Az örök téma: megbízható, olcsó autó munkába járáshoz

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.04.19. 17.42

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

A használt autók piaca mára a magánszemélyeknek szinte egyet jelent az autóvásárlással. Minden eddiginél több használt típus keres és talál gazdát Magyarországon, és a helyes döntés, a megfontolt választás a legfontosabb tényező. Ebben segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához. Az elmúlt időszak olvasói leveleiből válogattunk.

Olcsón megbízhatót

Olvasónk kérdezi Üdvözlöm! Fontos szempont nekem az olcsó fenntarthatóság illetve alkatrész és javítás,fontos hogy megbízható legyen mindennap elvigyen. 2000 környéki Renault Clio és Fiat Punto közül ön melyiket ajánlaná, vagy nem? Köszönöm. 83548_691553_1000x700 Szakértőnk válaszol Kedves Krisztián! Ha tényleg az a fontos, hogy megbízható legyen és mindennap elvigye, illetve az alkatrész és a javítás, akkor a régi Suzuki Swift a megoldás. Ha az biztonsági vagy más szempontból vállalhatatlan, akkor a Suzuki Wagon R+ a mindenvivő. Annak Opel Agilaként volt ADAC-töréstesztje az NCAP normák alapján, 4/3 csillaggal. Én mindenképp azt venném, akár Opel Agilának emblémázva, ha tényleg az említett szempontok fontosak. Ha mégsem ez döntő, akkor a Puntót választanám. Sokkal tágasabb hátul, kényelmesebb az első ülése, nem áll olyan buta szögben a kormánya. Komfortosabb és szellősebb autó a Cliónál, de megbízhatósági alapon is a Puntót tartom jobbnak. Főleg, ha megússza a hengerfejsíkolást az erősebbik 1,2-esen. A Punto II-ről itt olvashat használtautó-bemutatót. Az 1,3-as dízelről 250 000 kilométer után pedig itt talál egy remek, igazán életszagú cikket. Üdvözlettel, Szörényi András

Különleges német autó kerestetik

Olvasónk kérdez Tisztelt Szakértő! Édesapám autóvásárláson töri a fejét, amiben az ön tanácsára lennék kíváncsi. A történetet ott kezdeném, hogy mindig is megőrültem a német autókért. Volt már C-s Mercim és jelenleg egy E46-ost hajtok. Édesapám világ életében, átlagos autók tulajdonosa volt. Autóit mindig kevés kilométerrel használtan vette. De a két említett autó illetve ismerőse W211-esét vezetve megfogalmazódott benne a vágy, hogy 45 keményen ledolgozott év után ő is valami különlegesre vágyik, ami több, mint egyszerű használati tárgy. Az autóvásárlásra forditható keret kb 1,5 millió HUF. Akkor maradna komolyabb karbantartásokra is. Ebből a keretből már akadnak szépnek tűnő akár szervízkönyves W210-esek és E39-esek. Ön szerint ennyi pénzért lehetne-e megbízható, jó állapotú benzinest venni az említett típusokból? Évi 8-10 ezer kilóméteres futásteljesítményre, melyik benzines motort javasolná? Mire figyeljünk kifejezetten a vételkor? Válaszát előre is köszönöm! Üdvüzlettel: Balázs 80252_663023_1000x700 Szakértőnk válaszol Kedves Balázs! 1,5 millió forintból nagyon jó esély van szépet találni bármelyikből. A pápaszemes Mercedes sokkal tágasabb autó és a rozsdásodást leszámítva egyáltalán nem olyan rossz, mint a híre. Ha szebb lenne, ebből is idővel “az utolsó valódi Mercedes-Benz” válna, amely címet a 114-115, a 123, a 124, a 126 megkapott és idővel talán a 211-es széria is. Én azonban ajándékképp a sok átlagautó után mindenképp az E39-est venném, mert annyival jobb vezetni, míg utazási kényelme egészen közel van a Mercedeséhez. Nagy előnye, hogy nem rozsdásodik olyan alattomosan, mint a W vagy S210. A típusról itt olvashat részletesebben egy 530d kapcsánEbben a cikkben a benzinesekre koncentrálunk egy álomszép, Imola-piros, paralell M-felnis autó behozatala az apropó. Ha felmerül a németországi beszerzés, arra a feladatra mindenképp a piros E39 gazdáját ajánlanám. BMW-re szakosodott szervizt üzemeltet, szenvedélye a BMW és zavarba ejtően ért hozzájuk. A kocsi átnézésekor ki tudja olvasni a hibakódokat, tudja, mi a tényleges gond és mi az, ami csak alkualapnak hasznos. Sok ilyet látott, sokat hozott be megbízásból és az adott összeghez mérten meglepően jó autókat szoktam látni nála. Ha szóba jön ez a lehetőség, szívesen megadom az elérhetőségét. De előbb a hazai kínálatot böngésszék át, az kalandnak és közös programnak is nagyon jó. Sok sikert a kereséshez, Édesapja 45 év után nagyon megérdemli azt a sorhatos BMW-t! Üdv, Szörényi András

Ignis helyett Fabia?

Olvasónk kérdez Tisztelt Uram ! Autócserén gondolkodunk,Suzuki ignisünket kinőttük .Skoda Fabia 1,4-es 86Le. Kombiban gondolkodunk illetve Ford focus is képben van.Másfél-kétmillió forint a keret.Ön szerint melyik lenne jobb választás és mire figyeljünk oda a vásárlás során, Segítségét előre is köszönöm.Üdvözlettel ! Török Csaba 77518_639871_1000x700 Szakértőnk válaszol Kedves Csaba! A Fabia korrekt autó és szervizszempontból is jó motorváltozatot választottak hozzá, de határozottan jobb megoldásnak érzem a Focus második generációját. Saját magunknak sem tudtam jobbat kitalálni. Fontos szervizinformációk a Focusról. Ezekben a cikkekben sokkal több információt talál annál, ami egy mégoly öles levélbe férne. Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.