Drágulhatnak az autók Magyarországon

Mit hozhat 2016 az autópiacon?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2016.01.31. 08.00

Villanyautó- és konnektoros hibrid-forradalomnak kellene kitörnie itthon a semmiből, de a 2016-os autópiacon inkább szolid növekedésre számíthatunk.

2015-ben 13,5 százalékkal nőtt az új személyautók és könnyű haszonjárművek hazai piaca az előző évhez mérten, de ezt ne bővülésként fogjuk fel: visszakapaszkodásról van szó. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke arról beszélt a tavalyi értékesítések kapcsán, hogy az 1999-es szinten mozogtak az autóeladások, amikor még André Agassi volt az ATP tenisz-világranglista vezetője és az európai valutaegységet leváltotta az euró. Az összpiacon belül nagyot nőtt az aszfaltterepjárók aránya, amiből például a Mitsubishi is profitálni tudott a lejjebb árazott ASX-szel. Az egyterűek aránya csökkent, a nemzetközi trendekhez igazodva, valamelyest csekélyebb az alsó középkategóriás és a kiskocsik számaránya is. (A kategóriák eloszlását és a részletes darabszámokat a képgalériában található táblázatokkal közöljük.)

Kishaszonjármáben hagyományosan a Ford uralja a magyar piacot. A Transit-Tourneo család teljessé vált tavaly a legkisebb Courier révén

A nyomott árak és a forint kitartóan gyenge árfolyama miatt továbbra is szívesen vásárolnak itthon új autókat nyugati autókereskedők, ami szervizügyfelet nem hoz, de legális és sok márkakereskedésnek segít a túlélésben. Bizonyos modellek esetében az eladások nagy része mögött a reexportot sejthetjük. A városi kisautók között 64,6 százalékos (!) részesedéssel piacvezető FIAT 500-ból aligha maradt itthon az 1650 forgalomba helyezett példány zöme.

Első a Ford. És az Opel

Magyarországon tavaly a teljes új jármű piacon a Ford, a személyautók között az Opel megőrizte elsőségét, az összpiacnál szerényebb bővülés ellenére. A Ford stabilan uralja a könnyű haszonjárművek mezőnyét a friss Transit, a Transit Custom, a Transit Connect, a Transit Courier és a Ranger révén.

Személyautóban tavaly is a legmagasabb volt az Opel részesedése. A cég 2012-ben, a H Astrával megnyert rendőrautó-tender évében az összpiacon is a legnépszerűbb márka tudott lenni

A tavalyi immár az ötödik egymást követő év, amikor hazánkban Opel személyautóból talált gazdára a legtöbb. Az eredmény annál értékesebb, mert a 2014-ben népszerű, nagyon jó ár-érték arányú D Corsára, illetve a családi autóként és taxiként is keresett Zafira B-re tavaly már nem számíthatott a hálózat. Az Európa-szerte sikeres Mokkára pedig volt, hogy fél évet is kellett várni. “A válság évei alatt pengeélen táncoltunk, hogy egyszerre tudjunk megfelelni a több járművet vásárló flottaügyfeleknek, de ne engedjük el a magánvevők kezét sem” – idézte fel a közelmúlt küzdelmeit Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

4761 Škoda Octavia kapott magyar rendszámot tavaly, amivel messze a legnépszerűbb típus maradt hazánkban

Jó évet zárt a Porsche Hungaria, amely vállalat tavaly ünnepelte 25 éves működését. A 2014-es 22 600 jármű értékesítésével szemben a tavalyi kiszállítások elérték a 27 500 darabot, ami a piaci átlagnál nagyobb, 15 százalékos előrelépés. Eppel János, az importőr ügyvezető igazgatója idén kereken 30 000 darabos értékesítésre számít a vállalat márkáitól.

