Olvasónk francia autót venne, nem beszéljük le a döntésről

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.21. 13.30

A francia típusokkal szemben általános ellenérzés él a használt autók piacán, de ez a beidegződés nem minden esetben jó tanácsadó.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Üdv, Tisztelt szakértő!
Renault Laguna III vásárlását tervezem, 4-5 évesen elértek a számomra megfizethető ársávba. Naponta 15-16 kilométert autózok a munkahely és a lakás között, és évente négy vagy öt alkalommal hazamennék Németországból Magyarországra. 
Elég lehet az 1.5 dCi dízelmotor stabilan tartani a 150 km/h körüli sebességet? Vagy inkább 2.0dci-t nézzek 130-150 LE-vel? A kisebbik motor viszont bőven elég munkába járáshoz. Az 1.5 dci is 6 sebességes, gondolom, nem hangos, de bírja-e a tempót vajon? Most Renault Mégane I-es típusom van, 1,4 literes  16 szelepes motorral, azzal 140-es utazót tudok tartani. A Laguna III-ban mennyire lehetnek problémásak a dci-k? Amelyik autókat néztem, 120-180 000 kilométer volt bennük. 
Talán ezek a kilométerek nem számítanak soknak…
Szakértőnk válasza

Kedves László!
A Laguna III rendkívül értelmes megoldás. Igazából már az előd a 2005-ös modellfrissítés után is ajánlható autó, de a harmadik generáció nagyot lépett előre minőségben, esztétikában meg vissza, de ez a magánvéleményem. A Laguna csendes, szép belül, igényes anyagokkal. 
A megadott célra abszolút elég az 1,5 dCi, ha az az utazótempó nem több 150-nél. Ha a fél-egyliteres többletfogyasztás nem probléma, én mégis a 150 lóerős 2,0 dCi-t keresném, mert azzal a motorral a Laguna III gyönyörűen hasít autópályán, és nincs is többletfogyasztása a kisebbhez képest, főleg, ha az a 150 néha 180 km/óra lenne. 
A nagyobbik motor előnye, hogy nem jellemző rá az a hajtókarcsapágy-probléma, amely a csapágyak megszorulásával leölt a főtengellyel együtt nem egy 1,5 dCi-t, abból is az erőseb verziókat, amelyeket a Laguna III kap. Az volt a gond, hogy túl hamar ugrott meg a nyomaték, és a nagy erők kipréselték az olajat a hajtókarcsapágyak alól. A 65-85 lóerős változatokat ez sokkal kisebb arányban sújtotta a csekélyebb erők miatt. Ez nem általános, a gyár vagy tíz éve át is programozta az elektronikus vezérlést a hibákra reagálva, de ezt az alkatrészt érdemes 120-150 000 km után mindenképp kicseréltetni. Költsége kb. 90-110 000 Ft itthon, rutinmunka a márkaszervizeknek és a Renault-ra szakosodott műhelyeknek. 
Tehát az 1,5 dCi jó megoldás, bőven elég sztrádára is, és a hajtókarcsapágy-mizéria elkerülhető a csapágysor óvatos cseréjével, de élvezetesebb a kétliteres. A baráti körben is van egy Laguna kombi a kétezres dCi-vel, és elég jó vele utazni. A 180 ezres futásteljesítmény nem probléma. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!
Autó vásárlása előtt állok. Két autón gondolkodom. Az egyik egy BMW 318i e46 2002-től (facelift), a másik egy Audi A4 2.0 szintén 2002-től. Az Audinál a sima 2.0 vagy az FSI változat lenne esetleg előnyösebb? 3000-3500 euró közötti összeget tudnék ráfordítani. Városban és autópályán egyaránt használnám. Mire érdemes ezeknél a típusoknál odafigyelni? Esetleg típushibák? Számomra a megbízhatóság és a kényelem fontos szempont. Esetleg ezeken kívül milyen más hasonló típusokat ajánlana?
Köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Roland!
Egyik sem tartozik a fillérekből fenntartható autók közé, a BMW még egy kicsit költségesebb lehet. Az E46 egyik alattomos baja a hűtőfolyadék-tartály elöregedése, a repedt tartályból eltűnik a hűtőközeg és megfőhet a motor. A gyárilag kék folyadék szivárgását észre lehet venni, esetleg édes szagát is kiszúrhatja. A magnéziummal könnyített BMW benzinesekről nem sok jó hallottam szerelőktől, de azt sajnos nem tudom, hogy a kinézett autókban melyik van. 
Az A4-ben a futómű viheti a pénzt. Szerencsére Te nem vennél Multitronic váltóst, amely a benzines kisebb nyomatékával sem életbiztosítás, az 1,9 PD TDI dízelek erejét végképp nehezen bírja, a chiptuningot egyáltalán nem. Az E46 élvezetesebb autó, szerintem megéri a többletkiadást az A4-gyel szemben. Ugyanez az utódaikra nem igaz, E90 helyett magamnak 2007 utáni A4-est vennék. 
Alternatíva lehet a benzines Mazda6. Mechanikailag nagyon megbízható autó, de a félrehúzó futómű és a ferdén álló kormány kellemetlen sajátossága, amit talán toronycsapágy utólagos beépítésével lehet orvosolni (gyárilag nincs benne, ez nem MacPherson, hanem kettős keresztlengőkaros elöl). A Mazda6 igazi gondja a rozsdásodás az alvázon és a futóművön. Ha nem rohad, akkor nagyon jó autó. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Abroncsok és felnik

