Gyilkos csomagok az autóban

Okosan pakolunk?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.04.03. 11.28

Fogta már el rettegés amikor az elöl haladó autó tetején másfél mázsás vaskád billegett? Esetleg akkor, amikor a frissen leölt disznó kacsintott le a csomagtartóról? Ön bizonyára okosabban pakol.

Gyilkos csomagok az autóban

Bevallom, engem a szembejövő kocsi tetejére cukorspárgával rögzített alumíniumlétrák, illetve a gondosan szemmagasságba halmozott acélcsövek tudják az optimálisnál jobban felpörgetni a pulzusomat. Belegondoltak mi történhet ezekkel egy ütközésnél, vagy esetleg egy intenzívebb fékezésnél? Rossz hír, hogy a csomagtartóba pakolt rakomány is okozhat meglepetést. A 8-10 kilogrammos rögzítetlen szerszámosláda ugyanúgy lenyithatja a hátsó üléseket, mint két rekesz sör. Megelőzésként az okosak ezért azt ajánlják, hogy még akkor is csatoljuk be a hátsó ülések biztonsági öveit, ha nem utazik ott senki. A három öv már jó eséllyel megtartja az ülés háttámláját, még akkor is, ha valami nagyon be akar szállni hátulról az utastérbe.

  Csomagtérből az utasok közé Még ennél is nagyobb veszélyben vagyunk a kombikban, ahol a csomagtérben felhalmozott rakomány bármikor beborulhat az utasok közé. Még ütközés sem kell hozzá, elég egy nagyobb fékezés és repülnek a csomagok. Ez addig, amíg csak felfújt strandlabdák utaznak velünk, nem jelent valódi veszélyt, de más a helyzet, ha éppen a sárga-kék bútorboltból autózunk hazafelé háromszáz kilónyi laposra csomagolt ruhásszekrénnyel. Ha már kellően beparáztattuk magunkat a hátunk mögül előugró csomagoktól, akkor rádöbbenhetünk, hogy a tetőn is van hely a pakkoknak. Csupán egy tetőcsomagtartót kell installálni és pakolhatunk az  égig, egészen pontosan legfeljebb négyméteres magasságig. Illetve addig, ameddig a tető teherbírása engedi. Ez autónként változik, leggyakrabban 50-100 kg súlyt vihetünk, de akadnak extrém kivételek is. A pontos adatért érdemes fellapozni az autó kézikönyvét. 18731_173546_1000x700   Plusz 40-40 centi nem sok Sajnos a tetőcsomagtartónak nincs konkrét műszaki leírása, így bármiféle házilag összebarkácsolt vasszerkezetet feltehet az autójára bárki. Ez persze senkit nem zavar, egészen addig, amíg kanyarodás közben a szomszéd sávban haladó tetejéről át nem néz hozzánk egy súlyosabb versenyzongora, grátisz drótcsomagtartóval megspékelve. Rossz hír, hogy a tetőre fektetett és az ablakokon kinyúló utaskezekkel leszorított gumicsónak hasonlóan nem szabályos, mint a magaslati körülmények között szállított, gúzsba kötött palackorrú delfin. Utóbbi – ha nem lóg 40-40 centinél jobban előre illetve hátra, és kap jelzést a farkára, akkor a rendőrt nem érdekli, csupán az állatvédők rabolnak majd el, hogy valami dohos pincében egy vegetáriánus hóhér folyassa ki a vérünket. 18731_173544_1000x700   Bicikli a tetőn Mivel a legtöbb autó csomagtartójába még egyetlen kerékpárt is nehéz behajtogatni, így teljesen egyértelműnek látszik, hogy máshová kell száműzni őket. Akármennyire is biztos, kényelmes megoldásnak látszik, a könnyedén a platóra vetett bicikli bármikor önálló életre kelhet. Az, hogy a rakteret saját szerkezeti épségét is veszélyeztetve össze-vissza zúzza, még nem akkora baj, de az, hogy bármikor levetheti magát az aszfaltra, már bajosabb. Talán a legjobb helyük mégis a tetőcsomagtartón vagy a kocsi hátuljára, vonóhorogra szerelhető tartón lesz a drága kerékpároknak. Miután rögzítettük a bringákat a helyükön, próbáljuk meg megszokni, hogy a kocsi bő egy méterrel magasabb vagy hosszabb lesz így. Előbbi esetben a mélygarázsokba behajtásnál érdemes észnél lenni. Szinte egyikbe sem tudunk majd így beparkolni. Ha erről megfeledkezünk, rögtön vehetünk új bringát, de még az autóban is keletkezhet kisebb-nagyobb kár. A parkolóházról már nem is beszélve. 18731_173552_1000x700   Repülő kutya Nem kell feltétlenül Lajkának hívni az ebet, könnyen föld körüli pályára állhat anélkül is. Elég kevés is elegendő a kilövéshez, mindössze egy izmosabb fékezést kell megvárni. Aztán a kis kedvenc már repül is. Sőt, még a kalaptartón napozó elsősegély-láda is vehet akkora lendületet, hogy nagyon fájjon amikor becsapódik. Tanulság: a biztonsági öv rendszeres használata mellett szokjunk rá arra is, hogy a lehetőségekhez képest rendesen rögzítjük a csomagokat a helyükön. Ja és ne halmozzunk fel mindenféle súlyos kacatot az autóban. Mert még életre kelnek.

Kommentek

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.