Melyik a jó nyári gumi?

Itt vannak 2016-os nyári gumi tesztek

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.03.25. 16.35

Milyen nyári gumit vegyek? Olcsó guminak híg a leve? Tényleg veszélyesek a távol-keleti abroncsok? Itt vannak a legfrissebb nyári gumi tesztek. Minden kiderül.

Lassan újra itt a jó idő, a télikabát, bundabugyi visszakerül a szekrény mélyére, a téli gumi a tárló sarkába, és mi autósok pedig még mielőtt előkerülnek a rövid szoknyák, ássuk elő a nyári gumikat és szereltessük fel őket. Senki ne legyen olyan birka, mint az európai autóvezetők 4 százaléka, aki saját és közlekedőtársai biztonságára fittyet hányva téli gumival autózzák végig a nyarat is.

Ahogy közeledik a tavaszi gumicsere ideje, úgy szaporodnak el az autós szaklapokon az aktuális nyári gumik tesztje. A nagy, külföldi autós lapok, autóklubok, szakmai szervezetek mind elvégzik ezeket a teszteket. Általában az alábbi szempontok szerint értékelnek: száraz, vizes burkolaton mutatott teljesítmény , gördülési ellenállás, menetzaj illetve a kopási teljesítmény. Végül aztán szépen egy táblázatba rendezik az eredményt, hogy az éppen gumivásárlás előtt álló polgár tudjon dönteni, mire is költse a pénzét.

185/65R15-ös gumi méret

De milyen abroncsért érdemes pénzt adni? Mennyivel és mitől jobb a prémium márka a filléres kacatnál? Rögvest mutatjuk az ADAC idei slágerlistáját a 185/65 R15 méretben:

gumis_tablazat_adac

A képre kattintva a részletes eredmények is olvashatóvá válnak a gumi nevére kattintva.

Nagy meglepetés nincs az eredményekben, hamar kiderül, hogy a noname nyári gumik végeznek a lista legvégén, míg a jó nevű nyári abroncsok szinte mind megbízhatóan, jól teljesítenek. A lista élén idén a Vredestein Sportrac 5 áll, ami meglepetésre nem is a legdrágábbak közül való, hanem ár szempontjából sokkal inkább a középkategóriából. Középtájon, a Michelinnel egy ligában játszik a Sava és a Barum is, ami jó hír az árérzékeny, de a biztonságra mégis adó vásárlóközönségnek. A sereghajtó a GT Radial Champiro VP1, amely vizes aszfalton szinte képtelen megállítani az autót, nem is ajánlja az ADAC a használatát.

205/55 R16-os gumi méret

Az AutoBild a 205/55 R16-os méretben kereste a legjobb nyári gumit, összevetve többek között a nedves és száraz felületen mutatott fékteljesítményt. Az alábbi lista állt össze, az élen a Pirelli, Hankook és a Semperit abroncsai végeztek, míg a sor legvégén – 48, 49, 50. helyezés – a Goform, Multirac, és a Toyo termékei találhatóak.

autobildA teljes, 50 gumira kiterjedő eredményeket itt találod.

225/45 R17-es gumi méret

A GTÜ nevű német , hivatalosan elismert független autóipari ellenőrző szervezet is elkészítette a saját tesztjét, ők a 225/45 R17-es méretű nyári gumikat tesztelték. Tanulságos a nagyon olcsó abroncsok eredménye, pontszáma. Itt a csodálatos táblázat, a kép kattintásra olvasható méretűre puffad:

GTU

Forrás: http://www.q-service.hu/

Az első három helyezett a Continental, Goodyear, Dunlop termékei közül kerül ki, míg a leggyengébben teljesítők között a Westlake és a Linglong márkenevei olvashatóak. Itt sincs nagy meglepetés. A tuti győztes a GTÜ 2016-os nyári gumiabroncs tesztjén a ContiSportContact 5 amely a legrövidebb vizes úton mért féktávval büszkélkedhet, alaposan megelőzve a konkurenseket.

Az ADAC eredményeihez hasonlóan a itt is az derült ki, hogy a távol-keleti termékek vizes úton kifejezetten veszélyesek, senkinek nem ajánlják őket.

Videón így néznek ki egy gumiteszt érdekesebb pillanatai:

Okos abroncs címke

2012-óta az abroncsgyártóknak kötelezően el kell látniuk termékeiket egy szűkszavú, de néhány fontos adatot mégis megmutató kis címkével. A háztartási gépekéhez hasonló adattáblán szerepel az adott abroncs vízes útfelületen nyújtott teljesítménye – ez a féktáv – az energiatakarékosság – magyarul gördülési ellenállás – illetve menetzaj, decibelben. A gumiabroncs oldalfalán még számos más információ is olvasható, kötött forgásirányú abroncsnál az előremenetnél használatos forgásirány, a gumiabroncs mérete – az első szám az abroncs szélességét mutatja meg milliméterben, a második a szélesség és az abroncs oldalfalának magasságának arányát százalékban, a harmadik pedig a felni átmérőjét colban.

gumiscimke

Emellett a gumiabroncs gyártási éve is leolvasható róla, ezt a DOT felirat utáni karakterekből lehet kiokoskodni, az első két szám a gyártási hetet, a második két szám a gyártási év utolsó 2 jegyét mutatja. (DOT 2212, az adott abroncs 2012. 22. hetében készült.) Megtudható még az abroncs terhelhetősége is – személyautóknál 75 és 90 közötti érték a jellemző, ez 387 és 750 kg-os terhelhetőségeket jelentenek, de a sebességtűrésük is más más a gumiknak, Q, S, T, H, V, W jelöléssel találkozhatunk, ezek 160, 180, 190, 210, 240, 270 km/órás tempóig használhatóak.

Milyen nyári gumit vesz a magyar?

Bár az olcsó, zömében kínai abroncsok közel nem nyújtanak olyan biztonságot, mint egy prémium, vagy éppen egy átlagos nyári gumi, itthon ennek ellenére főleg ezeket veszik az autósok. Az eladott gumik fele ilyen, gazdaságos darab. A másik 50 százalékon a középkategóriás és a prémium márkák osztoznak.

Kommentek

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.