Visszatért a Lada

Jól indult itthon a Lada az új importőrrel, az új arculattal és az új márkakereskedésekkel. Az árazási stratégia a Daciához igazodik: a listaár alacsony, kedvezmény nincs

Jól indult itthon a Lada az új importőrrel, az új arculattal és az új márkakereskedésekkel. Az árazási stratégia a Daciához igazodik: a listaár alacsony, kedvezmény nincs

 

Tavaly az év nagy eseménye a Lada visszatérése volt a Duna Autóval, mint új importőrrel, Markó Zoltán operatív vezetésével. A márka új arculatú szalonokkal, új kereskedőhálózattal és hamarosan alapjaiban új modellgenerációval kezdhet hódításba. Jó rajtot vett a Lada, az első 100 autó január 21-ig elkelt. A stratégia alacsony, de egyelőre fix listaárakra épül, akárcsak a Dacia esetében, amely az elsődleges konkurens. Sokaknak örömforrás, hogy mekkora kedvezményt tudtak elérni, de van elég sok ember, aki alkudozás nélkül szeretne helyből egy nyomott árat kapni a kocsira. Az év legizgalmasabb kérdése, miként alakul a márka sorsa és hogyan sikerül árazni a Grantánál és a Kalinánál jóval korszerűbbnek ígérkező Vestát és az ötajtós X-Rayt. A Vestából elsőként a limuzin lesz kapható, várhatóan nyárig megjön, de később megjelenhet kombi karosszériával is.

Az év kiugrása a Suzukié volt a Vitarával, amely nemcsak az állami beszerzésű falugondnoki autók miatt hasított. A Vitara azért is fontos a Suzukinak, mert “A vásárlókör több mint fele már más márkáktól érkezik, s ezzel lehetőségünk van a magánvásárlók teljesen más rétegeit megszólítani, a márkát más megvilágításba helyezni” – nyilatkozta erről a Vezessnek Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója.

Megelőzte a Dacia Dustert a magánvásárlók kedvenceként a Suzuki Vitara

Más márkáknál is érzik a típus sikerét: “Megítélésünk szerint a Duster visszaesése részben a termék életciklusának természetes lefutását mutatja, részben a Vitara erőteljes térnyerésének következménye” – erősítette meg lapunknak Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. 2015-ben a magánvevők piacán, amit a Duster évekig vezetett, a Dacia SUV a második helyre szorult a Vitara mögött, 2057 vs. 1145 magánvásárlóval.

Profit vagy piacvásárlás?

Vonzó új modellek mellett árcsökkentéssel is felpörgethetőek az eladások. Nagyon leegyszerűsítve, amikor a fölös gyártókapacitások miatt a gyárak üzemben tartása a cél, akkor adódhatnak kiugró árengedmények, ömlenek a kocsik akár profit nélkül is, mondjuk az autókölcsönzőkhöz. Ha viszont sikerült bezárni egy-egy üzemet, akkor a márka koncentrálhat a profittermelésre, nem kell olcsón piacra zúdítania az autókat.

Sikkes és Japánban gyártott autóival a Mazda a piaci átlagnál szerényebb engedményekkel is jól megtalálta a helyét

Sem a Fordtól, sem az Opeltől nem várható, hogy kiugró kedvezményekkel pumpálja fel az értékesítést. Az európai Ford túl van a belgiumi gyárbezáráson, a bochumi termelést leépítő Opel pedig idén mindenképp vissza kíván térni európai szinten a nyereséges működéshez, ami mértéket szab a lehetséges kedvezményeknek. “Hazánkban két-három gyártó esetében gyakorlatilag pénzkérdés, hogy óhajt-e személyautóban piacvezető lenni. A mi üzleti tervünk a piaci részesedés mellett árrésszinthez és a Ford-állományból fakadó alkatrészforgalomhoz kötődik. Ha részesedésünk elegendő az összpiaci elsőséghez, arra természetesen büszkék vagyunk, de nem ez a cél” – nyilatkozta erről Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

Nagyon sok magánvevő, főleg, ha megégette magát egy kedvezőtlen hitelkonstrukcióval, marad a használt autóknál

Az egykor a piac ötödét uraló Suzuki viszont bevallottan szeretne újra az értékesítési ranglista első helyen állni, de nem minden áron: “A 10 százalék fölötti piacrész kifejezett célunk, szeretnénk piacvezetők lenni, de a realitásoknál maradva. Célunk, hogy a fizetőképes kereslet tükrében, mindig egy fokkal lépjünk feljebb a márkák sorában, egészen az első helyig” – válaszolta kérdésünkre Krisztián Róbert. Idén folytatódhat a magánvásárlók lassú visszatérése az autószalonokba. Az általuk generált kereslet szerény, de stabil bővülést hozhat hazánkban. “Az idei évre mérsékelt piaci növekedéssel tervezünk” – mondta az Opel-importőrt irányító Koncz Gábor. “2015-re a cégek visszatértek a piacra, de a magánvásárlók még hiányoznak. Az autóvásárlás sok potenciális ügyfélnél nem pénzügyi, hanem bizalmi kérdés, mert már megtakarították az autóra szánható összeget, ám gazdasági helyzetüket bizonytalannak érzik és kivárnak. De úgy fest, kezd megtörni a jég a magánügyfelek között is” – tette hozzá a menedzser.

