400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 17.00

400 ezerért szeretne takarékos, alacsony fenntartású autót olvasónk, de a francia típusokat és a Suzuki Swiftet kizárná.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!
Négyszázezer forintig keresek autót. Nem szeretném a gatyámat is benzinre és alkatrészre költeni, illetve ha valahol otthagyna.Fogyasztás tekintetében jó lenne maximum 8 liter körüli fogyasztás.
Benzines, kézi váltós és 4 vagy 5 ajtós. A gyártmány és típus szinte mindegy, egy dolgot kivéve, nem szeretnék francia autót és Suzuki Swiftet (nem sznobizmus, hanem a papírvékony kasztnija miatt). Jó volna használható méretű csomagtartó, mondjuk alap 280-300 literes. Az autót jellemzően heti 2-3 alkalommal használom Budapesten belül, azonban évi mondjuk 2 alkalommal hosszabb útra is megyek vele (oda-vissza átlag 400 km/alkalom).
Abban is kérem a segítségét, hogy az Ön által ajánlott autók közül melyik motorral szerelt típust érdemes választani (csak egy példa, hogy biztosan értse: “Opel Astra G esetében láncos szelepvezérlésű, 1,4 literes benzines motorral szerelt, XY lóerős példányokat javaslom”).
Köszönöm,
Kiss Zoltán

3-400 ezer forint körül kínálják a jó állapotú, 100-200 ezer kilométeres automata régi Swiftek többségét


Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!
Sajnos egy rendes G Astra ennyibe nem fér bele. 400 000 Ft körül a Nissan Almera 2001 előtti, első generációja lehet jó megoldás. Ha ennél több hely kell, akkor a Nissan Primerát ajánlom, lehetőleg az 1999-es modellfrissítés utáni modellt, amelynek javítottak a biztonságán is. Kényelmesen tűgas, de nem fogyaszt sokat az Opel Vectra B 1,6 vagy 1,8 literes motorral. Sokat kibíró, gazdaságos autó. 
Ha van rá még pár tízezer forint, akkor körülnéznék a benzines FIAT Stilók között. Nem sokra becsüli a piac, sokkal olcsóbb a korabeli kompakt autóknál, de többnyire jól működő, megbízható típus, kedvező alaktrészárakkal és takarékos 1,2-es motorral. A hatgangos váltó miatt nem halott ez a változat sem, pláne az 1,4-es.
Sajnálom, hogy francia autókat kizárta, mert a Citroën Xsara az 1,4-es benzinessel takarékos, üzembiztos és értékeihez képest igen olcsó autó. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Kérdésem az lenne, hogy autópályán a külső sávban 110 km/h sebességgel haladó, villogó fényjelzést használó mentőautót a belső sávban “kikerülhetem, előzhetem”-e. A mentőautó hangjelzést nem használt. Én elhaladtam mellette. Ez szabályszerű volt?

Tisztelettel:

Ladányi András

Szakértőnk válasza

Tisztelt Ladányi Úr!

Szerintem rendben volt a történet, ha nem használt a fényjelzés mellett folyamatosan hangjelzést is a mentőautó vezetője. Miért kísérné több tízkilométeren át, miközben ő csak fényjelzést használ, nyilván tudatosan.

Az álló ,csak megkülönböztető fényjelzést használó jármű, kellő körültekintéssel történő kerülését leírja a Kresz, az Ön által leírt körülményekre vonatkozóan nem találtam közelebbi információkat.

Üdvözlettel Székely Gyula

vezetestechnika.eu

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi 


Tisztelt Szakértő Úr!

Nemrég vásároltam egy garnitúra defekttűrő gumi. A kérdésem az, hogy ez tönkre teheti-e a lengéscsillapítót az erősített oldalfala miatt, vagy esetleg jobban igénybe veszi-e a futóművet?

