Eltűntek a rekorder gyorshajtók!

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.01.27. 05.45

Legalábbis a rendőrség honlapjáról. Magyarázat? Az ORFK évekig olyan dolgot csinált, ami nem szolgálja a közlekedésbiztonságot. Ezt ők állítják magukról.

283 km/órás sebességgel ment a megengedett 130 helyett az M3-as autópályán a képen látható M6-os BMW, ezzel a rendőrség szerint 2009 gyorshajtó rekordere. A közigazgatási bírság összege 300 ezer forint.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 1

Sitke településen 50 km/óra helyett 119-cel közlekedett a képen látható Ford Ranger. A megengedett legnagyobb sebességet 69 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság 200 ezer forint.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 2

Az M7-es autópályán a Porsche sofőrje 130 km/óra helyett 225-tel közlekedett. A közigazgatási bírság összege 130 ezer forint, mert 95 km/órával lépte túl a megengedett legnagyobb sebességet.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 3

A hónap gyorshajtó rekordere Fejér megyében az M6-os autópályán lefotózott Honda sofőrje, aki 130 km/óra helyett 247-tel közlekedett. A megengedett legnagyobb sebességet 117 km órával lépte túl, a közigazgatási bírság 300 ezer forint. Fejérben addig egy Saab tartotta a rekordot 242 km/órával – közölte a megyei kapitányság.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 4

Nagykálló belterületén haladt 50 km/órás sebességkorlátozás mellett 145-tel ez a BMW. A megengedett sebességet 95 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság 200 ezer forint.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 5

Az M1-es autópályán a képen látható BMW sofőrje 130 km/óra helyett 231-gyel közlekedett. A megengedett maximális sebességet 101 km/órával lépte túl, ezért a közigazgatási bírság összege 130 ezer forint.
Eltűntek a rekorder gyorshajtók! 6

És így tovább, és így tovább…

Ennek mostantól vége!

Éveken át, olykor hónapról hónapra közölte a fenti fotókat, és a föléjük írt kis szövegekhez hasonlókat az ORFK és a megyei rendőrkapitányságok “a hónap gyorshajtó rekorderei”, vagy “az év gyorshajtó rekorderei” felütéssel.

Az autósok megnézték őket, az egyik szörnyülködve szidta a veszélyesen közlekedőket, a másik kiröhögte a lefotózottakat, a harmadik meg levont némi következtetést a súlyos bírságokat látva a saját vezetési stílusát illetően, aztán mindannyian közlekedtek tovább. Nos, nincsenek többé ilyen fotók.

Egy ideje nem rakja ki a rendőrség a Police.hu-ra a korábban rendszeresen közölt infókat, így kikértük tőlük a tavalyi abszolút és relatív gyorshajtó rekordereket fotókkal, adatokkal, ahogyan az fent látható a korábban nyilvánosságra hozott képeken.

Meglepő választ küldtek. Szó szerint idézzük:

“A rendőrség baleset-megelőzési megfontolásból nem tesz közzé a legnagyobb mért sebességgel közlekedőkről felvételeket médiaplatformokon. Bár az ilyen jellegű képi tartalom alkalmas a figyelem felkeltésére, ugyanakkor nem szolgál baleset-megelőzési célokat, nem segíti elő a közlekedésbiztonság javulását.”

Az alábbi videón 140 feletti tempóval száguld az M1-es autópályán egy turistabusz. Akkor most rosszat tettünk a felvétel közlésével?

Ritkán ismeri be a rendőrség, hogy éveken át olyat tett, ami – ismét idézünk – “nem szolgál baleset-megelőzési célokat”, vagy “nem segíti elő a közlekedésbiztonság javulását”, de amint látjuk, most ez történt.

Erre nyilván vissza kellett kérdeznünk

Mivel a csatolt válasz pont az ellenkezője annak, amit éveken át rendszeresen tett az ORFK, indokolt az alábbi pár kérdés – írtuk nekik a második e-mailünkben, majd az alábbi kérdéseket küldtük nekik.

  –  Mikor jött rá az ORFK, hogy a gyorshajtó rekorderek fotóinak rendszeres közlésével árt a közlekedésbiztonságnak?

