Egymillió dollár, szupertitkos, de beszerelik a kocsidba

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.02.22. 14.50

Beleremegett az újpesti ház 3-ik emelete a prezentációba, és mi ott ültünk a közepén.

„Fejlesztője a világ legjobb hangfalaként jellemzi, és egymillió dollárra becsüli értékét, nyilván az autós változat jóval emberibb áron érhető majd el” – szólt a meghívó, amit – mondjuk némi nagyképűséget feltételezve – érkező lendületére rásegítve lök a levélszemétbe az ember, vagy felébred a kíváncsiság, és ad neki egy esélyt. Én fogtam magam, és elmentem az újpesti József Attila utcába.

15-6

Jó helyen járunk, ott lesz fent, balra, a harmadikon

Az újépítésű társasház legfölső szintjére, a többnyire hálózati lejátszókat forgalmazó Neon Kft. bemutatótermébe kéredzkedett be erre a délutánra a StradiSound 1.3 nevű csodafegyver. Több helyen amerikainak írták a márkát, itt gyorsan kiderül, hogy inkább „amerikai-magyar”, tulajdonképpen egy György László nevű úriember vezette csapat fejlesztette ki. Róla annyi hangzik el, hogy a márka honlapjának nyitóoldalán talpig feketében mosolygó György Ádám zongoraművész édesapja, és a termék előállítását fia játékának élethű kihangosítása motiválta. „Soha életemben nem jártam még high end-shown” – vezeti fel a termék bemutatását Opauszki Zsolt, a Neon egyik vezetője. De hogy mégis honnan a hit az általuk forgalmazott portékában, azt is gyorsan elárulja: a szuperhangfalak technikáját képes a gyártó bárkinek az autójába, egészen pontosan a saját, meglévő autós hangszórójába varázsolni. „Az én Insigniámban lenyűgöző eredményt produkált.” A jó hír, hogy ez az Insignia itt vár lent, mellette pedig egy ugyanolyan autó még a gyári hifivel. Lesz lehetőség összehasonlítani a kettőt, bevallom,  kíváncsi vagyok. Előtte persze még a harmadikon is szeretné lenyűgözni az öt újságírót a kereskedő.
15

Ez a fotó nem a demo idején készült. Akkor kiszedtek mindent a „dobozok” közül, azt mondták, úgy jobb a hangzás

De mit is lehet tudni az egymillió dollárosnak mondott rendszerről? Két darab, ránézésre olyan mázsás súlyú, közel kétméteres hangsugárzó, és egy puff méretű erősítő. Nyilván mindenkinek leesett, hogy a billentyűzetre állított, majd kissé megnyújtott zongoraforma honnan ered. A hatalmas lakkozott testekben 10-10 darab membrán, a legalsók átmérője immár 50 centi, és… innentől minden titkos. Zsolt, tehát a termék forgalmazója is azt állítja, szerződést kellett aláírniuk, hogy nem szedhetik le a hangszóróselymet, ami annyira matt fekete, és sűrű szövésű, hogy élőben sem lehet belátni mögéje. (Itt hívom fel a figyelmet rá, hogy a cég honlapjának nyitóoldalán, Gy. Á. keresztbe vetett bal lábának cipőjénél egész jól kirajzolódik a mélysugárzó csavarozott pereme a megvilágítás miatt. Aztán jöjjenek vissza, folytatjuk!) Zsolt itt be is fejezi, egy eddig körülöttünk sertepertélő elegáns úr beszél a továbbiakban, de nem is annyira a termék műszaki hátteréről (hiszen az titkos), hanem a saját tapasztalatairól. Gyorsan kiderül, hogy Londontól Vegasig rendszeres látogatója a világ legrangosabb high end-kiállításainak, ismeri az összes hókusz-pókuszt, amivel etetik ezeken a pénzes zenehallgatókat (kevés hangszeres prezik, saját felvételek lejátszásának tiltása stb.), és hát árad belőle a zene szeretete. Pár perc után kiderül, hogy ő nem a fejlesztő édesapa, György László, hanem Kozma Elemér „külső szakértő”. Ha jól értem, olyasmivel foglalkozik a cége, hogy az emberekből kihozza a maximumot, tréningeket tart, elhangzik az “agyhullámok”, és az “önhipnózis” kifejezés is. Utóbbihoz audio berendezéseket fejlesztve találkozott a György-családdal, és rendkívül szuggesztíven méltatja a StradiSuondot.
15-2

Na ez a fotó már ott és akkor készült, balra Kozma úr, akit tényleg jó hallgatni. Hamarosan kiderül, hogy mi a helyzet a hangszórókkal