400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen 1

Szakértőnk válasza

Tisztelt Holik Zsolt!
Mindenképpen jobban igénybe veszi, sőt speciálisan erre kialakított “mély ággyal” rendelkező illetve nyomás szenzorral ellátott keréktárcsa is szükséges hogy egy defekt során a műszerfalon jelezni tudja a gépjármű a nyomvesztést. Ellenkező esetben előfordulhat hogy nem észleli és sajnos ezek az abroncsok is csak korlátozott kb 50-80km megtételére képesek minimális sebességgel való továbbhaladásra.
Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft.
www.centrumgumi.hu

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

A 90 éves szomszéd bácsi 2 évre kapta meg a jogosítványát. Könnyebb lenne felsorolni, milyen betegsége nincs, mint ami van neki. Tudomásom van róla, hogy időnként elájul. Depressziós, állandóan öngyilkos akar lenni. Szerintem már a közlekedési reakció ideje sem a megfelelő, csak idő kérdése mikor okoz valami komolyabb balesetet.

Sajnos feltételeznem kell, hogy anyagi ellenszolgáltatás fejében kapta meg a jogosítványát. Bár nem ismerem a törvényt, de nem hiszem, hogy 90 éves korban 2 évre adható a jogosítvány. Kihez fordulhatnék bejelentéshez, hogy elfogulatlanul felülvizsgálják a jogosítványának érvényességét és jogosságát.

Tisztelettel: MUrányi Éva

Szakértőnk válasza

Tisztelt Murányi Éva!

A közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet rendelkezik részletesen. Ennek értelmében nincs akadálya annak, hogy idős szomszédja 2 évre ismét alkalmasságot szerezzen.
A rendelet alapján: járművezetők közül az, aki a

a) 40. életévét még nem töltötte be, 10 évenként;
b) 40. életévét betöltötte, de a 60. életévét még nem töltötte be, 5 évenként;
c) a 60. életévét betöltötte, de a 70. életévét még nem töltötte be, 3 évenként;
d) a 70. életévét betöltötte, 2 évenként köteles időszakos egészségi alkalmassági vizsgálaton megjelenni.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • kalman

    idióta a suzukit meg a franciákat kizárta a többi jöhet? te fogyatékos vegyél ladát vagy moszkvicsot :D

  • Joci69

    Volt már 1.3-as Swift-em,1.3-as Ignis-em,most egy 2015-ös 1.6-os Vitara van. Hát annak ellenére,hogy az Ignis azért szerette a hasát úgy 6.8 liter/100km. De a Suzukinál kevesebbet fogyasztó és megbízhatóbb autót nem nagyon találtak még ki, főleg nem 400 gurigáért!Vegyél Yarist de azért még 10 évesen is kb 1 misi jár!

  • suti

    Úgy van kalman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Én a moszkvics sárvédőjére még 37-éves korában is rá állok bárhol mert vastag lemezböl van :)

  • mazsoqq

    Aki a papírvékony kaszti miatt nem akar Suzukit, semmilyen japán autót ne vegyen. Mind vékony anyagból készül, csak a luxuskategória és a terepjárók nem.

  • Fahrer

    A kérdező biztonságra való törekvése teljesen érthető (bár alapvetően nem a lemezek vastagsága határozza meg a biztonságot). Ellenben el kell tudni fogadni, hogy a megbízhatóság + olcsó fenntarthatóság + alacsony fogyasztás + biztonságosság nem férnek bele 400 ezer Ft-ba, így kompromisszumot kell kötni. Tetszik, vagy sem, a Swiftnél jobb kompromisszum még nem született. Főleg, hogy szinte csak városban lenne hadználva.

