Használt autó munkába járáshoz egymillióért

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 12.02

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi Tisztelt Szörényi úr! Szeretnék vásárolni egy használt kis fogyasztású autót 1 000 000 Ft-ig. Elsősorban munkába járásra használnám /napi 40 km BP-Budaörs/. Jelenleg egy 27 éves Ford Fiestám van, benzines, amivel eddig megvoltam elégedve. Milyen autót javasolna, benzinest vagy dízelt, lendkerekest vagy a nélkülit, és állítólag már a környezetbesorolás is fontos. Köszönöm válaszát. Szakértőnk válaszol Kedves Ferenc! Ebben az esetben én elsősorban Ford Fusiont vásárolnék. A rugótörésen és a hátsó ajtónyitó elromlásán kívül súlyos típushibája nincs, és az utóbbi sem komoly tétel. Kiforrott, tágas, nagyon jó ár-érték arányú autó, amelynek kényelmesen magas az üléshelyzete, könnyű ki- és beszállni. Ha van rá kicsit több pénz, akkor a leggazdaságosabb, de szerethető városi autó szerintem a Suzuki Splash, amihez elég az egyliteres benzines. Ésszel vezetve hat litert fogyaszt városban is, egyébként ötöt százon. A szmogriadó tekintetében az a fontos, hogy a forgalmi engedély V.9 pontjában 5 vagy annál nagyobb számot lásson környezetvédelmi besorolásként, az jelzi a legalább Euro 3-as motort. Én az 1,4-es szívó benzines motorral venném meg a Fusiont, de az 1,4 TDCi-ben nincs kettős tömegű lendkerék, turbója is nagyon sokáig tart, az jó vétel lehet a fogyasztása miatt. A 90 lóerős 1,6 TDCi-t meg kell nézni alvázszám alapján, de várhatóan abban sem lesz kéttömegű lendkerék. A témáról itt olvashat bővebben: – Használt autók, amiktől rettegnek – Kisautók egymillió forint körül – Használt dízelek olcsón A Fiesta technikája azonos a Fusionéval, tehát a 2001 utáni Fiestát is ajánlhatom. Észszerű lehetőség még a 2001-től árult Opel C Corsa. Üdvözlettel, Szörényi András

Ford Fusion

Ford Fusion

Olvasónk kérdezi Tisztelt Cím! Új autó vásárlása előtt állok. 60 éves, nyugodt, gyakorlott vezetőnek ismerem magam (IRU által igazolt 2 millió balesetmentes km, büszke vagyok rá). Korábban többféle használt autót vezettem. Nem tudom eldönteni, hogy gazdasági, biztonsági és egyéb szempontokat figyelembe véve melyik márkát, típust válasszam. Általában csak a feleségemmel használnánk, 4-5 millió közötti összeg áll rendelkezésemre. Kérem megtisztelő tanácsát! Köszönettel: Hargitai Gábor Szakértőnk válaszol Tisztelt Hargitai úr! Ha vidám és praktikus autót szeretne, elsősorban a Citroën C4 Cactust ajánlom a figyelmébe, amelyről itt olvashat: Ár-érték arányban igen jó a Suzuki SX4 S-Cross benzines motorral, és akciósan inkább négymillió, mint ötmillió forintba kerül. Sokat jártam vele, nem túl csinos ábrázatú autó, de nagyon meggyőző és racionális: Ötmillió forintból már kijön egy Renault Kadjar is, bár ez kicsit talán nagy két embernek: Ha inkább limuzint  szeretne, ebből a keretből akár turbós benzines motorral is megveheti a kifutó J Astra limuzinváltozatát, amely kiforrott és színvonalas autó. Érdekes újdonság a most érkező FIAT Tipo is. 3,5 millió forintnál indul az ára, és a benzines alapmodellben is hatfokozatú a kézi váltó, tehát autópályán halkabb és takarékosabb az autó, mint öt fokozattal volna. Ebből a kategóriából olcsóbb, de szerintem rendesen megcsinált autó a Citroën C-Élysée és a Peugeot 301. Ezekből dízelt is vehet a megcélzott kerettel, de nem lemondás az 1,2-es benzines sem. Jó ár-érték arányú autó a Nissan Note, okos belső térrel, takarékos motorokkal. Ha a valamivel magasabb karbantartási költségeket tolerálni tudja, a VW Golf VII hibátlan autó lenne az 1,2 TSI benzinessel, vagy a Jetta. Mindkettőre olyan akciók vannak néha, hogy 4,5 millió Ft alatt elvihetőek, amiért rendkívül sokat nyújtanak. Remélem, tudtunk támpontot adni a választáshoz. Sok örömöt kívánunk Önöknek az új autóval. abroncs gumi