  –  Az ORFK szerint miért ártanak a közlekedésbiztonságnak ezek a fotók?

  –  Kinek az ötlete volt a fotók rendszeres közlése?

  –  Felelősségre vonta az ORFK az illetékest?

  –  Ha nem vonta felelősségre, akkor mi ennek az oka? Hiszen most az állítja az ORFK, a fotók közlése árt a baleset-megelőzésnek.

Az első adatkérésünkre 16 nap után válaszoltak, erre a második levélre 10 nap után jött az alábbi reakció. Szintén szó szerint közöljük.

“Tájékoztatjuk, hogyElnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető. az Ön által hivatkozott 29000/50049-1/2015. Ált iktatószámon kelt válaszlevélben nem szerepel a fenti kérdéseiben foglalt állítás.”

Tényleg őszintén, minden irónia nélkül kíváncsiak vagyunk a rendőrség szakmai véleményére, valószínűleg pro és kontra fel lehet hozni érveket a szélsőséges gyorshajtók fotóinak és büntetésének nyilvánosságra hozatala mellett, és ellene is.

Érveket vártunk tőlük, nem kaptunk.

Kedves olvasóink, szavazzanak! Önök mit gondolnak erről? A grafománoktól és a fenti fotók valamelyikén magukra ismerőktől a kommentmezőben kérünk részletesebb véleményt!

Ezt tudja? Ennyit kell fizetni, ha lefotózza az új szupertraffipax!

Kommentek

  • DrAgy

    Én egy kis hátulütőt látok a t. Rendőrség hozzáállásában. Évtizedekik azt pampogták, hogy szinte minden baleset gyorshajtás miatt van. Az ORFK adatai alapján a KSH kihozott egy baleseti statisztikát, mely szerint a balesetek 1-2%-a történik gyorshajtás miatt. Ezt támasztják alá Az osztrák és szlovák hasonló kimutatások is.A youtube-n ezrével vannak fedélzeti kamerás felvételek balesetekről, de ott is ritka az abszolut gyorshajtás.Inkább a figyelmetlenség, a kivagyiság, a közlekedés egyéb szabályainak olykor szándékos megsértése. …

  • szaboata

    Azt hittem,hogy a cikk a traffipaxozás hátrányairól számol majd be.Nem vagyok a 200 feletti száguldozós fajta,autópályán sem,de engem nem zavar a kitett kép.Annál inkább,mert nem is tudtam eddig ezekről.Viszont megállapítható róluk legalább,hogy a nagy sebesség önmagában nem balesetveszélyes.
    Régi javaslat,hogy a közlekedés biztonság növeléséért időszakos tanfolyamokat,vizsgákat kellene tenni,ahhoz kötni a jogosítvány megűjítását.Tudatosítani kell az emberekben a legfőbb baleseti okot: figyelmetlenséget,Kresz betartását,változását,mérni a reakcióidőt,stb.,RELATÍV sebesség túllépést…,és nem arra fokuszálni,hogy 50 helyett 60-70el megyünk.
    Boccs,ha off voltam,de valamelyest idetartozik.És tudom,hogy már százszor lerágtuk itt ezt a csontot.

  • öreg fószer

    Biztosan magamra zúdítom néhány autós társam ellenvéleményét, de a gyorshajtás ellen vagyok magam is. Bár elismerem, önmagában a magasabb sebesség (nem, mintha én nem léptem volna sohasem túl), nem biztos, hogy balesetveszélyes. Most nem az időjárásra kívánok utalni. A közlekedésben mást is figyelembe kell venni, mégpedig, hogy nem egyedül vagyunk az úton. Vannak gyakorlott és kevésbé tapasztalt vezetők. Nem egyformán reagálunk bizonyos helyzetekre. A szabályok ezért vannak. A “nagypapás vezetők” elvárják, hogy mindenki szabályosan közlekedjen, de a szabálytalankodók is elvárják a többi autóstól ugyanezt, különben kész a káosz és a sebesség túllépése innét már egyenes út a koporsóig.
    Természetesen vannak helyzetek, mint pl. a nyílt, egyenes, forgalomtól szinte mentes útszakasz, amikor, ha az ember túllépi 30-40, ne adj isten 50km/h-val a megengedett sebességet, nem történhet baj (elméletben). Csak ott van a “ha”.