A magánvásárlók visszatérése lassú, de stabil növekedést ígér

Jól kivehető, hogy mi az a maximális összeg, amit magyar magánemberek autóvásárlásra fordítanak. “5,5-6 millió forint a lélektani határ. A magyar magánvevők és a családi cégre egy-egy autót vásárló ügyfelek 5,5 millió forintos akciós árig vesznek autókat” – konkretizálja az árplafont Szamosi Viktor. “Amikor a kifutó Mondeo elérhető lett ezen az árszinten, átalakult vevőkör: míg a flottavásárlók inkább megvárták a drágább újat, mert az adott vezetőnek már volt két Mondeója ebből a szériából, a magánügyfelek nagy számban választották a 160 lóerős benzinest” – hoz egy közelmúltbeli példát.

2016: nem lesznek nagyobbak a kedvezmények?

Könnyen lehet, hogy idén a tavalyinál valamivel magasabb járműárakra kell készülnie a vevőknek. Egyrészt a forint továbbra is nagyon gyenge, az euróárfolyam tartósan a 310 forintos szint felett ragadt. Maróthy Miklós, a Renault Hungária igazgatója még két árfelhajtó tényezőt említ: “Több gyártó is tömegmodell leváltásához érkezett és a korábbi árszintek semmiképpen sem tarthatók. A változás a kis haszonjárművek piacán lesz különösen érezhető az Euro 6-os környezetvédelmi besorolású új motorok kötelező bevezetése miatt.”

Várhatóan nem lesznek nagyobbak az engedmények a tavalyinál, sőt. A forint rém gyenge, az Euro 6-os norma betartása csak költségesebb kipufogógáz-utókezeléssel lehetséges

Különösen mozgalmas lesz a francia márkák idei éve. A PSA Peugeot Citroën úgy döntött, hogy az eddigi gyári importőr helyett Magyarországon is a svájci Emil Frey csoportot bízza meg a Citroën, a DS és a Peugeot vezérképviseletével. Ez a változás azonban az importőri szintet érinti, jó esetben az ügyfeleknek ebből semmit nem kell észrevenniük. Más okból lesz rendkívül sűrű éve a Renault illetve a Dacia kereskedőhálózatának és vezérképviseletének. Itt a tavalyi csend után meghatározó típusok helyére érkeznek vadonatúj modellek.

Talisman, Mégane, Scénic sorrendben kulcsfontosságú új modelleket vezet be idén a Renault

A Talismant már januárban bevezeti a hálózat négyajtós karosszériával, de a kombira sem kell sokat várni. Márciustól jön a Mégane negyedik generációja (a Grandtour októbertől). Ez előrevetíti a velük közös alapra épülő Scénic és Grand Scénic leváltását, amire novemberen számíthatunk, a Dacia Logan, a Logan MCV (kombi) és a Sandero modellfrissítése mellett.

A villanyautók és a luftballon

Itthon a Jedlik Ányos tervben a kormányzat lufinak tűnő számokat szerepeltet az elektromos autók és a konnektorról tölthető hibridjárművek elterjedésére. A cél 2020-ra legalább 50 000 db füstmentesen közlekedő jármű az utakon, legyen az akkumulátorról táplált vagy belső égésű motort és villamos gépet is használó, konnektoros hibrid. Előbbire példa a Nissan LEAF, utóbbira a Porsche Panamera, a VW Golf és a Passat GTE, a Mitsubishi Outlander vagy a Toyota Prius Plug-in.