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő úr!

Suzuki Swift típusú gépjárművem gyári méretű 155/70 R13 abroncsai helyett fel lehet rakni 165-ös szélességűt? Mi változna? 

Tisztelettel, Polák János

Olvasónk francia autót venne, nem beszéljük le a döntésről 1

Szakértőnk válasza
Tisztelt Polák János!
Az Ön által felszereltetett abroncs miatt a km-óra csalni fog, és nem megfelelő értéket fog látni, de ennél nagyobb hibát elméletben nem látok, bár nem véletlenül szerelik az adott mérettel az autókat, mert azokkal a paraméterekkel a legjobb az autó vezethetősége stb.
Üdvözlettel:
Szabó Péter, Centrum Gumi Kft.
www.centrumgumi.hu

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Szép estét.

Több verziót is hallottam, és gondoltam, inkább megkérdezem egy táblával kapcsolatban:
Bizonyos zebrák előtt kint van a “gyermekek” figyelmeztető tábla. (Piros háromszög, benne 2 gyermek.) Nincs alatta semmilyen kiegészítő tábla. Többen azt állítják, hogy ez a tábla 30 km/h-s sebességkorlátozást is jelent. Igaz ez? Válaszát előre is köszönöm.

Olvasónk francia autót venne, nem beszéljük le a döntésről 2

Szakértőnk válasza

Kedves Dániel,

a “Gyermekek” táblával jelölt szakaszokon a tábla alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül – ha a közúti jelzésekből más nem következik – legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni. Ha nincs kiegészítő tábla, akkor az általános szabályok szerint hatályos a veszélyt jelző tábla. 

Tisztelettel:

Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Négy évszakost, vagy mindenáron télit? A gumik guruja, Szabó Péter az ön embere!

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Envagyokalaci

    Szakértő??? Napi 15 km (260 munkanap x 15km = 3900km) esetleg 4 alkalommal 2000km és a “szakértő” nem beszéli le a dieselről??? Vagy épp a szuzukis kérdés? Attól, hogy szélesebb egy gumi, még nem lesz nagyobb a kerülete, ezáltal az egy fordulat alatt megtett út sem, tehát a sebesség sem. De nyilván a / értéket kell figyelni, hisz az viszonyszám!

  • Marcikutya

    A suzukis abroncsos kérdéshez: ha a gumi szélesebb itt egy centiméterre, akkor tényleg nem változik semmi olyasmi amit a szakértő írt. Viszont a felniről könnyebben lefordulhat.

    A kérdés volt inkább gyenge.

  • menőmanó

    Ti ketten biztos nem vagytok szakértők, de dilettánsok igen. :)

    A 155/70 R 13 helyett feltett (feltéve persze, hogy van) 165/70 R 13-as gumi 14mm-rel nagyobb átmérőjű, így a sebességmérő 100-nál csak 97-et fog mutatni.

