Jégen csúszkálni jó móka. És lehet ésszel is csinálni

Vezess tévé

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.01.19. 16.30

Tél van, hó nincs. Megnéztük videoarchívumunkban, hogy mit szoktunk csinálni olyankor, amikor van hó.

Az elmúlt egy évtizedben rengeteg vezetéstechnikai témájú, vagy csak hóban ökörködős videót készítettünk. Néhányuk méltatlanul veszett a feledés homályába, így kicsit megkapargattuk az archívumot, és csodás anyagokat böffentett fel a vincseszter a parkolástól a jégen vezetésen át a hólánc felszereléséig. Szórakozzunk együtt ezeken a remekműveken!
 
Elméletileg – a naptár szerint – tél van, hidegnek kéne lennie, és hónak. Persze szó sincs behavazott, vasárnap tök üres parkolókról vagy hatalmas repülőterekről. De nem volt ez mindig így. Kezdjük egy olyan videóval, ahol Rácz úr megkérdezi az utca sofőrjét, mit is szól a hóeséshez. Örül neki? Vagy mégsem? Kiderül rögvest:
Hát, nem egyértelmű az öröm. Sőt. Itt a magyarázat rá, hogy miért nem rajong az átlagautós a hóért. Ez a videó a szerkesztőség utcájában készült, még csak nem is valami ordas nagy hóesés után, bénázó autók hadával:
Szörényi kolléga egyszemélyes show keretében ennél jóval csúfosabb emelkedőn mutatja meg, mire képes az első-, hátsó-, illetve a négykerék-hajtás. Jó, borítékolható a végeredmény, de hogy a hátsókerekes autó ennyire nyavalyás legyen, arra szerintem senki nem számított:
Megszólal a profi is, és jó tanácsokat is kapunk hóban vezetéshez ebben a videóban, amelynek Székely Gyula a főszereplője, akihez a vezetestechnika.eu oldalon lehet bejelentkezni.
Alább egy hiánypótló filmecske Rusi főszereplésével, aki a hóláncfelszerelős világbajnok börleszk után már igaz autóteszteket is ír, ilyeneket, ni.
Közben egy nagy ugrással ismét a tököli vezetéstechnikai pályán találjuk magunkat, ahol András tettestársammal rondítottunk bele a szűzhóba. Igen, a minőség rettenetes, de egy krumplival és egy nem erre való fedélzeti kamerával vettük fel az egészet 640×480-ban, és saját kezűleg vágtam, a hozzáértés legcsekélyebb morzsája nélkül. Viszont a Metallica elég jól szól alatta, tessék hangosan hallgatni. 
Ugyan ez nem havas, de szintén egy őrült a főszereplője, aki felszántja a hegyet-völgyet, de nem ám rézágyúval, hanem Rábával. És szintén Metallicára. Mondjuk nem ismerek embert, aki Liszt Les préludes-jére tébolyodna meg a hómezőn. Vagy a csirketelepen. Íme:
Végül egy teljesen veszélytelen, ónos esős megpördülés. Ezt aztán bárki kipróbálhatja, nagyobb és gyorsabban jön a sikerélmény, ha meg törik az autó, jóval olcsóbb a javítás is. (A tatárjárás korabeli, hitvány minőségű videó elején figyeljük meg a jégen csetlő-botló Sz. Andrást, aki piacról hazaigyekvő nagymamának öltözött.)

Kommentek

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.