  • Kempelen.

    Öreg fószer!

    Akiknek a haragját magadra uszítod, azok vagy semennyit nem vezető 15 éves hülyegyerekek, vagy felelőtlen alakok, aki megérdemlik, hogy a rájuk kiszabott bírságoktól gyarapodjék a költségvetés. Minden így kiszabott fillér az ő hozzájárulásuk egy még boldogabb ország kialakításához. A magam részéről kimondottan örvendek ezen adományoknak.

  • Kempelen.

    DrAgy!
    “Évtizedekik azt pampogták, hogy szinte minden baleset gyorshajtás miatt van.”
    Sehol nem olvastam ilyet.

  • boci007

    ” – Ha nem vonta felelősségre, akkor mi ennek az oka? Hiszen most az állítja az ORFK, a fotók közlése árt a baleset-megelőzésnek.”

    azért ezek elég szemét kérdések :)

    Nyilvánvaló a válasz, először jó ötletnek tűnt mert akkor még újak voltak a magas büntetések, most meg már mindenki tud róluk, egy szűk réteg meg még jót is röhög ha felkerül a fotója a toplistára. Elég erős olyasmit kérdezni, hogy valaki “felelős” e. Jó ötlet volt, de már nem az, ennyi. Miért kell mindíg mindenért felelősöket keresni ? Nem lehetne picit lazábban ?

  • Guevara

    Kicsit demagóg ez a cikk. Vagy csak cinikus? Ki tudja…

  • menőmanó

    Szerintem sem sok értelme van a rekordereket mutogatni.
    Azt nem merném állítani, hogy rontja a morált, de javítani biztosan nem fogja.
    Azt valóban kár vitatni, hogy a megengedett sebesség túllépése fokozhatja a baleset veszélyt, de fontos megjegyezni, hogy nagyon sok minden a “birkák” szintjére van leszabályozva, így nem csoda ha sokan rugalmasan kezelik azokat.
    Nagy sebességgel haladóknak a korrigálás, fékezés sokkal nehezebb, függetlenül attól, hogy kinek a hibájából van rá szükség. Nem árt ha komoly tapasztalattal rendelkezik az ember és még akkor sem veszélytelen, ezt sajnos el kell ismerni.

  • Marcikutya

    Miért gond hogy megváltozott a Rendőrség álláspontja a fotók közlésével kapcsolatosan? Akármelyik irányba is változzon.

    Miért kellene felelőst keresni? Eddig ÚGY gondolták, de mostantól kezdve meg ÍGY.

    Nem hiszem, hogy a fotók példát mutatnának a gyorshajtásra. Éppen az ellenkezője: figyelmeztetés, hogy lefotózhatnak.

    Túlzott aggodalmaskodás.

  • Marcikutya

    És a balesetek döntő része gyorshajtásra vezethető vissza. Lehet, hogy a statisztika finomabb felbontásban sorolja az okokat, de az egyéb okok mögött is gyakran ott van a relatív vagy abszolút gyorshajtás.