  • Fahrer

    Bár a Laguna esetében nem írja egyértelműen a kérdező, hogy a napi 15-16 kilométer a lakása és a munkahelye között oda-vissza értendő-e, vagy csak oda, de mindkét esetben ez nagyon rövid utat jelent, ami alatt még egy benzines sem melegszik be, nemhogy egy dízel. Ezt egy motor sem szereti, de a modern dízeleknek ez egyenesen a halála. A hideg motor meg nem fog jól fogyasztani. Az összesen évi 4-5 hosszabb, oda-vissza 2-3000 kilométeres út meg simán megtehető egy benzinessel is plusz 1-2 liter fogyasztással, ami tervezhető és finanszírozható kiadás. Nem úgy, mint a dízel esetében az, ha tönkremegy, ami ha Magyarországon következik be, fájóan sokba kerül, ha azonban Németországban, akkor ténylegesen gazdasági totálkárt jelent.

    Mellesleg oka van, hogy a francia autók jóval olcsóbbak, mint más márkák. A piac jól beárazza mindennek az értékét. Ami megbízható és tartós, az sokba, de legalábbis érezhetően többe kerül, mint az, ami folyton lerohad. Az sem véletlen, hogy ezeket az autókat jellemzően 150 ezer km körül adják el. Tisztában vannak vele, hogy ez az a pont, ami után minden nap ajándék, ha nem romlott el valami, de leginkább a motor.

    Összegezve:
    1. Folyamatosan ilyen rövid távokon járni hatalmas hiba dízelt venni.
    2. A mai, komplikált dízelmotorokban – a Renault-nál ez hatványozottan igaz – 150 ezer km az a határ, ami után bármikor bekövetkezhet valami komolyabb motorhiba, ami Ny-Európában gazdasági totálkárt jelent.

    Persze lehet valakinek hatalmas szerencséje, de én erre nem alapoznék.

  • Envagyokalaci

    Menőmanó! Neked ki mondta, hogy 165/70 R13-at rak fel??? Mert ha pl 165/65 R13-at, akkor nem, hogy nagyobb, de 2 mm-el kisebb az átmérő a 155/70 R13-hoz képest! Szóval egy fordulat alatt kevesebb megtett út a kisebb kerület miatt!

  • girhes1

    155/70 13 váltómérete 165/65 14. 2mm ide vagy oda,amikor kopik a gumi is változik a kerület.Ezért (is) van a + ,mínusz (3-5)százalék.

  • oszkopeter

    @Fahrer
    Az örökké ismételgetett beidegződéseket sulykolod te is, anélkül hogy ismernéd a típust.

    1. A Laguna III kifejezetten megbízható, kiforrott típus. Semmivel sincs több nyűgje mint egy korabeli Passatnak vagy Mondeonak. A cikk nagyon korrektül elmondja a gyenge pontokat. A többi kopó-forgó probléma ugyanígy előjöhet egy Toyotában Audiban vagy Opelben amit turbódízel motorral szereltek és hasonló futásteljesítménnyel bír.

    2. Az általad említett gazdasági totálkár azért erős túlzás. Németországban 3-4 ezer EUR egy ilyen kocsi. Ha minden egyszerre térdel le benne (lendkerék, turbó, magasnyomású rendszer, kuplung) akkor lehet ilyen összegű a szervizszámla, de ehhez azért elég nagy pech kell. Tény hogy Németországban jóval drágább a szerviz, cserébe nagyon olcsók az öregebb vagy sérült autók. Éppen ezért érdemes ott megvenni és itthon javíttatni, elébe menve a problémáknak.

    3. Rövid távon egy turbós benzines is tönkremegy, régimódi szívó benzines pedig ritka mint a fehér holló ebben a kategóriában. Másrészt dízelt nem csak az alacsonyabb fogyasztásért, hanem a jóval magasabb nyomatékért és a csendesebb autópályás haladásért is érdemes választani. Amúgy 15 Km alatt azért bemelegszik bármelyik dízelmotor, ebből nem lehet probléma.

    4. Mi az hogy 150.000 Km a határ??? Ez megint egy rettentő dilettáns elképzelés. Ha valaki döntően autópályán tette meg, akkor meg sem kottyan egy ilyen kocsinak. Ha városban pusztították, akkor már 100.000 is nagyon sok. A cikk jól leírta mire kell figyelni, megfelelő karbantartás és használat mellett gond nélkül elmennek 250-300 ezret is. Na ilyen kocsikat találsz a HAHU-n 150-re visszatekerve, és ekkor jönnek tényleg a problémák…

  • vargagixxxer

    @oszkopeter:

    Igaza van a kollégának, németben tényleg gtk-s egy komolyabb hibájú autó. Saját fülemmel hallottam, érdekes, de pont egy Laguna I-ért jöttek a szervízbe. A szerelők fékbetéteket cseréltek, meg pár apróságot a futóműben, majd beállították, meg átnézték, felkészítették TÜV-re. Mindez 1530 euróba került. Kollégának szervószivattyúja ment tönkre régi Mondeón, amitől megállt a vízpumpa, és hengerfejes lett a motor: 3000 – plusz egy heti kiesett munkabér és szállás. Az autó érhetett akkor kb. annyit, mint a számla. Másik kolléga Vectráján átugrott egy fogat a vezérműszíj, és érdekesen járt a motor. 600 euró volt a diagnosztizálás, és az egy foggal arrébbtétel. Másik kolléga ezeréves Lancerében rossz volt a termosztát, erre ő kibelezte, ami miatt ugye már tömíteni se tudott, így hengerfejes lett az autó. A szervízben csak a hengerfejtömítés lett kicserélve, se síkolva, se penetrálva nem lett – igaz a számlán szerepelt, csak nyoma nem volt a hengerfejen – mindenesetre egy jó állapotú ugyanolyan autót meg tudott volna venni. Egy orosznak kirohadt a Nissan Primeráján a hátsó sárvédő, meg a küszöb. Azon kívül patent volt, kevés kilóméterrel, másutt alig látható pörsenésekkel. 1500-2000 euró körül mentek az ilyen típusok, ő elvitte szerelőhöz, és kért egy árajánlatot: kasztnizás, fényezés hivatalosan itthon sem olcsó, de ott? 2500 euróból lehetett volna egy 1500-at érő autója – inkább szólt nekem, hogy kell e valakinek. Már aznap elvitte egy magyar srác 250 euróért. Nekem is volt egyzser bajom németben, és 450 euróért akartak hűtőventillátort cserélni. Márkaszervízből rendeltem alkatrészt 115 euróért, és kb. 45 perc alatt beszereltem, de ha még egy órát is kalkulálok, akkor is 335 eurós órabérben bütyköltem a kocsit…

    Tehát nyugaton egy 8-10 éves autón nem kell nagy hiba legyen, hogy ne legyen gazdaságos megjavítani! Egy nagynyomású vagy kettőstömegű egy 8 éves Lagunán már bizony karcolja a gt-küszöböt, egy csapágysort meg szerintem már egy 4-5 évesnél sem érné meg cserélni, inkább a komplett motort, hiszen nem az alkatrész, hanem a munkaerő pokoli drága. Svájcban 150-200 Frank egy átlag szervíz óradíja, de németben sem sokkal olcsóbb.

  • menőmanó

    Envagyokalaci

    Itt senki nem mond semmit, max. írhat. :)
    A viccet félre téve, ki kell hangsúlyozni, hogy a megadott gumiméret (165/70) arányszámot jelöl és ha az egyiket változtatom csak, akkor az az átmérőben komolyabb változást fog okozni.
    Ezt a változást a másik szám ellentétes irányú változtatásával lehet csökkenteni esetleg majdnem azonos értékre beállítani.
    A cikkben erről nem eset szó, így vettem alapul az eredeti 70-es arányszámot.
    Az előzőekben erről ti sem tettetek említést, de annak aki nem ért hozzá ez alapvető információ lenne.
    Szóval az, hogy a gumi szélességével az átmérő nem változik egyáltalán nem magától értetődő. A ti leírásotokból viszont erre lehetne következtetni.

  • pécsimunkás

    Üdv az uraknak !

    Én írtam be a Lagunával kapcsolatban . 4-6 éves autókat néztem 7-8000 euró körül . Közben találtam egy autót amit a tulaj nyáron el akar adni . Full extra ,Black edition ,150 le . Tetszik nagyon ,csak azért nekem is felrémlik néha , ha probléma van , akkor az sokba fog fájni . Amúgy 7-8 km a munkahelyig ,értelemszerűen ,annyi vissza is az út . Az a baj ,hogy a Lagunából nincs valami frankó 1.8 -as motor mint az Avensisben van . Bár itt kint azért van 1-2 benzines csak az 1.6 kevés ,a 2.0 meg szomjas .
    Ha valakinek ötlete 7-8000 euró körül milyen benzines kombit érdemes nézni , szívesen fogadom . Tetszik a Focus II facelit , ráadásul olcsóbb , de csak 5 sebességes …

  • Marcikutya

    Menőmanó, ne okoskodj, :-) már túl vagyok ezen
    na szóval, váltóméretkalkulátor http://weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html szerint az átmérőkülönbség 2.56%, azaz nagyobb, mint 2,5%, teát nem ajánlott. Ha csak a szélesség változik, akkor elvileg ugyanakkora nyomatékkal terheli a felfüggesztést.