Nehezen bontakozik ki itthon a füstmentes autózás. A piacvezető 73 forgalomba helyezett autóval a Nissan LEAF, második a BMW i3

Ha öt éven belül az ország tényleg el akar jutni 50 000 elektromos vagy részben füstmentes autóig, akkor az éves személyautó-értékesítés több mint 10 százalékát kellene kitenniük ezeknek a kocsiknak. Messze irreálisnak tűnik a kormányzati cél: 2015-ben a piacvezető Nissan LEAF-ből 73-at, a BMW i3-ből 49 darabot helyeztek forgalomba a DATAHOUSE Kft. adatai szerint. “Magyarország jellemzően öt-hat év különbséggel követi a nyugati tendenciákat, így az elektromos autózás terén nem vagyunk az élvonalban az európai országok között. A kormányzat azzal tehetne sokat az ügyért, ha a vevők nem ugyanazt az adószintet fizetnék a füstmentes modellek megvásárlásakor. Nem nulla százalékos kulccsal, de jelentős ÁFA-kedvezménnyel a normális piaci ár közelébe lehetne árazni az elektromos autókat” – állítja a Ford-vezérképviselet ügyvezető igazgatója.

Csökkent a Ford és az Opel szelete, de megőrizték pozíciójukat az összpiacon. A francia márkák részesedése nagyrészt csökkent, a japán és koreai gyártóké gyarapodott. Forrás: DATAHOUSE

Más ösztönzők foghatnák meg a céges vásárlókat. “A magyar kormányzat szándékai szerencsére komolyak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, de jelentősebb hatás nem várható a bejelentett töltőhálózat-fejlesztés befejezése (2016-17) előtt, amikor is Magyarország átutazható lesz egy 25-30 kilowattórás akkumulátorral ellátott autóval. Az áfacsökkentés, vagy elengedés nem kiemelkedő hatású eszköz a vállalati felhasználók számára. A szükséges állami támogatások összege minimum 4000 euró (1 256 000 Ft) autónként” – véli Maróthy Miklós. A tisztán elektromos hajtású autóknál több a fantázia a konnektoros hibridekben. 2016-ban a BMW nem kevesebb mint négy konnektorról újratölthető hibridmodellt hoz be Magyarországra. Már az első negyedévben itt lesz az X5 40e, 313 lóerős összteljesítménnyel, de a 19 884 000 forintról induló rombolónál szolidabb típusokhoz is elérhető lesz a plug in hibridrendszer.

Összesen négy típusából hoz be idén konnektorról tölthető hibridváltozatot a BMW. A 330e rendszerteljesítménye 252 lóerő

Érdekes lehet a 225xe, amely 224 lóerő és 385 Nm rendszerteljesítménnyel elég szépen cibálhatja a kompakt egyterűt: 100-ig elég neki 6,7 mp, aki pedig ezt meg sem próbálja kihasználni, 41 kilométer elektromos hatótávra számíthat. A 3-as sorozatból a 330e lesz az árammal is tankolható hibrid, 252 lóerővel, 40 km füstmentes hatótávolsággal. Részletesebben itt írunk róluk. Júniusra várható az új 7-esből is a PHEV-változat a kétliteres turbós benzinessel és a váltóba épített villanymotorral. Az elektromos hatótáv az X5-nél 30, a többi modellnél 40 kilométer körüli, amivel a napon belüli utakat legtöbbször helyi kipufogógáz-terhelés nélkül, jóval kisebb zajkibocsátással tehetik meg az autók.

Sok fontos újdonság érkezik idén. Az olasz márkáknál sokáig konok csend volt, de végre jön az Alfa Giulia és a Fiat Tipo

Annyi biztos, hogy újdonságokban sem a volumenmárkák, sem a prémiummárkák kínálatában nem lesz hiány. Akit érdekelnek az idén bemutatandó modellek, lapozza fel az Autó Magazin februári számát, amelyben háromoldalas, kihajtható naptáron közöljük az újdonságok érkezésének részleges menetrendjét, az Alfa Giuliától az új Mazda CX-5-ön és a Volvo S90-V90-en át a Suzuki Balenóig.

Kommentek

  • apu0062

    Én a világért sem akarok kötekedni, de halkan meg kell jegyeznem, a kilowattóra sosem volt a kapacitás mértékegysége.

  • m.marton

    A Lada Vesta és a Lada X-Ray is az idei év első felében érkezik hazánkba. Ezt írta ki a Lada a hivatalos facebook oldalán a héten valamikor.

  • a.szorenyi

    Köszönöm, módosítottam a kapacitásos részt és átírtam nyárigra az új Ladák érkezését.