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi Tisztelt Péter! Mint leendő vásárló, szeretnék információt kapni egy nyári gumiabroncsszett vásárlásában, mielőtt megrendelném! Típus: Citroen C4 1.6 Gumiabroncsok: 205/55R 16 V, avagy W – Michelin Primacy 3 – Michelin Primacy HP Mindkettő Michelin, de bizonytalan vagyok, vajon melyik is lenne a megfelelőbb? Általában hosszabb utakra van használva az autó, éves szinten 15 000–20 000 km A Primacy 3 és a Primacy HP között mi a különbség? Vajon hosszú távú ingázásra melyik lenne önök szerint a megfelelő választás? Köszönöm előre is a választ! Tisztelettel: Rob-Ess Szakértőnk válaszol Tisztelt Kocsis Róbert! Szerintem elegendő a sima V sebességindex az 1,6 literes motorral szerelt Citroenhez, hiszen ez is 240 km/h tartós igénybevételre van tervezve, az autó végsebessége pedig korántsem elégíti ki. A Primacy HP véleményem szerint tartósabb, mint a Primacy 3, így én azt javasolnám. Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft. www.centrumgumi.hu Önnek is van kérdése? Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

F1: A Red Bulltól kell félni jövőre?

A McLaren versenyfőnöke szerint a 2017-es szabályváltozások fő haszonélvezője a Red Bull lehet, persze a saját csapatában is nagyon bízik Eric Boullier.

Pokemon Gót játszott, gyalogost gázolt a kamionos

Egy nő meghalt, egy másik súlyosan megsérült, amikor egy japán teherautó-sofőr fékezés nélkül elgázolta őket. Mint kiderült, Pokemonokat kergetett vezetés közben.

Új csúcsmotorok a VW Tiguanban

A Golf GTI benzinmotorja mellett a szegmens legizmosabb dízele is kérhető a Volkswagen kisebbik szabadidőjárművéhez.

Az autópályán labdázott, halálra gázolták

Egy apuka és kisfia labdát dobálva múlatták az időt, amíg a leállósávon vártak az autómentőre. Borzalmas ötlet, borzalmas végkifejlettel.

Ütközött a világ legnagyobb repülő járműve

Megsérült második próbaútján a világ legnagyobb légi járműve, az Airlander 10 – jelentette be szerdán a hibrid jármű gyártója.

F1: Videón, ahogy Ricciardo Amerikában mulatott

A nyári szünetnek már vége a Forma-1-ben, de még pont időben van mindenki ahhoz, hogy a nyaralásáról mutogasson videókat.

Finomabb és brutálisabb

Csupasz karbon kompozit elemekkel tette kívánatosabbá és könnyebbé a legújabb Ferrarit a Novitec Rosso, majd a hecc kedvéért rádobott még 100 lóerőt a motor teljesítményére.

Megvan az év magyar videoklipje, megőrülsz!

A szöveg jó, a zene jó, a klip jó, Zsolti jó, a Zetor (MTZ) jó. Ennyi kell a tökéletes videokliphez.

F1: Amikor Alonso a nagyok közé lépett – videó

Augusztus 24. örökké jeles dátum marad Fernando Alonso számára, ahogy a Hungaroring is a szíve csücske: 2003-ban ezen a napon nyerte első Forma-1-es futamát a Magyar Nagydíjon.

Megduplázza gyártását a Lamborghini

Nem engedi elszállni éves darabszámait az olasz szupersportautó-gyártó, de így is jóval több autót fog készíteni, mint eddig.

A Lada válasza a Suzuki Vitarára

Moszkvában rántotta le a leplet új SUV-tanulmányáról az AvtoVAZ. A Lada XCode az XRay technikáját és főbb stíluselemeit értelmezi újra kívánatos formában.

Ross Brawn könyvben árulja el az F1 titkait

A Forma-1 titkairól, nehézségeiről és a siker kulcsáról mesél Ross Brawn egy novemberben megjelenő könyvben.