Bevallom, engem a szembejövő kocsi tetejére cukorspárgával rögzített alumíniumlétrák, illetve a gondosan szemmagasságba halmozott acélcsövek tudják az optimálisnál jobban felpörgetni a pulzusomat. Belegondoltak mi történhet ezekkel egy ütközésnél, vagy esetleg egy intenzívebb fékezésnél? Rossz hír, hogy a csomagtartóba pakolt rakomány is okozhat meglepetést. A 8-10 kilogrammos rögzítetlen szerszámosláda ugyanúgy lenyithatja a hátsó üléseket, mint két rekesz sör. Megelőzésként az okosak ezért azt ajánlják, hogy még akkor is csatoljuk be a hátsó ülések biztonsági öveit, ha nem utazik ott senki. A három öv már jó eséllyel megtartja az ülés háttámláját, még akkor is, ha valami nagyon be akar szállni hátulról az utastérbe.

  Csomagtérből az utasok közé Még ennél is nagyobb veszélyben vagyunk a kombikban, ahol a csomagtérben felhalmozott rakomány bármikor beborulhat az utasok közé. Még ütközés sem kell hozzá, elég egy nagyobb fékezés és repülnek a csomagok. Ez addig, amíg csak felfújt strandlabdák utaznak velünk, nem jelent valódi veszélyt, de más a helyzet, ha éppen a sárga-kék bútorboltból autózunk hazafelé háromszáz kilónyi laposra csomagolt ruhásszekrénnyel. Ha már kellően beparáztattuk magunkat a hátunk mögül előugró csomagoktól, akkor rádöbbenhetünk, hogy a tetőn is van hely a pakkoknak. Csupán egy tetőcsomagtartót kell installálni és pakolhatunk az  égig, egészen pontosan legfeljebb négyméteres magasságig. Illetve addig, ameddig a tető teherbírása engedi. Ez autónként változik, leggyakrabban 50-100 kg súlyt vihetünk, de akadnak extrém kivételek is. A pontos adatért érdemes fellapozni az autó kézikönyvét. 18731_173546_1000x700   Plusz 40-40 centi nem sok Sajnos a tetőcsomagtartónak nincs konkrét műszaki leírása, így bármiféle házilag összebarkácsolt vasszerkezetet feltehet az autójára bárki. Ez persze senkit nem zavar, egészen addig, amíg kanyarodás közben a szomszéd sávban haladó tetejéről át nem néz hozzánk egy súlyosabb versenyzongora, grátisz drótcsomagtartóval megspékelve. Rossz hír, hogy a tetőre fektetett és az ablakokon kinyúló utaskezekkel leszorított gumicsónak hasonlóan nem szabályos, mint a magaslati körülmények között szállított, gúzsba kötött palackorrú delfin. Utóbbi – ha nem lóg 40-40 centinél jobban előre illetve hátra, és kap jelzést a farkára, akkor a rendőrt nem érdekli, csupán az állatvédők rabolnak majd el, hogy valami dohos pincében egy vegetáriánus hóhér folyassa ki a vérünket. 18731_173544_1000x700   Bicikli a tetőn Mivel a legtöbb autó csomagtartójába még egyetlen kerékpárt is nehéz behajtogatni, így teljesen egyértelműnek látszik, hogy máshová kell száműzni őket. Akármennyire is biztos, kényelmes megoldásnak látszik, a könnyedén a platóra vetett bicikli bármikor önálló életre kelhet. Az, hogy a rakteret saját szerkezeti épségét is veszélyeztetve össze-vissza zúzza, még nem akkora baj, de az, hogy bármikor levetheti magát az aszfaltra, már bajosabb. Talán a legjobb helyük mégis a tetőcsomagtartón vagy a kocsi hátuljára, vonóhorogra szerelhető tartón lesz a drága kerékpároknak. Miután rögzítettük a bringákat a helyükön, próbáljuk meg megszokni, hogy a kocsi bő egy méterrel magasabb vagy hosszabb lesz így. Előbbi esetben a mélygarázsokba behajtásnál érdemes észnél lenni. Szinte egyikbe sem tudunk majd így beparkolni. Ha erről megfeledkezünk, rögtön vehetünk új bringát, de még az autóban is keletkezhet kisebb-nagyobb kár. A parkolóházról már nem is beszélve. 18731_173552_1000x700   Repülő kutya Nem kell feltétlenül Lajkának hívni az ebet, könnyen föld körüli pályára állhat anélkül is. Elég kevés is elegendő a kilövéshez, mindössze egy izmosabb fékezést kell megvárni. Aztán a kis kedvenc már repül is. Sőt, még a kalaptartón napozó elsősegély-láda is vehet akkora lendületet, hogy nagyon fájjon amikor becsapódik. Tanulság: a biztonsági öv rendszeres használata mellett szokjunk rá arra is, hogy a lehetőségekhez képest rendesen rögzítjük a csomagokat a helyükön. Ja és ne halmozzunk fel mindenféle súlyos kacatot az autóban. Mert még életre kelnek.