    Üdv, Szörényi András

  • DTF

    Mivel az uj-auto eladasok 85-90%-a ceges igy villanyautok es plug in-ek eseten a vallalatokat kellosztonozni h ilyen autokat vasaroljanak. Az nagyon jo dolog h nincs cegautoado, vagyonszerzesi illtek, ingyenes parkolas, stb.”, de pl tarsasagiado-kedvezmenyt is adhatnanak. Persze jo lenne megkulonboztetni az ertelmetlen plug-ineket az ertelmesektol. Mert ott a q7 dizel-plug-in, amire ugyanolyan kedvezmeny van, mint a priusra, foleg ugy h egy sima suv hybrid jobban fogyaszt es kevesebb a karosanYagkibocsatasa mint pl a q7-nek.
    Maganszemelyknek ott lenne az afa kedvezmeny, de a jesdlik program ugy kamu es atgondoltalan ahogy van, egyszeru nepamitas…

  • oszkopeter

    Már miért ne lehetne akku esetén a kWh a kapacitás mérőszáma? X kW leadására képes 1 h időtartam alatt, mi ez ha nem az akku kapacitása??? Persze hivatalosan ez nem kapacitás mert kapacitása a kondenzátornak van és mértékegysége a Farad, de egy nagyközönség számára szóló cikkben ez teljesen OK. A teljesítmény sem lenne sokkal szerencsésebb, mert abban nincs benne az időtényező, tehát 15 kW-os, na de mennyi ideig? Az Ah szintén nem jó, mivel az nem számol a feszültséggel, tehát marad a kWh…

  • Kofe

    Hova drágítanák még,mikor már egy középkategoriás családi autó alsó hangon is 5millió ,de inkább 6-7 újonnan.
    A hibridek kiforratlan de rohadtul drága autóit meg állandó magas karbantartási költség is népszerütlenné teszi.Csak Maga a start/stop rendszer megjelenése óta virágzik az önindítók szervize. Az elektromos hajtás akkui meg -10 fok alatt majdhogynem nulla hatásfokuak.Az ilyen autót nem lehet éjjel télen lakótelepi parkolóban hagyni,mert semmit sem ér az elektromos hajtás,sőt hidegen feltölteni sem lehet. :D

  • nagya

    Kofe,
    “A hibridek kiforratlan de rohadtul drága autóit meg állandó magas karbantartási költség is népszerütlenné teszi.”
    Nem igaz.

    “Csak Maga a start/stop rendszer megjelenése óta virágzik az önindítók szervize.”
    Nem igaz.

    “Az elektromos hajtás akkui meg -10 fok alatt majdhogynem nulla hatásfokuak.Az ilyen autót nem lehet éjjel télen lakótelepi parkolóban hagyni,mert semmit sem ér az elektromos hajtás,sőt hidegen feltölteni sem lehet”
    Nem igaz.

    Érdemes volt ma felkelned. :))))

  • oszkopeter

    @Kofe
    Szerintem inkább maradj a focinál :)
    Ahhoz is mindenki ért.
    Mindhárom megjegyzésed baromság.

    Amúgy nem “drágítanak”. Ezek üzleti vállalkozások, nem jótékonysági szervezetek. Nekik is meg kell élni valamiből, ki kell fizetni a dolgozókat, el kell tartani a részvényeseket, fizetni kell a hiteleket. Ha egyszerűen szar az árfolyam, magasabbak a banki költségek, drágább a technológia (EURO6)akkor azt valahol érvényesíteni kell. A szocializmusnak vége, immáron 25 éve. Ébresztő!

  • Kofe

    Na nagyokos lobbisták ! Érvekkel gyertek és konkrét alátámasztható tényekkel,mert ez az igaz,nem igaz meg baromság megjegyzéseitek nagyon sovány böfögés,semmi több.

    Annyit megmondhatok,hogy soha többet nem lesz start/stop rendszerű autóm :D és igen az önindító halt meg,a fogaskoszorú kopott el,a forgórész lett csapágyas,a behúzó égett szét és sorolhatnám…

    Az elektromos autók téli hatótávolságáról,hideg kontra teljesítmény csökkenéséről meg mindenki tudja mi a valóság,hiába próbáltok itt hülyének nézni bárkit is vagy hittéríteni. Na de nektek ez a szakmátok lehet,hogy eladjátok a sz@rt is a vevőnek…. :D
    Mindent lehet mondani a hibrid és elektromos technologiára,csak azt nem,hogy kiforrott és versenyképes megbizhatóságot és teljesítményt,karbantartást tekintve egy hagyományos hajtású technikával szemben.

