400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.02.10. 17.00

400 ezerért szeretne takarékos, alacsony fenntartású autót olvasónk, de a francia típusokat és a Suzuki Swiftet kizárná.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!
Négyszázezer forintig keresek autót. Nem szeretném a gatyámat is benzinre és alkatrészre költeni, illetve ha valahol otthagyna.Fogyasztás tekintetében jó lenne maximum 8 liter körüli fogyasztás.
Benzines, kézi váltós és 4 vagy 5 ajtós. A gyártmány és típus szinte mindegy, egy dolgot kivéve, nem szeretnék francia autót és Suzuki Swiftet (nem sznobizmus, hanem a papírvékony kasztnija miatt). Jó volna használható méretű csomagtartó, mondjuk alap 280-300 literes. Az autót jellemzően heti 2-3 alkalommal használom Budapesten belül, azonban évi mondjuk 2 alkalommal hosszabb útra is megyek vele (oda-vissza átlag 400 km/alkalom).
Abban is kérem a segítségét, hogy az Ön által ajánlott autók közül melyik motorral szerelt típust érdemes választani (csak egy példa, hogy biztosan értse: “Opel Astra G esetében láncos szelepvezérlésű, 1,4 literes benzines motorral szerelt, XY lóerős példányokat javaslom”).
Köszönöm,
Kiss Zoltán

3-400 ezer forint körül kínálják a jó állapotú, 100-200 ezer kilométeres automata régi Swiftek többségét


Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!
Sajnos egy rendes G Astra ennyibe nem fér bele. 400 000 Ft körül a Nissan Almera 2001 előtti, első generációja lehet jó megoldás. Ha ennél több hely kell, akkor a Nissan Primerát ajánlom, lehetőleg az 1999-es modellfrissítés utáni modellt, amelynek javítottak a biztonságán is. Kényelmesen tűgas, de nem fogyaszt sokat az Opel Vectra B 1,6 vagy 1,8 literes motorral. Sokat kibíró, gazdaságos autó. 
Ha van rá még pár tízezer forint, akkor körülnéznék a benzines FIAT Stilók között. Nem sokra becsüli a piac, sokkal olcsóbb a korabeli kompakt autóknál, de többnyire jól működő, megbízható típus, kedvező alaktrészárakkal és takarékos 1,2-es motorral. A hatgangos váltó miatt nem halott ez a változat sem, pláne az 1,4-es.
Sajnálom, hogy francia autókat kizárta, mert a Citroën Xsara az 1,4-es benzinessel takarékos, üzembiztos és értékeihez képest igen olcsó autó. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Kérdésem az lenne, hogy autópályán a külső sávban 110 km/h sebességgel haladó, villogó fényjelzést használó mentőautót a belső sávban “kikerülhetem, előzhetem”-e. A mentőautó hangjelzést nem használt. Én elhaladtam mellette. Ez szabályszerű volt?

Tisztelettel:

Ladányi András

Szakértőnk válasza

Tisztelt Ladányi Úr!

Szerintem rendben volt a történet, ha nem használt a fényjelzés mellett folyamatosan hangjelzést is a mentőautó vezetője. Miért kísérné több tízkilométeren át, miközben ő csak fényjelzést használ, nyilván tudatosan.

Az álló ,csak megkülönböztető fényjelzést használó jármű, kellő körültekintéssel történő kerülését leírja a Kresz, az Ön által leírt körülményekre vonatkozóan nem találtam közelebbi információkat.

Üdvözlettel Székely Gyula

vezetestechnika.eu

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi 


Tisztelt Szakértő Úr!

Nemrég vásároltam egy garnitúra defekttűrő gumi. A kérdésem az, hogy ez tönkre teheti-e a lengéscsillapítót az erősített oldalfala miatt, vagy esetleg jobban igénybe veszi-e a futóművet?

