Használt autó, munkába járni, egymillióig

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.01.14. 12.30

Autót keresünk munkába járáshoz, megoldunk egy kuplungkérdést, valamint abroncs- és jogi tanácsadó rovatunkból is szemezgetünk.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Sziasztok!
Olvasom az oldalatok, és most én is a segítségeteket szeretném kérni. 21 éves vagyok, és szeretnék venni maximum egymillióig egy pörgős, tágas, biztonságos autót, amivel dolgozni járnék, és néha horgászni. Lehetőleg kis fogyasztásút. Naponta körülbelül 50 km-t mennék vele. Remélem, nekem is tudtok segíteni. Előre is köszönöm.
Tisztelettel: N. László 
Szakértőnk válasza

Kedves László!
Örülök, hogy nem írtad bele a maximum 6 évest és a kevés kilométert, mert akkor széttártuk volna a kezünket. Neked legfeljebb 850, de maximum 900 ezer forintos autót kellene találnod az egymilliós kerettel. Én megnézném a Citroën Xsarából a 110 lóerős 1,6-os benzinest, ami jól pörög, nem eszik sokat, és jóval a kitűzött határ alatt elérhető, alacsony alkatrészárakkal. Hátránya az ütközésbiztonság. 
Az első generációs Focusokból 2002-es, átdolgozott autók közül már találsz normálisat ennyi pénzért, én elsősorban azt keresném, mert azt vezetni is jó. A kormányzás és a futómű nagyon erős pontja, a váltója is pontos, és a 100 lóerős 1,6-os benzines jól viszi.
Élvezhető autó a Mazda 323 BJ is: Ez a kék, oldallégzsákos ezerhatos 750 000 forintért eladó, ha a típus szóba jön.
Sajnos a 2001-től árult, háromajtós Honda Civic ezért a pénzért elég rizikós, de érdemes megnézned az ársáv aljában árult autókat, hátha akad köztük, ami nem túl viseltes és időnként cseréltek benne olajat. 
Belül nagyon tágas a tologatható ülés miatt, és 900 ezres határral van esélyed találni egy normálisat a Smart Forfourból. Nagyon vagány kisautó a Mitsubishi Colt technikájával. Komoly előnye, hogy van bennük négy légzsák és sokszor ESP is, amely a hasonló árfekvésű kocsikból hiányozni szokott. A ForFourról itt olvashatsz részletesen. 
Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess

Vezetéstechnika 

Olvasónk kérdezi 
Kedves Gulya!
Tisztelt Uram! 

Nagyon fontos lenne, hogy segítsen ezt tisztán látnom. Amikor menet közben váltok az autóval pl. 3-ból 4-be, úgy szoktam, hogy be a kuplung, 4-es, engedem a kuplungot, és a fogásponttól már adom a gázt, de fokozatosan. Észrevettem, hogy így simábban megy az autó is. De azt mondták nekem, hogy engedjem fel teljesen a kuplungot, majd utána gáz, mert a kuplungom élettartama rövid lesz, nem tesz jót neki. Hogy a helyes? Hogy a biztonságosabb az autóknak?

Használt autó, munkába járni, egymillióig 1

Szakértőnk válasza
Akik Önnek azt mondták, hogy először engedje fel a kuplungot, majd utána adjon gázt, tényleg jót akarnak. Az úgynevezett ” csúsztatott kuplung”, amikor a kuplungpedál teljes felengedése előtti időszakban már elkezdi a gázadást, nem használ a szerkezetnek, valóban hamarabb tönkremehet.
Üdvözlettel,
Székely Gyula
vezetestechnika.eu

Kommentek

  • girhes1

    Laci.A “szakértő” elég gáz autókra akar rábeszélni.

  • girhes1

    Pl. A Ford egyáltalán nem kis fogyasztású,sőt, kategóriájában a legiszákosabb.

  • oszkopeter

    “Legyen tágas, dinamikus, takarékos, megbízható, lehetőleg 1 millió alatt.”

    Rossz hírem van. A fenti listából legalább 2 tételt ki kell húzni, egyébként elég esélytelen…

    Én is szeretnék egy tágas, alacsony rezsijű, emeleti, zöldre néző, erkélyes, felújított lakást a belvárosban, lehetőleg 10 millió alatt, de valahogy évek óta nem találok…

  • nagya

    Az autód Suzuki Swift 1,5 VVT. 2005-ös évjárattól találsz ilyet millió körül. Ne keress mást!

  • v_johny

    nagya – 2016.01.14 14:56

    A Swift mint tágas autó? Mikor horgászi megy még a hátsó ülésekei le kell dönteni ha egyáltalán akar valamit magával vinni…

    Amilyet keres, olyan igazából nincs. Valamilyen feltételről/kritériumról le kell mondani, de lehet többről is.

  • Kempelen.

    Johny, szerintem igaza van A-nak. lehajtod az ülést és mindent elviszel vele a pecázáshoz. A Swift 2 főnek mindenképpen tágas, elöl kimondottan nagy benne a hely, hátul sem gyötrelem, a csomagtartó valóban nem egy 4 hetes kempingezéshez készült, 2 ember+peca kombóban verhetetlen autó. Pláne az ezerötös motorral, nyamnyam, nagyon fincsi.

  • hulyemernok

    Az 1.6-os első generációs Focus egyáltalán nem fogyaszt sokat a kategóriájában. Nagy átlagban 7-8 l-el elvan, hosszútávon 7 l alá bevinni sem nagy művészet. Tudom, találkoztam már egy párral. Sokkal inkább probléma, hogy rozsdásodik, elég erősen. Ha talál az ember egy szép állapotút, vagy egy olyat amit még időben alvázvédőztek, üregvédőztek megkockáztatom legjobb vétel ennyi pénzért.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.