Prémium Volvo vagy olcsó Suzuki?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 15.30

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi Üdv! Első autó vásárlása előtt álló egyetemista vagyok, és a nyár végén vidékre költözöm az egyetem miatt. Az autót leginkább ott helyben használnám, havonta nem nagyon mennék többet 500-1000 km-nél. Egyetemista lévén a keret olyan 300-400, maximum 500 ezer Ft. Először a klasszikus Suzuki Swifteket néztem, mivel nem nagyon igényelnek törődést és az alkatrész se drága, viszont jobban belegondolva lehet valami masszívabb autót választanék, mivel legtöbbször főúton használnám a kocsit, a Suzukival pedig sok esélyem nem lenne, ha ne adj isten balesetbe kerülnék. Így elkezdtem Volvókat nézegetni, abból is az S40-es típust. Azokból már találtam az árkategóriának megfelelőket is, de azokban aztán jó pár száz ezer km van. Így az lenne a kérdésem, hogy ezekkel a feltételekkel milyen autót ajánlana? Válaszát előre is köszönöm! Szakértőnk válaszol Kedves Gergő! Én nem vennék kettes Swift helyett Volvo S40-et ezekkel a koordinátákkal. Egyszer egy motor kapcsán olvastam tanácsként, hogy inkább hajts egész nyáron egy MZ-t, mint a ház előtt nézegesd a lerobbant Hondád, mert nincs keret megjavíttatni. Sokkal rosszabb állapotú S40 jön ki abból a pénzből, amiből egy korrekt Swift. A Swift ütközésvédelme valóban csapnivaló, ahogy a hasonló korú kisautóké is. Üzembiztonsága viszont kiemelkedő. Én a gyakoribb helyzetekre készülök fel, az autó napi használatára, Ön a ritka, de akkor sokszorosan fontos eseményre, az ütközésre. Ez életstratégia kérdése, mindkettő érvényes válasz. Én kompromisszumként megnézném az első generációs Ford Focust, hátha van 450 000 Ft körül épkézláb 1,4-es vagy 1,6-os benzines. Nincs sok esély, de meg kell próbálni. Mondanám a Mitsubishi Lancert, de annak magasabbak az alkatrészárai, és ha összetörik, a kasztnielemek végképp többe kerülnek. Kényelme és alkatrészérai miatt az F Astra viszont jó alternatíva, lehetőleg az 1,6-os, 75 lóerős benzinessel. Erről szól ez a cikk. De ha a Volvóba nagyon beleszeretett, vegye meg azt. Itt talál róla információkat. Üdv, Szörényi András Vezess.hu

http://www.autogaleria.hu -

http://www.autogaleria.hu –

Olvasónk kérdezi Kedves András! 1,5 és 2 millió forint között keresek új autót 2005-ös Swiftem helyett. Azt is ötévesen vettem, az “új” autót is szeretném öt évig, tízéves koráig használni, tehát csak 2010-es vagy annál fiatalabb autót szeretnék. Főleg városban járok majd vele, de legyen benne erő autópályára is és fogyasszon keveset, 6-7 litert, mert sokat állok dugóban. És legyen sokkal nagyobb csomagtartója, mint a Swiftnek. Van ilyen autó? Üdvözlettel, M. Brigitta Szakértőnk válaszol Kedves Brigitta! A dugóban 6-7 liter és az erős motor kizárja egymást, legfeljebb dízelben adódhat ilyen, de 2010 utáni és lehetőleg kétmillió alatti kocsikat böngészve vagy tankolni kell többet, vagy nem lesz erős az autó. Persze ez relatív. 2010-es évjárattól és 90 lóerőtől felfelé, maximum 120 000 kilométerrel és 2,3 millió forintos irányárig átnéztem a használtautó-kínálatot. Ebből a merítésből szóba jöhet a Renault Clio kombi a 99 lóerős turbós motorral. Nagyon kevés van belőle, de akadhat egy-egy. Ezekkel a beállításokkal a legtöbb autó céges kombi. Ez nem baj, csak nem tudom, mennyire kis kocsira gondoltál. Igazából egy Golf, Auris, Focus stb. kompakt autó ötajtós és kombiváltozata között többnyire 30 cm körüli a hosszkülönbség, ami szerintem nem nagy tétel parkoláskor a Swifthez képest, de ezt Te érzed. Mindenesetre Focusból többnyire dízeleket vehetsz, ezek közül viszont a 90 lóerőst ajánlom, mert ebben sokszor nincs kettős tömegű lendkerék és részecskeszűrő, ami a sűrű városi használattal, a rövid utakkal nehezen egyeztethető össze. A dízel Focusokról szól ez a cikkünk. Szerintem kifejezetten formás és jó minőségű, ritkán elromló autó a FIAT Bravo második generációja, amelyből főleg az 1,4-es T-Jet turbóst keresném, amely jó erős és kb. 8 litert fogyaszt százon. A FIAT Bravo kapcsán érdemes átfutnod ezt a használtautó-tesztet. Ez a cikk kifejezetten a kis hengerűrtartalmú, feltöltött motoros autókkal szerzett szerviztapasztalatokról szól. Az a lényege, hogy nem kell félni tőlük. A Te helyedben elsősorban Nissan Note-ot keresnék. Ebben az 1,6-os benzines igazán fickós, erős motor, nem fogyaszt sokat, a Note rövid, de a hátsó üléspad tologatásával rendes csomagtartójú, hosszú utakra is alkalmas, de városban jól használható autó, amit mondtál. Ez itt egy összehasonlító teszt a Note és két konkurense között. A Jazzhez maximum 90 lóerős motor van és drágább, a C3 Picassót én nagyon szeretem, de ebből sincs 120 000 kilométer alatti autó 2,1 millióig. Ha elég a kisebb motor is, akkor a Note-ból sokkal nagyobb lenne a választék. Az 1,4-es is egész jól megy a 88 lóerejével, itt olvashatsz róla részletesebben. Üdv, Szörényi András abroncs gumi

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm. Vásároltam 2 új téli gumit az autómra (BMW E36). A meglévő kettő még elfogadható profilmélységű, kb. 5 mm. Kérdésem arra irányulna, hogy az első v. hátsó tengelyre tegyem az új gumiköpenyeket (Hankook w452)? Válaszát köszönöm. Szakértőnk válaszol

Tisztelt T. Péter! A BMW esetében, illetve az összes hátsó kerekén hajtó jármű esetében legtöbbször felmerül ez a kérdés, hiszen hátul hajt, így jobban kopik, viszont elöl kormányoz, ami szerintem fontosabb, így azt tanácsolnám, hogy mindenképpen előre kerüljön az új, mert kormányozni és megállni fontosabb, mint elindulni. üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft. www.centrumgumi.hu Önnek is van kérdése? Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.