  • zealous

    Azt nem ismerték be, hogy tévedtek. Csak azt, hogy ez nem javítja a közlekedésbiztonságot.
    Azt a sokak által is ismételgetett demagóg dumát mikor hagyják abba, hogy a gyorshajtás miatt van a balesetek döntő többsége?!
    Igaz, hülyén nézne ki a statisztika, ha lenne benne olyan baleset okozati sor, hogy “balf@sz sofőr”, mert a legnagyobb százalékban ez az oka a baleseteknek. Nem adta meg az elsőbbséget, bamba volt, nincs az autója és saját maga képességeinek tudatában, ezért nekimegy a fának, stb.
    A sebességgel nincs gond. Attól, mert valaki 200 fölött végigteker az M6-on hetente kétszer, tapasztalataim szerint semmi gond vele, probléma nélkül abszolválható.
    A relatív gyorshajtást hogy akadályozza meg a traffipax? Nevetséges és egyben vérlázító is, hogy a sok fakezű miatt vannak ilyen sebességhatárok. Aki tud vezetni, azt nem engedik normális tempóban haladni, aki nem lenne alkalmas a jogsi megszerzésére, az meg veszélyeztet másokat a forgalomban.
    Lakott területen kívül 60-80-al cammogók, mert nem mernek többel menni, feltartanak másokat, ezért aki A-ból B-be nem tájszemlén van, előzésre van kényszerítve.
    Nem lenne gond azokkal sem, akik lassabban mennek, ha tudnának vezetni. De ezek nem tudnak, így nincsenek tisztában a körülöttük lévő közlekedővel, nem tudják felmérni autópályán egy előzendő kamionjoz szükséges távot és időt, ezt összehasonlítani a belső sávban haladó autó sebességével meg pláne. Ilyenkor aki a belsőben érkezőt fékezésre vagy jobbra előzésre kényszeríti fasza gyereknek érzi magát, meg dudál, villog, csak annyit nem képes felfogni a csökött agyával, hogyha a kamion előzését időben kezdi, akkor a belsőben érkező elhaladása után megy a belsőbe. Mert ha jobbról ki lehet kerülni azt aki elkezd egy kamiont előzni, az ideje korán kezdett előzésbe. Szinte minden km-en találkozni ilyen kreténnel. A kikerülés utáni visszasorolást ne is említsük ennél a fajtánál…
    Az egész vezetési morál az oktatásnál el van cseszve. 40-nél már 4-esbe kell lenni és ezt a mágikus tempót jó ha a borárostól a hallerig el tudják érni.
    Szánalmas az úton közlekedők vezetési képessége. Tisztelet a dinamikusan közlekedő 5%-nak, akik már a sárgánál el tudnak indulni a lámpánál és nem alapjáraton elváltogazva a vérfagyasztó 50-es tempóig, nem állnak be a kereszteződésbe bambán, félrehúzódnak, ha megkülönböztető jelzéseit használó autó közeledik, a gyalogosoknak megadják az elsőbbséget, irányváltáskor előre jelzik azt és galamb lelküknek köszönhetően leszarják a sebességkorlátozó táblákat! ;)

  • Iceman.

    50 helyett 145-ért tuti, hogy 300k jár és nem 200.

    Egyébként én eltörölném a francba a felső limitet. Egy ideig emelkedjen lineárisan, aztán négyzetesen, aztán köbösen a bírság összege a sebességtúllépés mértékével arányosan. Ma magyaroszágon 300.000 Ft az ára annak, ha kipróbálod egy bugatti veyron végsebességét egy faluban.

    Mondjuk 30% fölött mindent közúti veszélyeztetésnek minősítenék és marha gyorsan fegyelem lenne az utakon.

  • Fogash73

    Mint látható, a fotók nagy része TÖK ÜRES autópályákon történt. Amelyek EU szabványok szerint épültek. Németországban ugyanezen szabvány szerinti autópályákon sok szakaszon NINCS sebességkorlátozás, ott tök legális Porschével 220szal veretni, vagy BMW-vel 280nal (ha tudja az autó). Nálunk meg mindenki tömeggyilkos, aki 131nél gyorsabban hajt?!?!? Nemá….

    Igen, aki berongyol egy faluba 119cel (pickuppal, pláne), azt ott a helyszínen kellene agyonlőni. Meg azt is halálra büntetni, aki az M0-son 140nem szlalomozva rongyol végig. De az üres (M6 –> napi 200 autó a TELJES forgalom) mi a f@szér nem lehet haladni? Mert pár Skodán-Trabanton nevelkedett agyalágyult hülye már 120nál is szédül?

    Ja, a bemutatott fotók közül hány készült óvoda-iskola-veszélyes kanyar előtti szakaszon? Egy se? Köszönöm, nincs több kérdésem…

  • menőmanó

    “Mondjuk 30% fölött mindent közúti veszélyeztetésnek minősítenék és marha gyorsan fegyelem lenne az utakon.”

    Ez a buta, alapvető gondolkodásra képtelen sofőrök hozzáállása.