A meleg hangú felvezető után 40 perces zenehallgatás következett, amelynek az eleje és a vége nem sikerült túl eredetire, hogy őszinte legyek. Az ilyen demókat meglehetősen gyakran halk, 1-2 hangszeres muzsikával indítják (a finom részletek visszaadásának bemutatása, meg persze altatják is kicsit a hallgatóságot), majd a műfaji kalandozások után erőteljes rock demonstrálja a végén rendszer erejét  (hogy érezzük, betölt egy kisebb koncerttermet, nem csak a bambuszbot kondul szépen). Ha itt elmaradt volna az ázsiai húros zenécske az elejéről (amire tényleg majdnem elszunnyadt előttem egy kolléga), és a gitárgyilkolás a végéről, aminek hangerejébe belefájdult a fejem, azt írnám, csodás élményben volt részem. Nem túlzok, tényleg azt éreztem, hogy berezonál az újpesti ház harmadik emelete körülöttünk, a vádlim mindenesetre remegett az utolsó, demonstrációs célú szám alatt. Hogy előtte milyen volt? Számomra a hifi magazinok tesztjeinek legkevésbé megfogható mondatai azok, amiket itt kéne írnom a többi szám alatti teljesítményről: a hangsugárzó képes volt megjeleníteni teljes szélességében a színpadot pontosan elhelyezve a zenészeket a térben, az album hűen visszaadta a felvétel készítésének idejéből a muzsikusok között akkor uralkodó hangulatot, még a rezesek fémjeinek hidegét is éreztük az arcunkban. Kozma úr két szám között felhívta a figyelmünket: hallani, amint a szaxofonos felsőteste mozog előre-hátra játék közben. Vagy két évtizede járok high end-kiállításokra, a főként bérelt szállodai szobákban nagy átlagban olyan 1 és 20 millió forint közötti hangsugárzókat szólaltatnak meg a kereskedők. Több ezek közül maradandóbb élményt adott számomra a StradiSoundnál, miközben sok neves készülék gyatrábban szólt, és akkor itt és most azt mondom minden érdeklődőnek, fogja a kedvenc felvételeit, és jelentkezzen be a Neonhoz. Hallgassa meg a saját fülével, ha éppen a Wilson Benesch Cardinalja és a Sonus Faber Aidája között vacilál, mert ugye a Nautilus dizájnja nem illik a 80 négyzetméteres nappalijába. Kedves emberek fogadják majd, és még az is lehet, hogy számára a Stradisound nyeri az összehasonlítást. Sokkal magasabb az induló ára mint szinte bárminek a világon, de más high end forgalmazóknál szerzett személyes tapasztalatból mondom, elegánsan lehet beszélni a vételárról. No de térjünk rá az autókra, ezt követően jött a rövidebb, de számomra érdekesebb része a délutánnak. Az Insignia. Pontosabban a két Insignia, amelyek közül az egyikben ott van az imént prezentált méregdrága, szupertitkos valami.
15-3

Két sima, dízelmotoros kombi Insignia. Még a színük is azonos, de az egyik OPC Line-csomagos

Kíváncsiságomat nyilván az is táplálta, hogy egy személyautó belsejétől sokkal rosszabb akusztikai környezetet nehéz elképzelni. Szűkös tér körbe üvegekkel, és még véletlenül sem a középen ül a sofőr. Persze innen szép a győzelem. Temérdek különféle Insigniában ültem már, de a gyári Sanyo fejegység, és a kemény ajtóborító műanyag mögé rejtett hangszórócskák hangjára sosem figyeltem úgy, mint most. Meglepő felismerés volt, hogy a körülményekhez képest egész korrekt a héthangszórós alap rendszer, ezen hallgattuk meg elsőként a 15 perces demo CD-t. Aztán átültünk a másik Opelbe, és betoltuk a lemezt. A legfeltűnőbb változás az erőteljesebb dinamika, és a sávszélek is kijjebb kerültek: a magas nyíltabban csilingel, és mély hangok is lejjebb kerültek, de mivel nem raknak be komoly csillapítást a hangszórók köré, csodát senki ne várjon. Nils Lofgren gitárjátéka tisztább, Michael Bublé hangja is elviselhetőbb, bár a nyálas zsúrfiút kimondottan utálom. Carmen komplett szimfonikus zenekarral ezen a demo-listán már nem volt. Sajnos itt sem árulták el, hogy mi a különbség magyarázata a két autó rendszere között, csupán ennyit hallottunk: bejön a delikvens a kocsijával, minden marad a régi, csak a hangszórókat szerelik ki, majd csinálnak velük valamit, aztán két nap múlva visszaszerelik őket, és onnantól így szól.
15-4

Túl sok mindent nem tudtam fotózni. Itt a demó-lista

Jó hír, hogy mindez autóba ültetve már nem egymillió dolláros hóbort. Az Insignia-kategóriájú kocsiknál a csoda áfástul 460 ezer forintért költözik be az autóba. Tudnak demonstrálni olcsóbb autóba szerelt cuccot (Cee’d), és drágábba szereltet (Land Cruiser), ezeket is meghallgathatja az érdeklődő. Akinek marad aprópénze a fejre állított zongorapár megvétele után, mindenképpen kérjen ajánlatot a Panamerájában lévő Burmester feljavítására.

Kommentek

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.