10 milliárdot húztak ki az autósok zsebéből

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 05.01

Közel ugyanannyi matricát vettünk, mégis durván többet fizettünk. Bejött a kormány számítása.

Csak 5000 forint a megyei matrica ára egy évre, azt mindenki ki tudja fizetni – nagyjából ennyiben merült ki a tavaly januárban bevezetett útdíjrendszert védő kevesek érvelése. Az először többek által félresikerült, kukába dobandó kormányzati ötletelésnek vélt, és a fideszes polgármesterek haragját is kivívó döntés azonban számos ingyenes út fizetőssé tételével gyorsan kőkemény valósággá vált.

Azt mondták egy éve ilyenkor, hogy jól járunk majd ezzel, meg hogy igazságosabb lesz, Orbán Viktor egyenesen úgy fogalmazott, megkíméli a magyarokat.

Vége az évnek, itt vannak a számok az értékesített matricákról, és az értük beszedett forintokról. Nézzük meg, majd vessük össze mindezt a korábbi rendszer 2014-es adataival!

Mennyi matricát vettünk 2015-ben és mennyit 2014-ben?

Nyilván kiemelkedik a tavalyi számok közül a D1-es jogosultság, aminél érdekesebb, hogy mögötte – a belőle ravaszmód kihasított – D2-es végzett. Tudják, ebbe rakták a 7-né több ember szállítására alkalmas személyautókat (mondjuk egy VW Transporter), a legfeljebb 3,5 tonnás tehergépkocsikat (mondjuk egy Ford Fiesta Van), és a lakóautókat, majd dupla pénzt kértek ezekért.

Bejött az ötlet, amint az alábbi felsorolás mutatja, sokat hozott a konyhára.

  1.   D1-kategóriából  10,71 millió matricát adtak el 2015-ben
  2.   D2-kategóriából 1,02 milliót
  3.   U-kategóriából 153,8 ezret
  4.   B2-kategóriából 90 ezret

2015-ben összesen 11,98 millió matricát értékesített a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ). Ezzel szemben az új rendszer előtti utolsó évben, 2014-ben – amikor nem volt D2 és U kategória, valamint megyei matrica – ennyi jogosultságot vásároltunk.

  1.   D1-kategóriából  10,98 milliót
  2.   B2-kategóriából 87 ezret

2014-ben összesen 11,06 millió matricát adtak el, amihez képest 2015 mindössze 8 százalékos darabszám-növekedés. Kis különbség, ezért igazán jó alap az érte fizetett pénzek összehasonlítására. Az új rendszer zsenialitását mutatja, hogy a csaknem azonos darabszám ellenére mégis sokkal többet kellett úthasználatra költenünk 2015-ben.

No, de mennyit fizettünk mindezért tavaly, és mennyit korábban?

Most jönnek a nagy különbségek. Kategóriákra lebontva a tavalyi évet, így néz ki az állam útdíjbevétele.

  1.   D1-kategória    45,34 milliárd forint      
  2.   D2-kategória    10,19 milliárd forint                  
  3.   B2-kategória    1,63 milliárd forint                               
  4.   U-kategória      613,81 millió forint   
                
Ha mindezt összeadjuk, kiderül: 2015-ben 57,79 milliárd forint bevétel jött össze matricákból.

A tavalyelőtti összegek ezzel szemben láthatóan szerényebbek voltak.

  1.   D1-kategória    45,8 milliárd forint
  2.   B2-kategória     1,6 milliárd forint

Összesítve 2014-ben 47,41 milliárd forint volt az állam bevétele.

A korábban ingyenes utak fizetőssé tétele, a megyei matricák bevezetése, és a kategóriák megpiszkálása tehát 10,3 milliárd forinttal nagyobb éves állami bevételt hozott 2015-re.

A 10 milliárd nem tiszta nyereség, a rendszer kiépítésére is költeni kellett


Hogyan jött ki pontosan a tízmilliárdos pluszbevétel?

Megtaláljuk a választ, ha összevetjük a két évben az eladott heti, havi, és éves matricák számát.

  –    heti matrica: 2015-ben 8,35 millió darabot adtak el, 2014-ben 8,36 millió darabot, azaz 0,1 százalékos csökkenés a vége
  –    havi matrica: 2015-ben 1,83 millió darab, 2014-ben 2,37 millió darab, 21,9 százalékos csökkenés
  –    éves matrica: 2015-ben 289,9 ezer darabot adtak el, 2014-ben 226,6 ezret, vagyis 28 százalékos növekedés volt

Az alacsonyabb árú matricákból kevesebbet vettünk, a drágábbakból többet, amihez olyan 1,3 millió eladott megyei matrica ára jött hozzá pluszban. Ez korábban nem létezett.

