A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

Kia Sportage és Optima hazai bemutató

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 18.55

Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly frissítést kapott.

Már évek óta mormogott mantra, hogy a koreai gyártók elsajátították az autógyártás minden trükkjét, és magas minőségű, megbízható terméket állítanak elő, részben Európában gyártva, az európai ízlésre hangolva. 
Ez a hosszú folyamat, tartós folyamat kevésbé volt látványos az elmúlt években, a Hyundai-KIA páros szép csendben őrizte a világ 5. legnagyobb autógyárának címét, és a KIA tavaly 385 000 autót értékesített az európai piacon. 
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 1
Az élet viszont nem áll meg, és a végtelen fejlődést jósoló görbék felfelé íveléséhez új, kecsegtető termékek kellenek. Ez a folyamat tavaly indult be a Cee’d és Sorento frissítésnél a korai gyárnál, de idén pörög fel igazán. 
Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly frissítést kapott, és idén még három típusvariáns bemutatója várható, 2018-ra pedig négy teljesen új modell kerül be a KIA kínálatába.

Kia Optima

Bár itthon alig akad, az Optima nálam már első körben kimondottan kellemes benyomást keltett. Nem csak a patrióta szív miatt tetszett a Kovács Miklós keze nyomát is dicsérő forma. Kellően agresszív, arányos, igazi nagy szedán, egységes formával, amit nehéz feladat lehetett 2016 divatirányzata szerint átfaragni. Minimálisan nőtt a hossz, és a tengelytáv, Csomagtartója is tágult némileg, a korábbi 505-ről 510 literesre, valamint csiszoltak a légellenálláson, a korábbi 0,29-ről, 0,27-re csökkent az érték.

Ezt a divathullámot talán a Mercedes indította el, de a Kia Optimának is jól áll.

Ahogy az lenni szokott, szemből változott leginkább az Optima, a LED-es nappalifény már a lámpa ívét követi, megkapta a jégkocka hangulatú ködlámpát, valamint a ma nagyon népszerű, Mercedes által bevezetett krómpöttyökkel díszített hűtőrácsot. 
Meglepő, hogy oldalnézetből is megakad a szem egy komoly különbségen, a C oszlopra holtteret csökkentő apró ablak került. A megszokott négyajtós forma mellett 2016-ban várható majd a praktikus kombi karosszériaváltozat bemutatása, illetve sportosabb GT kivitel, és konnektorból tölthető hibrid változat is lesz az Optimából.
Az előző változat képeit nézve derül ki igazán, mennyire radikális volt a belső tér átalakítása. 

Immár a fényszóró ívét követő LED-csík a nappali menetfény.

Tulajdonképpen teljesen új műszerfalat kapott, a kusza, pufók formák helyett katonás, letisztult rend, és átgondolt kialakítás jellemzi. Mondhatjuk, hogy a német iskolát követi, középkonzolja a vezető felé fordul – 8,5 fokos szögben – és vízszintesen két részre osztott: egy felső, kijelzőszintre, itt találhatók a műszerek, monitorok, és egy vezérlőszintre, ahol a gombok, kapcsolók helyezkednek el.
A térkínálat bőséges, és a biztonsági, kényelmi extrák listáját is hosszasan kell gördíteni, Vezeték nélküli telefontöltő, adaptív fényszóró asszisztens, tíz hangszórós, 590 wattos összteljesítményű Harman Kardon hifirendszer, autonom vészfékező funkció, keresztirányú forgalomra figyelő, táblafelismerő, sávtartó rendszer, vagyis szinte minden amit ma egy autóba kérhető a nagy autóipari tudástárból. 

Egyszerű, katonás rend, és minőségi hangulat uralja a Kia belterét.

Jelenleg két motorral elérhető itthon az Optima, a 165 lóerős 2.0 CVVT benzines akciós alapára 6 499 000, a 141 lóerős 1.7 CRDi dízel pedig 6 899 000 Forintról indul.

ÁRLISTA: 
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 2

Kia Sportage

Érdekes kísérlet a negyedik generációs Sportage. Formailag árral szemben úszik, amíg minden gyártó az élre hajtott, vonalzóval rajzolt lemezfelületekre gyúr, addig a Kia ennél a típusnál visszanyúlt a kétezres évek első éveihez. 
Amíg mások a modellpaletta totális összemosásán ügyködnek, és azonos arcokat gyártanak, addig náluk minden autó külön egyéniség. A városi kocka Soul mellet megfér a pufók Picanto, a szigorú Optima, valamint a kerekded Cee’d. 

A Sportage magassága, szélessége nem változott, az ugyanúgy 1635, illetve 1855 milliméter, mint az elődé.

Ezt a finom, lágy hatást viszi tovább az új Sportage, és így lesz megosztó, európai szemmel furcsa arányokkal bíró típus.  Igaz, a Nissan Juke formáján is veszettül pörgött a szakma, a rondától a zseniálisig kikiáltották mindennek, mégis bejött a bátor húzás, szegmensuraló sláger lett belőle. 
Lehet erre hajt a Kia is, igaz a belső már sokkal konzervatívabb, minőségi benyomást kelt. Az elődhöz viszonyítva komoly a fejlődés, rengeteg puha, kellemes tapintású anyag,  Kia Optimához hasonló vízszintesen két részre osztott műszerfal kialakítással. Felül csak kijelzők, alul csak gombok, ráadásul több lépcsőbe rendezve, könnyen, egyszerűen használható, példaértékű a funkcionalitás. 

A hőérzetet befolyásoló kellemes extrák hadával készül a Sportage, hűthető-fűthető ülések, és kormányfűtés.

Ezt a lámpát elnézve nem 2016 jut eszünkbe

Csomagtere alapállásban 491 literes, – 503 liter pótkerék nélkül- amely a hátsó ülések támláinak ledöntésével 1492 literre növelhető. 
Felszereltségtől függően 7 vagy 8 colos központi kijelző található a Sportage-ben, amihez TomTom navigáció  ad a gyár, a vájt fülűeknek pedig a 320 wattos hifi csábítja, 8 JBL hangszóróval. A Sportage családban is jön a GT Line felszereltség, sportosabb feszes felfüggesztéssel, valamint 1,6 literes 177 lóerős turbós benzinmotorral. Ehhez rendelhető hétfokozatú DSG váltó is. A turbós mellett a 132 lóerős szívó benzines, valamint két dízel egység található meg a motorpalettán. 
ÁRLISTA:
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 3
A Sportage most bevezető áron 5 599 000 Forint a 132 lóerős benzinmotorral, a márkára jellemző 7 év garanciával, a GT-line 177 lóerős motorral már borsosabb, 8 999 000 Ft. Emellett jelenleg a két dízel elérhető, a 2.0 CRDi 136 lóerővel a legmagasabb felszereltségi szinttel 8 956 000 Ft.

Kommentek

  • Szuperjeno

    Ez az új Sportage elég drága lett! Nemrég néztünk egy cimborámnak autót, várta az új Kiát, aztán nagyot koppant amikor meglátta az árakat, szinte ez lett a legdrágább választás a kategóriában, főleg ha a dízel kell.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.