400 ezerért takarékos autót, csak Suzuki ne legyen 1

Szakértőnk válasza

Tisztelt Holik Zsolt!
Mindenképpen jobban igénybe veszi, sőt speciálisan erre kialakított “mély ággyal” rendelkező illetve nyomás szenzorral ellátott keréktárcsa is szükséges hogy egy defekt során a műszerfalon jelezni tudja a gépjármű a nyomvesztést. Ellenkező esetben előfordulhat hogy nem észleli és sajnos ezek az abroncsok is csak korlátozott kb 50-80km megtételére képesek minimális sebességgel való továbbhaladásra.
Üdvözlettel: Szabó Péter, Centrum Gumi Kft.
www.centrumgumi.hu

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

A 90 éves szomszéd bácsi 2 évre kapta meg a jogosítványát. Könnyebb lenne felsorolni, milyen betegsége nincs, mint ami van neki. Tudomásom van róla, hogy időnként elájul. Depressziós, állandóan öngyilkos akar lenni. Szerintem már a közlekedési reakció ideje sem a megfelelő, csak idő kérdése mikor okoz valami komolyabb balesetet.

Sajnos feltételeznem kell, hogy anyagi ellenszolgáltatás fejében kapta meg a jogosítványát. Bár nem ismerem a törvényt, de nem hiszem, hogy 90 éves korban 2 évre adható a jogosítvány. Kihez fordulhatnék bejelentéshez, hogy elfogulatlanul felülvizsgálják a jogosítványának érvényességét és jogosságát.

Tisztelettel: MUrányi Éva

Szakértőnk válasza

Tisztelt Murányi Éva!

A közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet rendelkezik részletesen. Ennek értelmében nincs akadálya annak, hogy idős szomszédja 2 évre ismét alkalmasságot szerezzen.
A rendelet alapján: járművezetők közül az, aki a

a) 40. életévét még nem töltötte be, 10 évenként;
b) 40. életévét betöltötte, de a 60. életévét még nem töltötte be, 5 évenként;
c) a 60. életévét betöltötte, de a 70. életévét még nem töltötte be, 3 évenként;
d) a 70. életévét betöltötte, 2 évenként köteles időszakos egészségi alkalmassági vizsgálaton megjelenni.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • kalman

    idióta a suzukit meg a franciákat kizárta a többi jöhet? te fogyatékos vegyél ladát vagy moszkvicsot :D

  • Joci69

    Volt már 1.3-as Swift-em,1.3-as Ignis-em,most egy 2015-ös 1.6-os Vitara van. Hát annak ellenére,hogy az Ignis azért szerette a hasát úgy 6.8 liter/100km. De a Suzukinál kevesebbet fogyasztó és megbízhatóbb autót nem nagyon találtak még ki, főleg nem 400 gurigáért!Vegyél Yarist de azért még 10 évesen is kb 1 misi jár!

  • suti

    Úgy van kalman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Én a moszkvics sárvédőjére még 37-éves korában is rá állok bárhol mert vastag lemezböl van :)

  • mazsoqq

    Aki a papírvékony kaszti miatt nem akar Suzukit, semmilyen japán autót ne vegyen. Mind vékony anyagból készül, csak a luxuskategória és a terepjárók nem.

  • Fahrer

    A kérdező biztonságra való törekvése teljesen érthető (bár alapvetően nem a lemezek vastagsága határozza meg a biztonságot). Ellenben el kell tudni fogadni, hogy a megbízhatóság + olcsó fenntarthatóság + alacsony fogyasztás + biztonságosság nem férnek bele 400 ezer Ft-ba, így kompromisszumot kell kötni. Tetszik, vagy sem, a Swiftnél jobb kompromisszum még nem született. Főleg, hogy szinte csak városban lenne hadználva.