Mennyi bírságot fizettünk tavaly?

Elég sokat variáltak a rendszerrel az első hónapokban, még az egyik miniszter is össze-vissza beszélt, hogy mi marad ingyenes, mi nem, plusz behozták a már említett D2-es kategóriát, és az autósok egy része is megzavarodott.

A legtöbb bírságot rendszámtévesztés miatt küldte ki tavaly a NÚSZ, csak emiatt 15,7 ezer darabot. Ez nem jelent ugyanennyi befizetett csekket, ugyanis a pótdíj kiküldése után karakterenként 1470 forintért lehet módosíttatni a rendszámon. 10 ezren eltévesztették a díjkategóriát is, nagyrészt a D1/D2-nél vétettek.

Volt, akinek ennyi bírság jött össze

A harmadik leggyakoribb hiba az utólagos vásárlás volt. A feledékenyek közül több mint 7000-en kérelmezték az összegyűlt pótdíjaik maximalizálását, 6200 autósnak adta meg erre a lehetőséget a NÚSZ. Ők megúszták 2×14,5 ezer forinttal, a hivatalos magyarázat szerint a jóhiszemű hibázók kaphatják meg ezt a lehetőséget.

Mi lett a megyék sorrendje?

Talán emlékeznek rá, egyes érvek szerint a megyei matricás rendszer jobb lesz azon vidékieknek – mondták -, akik csak a lakhelyükhöz közeli fizetős szakaszt használják.

  1.   Pest  megyei matricából 810,5 ezer darabot adtak el 4,42 milliárd forintért, ez az összes 59,95 százaléka
  2.   Fejér 151,2 ezer darab, 797,65 millió forint, 11,19 százalék
  3.   Győr-Moson-Sopron 74,6 ezer darab, 403,3 millió forint, 5,53 százalék
  4.   Heves 56,6 ezer darab, 304,6 millió forint, 4,19 százalék
  5.   Somogy 49,7 ezer darab, 259,8 millió forint, 3,64 százalék

Biztosan számos vidéki jól járt, de a megyék szerinti értékesítési sorrend azt mutatja, sokkal kevesebb vidéki vásárolt, mint budapesti, vagy a főváros környékén autózó. Ők költötték a legtöbb pénzt.

Tudott róla? Így lehet megúszni a százezres bírságot!

Kommentek

  • norbi50

    Lencsés “úrnak” üzenem, hogy én speciel jobban jártam a megyei matricák bevezetésével és sokan így vannak még vele – bár tudom, hogy 2 hőzöngő kiáltása mindig hangosabb, mint 100 elégedetté.
    Én mivel kötött útvonalon járok, ahol eddig is használtam autópályát, minden hónapban megvettem a havi matricát 3-4000 Ft közötti áron, ez 12 hónapra vetítve közel 50.000 Ft volt. Most pedig 2×5000 Forintból megjárom az egész évet, de számoljunk hozzá még egy balatoni nyaralást, egy egyéb utat és azt mondom, hogy több mint 20.000 Forintot spóroltam évente.
    Nekem speciel bejött és én jól jártam…
    ___MODEDERÁLVA___

  • Heidt

    norbi50 úrnak (?) üzenem, hogy önön kívül sokan pedig rosszabbul jártak. Ezek között legnagyobb számban azok vannak, akiknek a “szép új világ” előtt “semmit” nem kellett fizetni az úthasználatért. Ezek a “balosok, fizetett libsik” addig “csak” az üzemanyagba épített adót, a biztosításhoz csapott sarcot, a teljesítményadót, az irreális parkolási díjat és a jövedelmekhez viszonyítottan a világ legmagasabb büntetési tételeit csengették be az államkasszába illetve baráti cégekbe (természetesen 27% ÁFA-val növelve).
    ___MODERÁLVA___

  • cuebler

    miért kell rögtön libsizni már itt is…? most már autósportál cikkeit sem olvashatja nyugodtan az ember?

  • PROVOCATOR

    Nem az a baj, hogy többet szednek be hanem, hogy lesz miből többet ellopni. Stadionok meg milliárdos haverok támogatása helyett az utakat kellene rendbe tenni foltozgatások helyett mert vidéken már nem lehet közlekedni kátyúk kerülgetése nélkül még fő utakon sem.

