A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

Kia Sportage és Optima hazai bemutató

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.12. 18.55

Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly frissítést kapott.

Már évek óta mormogott mantra, hogy a koreai gyártók elsajátították az autógyártás minden trükkjét, és magas minőségű, megbízható terméket állítanak elő, részben Európában gyártva, az európai ízlésre hangolva. 
Ez a hosszú folyamat, tartós folyamat kevésbé volt látványos az elmúlt években, a Hyundai-KIA páros szép csendben őrizte a világ 5. legnagyobb autógyárának címét, és a KIA tavaly 385 000 autót értékesített az európai piacon. 
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 1
Az élet viszont nem áll meg, és a végtelen fejlődést jósoló görbék felfelé íveléséhez új, kecsegtető termékek kellenek. Ez a folyamat tavaly indult be a Cee’d és Sorento frissítésnél a korai gyárnál, de idén pörög fel igazán. 
Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly frissítést kapott, és idén még három típusvariáns bemutatója várható, 2018-ra pedig négy teljesen új modell kerül be a KIA kínálatába.

Kia Optima

Bár itthon alig akad, az Optima nálam már első körben kimondottan kellemes benyomást keltett. Nem csak a patrióta szív miatt tetszett a Kovács Miklós keze nyomát is dicsérő forma. Kellően agresszív, arányos, igazi nagy szedán, egységes formával, amit nehéz feladat lehetett 2016 divatirányzata szerint átfaragni. Minimálisan nőtt a hossz, és a tengelytáv, Csomagtartója is tágult némileg, a korábbi 505-ről 510 literesre, valamint csiszoltak a légellenálláson, a korábbi 0,29-ről, 0,27-re csökkent az érték.

Ezt a divathullámot talán a Mercedes indította el, de a Kia Optimának is jól áll.

Ahogy az lenni szokott, szemből változott leginkább az Optima, a LED-es nappalifény már a lámpa ívét követi, megkapta a jégkocka hangulatú ködlámpát, valamint a ma nagyon népszerű, Mercedes által bevezetett krómpöttyökkel díszített hűtőrácsot. 
Meglepő, hogy oldalnézetből is megakad a szem egy komoly különbségen, a C oszlopra holtteret csökkentő apró ablak került. A megszokott négyajtós forma mellett 2016-ban várható majd a praktikus kombi karosszériaváltozat bemutatása, illetve sportosabb GT kivitel, és konnektorból tölthető hibrid változat is lesz az Optimából.
Az előző változat képeit nézve derül ki igazán, mennyire radikális volt a belső tér átalakítása. 

Immár a fényszóró ívét követő LED-csík a nappali menetfény.

Tulajdonképpen teljesen új műszerfalat kapott, a kusza, pufók formák helyett katonás, letisztult rend, és átgondolt kialakítás jellemzi. Mondhatjuk, hogy a német iskolát követi, középkonzolja a vezető felé fordul – 8,5 fokos szögben – és vízszintesen két részre osztott: egy felső, kijelzőszintre, itt találhatók a műszerek, monitorok, és egy vezérlőszintre, ahol a gombok, kapcsolók helyezkednek el.
A térkínálat bőséges, és a biztonsági, kényelmi extrák listáját is hosszasan kell gördíteni, Vezeték nélküli telefontöltő, adaptív fényszóró asszisztens, tíz hangszórós, 590 wattos összteljesítményű Harman Kardon hifirendszer, autonom vészfékező funkció, keresztirányú forgalomra figyelő, táblafelismerő, sávtartó rendszer, vagyis szinte minden amit ma egy autóba kérhető a nagy autóipari tudástárból. 

Egyszerű, katonás rend, és minőségi hangulat uralja a Kia belterét.

Jelenleg két motorral elérhető itthon az Optima, a 165 lóerős 2.0 CVVT benzines akciós alapára 6 499 000, a 141 lóerős 1.7 CRDi dízel pedig 6 899 000 Forintról indul.

ÁRLISTA: 
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 2

Kia Sportage

Érdekes kísérlet a negyedik generációs Sportage. Formailag árral szemben úszik, amíg minden gyártó az élre hajtott, vonalzóval rajzolt lemezfelületekre gyúr, addig a Kia ennél a típusnál visszanyúlt a kétezres évek első éveihez. 
Amíg mások a modellpaletta totális összemosásán ügyködnek, és azonos arcokat gyártanak, addig náluk minden autó külön egyéniség. A városi kocka Soul mellet megfér a pufók Picanto, a szigorú Optima, valamint a kerekded Cee’d. 

A Sportage magassága, szélessége nem változott, az ugyanúgy 1635, illetve 1855 milliméter, mint az elődé.

Ezt a finom, lágy hatást viszi tovább az új Sportage, és így lesz megosztó, európai szemmel furcsa arányokkal bíró típus.  Igaz, a Nissan Juke formáján is veszettül pörgött a szakma, a rondától a zseniálisig kikiáltották mindennek, mégis bejött a bátor húzás, szegmensuraló sláger lett belőle. 
Lehet erre hajt a Kia is, igaz a belső már sokkal konzervatívabb, minőségi benyomást kelt. Az elődhöz viszonyítva komoly a fejlődés, rengeteg puha, kellemes tapintású anyag,  Kia Optimához hasonló vízszintesen két részre osztott műszerfal kialakítással. Felül csak kijelzők, alul csak gombok, ráadásul több lépcsőbe rendezve, könnyen, egyszerűen használható, példaértékű a funkcionalitás. 

A hőérzetet befolyásoló kellemes extrák hadával készül a Sportage, hűthető-fűthető ülések, és kormányfűtés.

Ezt a lámpát elnézve nem 2016 jut eszünkbe

Csomagtere alapállásban 491 literes, – 503 liter pótkerék nélkül- amely a hátsó ülések támláinak ledöntésével 1492 literre növelhető. 
Felszereltségtől függően 7 vagy 8 colos központi kijelző található a Sportage-ben, amihez TomTom navigáció  ad a gyár, a vájt fülűeknek pedig a 320 wattos hifi csábítja, 8 JBL hangszóróval. A Sportage családban is jön a GT Line felszereltség, sportosabb feszes felfüggesztéssel, valamint 1,6 literes 177 lóerős turbós benzinmotorral. Ehhez rendelhető hétfokozatú DSG váltó is. A turbós mellett a 132 lóerős szívó benzines, valamint két dízel egység található meg a motorpalettán. 
ÁRLISTA:
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet 3
A Sportage most bevezető áron 5 599 000 Forint a 132 lóerős benzinmotorral, a márkára jellemző 7 év garanciával, a GT-line 177 lóerős motorral már borsosabb, 8 999 000 Ft. Emellett jelenleg a két dízel elérhető, a 2.0 CRDi 136 lóerővel a legmagasabb felszereltségi szinttel 8 956 000 Ft.

Kommentek

  • Szuperjeno

    Ez az új Sportage elég drága lett! Nemrég néztünk egy cimborámnak autót, várta az új Kiát, aztán nagyot koppant amikor meglátta az árakat, szinte ez lett a legdrágább választás a kategóriában, főleg ha a dízel kell.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.