    Most térek át a 195/65/15-ről (téli és nyári) a 205/55/16-ra. Az új felni ET-mérete ugyanúgy 52,5mm, tehát kívül és belül is fél centivel lesz szélesebb a gumi. Ennyit nem szabad megéreznie az autónak. A B-oszlopon van egy táblázat a váltóméretes gumikról: 195/65/15, 205/55/16, 215/**/17 és 225/**/18. E két utóbbira már nem nagyon lennék kíváncsi, már a 15″-ös is ráz.

  • Fahrer

    Szia oszkopeter!

    “megfelelő karbantartás és használat mellett gond nélkül elmennek 250-300 ezret is”
    Teljesen igazad van abban, hogy amennyiben egy autót csak autópályán használtak és rendesen szervizeltek, és vigyáztak rá, akkor 150 ezer km egyáltalán nem sok még akkor sem, ha modern dízelről beszélünk. Azonban a Renault-nál megadott szervizperiódus, amit Ny-Európában betartanak, a duplája annak, amit valójában a motor hosszabb távon elvisel. Ez egyértelmű szerviztapasztalat. Tehát legkésőbb 15 ezer km-nél kellene cserélni az olajat a Renault motorokban, de még inkább 10-12 ezrenként, ám ezt senki nem teszi meg éppen azért, mert annyi a szervizdíj, amennyi, meg azért sem, mert elhiszik, hogy az elég, amit a gyár megad. Arról már nem is beszélve, hogy azt nem tudhatod, hogy egy autót hogyan használtak, mert lehet autópályán mennek vele, viszont lakhat a tulaj az autópálya felhajtótól 1 km-re és dolgozhat szintén a lehajtótól 1 km-re is, és parkolhat a szabad ég alatt, ami azt jelenti, hogy még el sem indult szinte, de már teljes gázzal húzatja a kocsit a gyorsítósávban, aztán a motor bemelegedéséig is magas fordulaton járatja, hiszen nincs más választása, ráadásul Németországban még mindig vannak szakaszok, ahol bármennyivel mehetsz.

    Én soha nem húzattam egyetlen kocsimat sem hidegen, s a dízelekben az előírt felénél, a benzinesekben a kétharmadánál cseréltem az olajat és olaj+légszűrőt. Tőlem bárki vette meg eddig az autómat, nagyon jól járt. De hány ilyen ember is van, mint én? És honnan tudod, hogy ilyentől veszed, ha nem ismered az eladót?
    Igazad van, hogy Ny-Európában nem divat visszatekerni az órát, de ez nem jelenti, hogy soha nem történik ilyen. Én néztem meg karambolmentesnek mondott autót Ausztriában, született, őshonos, osztrák magánszemélytől, amin a Lackprüferrel hamar kiderült, hogy 4 elem volt újrafújva, ebből egy már duplán. Látni kellett volna a tulaj arcát, mikor elővettem a műszert, és azt kérdezte arcára fagyott mosollyal, hogy “az mi?” Aztán szépen elkezdte bevallani, hogy mikor és hogyan sérült az autó több esetben is… Azt csak a magyarok hiszik, hogy kint kolbászból van a kerítés.

    Érdemes elgondolkozni azon is, hogy miért kötik ki amúgy az autógyárak – a Hyundai kivételével, ahol km-korlát nélkül 5 év -, hogy max. 150 ezer km-ig él a garancia. De sok gyártó még ennyi km-ig sem vállalja, vagy nem alapból, csak felárért. És közben még ott az időkorlát is. Oka van, elhiheted.

    Óriási tévedés, amikor azt írod, hogy bemelegszik 15 km alatt egy motor. Bár azóta a kérdező újból hozzászólt, s kiderült, hogy ez oda-vissza értendő, azaz megy vele 7-8 km-t oda, majd ugyanennyit vissza minden nap, tehát még csak nem is 15 km, hanem 7 egy irányban. Tévedés azt hinni, hogy egy motor akkor melegedett be, amikor a vízhőfok, vagy az olajhőfok mutató elérte a megfelelő szintet. Egy motor akkor melegedett be, ha az egész motorblokk kompletten átmelegedett. Ehhez sem 7, sem 15 km nem elég.

