Használt autó munkába járáshoz egymillióért

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 12.47

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi Tisztelt Szörényi úr! Szeretnék vásárolni egy használt kis fogyasztású autót 1 000 000 Ft-ig. Elsősorban munkába járásra használnám /napi 40 km BP-Budaörs/. Jelenleg egy 27 éves Ford Fiestám van, benzines, amivel eddig megvoltam elégedve. Milyen autót javasolna, benzinest vagy dízelt, lendkerekest vagy a nélkülit, és állítólag már a környezetbesorolás is fontos. Köszönöm válaszát. Szakértőnk válaszol Kedves Ferenc! Ebben az esetben én elsősorban Ford Fusiont vásárolnék. A rugótörésen és a hátsó ajtónyitó elromlásán kívül súlyos típushibája nincs, és az utóbbi sem komoly tétel. Kiforrott, tágas, nagyon jó ár-érték arányú autó, amelynek kényelmesen magas az üléshelyzete, könnyű ki- és beszállni. Ha van rá kicsit több pénz, akkor a leggazdaságosabb, de szerethető városi autó szerintem a Suzuki Splash, amihez elég az egyliteres benzines. Ésszel vezetve hat litert fogyaszt városban is, egyébként ötöt százon. A szmogriadó tekintetében az a fontos, hogy a forgalmi engedély V.9 pontjában 5 vagy annál nagyobb számot lásson környezetvédelmi besorolásként, az jelzi a legalább Euro 3-as motort. Én az 1,4-es szívó benzines motorral venném meg a Fusiont, de az 1,4 TDCi-ben nincs kettős tömegű lendkerék, turbója is nagyon sokáig tart, az jó vétel lehet a fogyasztása miatt. A 90 lóerős 1,6 TDCi-t meg kell nézni alvázszám alapján, de várhatóan abban sem lesz kéttömegű lendkerék. A témáról itt olvashat bővebben: – Használt autók, amiktől rettegnek – Kisautók egymillió forint körül – Használt dízelek olcsón A Fiesta technikája azonos a Fusionéval, tehát a 2001 utáni Fiestát is ajánlhatom. Észszerű lehetőség még a 2001-től árult Opel C Corsa. Üdvözlettel, Szörényi András

Ford Fusion

Ford Fusion

Olvasónk kérdezi Tisztelt Cím! Új autó vásárlása előtt állok. 60 éves, nyugodt, gyakorlott vezetőnek ismerem magam (IRU által igazolt 2 millió balesetmentes km, büszke vagyok rá). Korábban többféle használt autót vezettem. Nem tudom eldönteni, hogy gazdasági, biztonsági és egyéb szempontokat figyelembe véve melyik márkát, típust válasszam. Általában csak a feleségemmel használnánk, 4-5 millió közötti összeg áll rendelkezésemre. Kérem megtisztelő tanácsát! Köszönettel: Hargitai Gábor Szakértőnk válaszol Tisztelt Hargitai úr! Ha vidám és praktikus autót szeretne, elsősorban a Citroën C4 Cactust ajánlom a figyelmébe, amelyről itt olvashat: Ár-érték arányban igen jó a Suzuki SX4 S-Cross benzines motorral, és akciósan inkább négymillió, mint ötmillió forintba kerül. Sokat jártam vele, nem túl csinos ábrázatú autó, de nagyon meggyőző és racionális: Ötmillió forintból már kijön egy Renault Kadjar is, bár ez kicsit talán nagy két embernek: Ha inkább limuzint  szeretne, ebből a keretből akár turbós benzines motorral is megveheti a kifutó J Astra limuzinváltozatát, amely kiforrott és színvonalas autó. Érdekes újdonság a most érkező FIAT Tipo is. 3,5 millió forintnál indul az ára, és a benzines alapmodellben is hatfokozatú a kézi váltó, tehát autópályán halkabb és takarékosabb az autó, mint öt fokozattal volna. Ebből a kategóriából olcsóbb, de szerintem rendesen megcsinált autó a Citroën C-Élysée és a Peugeot 301. Ezekből dízelt is vehet a megcélzott kerettel, de nem lemondás az 1,2-es benzines sem. Jó ár-érték arányú autó a Nissan Note, okos belső térrel, takarékos motorokkal. Ha a valamivel magasabb karbantartási költségeket tolerálni tudja, a VW Golf VII hibátlan autó lenne az 1,2 TSI benzinessel, vagy a Jetta. Mindkettőre olyan akciók vannak néha, hogy 4,5 millió Ft alatt elvihetőek, amiért rendkívül sokat nyújtanak. Remélem, tudtunk támpontot adni a választáshoz. Sok örömöt kívánunk Önöknek az új autóval. abroncs gumi

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi Tisztelt Péter! Mint leendő vásárló, szeretnék információt kapni egy nyári gumiabroncsszett vásárlásában, mielőtt megrendelném! Típus: Citroen C4 1.6 Gumiabroncsok: 205/55R 16 V, avagy W – Michelin Primacy 3 – Michelin Primacy HP Mindkettő Michelin, de bizonytalan vagyok, vajon melyik is lenne a megfelelőbb? Általában hosszabb utakra van használva az autó, éves szinten 15 000–20 000 km A Primacy 3 és a Primacy HP között mi a különbség? Vajon hosszú távú ingázásra melyik lenne önök szerint a megfelelő választás? Köszönöm előre is a választ! Tisztelettel: Rob-Ess Szakértőnk válaszol Tisztelt Kocsis Róbert! Szerintem elegendő a sima V sebességindex az 1,6 literes motorral szerelt Citroenhez, hiszen ez is 240 km/h tartós igénybevételre van tervezve, az autó végsebessége pedig korántsem elégíti ki. A Primacy HP véleményem szerint tartósabb, mint a Primacy 3, így én azt javasolnám. Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft. www.centrumgumi.hu Önnek is van kérdése? Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.