  • ZYLO

    “A korábban ingyenes utak fizetőssé tétele, a megyei matricák bevezetése, és a kategóriák megpiszkálása tehát 10,3 milliárd forinttal nagyobb éves állami bevételt hozott 2015-re.”

    Sokadjára lehet azt olvasni, hogy a megyei matrica milyen átverés, lehúzás, stb. A szerző gondolkodjon már el csak egy pillanatra. A megyei matrica egy plusz lehetőség, senkinek nem kötelező – ha jobban jársz vele, használod, ha nem, akkor nem.

    A fizetőssé vált elkerülőket persze közösen utáljuk, de ne írj már le mechanikusan minden hülyeséget, amit hallasz, kösz.

  • paradicsom007

    Szerintem meg tök mindegy, hogy balos vagy jobbos. Ez egyszerű matematika. Ha csak EGY forinttal is többet fizetnek az már TÖBB. De itt 10 milliárdról van szó. Örülök annak, hogy vannak akik jól jártak, de ezek szerint a többség NEM. Mert ha a többség járt volna jól akkor kevesebb lett volna a bevétel. Szerintem ez ilyen egyszerű.

  • PAlex

    Amióta eltörölték a 4 napos matricát, nem nagyon vettem, hanem mentem a főúton, ha vidéken volt dolgom.
    Viszont a megyei matricák bevezetésével megvettem a Pest megyeit, így el tudom hagyni a várost bármilyen irányban gyorsan, mert legtöbbször a kivezető utakon volt szívás a2x1 sávon.
    Ezen felül megvettem a Fejér megyeit, így Balatonra bármikor le tudtam menni tavaly.
    Ergo fizettem +10.000.-Ft-ot, mert ennyit megért nekem egy évre, mégsem érzem magam becsapva, mert jobban jártam így.
    És szerintem sokan vannak így, hogy nem vettek előtte, de 5-10e Ft-ot megért már nekik a kötött útvonal.
    És ebből biztos sok bevétel jött.

  • úr, vezető

    T. norbi50 úr! Mint igen jól fizetett ‘libsi’ igazat adok. Ám úgy látom, a cikk nem kitalálásokról, szóbeszédekről, feltételezésekről szól. Ezek hivatalos adatok. Azokra meg hiába okádnak akár bal, akár jobboSSok is…

  • Csabalog

    Az M0 mellett lakom eddig kerültem a fizetős autópályákat most ebben a jól átlátható rendszerben esélyem sincs.Korábban az autópályák kivezető szakaszai közel a megyehatárig nem voltak fizetősek most a megyei matricával sem lettek nagyobb számban az elérhető útvonalak. Összességében 5000ft + kiadás az akkor is kiadás. És ha vissza osztom alig jön ki utanként pár forintra. Ezen az elven évente be fizetnék 300e Ft gyorshajtás bérletre és arra az évre nem kell figyelembe venni a kint felejtett 30-as táblákat.

  • opeloss

    kedves zylo én eddig fehérvári auchannál rámentem a sztádára és az agárdi lehajtónál lementem mert ingyenes volt,most fizetni kell érte potom öt ezer forintot és a sok hülye fideszes beakarja mesélni,hogy az én érdekel és,hogy jobban járok,és ugy látom ezzel ön is így van .engedelmével nem írom le most mire gondolok

  • szaboata

    Az egész történetben a megyei matrica volt az egyetlen elfogatható,amivel valóban jól jártunk.DE,a történet folytatódik,és ez a már nem olyan rózsaszínű:az eddig ingyenes utak,amelyek néhol a nagyobb városok elkerülőjeként szerepeltek4-5 km hosszban,már nem azok,a kommunikáció zavara miatt sokan büntetést fizettek,fizettünk,és a legnagyobb baj pedig az,hogy utak olyanok,amilyenek.Libsi ide vagy oda,2010 előtt sokkal több út felújítása történt meg,mint azután,sőt autópályát sem építettek immár hat éve.

  • vezess-admin

    Kedves kommentelők,

    ez egy autós portál. Kérjük a politikai fröcsögés mellőzését. Köszönjük!

  • Lipi1945

    Én is csöppet egyoldalúnak érzem a cikket.