    Igazad van abban, hogy egy turbós benzinessel sem járna jobban, azonban mivel ez fel sem merült, így nem hoztam szóba. Egyértelmű, hogy ilyen használatra csak szívó benzinest szabad venni.

    A szervizdíjakról nincs fogalmad, és kérlek ezt ne vedd sértésnek, mert látom, hogy egy intelligens ember vagy, de ezen a téren nincs tapasztalatod, ez biztosan látszik. Most januárban kellett az egyik barátom turbódízel Nissanjában turbót cserélni. Nem szakszervizben 3000 euró volt a díja Ausztriában. És nem tudod Magyarországon javíttatni, ha a határtól 500, vagy 1500 km-re robbansz le és ráadásul sokszor időd sincs, hogy ezt intézd, mert nem tudsz elszabadulni a munkából napokra az autó viszont kell. Az én autómra egy hibára szintén Ausztriában 1280 eurót számoltak ki, mint javítási költség. Két óra munkadíjat számoltak plusz anyagot. Mivel nem kritikus hiba volt, Magyarországon javíttattam meg végül. Független, de kizárólag a márkára szakosodott szervizben. 45 ezer Ft volt a javítás mindennel együtt (anyag+munka, igaz, számla nélkül, de munkalappal, szervizkönyvbe bepecsételve). Amíg nem éltél Ny-Európában, elképzelni sem tudod az ottani árakat. És ezért gondolod, hogy “az örökké ismételgetett beidegződéseket sulykolom”. Mit gondolsz, miért adják el fiatalon Ny-Európában az autókat? Miért adják el magyar szemmel nézve olcsón azokat? Miért ülnek át egy 4-6 éves, hibátlan autóból egy újba és vesznek fel megint 4-6 évre hitelt rá, aztán megint és megint? Nem, nem azért, mert Ausztriában, Svájcban, Németországban csak úgy söprik az utcán a pénzt. Nem azért, mert olyan gazdagok. Hanem éppen azért, mert nem olyan gazdagok, hogy megengedhessenek maguknak egy hirtelen a nyakukba zúduló több ezer eurós szervizdíjat. Inkább fizetnek havonta 150-200 eurót, s egy garanciális kocsival járnak. Arról már nem is beszélve, hogy elképzelni sem tudod azt, hogy milyen szigorúak a műszaki vizsgák. A 7-8 évnél idősebb magyarországi autók legalább 80%-a szerintem megbukna akár Ausztriában, akár Németországban. Ausztriában bő egy órás egy műszaki vizsga és ezt ténylegesen egyetlen autó vizsgálatával töltik, s sokszor nem is egy szerelő, hanem kettő nézi át ennyi idő alatt.
    Sokszor azért adják el gombokért a nyugati országokban a kocsikat, mert ami Magyarországon még évekig használható autó, az náluk már nem megy át a műszakin és javíttatni gazdasági totálkár.
    Vargagixxxernek tökéletesen igaza van, amikor az árakról ír.

    “dízelt nem csak az alacsonyabb fogyasztásért, hanem a jóval magasabb nyomatékért és a csendesebb autópályás haladásért is érdemes választani”
    A nyomaték valóban magasabb, ám teljesen máshogy adja le, ezért ez megint ízlés kérdése. Ki hogyan szereti. A csendesség meg a mai autóknál már nem a motorizáltságtól függ, hanem attól, hogy a gyár hogyan csillapítja és hangolja a beltéri zajokat egy-egy típusnál és motornál. Nincs köze ahhoz, hogy dízel, vagy benzines.

    Ezt írod: “Németországban 3-4 ezer EUR egy ilyen kocsi.” Nos, érdemes megnézned, hogy hol indul és hol ér véget a találati lista. Mert az, ami ennyibe kerül, nem véletlenül kerül ennyibe. 10+ éves Focusok vannak már 1000 euró alatt és akár 3000 euróért, vagy még jóval felette is. Szerinted miért? Azt az autót, amit rendesen szervizeltek, ami nem rohad, amire vigyáztak stb. ott sem dobják utánad gombokért. És megveszik mindkettőt, nem csak az olcsót. Az olcsót valószínű elviszi valaki K-Európába, míg a drágát meg használják helyben tovább. Az csak magyar elképzelés, hogy megnézem a neten a legolcsóbb, lejárt, vagy lejáró műszakis bontószökevényt, ami majd biztos patika lesz ennyiért. Aztán, mikor látom, hogy ez a kocsi nagyon gáz, keresek egy igazán szépet és azt, azaz a legjobb állapotút is annyiért fogom megkapni. Simán lehet duplája, triplája az ára.

