bokor utcai épület kicsinek bizonyult, ezért egy új helyre költözött a cég. Az ekkor épülő Montevideo utcai irodaparkba költözött Vezess.hu is. Ez a rész azóta mondhatni Magyarország online újságjainak központja, hiszen itt van az Origo, a HVG, a 24 is.

Kommentek

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.