  • Kofe

    Ja és áruljátok csak el az olvasóknak mennyi is egy cellacsere hibrid autónál,és hány évesen lehet rá számítani? Máris elviszi az addigi megtakarítást egy átlag felhasználónál…
    Aki taxizik is hatszor meggondolja vegyen e hibridet,pedig ők lennének az igazi felhasználók.

  • Recece

    oszlópéter :D A neved is elárulja mekkora szélhámos vagy!

    “Ezek üzleti vállalkozások, nem jótékonysági szervezetek. Nekik is meg kell élni valamiből,”

    Tipikus kapitalista,kereskedői formaduma! Szegényeket majd sajnáljuk,mikor az autóipar a legnyereségesebb ágazat szinte minden földrészen. Azért egy 308as pözsiért 5millió,vagy egy fika 1,2es golfért mikor elkérnek 6milliót ,a hozzád hasonlók dörzsölik ám csak a tenyerüket.

  • oszkopeter

    @Recece
    Ha az autóipar lenne a legjövedelmezőbb szektor, akkor nem az Apple vagy a Google lenne ma a világ legértékesebb cége. De tőkére vetítve sok kereskedelmi, könnyűipari vagy gyógyszercég jóval jövedelmezőbb mint az autóipar.
    A Peugeot pl. az elmúlt három évben épp veszteséges volt:
    http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Financials?s=UG:PAR

    Szerintem pont életszerű, hogy árat csökkentsenek és csődbe vigyék a céget… Azt nem értem, hogyha ennyire sötét vagy a témához, akkor miért kell hozzászólni???

    @Kofe
    Veled ellentétben én vezettem elektromos autót -10 fokban és tudom hogy ilyenkor hogy viselkedik.
    Ha kicsit is járatos lennél a témában, akkor tudnád, hogy a stop-start rendszerek indítómotorjait teljesen másképp méretezik, de sok ilyen rendszerben nem is az indítómotor hanem a fordítva működő generátor látja el ezt a szerepet, amiben sem behúzómágnes sem pedig fogaskoszorú nincsen…

    Cellacsere dettó, olcsóbb mint egy kuplungcsere bármelyik autóban. Amúgy 10 évesnél fiatalabb autókban nagyon ritkán van rá szükség. Olvass utána kicsit.

    Mindegy, hagyjuk is. De tényleg nem értem miért szól hozzá az, akinek lövése sincs a témához csak hallott valamit a sarki kocsmában???

  • Recece

    Énmegmá cserétem is cellát petike :D! Ehhez mit szólsz? 600ezerbe fájt a tulajnak 5év után a priusba… ennyiből 5kuplungszettet kicserélek.
    Birom az ilyen mellveregető füles agyagedényeket :D

  • mg21

    Recece, mesélj, hol volt 600 ezer egy cellacsere (!) (tehát nem az egész akku) a Priusba? Egy cella kb. pártízezres nagyságrendű összeg…

  • Recece

    Komplett akksi ujraépítés volt cellánként,mert az előző agyonoxidálódott,túlhevült,meghalt 5évesen.

  • Kanyaró Malvin

    @Recece: “Márkasezrvizben 454 000 forint a teljes, nem lopott, garanciális, vadonatúj akkuegység, tehát nem az egész autó ára. De kettes Priuson 2003 óta egyetlen egy akkumulátorcserére sem emlékezett a munkafelvevő.” http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/hasznaltauto-behozatal-nemetorszagbol-toyota-prius/66869/ Nem volt jó ötlet cellánként újraépíteni. Az alapjárati motorleállításos kocsikban az önindítót másképp méretezik. Itt 600 000 újraindításról írnak, ami azért eltart egy darabig: http://www.vezess.hu/teszt/3_9_liter_amikor_megeri/32250/ Sajnálom, hogy peched volt és a saját tapasztalat mindenkinek meghatározóbb, de évente készül lassan 100 millió autó a világon, egyre több stop-starttal és működnek. Elkelt továbbá már több mint nyolcmillió hibrid. Pont hogy a taxisok buktak rá nyugaton is (Barcelona, Amsterdam, Zürich pl.), de itthon is egyre több a Prius taxi. A Toyota hibridjeiről vagy 10 éve bebizonyosodott, hogy rendkívül megbízhatóak, ezt észlelned kellene.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

F1: Ferrarinak hálás Grosjean

Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.