  • DTF

    sztem a gyorshajtás ritka. Tegnap is voltam itt -ott (m5, 5-ös út) és kb mindenki megfelelő sebességgel ment. Inkább a lassan haladókkal van probléma.
    És a másik: leszáll egy kis köd, és már mindenki kapcsolja is fel a ködlámpát/ködzárót. Utóbbi borzasztó zavaró: nem tanítják azt a vezetőknek, hogy ezeket a világításokat csak akkor használják, ha nincs előttük és mögöttük senki és full köd van? Mert az h pályán vagy városban, nagy forgalomban egymás mögött megyünk, csak is zavaró a ködzáró. Mondjuk ha villogsz az ilyenre, akkor lekapcsolja, de a többség azt hiszi azért villognak rá, mert nincs bekapcsolva, erre le-, majd újból visszakapcsolja,

    én páyá óra szerint 120-ra állítóm a tempomatot aztán végig külső, előzsékor belős. tegnap m5-ös egy rendőr I-es ocatvia kombi, kb 120-szal végig a beslőben halad amig láttam a tükörben, majd pedig előttem, pedig simán kimehetet volna. és ezt látja a sok barom többi autós és meg ymögött, aheéyett h elmenne mellette jobbról…
    A pályán még minidg az a baj h rengetegen nulla érzékkel váltanak sávot, mert vagy nem néznek tükörbe, vagy nem érzékelik a távolságot. de ha már bemennek az éppen előző elé, akko miért nem lehet rányomni? vagy a legjobb: előz vagy 10-12 kamion 115-120-szal. lenne rá vagy 5 lehetőséeg h kettő közés simán bemejnen 5-6 másodpercr, de nem, cammog tovább. na pl. az ilyenket erősen büntetném a renrődésg heéyábe, de hát amig csak gyorshajtá sléteizk mig közűti szabálytalanság…

  • Iceman.

    menőmanó – 2016.01.27 15:20: A tiéd meg egy buta notórius gyorshajtó véleménye. Ugye nem gondolod komolyan, hogy hiteles is? Gyorsan mész? Vállalj érte felelősséget. A mai rendszerben 10-ből 9x csak fizetsz, mert ugye meg sem állítanak.

  • menőmanó

    Iceman.

    Elég szomorú, hogy nem vagy tisztában a mindennapi viszonyokkal.
    Budapesten óra szerint a külső kerületekben teljesen elfogadott 60-70km/h sebesség.
    Az országutakon a legtöbben 110-zel haladnak.
    A 30% feletti sebességtúllépést közúti veszélyeztetésnek titulálni teljesen komolytalan és nevetséges felfogás. Nagyon sokan ezt meghaladva közlekednek balesetmentesen évek óta.
    A jelenlegi szabályozás is már elég szigorú, figyelembe véve néhány más nyugati ország gyakorlatát.
    Én valóban notórius gyorshajtó vagyok, de 25 év alatt még nem volt belőle bajom, mert nem ész nélkül teszem.
    Az előrelátó képesség, minden idegszáladdal az útra figyelés, megfelelő tapasztalat és a magad és autód teljesítményének ismerete fontosabb mint a sok hülye agyon korlátozott sebességhatár esztelen betartása.
    Ezt kéne megérteni.

  • Iceman.

    menőmanó: “Elég szomorú, hogy nem vagy tisztában a mindennapi viszonyokkal.” -Tökéletesen tisztában vagyok vele, nap mint nap közlekedek. Nem vagyok a szabálykövetés netovábbja, de nem mentegetem magam azzal, hogy elfogadott, meg megszokott valami.

    “Budapesten óra szerint a külső kerületekben teljesen elfogadott 60-70km/h sebesség.” -Egyrészt leszarom, hogy mi elfogadott. Nem a közlekedő határozza meg a korlátozást. Lehetséges, hogy nem megfelelő a lokálisan alkalmazott sebességhatár, de ez nem népszavazás bassza meg. Egyébként az óra szerint 60-70 nem esik bele a 30%-os küszöbbe.

    “Az országutakon a legtöbben 110-zel haladnak.” -A többség inkább 80-nal, de te tudod. nap mint nap tapasztalom ‘az országutat’ általában óra szerint 100 körül megyek. Fényévente egyszer ér be valaki. A többséget kerülgetni kell. Ja és a 110 óra szerint szintén nem kerül a 30%-os küszöb fölé, bőven nem.