  • DTF

    A mento ha olyan seultet visz, lassabbna megy. Multkor a 11-esem kifele a besloben ment 70-nel a barom sofor (persze feny es hangjelzessel). Hulye autosok meg beallnak moge a belsobe… En 90-nel el jobbrol. Ennyire hilyek az emebrek?
    Nagyapam 85 eves. Vezetni nem nagyon tud. Penz az orvosnak, az meg kiallitja. Nem veletlen mondjak sokan h fuggeztlen szakertoi csoprt adjatna engedley… De ha t korrupt orszag vagyunk. Ja es hiaba mondkm nagyapamanke h nehogy vezessen, szarik ra. Uh vivyazzatok! ;)

  • ikaroly

    Van egy rossz hírem a 400 ezer forintért autót keresőnek,sajnos a gatyáját rá fogja fizetni,max. pár évre tervezzen,aztán megy a roncstemetőbe!Nem lesz már rá érdemes költeni!Valamire való autót,min 1 milla fölött kapni,alatta ami szóba jöhet az suzuki,vagy dácia logan,a többi szemét ebben az árkategóriában!!

  • Nagyzsoltika

    Nem csak suzukiban halnak meg, mert papírvékony, egy komolyabb ütközésnél csak a szerencsén múlik, hogy meghalsz vagy nem.Szerintem akinek 400000 forintja van, az ne autót vegyen, hanem egy robogót, annyiért már elég jót lehet kapni. A DTF nevű hozzáfirkálónak meg csak annyit, hogy aki így tud helyesen írni, az inkább ne irkáljon sehova, (kivéve, ha biztonsági őr) mert ott nem követelmény az írni-olvasni tudás.

  • Fahrer

    Ikarolynak van igaza. Ha valaki nem tudja elfogadni, hogy 400 ezerért csak Swift van jó, akkor csúnyán rá fog fázni, mert egy pénztemetőt vesz magának.

  • DTF

    Nagyzsoltikának üzenem, hogy tanuljon meg szöveget értelmezni ;)

  • Feri83

    Én nemrég vettem egy Carismat a feleségemnek hasonló összegből.
    1,6 klímás. Nem lehet egy lapon említeni a swift-el. És van olyan megbízható.
    Az igaz hogy drágábbak az alkatrészek, de annyival használhatóbb is az autó.

  • Fahrer

    Tisztelt Feri83!
    A Carisma nagyon jó autó. …volt a maga idejében. Anno sem volt sok belőle, mára azonban alig maradt egy pár darab belőle, azok között pedig gyakorlatilag nincs olyan példány, aminek ne lenne véres a torka így, vagy úgy. Arról nem is beszélve, hogy 400 ezerért Swiftből 2002-eset kapni ABS-szel, 2 légzsákkal, klímával, el.ablakokkal+tükrökkel stb. Tehát bizonyára jóval fiatalabbat, mint Ön vett Toyotát.
    Valóban nem lehet egy lapon említeni a Swifttel, mert egyrészt két kategóriával nagyobb, másrészt minden durván a sokszorosába kerül hozzá, ráadásul a méretei és tömege miatt jóval többet is fogyaszt. Oka van, hogy annyiért kapta meg, mint egy sokkal fiatalabb Swiftet. Majd írja össze 1-2 év múlva, hogy mennyiben volt az autó.
    És ne értsen félre, nem a Carismát szólom le, hanem arra kívánok rávilágítani, hogy az nem lehet a kérdező számára választási lehetőség, aki nem akar százezreket költeni a kocsira a következő években, vagy akár már hónapokban.

  • Fahrer

    Elírtam. Természetesen a Carisma Mitsubishi és nem Toyota, csak az járt az eszemben, hogy milyen japán autóból adtak még el ennyire keveset, és a Toyotára gondoltam, azon belül pedig a Carinára. Az is jó autó volt, de abból sem találni normálisat már, és ritka, mint a fehér holló. Aztán az Avensis hozta meg az áttörést. Míg a Mitsubishinél ez nem következett be ugyebár.

  • AMG666

    B Vectra: 1200 kg, Peugeot 406 1400 kg.
    Hogy is van ez?
    Nagy a sötétség a fejekben!

  • luxusbatar

    ekem a cikkben említett PSA 1.4 8V motor van egy 307-ben. Városban én eljárok vele 6,5-7,0 literrel, az asszony 1 literrel többel. Egyszerű mint a faék, megbízható, igaz nem egy gyorsulási bajnok.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.