Videón az új CAF villamos – A miénk a legnagyobb a világon

Kipróbáltuk: CAF Urbos

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.04.01. 16.00

Már utazhatunk is az első “hosszú” CAF Urbos típusú villamoson az 1-es vonalán.

Videón az új CAF villamos – A miénk a legnagyobb a világon

Tegnap óta már utazhatunk is az első „hosszú” CAF Urbos típusú villamoson az 1-es vonalán. A Spanyolországban gyártott jármű 55,9 méteres hosszával a világ leghosszabb villamosa és egyszerre 345 ember utazhat rajta. Megnéztük közelről is. Az elsőséget a Combinótól vette át, kis híján 2 méterrel hosszabb nála a CAF. (Elméletileg ugyan a Combinóból lehetne még hosszabbat is összelegóztatni a gyártóval, de annak már nem sok értelme lenne, valószínűleg mindenhonnan kilógna a vége.) Bár hosszabb, az Urbos 2 tonnával könnyebb, mint a Combino.

Kényelmes, könnyen megközelíthető ülések az utastérben


Vadászat a CAF-ra

Jelenleg az 1-es vonalán egyetlen hosszú CAF villamossal futhatunk össze, igaz, idővel még 11 darab áll majd munkába ugyanitt. Mivel a menetidő 45 perc, nem sok kedvem volt állni és várni, hogy majd feltűnik a láthatáron a leghosszabb villamos. Szerencsére a BKK Futár elméletileg meg tudja mondani, melyik villamos éppen hol jár. Gyors keresés, majd kiderül, hogy per pillanat az 1-es vonalán csupán egy alacsony padlós szerelvény van munkában, az is Combino. Legalábbis ezt mutatja a rendszer. A végállomáson aztán rákérdezünk, és kiderül, ami a térképen Combinónak látszik, az valójában CAF. Hurrá, akkor gyorsan keressük meg. Végül az Árpád hídnál futottunk össze.

A Futár szerint ez egy Combino. De minket nem ver át!

A Futár szerint ez egy Combino. De minket nem ver át!


Jobb az új, mint a régi Tatra?

Érzésre, hangra, látványra minden tekintetben kenterbe veri az új villamos a régit. Azonban a zsír új sem teljesen tökéletes, vannak hiányosságai, hibái. A közel 56 méteres, alacsony padlós szerelvény belseje kényelmesen bebarangolható, szépek az ülések, amelyek mind könnyen megközelíthetőek, emelvényre, dobogóra épített egy sincs, van kapaszkodó mindenhol, okos utastájékoztató berendezésekkel meg persze kamerával van tele a belső, és valószínűleg a légkondija is megbirkózik majd a nyári meleggel.

Videón az új CAF villamos. A fura hang én vagyok, de becsszó, tudom emelni a lábam, csak a tapadós padlón ilyen Csoszogi bácsis effektek jönnek a talpam alól:

Amiben viszont alulmarad az ősöreg Tatrával szemben, az az ajtókiosztás. Egy hasonló hosszúságú, háromdarabos Tatrán 9 ajtó van, míg a CAF-nak csak 7, az is furcsán elosztva, mert a kerék nélküli kocsidaraboknak nincs ajtajuk sem. Állítólag a régi villamos fékei is hatékonyabbak, de ami a legfontosabb, hogy a CAF ajtajai nagyon lassan csukódnak. Egy szabályszerű ajtózárás 8 másodperc, ami a zsúfolt, rengeteg embert szállító 1-es vonalán fájdalmasan hosszú idő. Itt gyorsan túl kell esni az utascserén, zárni az ajtókat és rohanni a következő megállóba. Ja és a Tatra valamivel szélesebb is, így utasból is több fér bele. Aztán van az újnak cifra kamerája, visszapillantó tükör helyett. Látványos, meg modern, de állítólag esőben nem sokat ér, hiába kapott fűtést is a kamera előtti üveglap.

Egymás mellett a régi és az új. Mindkettőnek vannak erősségei

Egymás mellett a régi és az új. Mindkettőnek vannak erősségei

De utazni remek móka rajta, csendes, kényelmes, gyors, és még az ülései is olyan állapotban vannak, hogy ha leülünk rájuk, hazaérkezve nem kell azonnal felgyújtani a nadrágot. Akit kicsit is érdekelnek a hasonló, kötöttpályás dolgok, az kapja el egy körre az új CAF-ot, mert tényleg elképesztőek a méretei. Aki a BKK Futár alapján akarja levadászni az új, nagyon hosszú CAF-okat, akkor a 21-essel kezdődő pályaszámú járgányokat keresse. A 22-vel kezdődőek a rövid CAF-ok, 20-assal pedig a Combinók számai kezdődnek.

Vezérlőpult, a tükröket helyettesítő képernyőkkel

Vezérlőpult, a tükröket helyettesítő képernyőkkel

Ha pedig inkább a régi villamosokról olvasna, akkor ezt a cikket ajánlanám. Ebben egy UV-n utazunk, utolsó útjai egyikén.

Kommentek

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.