    “A 30% feletti sebességtúllépést közúti veszélyeztetésnek titulálni teljesen komolytalan és nevetséges felfogás. Nagyon sokan ezt meghaladva közlekednek balesetmentesen évek óta.” -Na igen. Mindig van egy-egy önjelölt schumacher. Nem tudsz felelősséget vállalni ezért, kár azzal érvelni, hogy nem okoztál, vagy más nem okozott balesetet. Soha nem okoztam még balesetet, viszont voltam már résztvevője. Emellett tudom, hogy több alkalommal csak a szerencsémen múlt, hogy nem én lettem a vétkes. És akkor ne is beszéljünk VérPistiről, aki még soha nem okozott balesetet, aztán egyszer mégis. Na ő utána hova sorolandó? Nem kérsz külön jogosítványt? Ami a ‘képzettségednek’ megfelelő sebességhatárt enged meg?

    “A jelenlegi szabályozás is már elég szigorú, figyelembe véve néhány más nyugati ország gyakorlatát.” -Nahát. melyik nyugati országra gondolsz? A miénk röhejesen megengedő. Ma magyarországon, ha átmész 3 zebrán 407-tel egy Bugatti veyronnal lekap egy fix traffi, az 300.000 Ft-ba került. Mondasz nekem egy nyugati országot, ahol kevesebbe? Mondjak olyat, ahol többet fizetsz mint a veyron ára?

    “Én valóban notórius gyorshajtó vagyok, de 25 év alatt még nem volt belőle bajom, mert nem ész nélkül teszem.” -nem kívánok neked bajt, de a hozzád hasonlók szoktak egyszer, egyetlen egyszer benézni valamit, mert lehet, hogy te figyelsz, de nem tudsz mindenki helyett figyelni.

    “Az előrelátó képesség, minden idegszáladdal az útra figyelés, megfelelő tapasztalat és a magad és autód teljesítményének ismerete fontosabb mint a sok hülye agyon korlátozott sebességhatár esztelen betartása.” -Ó egyetértünk, bár soha nem ringatnám magam abba a hamis hitbe, hogy mindent fel tudok mérni, mindenre helyes reakciót tudok adni ÉS pechem sincs. A sebességhatárok meg olyanok amilyenek. Van, hogy indokolt, van hogy nem, de ezt a helyzetet nem azzal kell megoldani, hogy leszarod. Ja és a 30% tolerancia semmilyen módon nem utal az esztelen betartásra.

  • Iceman.

    Pont ugyanezt az agyatlan érvelést szokták egyébként az alkohol zéró toleranciára is nyomatni, a notórius piások. “Nekem meg sem kottyan 2 sör”, “Egy feles után kiélesednek az érzékszerveim”… Na még, ha így is van, ismerek olyat, aki 2 sör után kirúgja alólad a bárszéket, ha ránézel, ja és alig tud járni. A szabályokat nem a felső, hanem az alsó 10% képességei indokolják.

  • menőmanó

    Iceman.

    Ne keverjük bele a piálást, mert az teljesen más kategória.
    Egy esetben sem írtam, hogy beleesne a 30-os küszöbbe.
    Te nem azt írtad, hogy 30%-ig nincs gond, hanem azt, hogy onnantól “vér folyjon”. Ahhoz pedig az írt sebességek nagyon közel vannak.
    Ne végletekben “beszéljünk”.
    Melyik nyugati országban kapsz 30.000Ft-os (az itteni átlagfizetés több mint 20%-a) csekket egy 15km/h sebességtúllépésért?
    A fizetésekhez arányosítva nézd a büntetési tételeket!

    Egyébként kár vitázni. Az 30%-os túllépés utáni általad kívánt kívánt retorzió teljesen komolytalan. Ezt az eddigi itthoni és nemzetközi gyakorlat is egyértelműen bizonyítja.
    Azt pedig csak a dilettánsok vitathatják, hogy nagyon sok minden túl van szabályozva. Sajnos ez nem ment fel senkit a szabályszegés ténye alól.