    Részemről a kérdezőnek nem javasolnék típust, csak azt, de azt nagyon, hogy felejtsen el mindent, ami turbó és mindent, ami dízel, ha 7 km-re jár dolgozni.

  • Fahrer

    Pécsimunkás! Eszembe jutott, hogy a helyedben min gondolkoznék el. Egy Ceed kombin, ami beltérben van akkora, mint a Laguna, ám annál könnyebb jóval, így kisebb, gyengébb motor – mondjuk az 1,6 szívó benzin – is megfelelően mozgatja, ráadásul ennyi pénzért még gyári garanciásat kapsz belőle. Nekem ez utóbbi lenne az elsődleges szempont, és akkor szervizeltetném, amikor amúgy is Magyarországon vagyok (hiszen évi legalább négyszer hazalátogatsz), így olcsón is megúsznám a szakszervizt és a gyári garancia is megmaradna. Ez persze csak egy ötlet, de én a Te helyzetedben erre indulnék el.

  • pécsimunkás

    Fahrer !

    Köszi a tippet , megnézem őket . Nem sürgős az autócsere , nyáron lesz esedékes ,addig gyűjtögetek . Lehet addigra a Focus III -abból van szívóbenya – is elérhető lesz . A kinti árakat jól mondtad , sajnos én is tisztában vagyok velük . AC pumpa 160 euró , amiből a munkadíj 110 euró volt , a hátsó fékbetétek cseréje 260 euró . Nézegettem még a J Astrákat , Octaviakat de még kicsit drágák , vagy sok a km ! Öcsém most vett itt kint , egy Focus II facelites kombit 1.6 benzinest , majd megnézem milyen az is . De , jobb lenne 6 sebességes autó azért .A mostani autóm Megane I ph2 , amúgy rendben van , jól is megy csak szedán , a cuccolás miatt jobb lenne a kombi .

  • girhes1

    Marcikutya – 2016.01.22 // 21:52
    Azt azért tegyük hozzá,hogy a táblázatod a vadiúj gumiból indul ki.

    pécsimunkás – 2016.01.23 // 07:28
    A Ford jó választás lehet,(keveset fogyaszt).De mellé egy elektromos robogó-bicikli ildomos lenne,ekkora távhoz.(ha azt nézzük,hogy ilyen távon 4x-es az autó igénybevétele)

  • Fahrer

    Szia Pécsimunkás! Egy 2014-es cikket figyelmedbe ajánlanék. Összehasonlítottak benne 4 azonos kategóriájú autót. Az, hogy ők mire jutnak, ki a “győztes”, tök mindegy, mert az számít, hogy a számodra fontos kritériumok alapján milyen autó a legjobb választás. Azonban a cikkben ténylegesen megmérték a kocsik tömegét. A J Astra kombi – kapaszkodj meg – a valóságban bő 1600 kilót nyom. Egész pontosan az adott motorral és felszereltséggel 1630 kilót mértek. (A katalógusadat és a forgalmi engedélyben szereplő szám felejtős.) Ez 200-290 kilóval több, mint a többi megmért modellnél! Szóval, ha olyan autót akarsz, ami jól fogyaszt és jól is megy, akkor szerintem nem az Astra a megoldás még akkor sem, ha amúgy egy tényleg nagyon jó autónak tartják.

