Használt autó munkába járáshoz egymillióért

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 12.02

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi Tisztelt Szörényi úr! Szeretnék vásárolni egy használt kis fogyasztású autót 1 000 000 Ft-ig. Elsősorban munkába járásra használnám /napi 40 km BP-Budaörs/. Jelenleg egy 27 éves Ford Fiestám van, benzines, amivel eddig megvoltam elégedve. Milyen autót javasolna, benzinest vagy dízelt, lendkerekest vagy a nélkülit, és állítólag már a környezetbesorolás is fontos. Köszönöm válaszát. Szakértőnk válaszol Kedves Ferenc! Ebben az esetben én elsősorban Ford Fusiont vásárolnék. A rugótörésen és a hátsó ajtónyitó elromlásán kívül súlyos típushibája nincs, és az utóbbi sem komoly tétel. Kiforrott, tágas, nagyon jó ár-érték arányú autó, amelynek kényelmesen magas az üléshelyzete, könnyű ki- és beszállni. Ha van rá kicsit több pénz, akkor a leggazdaságosabb, de szerethető városi autó szerintem a Suzuki Splash, amihez elég az egyliteres benzines. Ésszel vezetve hat litert fogyaszt városban is, egyébként ötöt százon. A szmogriadó tekintetében az a fontos, hogy a forgalmi engedély V.9 pontjában 5 vagy annál nagyobb számot lásson környezetvédelmi besorolásként, az jelzi a legalább Euro 3-as motort. Én az 1,4-es szívó benzines motorral venném meg a Fusiont, de az 1,4 TDCi-ben nincs kettős tömegű lendkerék, turbója is nagyon sokáig tart, az jó vétel lehet a fogyasztása miatt. A 90 lóerős 1,6 TDCi-t meg kell nézni alvázszám alapján, de várhatóan abban sem lesz kéttömegű lendkerék. A témáról itt olvashat bővebben: – Használt autók, amiktől rettegnek – Kisautók egymillió forint körül – Használt dízelek olcsón A Fiesta technikája azonos a Fusionéval, tehát a 2001 utáni Fiestát is ajánlhatom. Észszerű lehetőség még a 2001-től árult Opel C Corsa. Üdvözlettel, Szörényi András

Ford Fusion

Ford Fusion

Olvasónk kérdezi Tisztelt Cím! Új autó vásárlása előtt állok. 60 éves, nyugodt, gyakorlott vezetőnek ismerem magam (IRU által igazolt 2 millió balesetmentes km, büszke vagyok rá). Korábban többféle használt autót vezettem. Nem tudom eldönteni, hogy gazdasági, biztonsági és egyéb szempontokat figyelembe véve melyik márkát, típust válasszam. Általában csak a feleségemmel használnánk, 4-5 millió közötti összeg áll rendelkezésemre. Kérem megtisztelő tanácsát! Köszönettel: Hargitai Gábor Szakértőnk válaszol Tisztelt Hargitai úr! Ha vidám és praktikus autót szeretne, elsősorban a Citroën C4 Cactust ajánlom a figyelmébe, amelyről itt olvashat: Ár-érték arányban igen jó a Suzuki SX4 S-Cross benzines motorral, és akciósan inkább négymillió, mint ötmillió forintba kerül. Sokat jártam vele, nem túl csinos ábrázatú autó, de nagyon meggyőző és racionális: Ötmillió forintból már kijön egy Renault Kadjar is, bár ez kicsit talán nagy két embernek: Ha inkább limuzint  szeretne, ebből a keretből akár turbós benzines motorral is megveheti a kifutó J Astra limuzinváltozatát, amely kiforrott és színvonalas autó. Érdekes újdonság a most érkező FIAT Tipo is. 3,5 millió forintnál indul az ára, és a benzines alapmodellben is hatfokozatú a kézi váltó, tehát autópályán halkabb és takarékosabb az autó, mint öt fokozattal volna. Ebből a kategóriából olcsóbb, de szerintem rendesen megcsinált autó a Citroën C-Élysée és a Peugeot 301. Ezekből dízelt is vehet a megcélzott kerettel, de nem lemondás az 1,2-es benzines sem. Jó ár-érték arányú autó a Nissan Note, okos belső térrel, takarékos motorokkal. Ha a valamivel magasabb karbantartási költségeket tolerálni tudja, a VW Golf VII hibátlan autó lenne az 1,2 TSI benzinessel, vagy a Jetta. Mindkettőre olyan akciók vannak néha, hogy 4,5 millió Ft alatt elvihetőek, amiért rendkívül sokat nyújtanak. Remélem, tudtunk támpontot adni a választáshoz. Sok örömöt kívánunk Önöknek az új autóval. abroncs gumi

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi Tisztelt Péter! Mint leendő vásárló, szeretnék információt kapni egy nyári gumiabroncsszett vásárlásában, mielőtt megrendelném! Típus: Citroen C4 1.6 Gumiabroncsok: 205/55R 16 V, avagy W – Michelin Primacy 3 – Michelin Primacy HP Mindkettő Michelin, de bizonytalan vagyok, vajon melyik is lenne a megfelelőbb? Általában hosszabb utakra van használva az autó, éves szinten 15 000–20 000 km A Primacy 3 és a Primacy HP között mi a különbség? Vajon hosszú távú ingázásra melyik lenne önök szerint a megfelelő választás? Köszönöm előre is a választ! Tisztelettel: Rob-Ess Szakértőnk válaszol Tisztelt Kocsis Róbert! Szerintem elegendő a sima V sebességindex az 1,6 literes motorral szerelt Citroenhez, hiszen ez is 240 km/h tartós igénybevételre van tervezve, az autó végsebessége pedig korántsem elégíti ki. A Primacy HP véleményem szerint tartósabb, mint a Primacy 3, így én azt javasolnám. Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft. www.centrumgumi.hu Önnek is van kérdése? Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Videó arról, hogy golfkocsival falnak menni hülyeség

Ne tegyék önök se, ha úgy hozza az élet, hogy golfkocsiba kell ülni. Kevés rajta a biztonsági funkció.

Mercedes AMG GT R: versenyautó civileknek

A tegnapi kiszivárgás után immár itt van minden hivatalos információ az AMG GT legdurvább kiadásáról.

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

F1: Ricciardo betol néhány bécsi szeletet

Jövő héten Ausztriában versenyez a Forma-1-es mezőny, Daniel Ricciardo már melegíti a gyomrát.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

F1: Kiderült, mi az idei Ferrari legnagyobb baja

Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a Ferrari idei nehézségei részben annak köszönhetők, hogy nehéz beállítani az autót.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

F1: 2017-ben csak 18 futam?

Bernie Ecclestone nem szeretné tovább bővíteni a versenynaptárat, inkább visszavágná a futamok számát.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

F1: Egy futamgyőzelemmel is bajnok lehet a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Mercedes-pilóták párharcának köszönhetően akár egy szerencsés győzelemmel is elcsaklizhatják a bajnoki címet előlük, ha képesek a közelükben maradni.