  • DTF

    A mento ha olyan seultet visz, lassabbna megy. Multkor a 11-esem kifele a besloben ment 70-nel a barom sofor (persze feny es hangjelzessel). Hulye autosok meg beallnak moge a belsobe… En 90-nel el jobbrol. Ennyire hilyek az emebrek?
    Nagyapam 85 eves. Vezetni nem nagyon tud. Penz az orvosnak, az meg kiallitja. Nem veletlen mondjak sokan h fuggeztlen szakertoi csoprt adjatna engedley… De ha t korrupt orszag vagyunk. Ja es hiaba mondkm nagyapamanke h nehogy vezessen, szarik ra. Uh vivyazzatok! ;)

  • ikaroly

    Van egy rossz hírem a 400 ezer forintért autót keresőnek,sajnos a gatyáját rá fogja fizetni,max. pár évre tervezzen,aztán megy a roncstemetőbe!Nem lesz már rá érdemes költeni!Valamire való autót,min 1 milla fölött kapni,alatta ami szóba jöhet az suzuki,vagy dácia logan,a többi szemét ebben az árkategóriában!!

  • Nagyzsoltika

    Nem csak suzukiban halnak meg, mert papírvékony, egy komolyabb ütközésnél csak a szerencsén múlik, hogy meghalsz vagy nem.Szerintem akinek 400000 forintja van, az ne autót vegyen, hanem egy robogót, annyiért már elég jót lehet kapni. A DTF nevű hozzáfirkálónak meg csak annyit, hogy aki így tud helyesen írni, az inkább ne irkáljon sehova, (kivéve, ha biztonsági őr) mert ott nem követelmény az írni-olvasni tudás.

  • Fahrer

    Ikarolynak van igaza. Ha valaki nem tudja elfogadni, hogy 400 ezerért csak Swift van jó, akkor csúnyán rá fog fázni, mert egy pénztemetőt vesz magának.

  • DTF

    Nagyzsoltikának üzenem, hogy tanuljon meg szöveget értelmezni ;)

  • Feri83

    Én nemrég vettem egy Carismat a feleségemnek hasonló összegből.
    1,6 klímás. Nem lehet egy lapon említeni a swift-el. És van olyan megbízható.
    Az igaz hogy drágábbak az alkatrészek, de annyival használhatóbb is az autó.

  • Fahrer

    Tisztelt Feri83!
    A Carisma nagyon jó autó. …volt a maga idejében. Anno sem volt sok belőle, mára azonban alig maradt egy pár darab belőle, azok között pedig gyakorlatilag nincs olyan példány, aminek ne lenne véres a torka így, vagy úgy. Arról nem is beszélve, hogy 400 ezerért Swiftből 2002-eset kapni ABS-szel, 2 légzsákkal, klímával, el.ablakokkal+tükrökkel stb. Tehát bizonyára jóval fiatalabbat, mint Ön vett Toyotát.
    Valóban nem lehet egy lapon említeni a Swifttel, mert egyrészt két kategóriával nagyobb, másrészt minden durván a sokszorosába kerül hozzá, ráadásul a méretei és tömege miatt jóval többet is fogyaszt. Oka van, hogy annyiért kapta meg, mint egy sokkal fiatalabb Swiftet. Majd írja össze 1-2 év múlva, hogy mennyiben volt az autó.
    És ne értsen félre, nem a Carismát szólom le, hanem arra kívánok rávilágítani, hogy az nem lehet a kérdező számára választási lehetőség, aki nem akar százezreket költeni a kocsira a következő években, vagy akár már hónapokban.

  • Fahrer

    Elírtam. Természetesen a Carisma Mitsubishi és nem Toyota, csak az járt az eszemben, hogy milyen japán autóból adtak még el ennyire keveset, és a Toyotára gondoltam, azon belül pedig a Carinára. Az is jó autó volt, de abból sem találni normálisat már, és ritka, mint a fehér holló. Aztán az Avensis hozta meg az áttörést. Míg a Mitsubishinél ez nem következett be ugyebár.

  • AMG666

    B Vectra: 1200 kg, Peugeot 406 1400 kg.
    Hogy is van ez?
    Nagy a sötétség a fejekben!

  • luxusbatar

    ekem a cikkben említett PSA 1.4 8V motor van egy 307-ben. Városban én eljárok vele 6,5-7,0 literrel, az asszony 1 literrel többel. Egyszerű mint a faék, megbízható, igaz nem egy gyorsulási bajnok.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.