    http://totalcar.hu/tesztek/2014/04/22/ki_mond_nagyobbat/

    És én azon is elgondolkoznék a helyedben, hogy valóban szükséged van-e egy kombira, mert másfél éve én is vettem egyet, mert “milyen jó lesz, hogy sok benne a hely”, nagyon vágytam erre a korábbi kisautóm kb. 230 literes csomagtere után, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor használtam ki rendesen azt, hogy a mostani 520 literes kombi. És ezek közül az alkalmak közül 2 költözés volt. Tehát átestem a ló túlsó oldalára, amikor kombit vettem. Ellenben a nagyobb tömeg miatt fizetem a nagyobb fogyasztást, továbbá a hosszabb karosszéria miatt meg sokszor pont nem férek be egy parkolóhelyre, mert pont az a 15-20 centi hiányzik… (Pedig sokan megdöbbennek, hogy milyen kis helyre is be tudok parkolni, de a fizika törvényeit én sem tudom megváltoztatni.)
    A következő kocsim biztos, hogy ötajtós lesz, de nem kombi. Ebben a kategóriában ez úgy 350-380 litert jelent, de a kalaptartó alatt, tehát ezt még lehet fokozni kalaptartó nélkül a plafonig. Ez persze az én esetem, Nálad lehet, hogy valóban ki lenne használva, ha kombit vennél. Csak ne kövesd el azt a hibát, amit én, hogy arra az évi 2 alkalomra veszel autót, amikor sok a cucc. Az évi másik 300+ alkalomra kell az igényeket optimalizálni.

    Girhes1 gondolata valóban okos, hiszen 7 km-re egy elektromos bicikli is megteszi simán. (Én 17 km-re is jártam – egy irányban – nem elektromos biciklivel dolgozni, holott volt autóm.) Ha csak azokon a napokon mész autóval, mikor nagy hideg, vagy erős szél van, esetleg esik az eső, akkor már egy csomó pénzt megspórolsz a biciklivel, és megkímélted a kocsid is. Már, ha nem szükségszerű kocsival járnod, mert lehet ilyen is ugyebár.

  • pécsimunkás

    Laguna, Focus III , J Astra kombi jobban tetszik mint az 5 ajtós változat .
    Esetleg Megane III kombiból van még benzines ami megfizethetőn, fiatal és tetszik is . Kb 5 hónap múlva akarom cserélni a mostanit , de ha nem jön össze semmi , az sem baj , amúgy rendben van az autóm .Az elektromos bicikli nem jó , sokszor kiszámithatatlan az időjárás , télen -nyáron , mindegy . Kisebb hegyekkel van körbe véve a városom ,sokszor megfogják a felhőket . Meg itt a biciklik horror áron vannak .

  • oszkopeter

    @Fahrer

    Egy ilyen jellegű javítás akkor sem lesz GTK ha 3-4 ezer EUR-ba kerül, mivel egy csomó új alkatrész kerül a kocsiba, ami jó esetben évekkel meghosszabbítja az életét és gondmentes autózást jelent. Nem hasonlítható egy balesetes javításhoz, ahol kb. ugyanazt kapod vissza egy csomó pénzért, sőt a használt piaci értéke is csökken, mert már törött.

    Igenis lehet a javítást ütemezni, sógoromék minden nyáron ezt csinálják, itthon javíttatnak, előre cserélik amit kell, nem várják meg amíg lerohad, ennyi a titok. Meglepetések persze mindig vannak.

    Éltem külföldön, voltam márkaszervizben, egyébként olcsóbb volt mint itthon (50.000-es kötelező szerviz) és olyan dolgot is megcsináltak gariban, amivel itthon nem foglalkoztak. Itthon a sufni az ami jelentősebb olcsóbb, esetleg a vidéki márkaszerviz ahol alacsonyabb a munkadíj. Persze kint általában drágább lesz, főleg a munkaigényes javítások, de nem feltétlenül és mindig.

    A német nem azért nem javíttatja ezeket a kocsikat mert nem érné meg, hanem mert 6-12 havi fizuból félretéve már tud venni egy újat, másrészt az EURO5-nél rosszabb kocsikat a magas adó miatt nem érdemes fenntartani, egyre több helyre be sem engedik őket. Harmadrést, azért bizonyos rétegnek ciki egy 10-15 éves “ronccsal” járni, kinézik az embert.

    A dízel, attól függetlenül hogy napi 7 kilométerre valóban nem ideális, azért hosszú utakra ajánlott. Halkabb mert kevesebbet forog pálya tempónál, a nyomaték miatt kényelmesebb, 30%-kel kevesebbet fogyaszt. Nagy családi kocsiból nem ajánlanék senkinek sem régi szívó benzinest, hacsak tényleg kizárólag városi használatra lesz. Volt egy csomó szívó benzinesem, kisautók kivételével egyiket sem sírom vissza.

    A konkrét srác helyében én nem mondanék le a kombitól, ha időnként hazalátogat, mindig lesz mivel megtölteni. De nyilván ő tudja…

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.