Használt autó munkába járáshoz egymillióért

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 12.47

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi Tisztelt Szörényi úr! Szeretnék vásárolni egy használt kis fogyasztású autót 1 000 000 Ft-ig. Elsősorban munkába járásra használnám /napi 40 km BP-Budaörs/. Jelenleg egy 27 éves Ford Fiestám van, benzines, amivel eddig megvoltam elégedve. Milyen autót javasolna, benzinest vagy dízelt, lendkerekest vagy a nélkülit, és állítólag már a környezetbesorolás is fontos. Köszönöm válaszát. Szakértőnk válaszol Kedves Ferenc! Ebben az esetben én elsősorban Ford Fusiont vásárolnék. A rugótörésen és a hátsó ajtónyitó elromlásán kívül súlyos típushibája nincs, és az utóbbi sem komoly tétel. Kiforrott, tágas, nagyon jó ár-érték arányú autó, amelynek kényelmesen magas az üléshelyzete, könnyű ki- és beszállni. Ha van rá kicsit több pénz, akkor a leggazdaságosabb, de szerethető városi autó szerintem a Suzuki Splash, amihez elég az egyliteres benzines. Ésszel vezetve hat litert fogyaszt városban is, egyébként ötöt százon. A szmogriadó tekintetében az a fontos, hogy a forgalmi engedély V.9 pontjában 5 vagy annál nagyobb számot lásson környezetvédelmi besorolásként, az jelzi a legalább Euro 3-as motort. Én az 1,4-es szívó benzines motorral venném meg a Fusiont, de az 1,4 TDCi-ben nincs kettős tömegű lendkerék, turbója is nagyon sokáig tart, az jó vétel lehet a fogyasztása miatt. A 90 lóerős 1,6 TDCi-t meg kell nézni alvázszám alapján, de várhatóan abban sem lesz kéttömegű lendkerék. A témáról itt olvashat bővebben: – Használt autók, amiktől rettegnek – Kisautók egymillió forint körül – Használt dízelek olcsón A Fiesta technikája azonos a Fusionéval, tehát a 2001 utáni Fiestát is ajánlhatom. Észszerű lehetőség még a 2001-től árult Opel C Corsa. Üdvözlettel, Szörényi András

Ford Fusion

Ford Fusion

Olvasónk kérdezi Tisztelt Cím! Új autó vásárlása előtt állok. 60 éves, nyugodt, gyakorlott vezetőnek ismerem magam (IRU által igazolt 2 millió balesetmentes km, büszke vagyok rá). Korábban többféle használt autót vezettem. Nem tudom eldönteni, hogy gazdasági, biztonsági és egyéb szempontokat figyelembe véve melyik márkát, típust válasszam. Általában csak a feleségemmel használnánk, 4-5 millió közötti összeg áll rendelkezésemre. Kérem megtisztelő tanácsát! Köszönettel: Hargitai Gábor Szakértőnk válaszol Tisztelt Hargitai úr! Ha vidám és praktikus autót szeretne, elsősorban a Citroën C4 Cactust ajánlom a figyelmébe, amelyről itt olvashat: Ár-érték arányban igen jó a Suzuki SX4 S-Cross benzines motorral, és akciósan inkább négymillió, mint ötmillió forintba kerül. Sokat jártam vele, nem túl csinos ábrázatú autó, de nagyon meggyőző és racionális: Ötmillió forintból már kijön egy Renault Kadjar is, bár ez kicsit talán nagy két embernek: Ha inkább limuzint  szeretne, ebből a keretből akár turbós benzines motorral is megveheti a kifutó J Astra limuzinváltozatát, amely kiforrott és színvonalas autó. Érdekes újdonság a most érkező FIAT Tipo is. 3,5 millió forintnál indul az ára, és a benzines alapmodellben is hatfokozatú a kézi váltó, tehát autópályán halkabb és takarékosabb az autó, mint öt fokozattal volna. Ebből a kategóriából olcsóbb, de szerintem rendesen megcsinált autó a Citroën C-Élysée és a Peugeot 301. Ezekből dízelt is vehet a megcélzott kerettel, de nem lemondás az 1,2-es benzines sem. Jó ár-érték arányú autó a Nissan Note, okos belső térrel, takarékos motorokkal. Ha a valamivel magasabb karbantartási költségeket tolerálni tudja, a VW Golf VII hibátlan autó lenne az 1,2 TSI benzinessel, vagy a Jetta. Mindkettőre olyan akciók vannak néha, hogy 4,5 millió Ft alatt elvihetőek, amiért rendkívül sokat nyújtanak. Remélem, tudtunk támpontot adni a választáshoz. Sok örömöt kívánunk Önöknek az új autóval. abroncs gumi

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi Tisztelt Péter! Mint leendő vásárló, szeretnék információt kapni egy nyári gumiabroncsszett vásárlásában, mielőtt megrendelném! Típus: Citroen C4 1.6 Gumiabroncsok: 205/55R 16 V, avagy W – Michelin Primacy 3 – Michelin Primacy HP Mindkettő Michelin, de bizonytalan vagyok, vajon melyik is lenne a megfelelőbb? Általában hosszabb utakra van használva az autó, éves szinten 15 000–20 000 km A Primacy 3 és a Primacy HP között mi a különbség? Vajon hosszú távú ingázásra melyik lenne önök szerint a megfelelő választás? Köszönöm előre is a választ! Tisztelettel: Rob-Ess Szakértőnk válaszol Tisztelt Kocsis Róbert! Szerintem elegendő a sima V sebességindex az 1,6 literes motorral szerelt Citroenhez, hiszen ez is 240 km/h tartós igénybevételre van tervezve, az autó végsebessége pedig korántsem elégíti ki. A Primacy HP véleményem szerint tartósabb, mint a Primacy 3, így én azt javasolnám. Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft. www.centrumgumi.hu Önnek is van kérdése? Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.