  • Marcikutya

    Ezt a szakaszt nézzétek meg, menjetek végig a Goggle autójával. Innentől pár kilométeren jócskán nem lehet 110-zel menni. Gyakorlatlanabb vezetők, instabilabb autókkal még száraz időben is az árokban köthetnek ki. És ha csak 100-zal nem tudta bevenni a kanyart, már akkor is relatív gyorshajtás volt az ok. Máshol meg teljesen tökéletes jól belátható, nagysugarú ívekkel rendelkező szakaszokon is ragaszkodnak a 90-hez és be is tartatják. Érthetetlen a sebességek meghatározása.

    http://www.google.hu/maps/@48.4669703,21.1987938,3a,75y,19.76h,70.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPkW5yzP2HbC4NtMtytz2YQ!2e0!7i13312!8i6656

  • Marcikutya

    Itt a link rövidítve: http://fos.hu/9wt

  • Iceman.

    menőmanó:

    A piálás pontosan ugyanez a kategória. Ha gyorsabban mész növeled a kockázatot, ha piásan mész szintén. A mértéke természetesen eseti jellegű, de az elven nem változtat.

    “Egy esetben sem írtam, hogy beleesne a 30-os küszöbbe.” -Akkor mégis mire volt jó leírni őket? Ezekben az esetekben, az általad normálisnak, elfogadottnak tartott esetekben az én verzióm nem érvényes, tehát megfér egymás mellett. Szerintem ez a progresszív beárazás, amit a magyar jog csinál egy marhaság. A kockázat nem lineárisan emelkedik drasztikus gyorshajtásnál, hanem legalább négyzetesen.

    A fizetésekhez mérni egyáltalán nincs értelme a bírságot. A bírság NEM egy normális dolog, amit piaci vagy racionális alapon kell beárazni, a bírság elrettentő erejű kell, hogy legyen. A célja ez és nem az, hogy megvásárold általa a gyorshajtás nevű szolgáltatást. A döntés ugyanúgy a tiéd, mint az enyém, meg mint azé, akinek a fizetése felét teszi ki a 30k-s bírság. Megéri? Ha meg menj, ha nem akkor ne. Kapok évente vagy 6-8 gyorshajtás csekket hibáztathatnám a túlszabályzást, de minek? Tudtam mennyivel lehetett menni, többel mentem, mert biztonságosnak gondoltam, ez van. Ma egyébként a többségre visszatartó erőként hat már a 30k-s első lépcső is ami jó, de felfelé egyre kevésbé. Autópályán 241-gyel kell menni, hogy elérd a bírság maximumát. Aki az átlagkeresetet keresi, nem racionális semmilyen olyan kocsi, ami egyáltalán képes erre…

    Svájcban a fenti cikkben látható összes produkció felfüggesztett börtönt és vagyonelkobzást ér. Az már visszatartó erő lenne…

    “Egyébként kár vitázni. Az 30%-os túllépés utáni általad kívánt kívánt retorzió teljesen komolytalan. Ezt az eddigi itthoni és nemzetközi gyakorlat is egyértelműen bizonyítja.” -Komolytalan persze, mert ha így lenne, talán meg kellene gondolnod, hogy akarsz-e böröbörit csak azért mert szórakoztál egy kicsit a pályán. A nem notórius gyorshajtókat, tehát kb a teljes forgalom 99%-át semmilyen szinten nem érintené, csak megerősítené, hogy nem, nem poén 145-tel átmenni egy falun. Tévedés ne essék, de nem vitatkozunk. Véded a játszóteredet, ami így is normális, de nem kell köré ideológiát gyártani. Szeretsz gyorsan menni, szerinted tudsz is és neked megfelelő ez a helyzet, hiszen mit bukhatsz? Párezer forintot.

    És igen. Ótvar a sebességkorlátozások kultúrája magyarországon. A kezelő figyelmetlen, teljesen fölösleges táblák tömkelege van, marad kint. Ki vitatná ezt? De nem erről beszélünk.

  • Benics

    a vezess.hu-t se értem miért kell kötekedni? miért baj a szerkesztő(k)nek, hogy nem rakják fel a gyorshajtókat??!!
    mellesleg szerintem azért nem,mert így nem szereznek tudomást az autósok arról, melyik autópályán vagy esteleg hanyadik km-nél mérnek sűrűn. Én egyébként sose nézem a police.hun hogy ki mennyivel ment és büntettek,nemtudom milyen igényt elégít ki ez egy embernek!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.