    Az tény, hogy a pestiek rosszul jártak, hiszen sok helyen ingyen használták a pályákat. Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy még mindig több az ingyenes pálya Pest megyében, mint az ország összes többi megyéjében együttvéve.

    Azt, hogy ki mivel, hogy járt elég könnyű összefoglalni, a teljesség igénye nélkül én 3 nagy csoportot látok:

    1. csoport: Aki eddig csak ingyenes szakaszokat használt és ezentúl is csak ezeket a szakaszokat használja, az ezzel rosszabbul járt, pontosan 5000Ft-al.

    2. csoport: Aki eddig csak az ingyenes szakaszokat használta, de azóta használ több annó is fizetős szakaszt, csak eddig az évi 40 ezret sokallta erre. Ő adott esetben talán kicsit jobban járt.

    3. csoport: Aki eddig nem használt autópályát, mert 40 ezret nem akart rákölteni, vagy használt és csengette évente a 40 ezret. Csak fizetős autópálya esett útjába. Ők jól jártak, mert néhány 5000ft-ból megússzák a dolgot.

    A Pest megyei matricából meg azért fogyott sok, mert az ország legforgalmasabb autópályáiról van szó.

    Én alapvetően igazságosabbnak érzem ezt a rendszert. Amit viszont nagyon hiányolok az egy olcsó 1napos matrica.

  • MC Pite

    “Viszont a megyei matricák bevezetésével megvettem a Pest megyeit, így el tudom hagyni a várost bármilyen irányban gyorsan, mert legtöbbször a kivezető utakon volt szívás a2x1 sávon.”
    Zseniális újítás, én is örülök neki hogy megvehettem a matricát ezért; hisz idáig ingyen mehettünk ki a kivezetőkön, és városi elkerülőkön. Előbbi miatt kénytelen voltam pest megyeit venni, utóbbi miatt nem vettem, hanem inkább 3-4 alkalommal így a városokon át mentem.

  • MC Pite

    Megyei matricával jól jártunk?! Kevesen… Autópályán ritkán közlekedünk egy megyén belül.
    Én vidéki vagyok, és az M0 (és ki/bevezetők) miatt kellett matricát vennem, roppant igazságos.

    Jól akkor járnánk, pályára akkor menne nagyobb forgalom és igazságos akkor lenne, ha csak a korábban fizetős szakaszokra(!) lehetett volna szakasz/megyei matricákat venni. Most az emberek jelentős része az ingyenes utakra fizet, és 1-1 alkalmi útnál inkább megy ingyenes úton, mert nem fog 3-4 megyei matricát venni ha évente 2-3× jár arra (magamból kiindulva).
    De hát ez nem erre ment ki, csak így kommunikálták.

  • norbi50

    MC Pite: visszakérdezek: te milyen “jogon” használtad ingyen azt a bevezető, vagy kivezető autópályát, ami ugyanabból az adópénzből épült, mint mondjuk a 39 km-kő, vagy a 120 km kő és fizetős volt régebben is ?!
    Jah, hogy a válasz az, hogy “mert csak” ?! Bocs, ez nem válasz.
    Tévedésbe pedig ne essél, ez nem a szomszéd tehene is dögöljön meg szózat, hanem hogy Te is fizess azért az útért, amit használsz, koptatsz, amire elvárod, hogy télen le legyen takarítva, ki legyen kátyúzva esetenként.
    Arányos közteherviselés barátom, ez a kulcsszó.
    Ha km arányos lenne az útdíj és nem megyei matricás (ahogy a 3.5 tonna felettiek esetében), akkor vághatnád magad a földhöz ezzel a gondolkodásmódoddal.

  • tengerimalac

    Bárki bármit mond és báhogy próbálja belevinni a politikai perverzióját,a megyei matrica nagy ötlet. Ami kapitális állatság az a gyorsforgalmi utak, az elkerülők fizetőssé tétele. Persze értem én, hogy a lophatnék kielégítésére elképzelhetetlenül sok kreatív pénzbeszedés szükséges, de ez a városok és mellékutak terhelését növelő állatság még mindig dobogós nálam. Amúgy valaki mondja már e, hogy Vácig a 2/A-n miféle pluszt nyújt a “matricámért” az állam? Olyan bazinagy truváj, hogy 80%-ban 90-nel mehetek egy sávon, viszonylag ritka kátyúsűrűség mellett?

  • norbi50

    Tengerimalac: a 2/A – MODERÁLVA, utolsó figyelmeztetés – szóval 2018-ig 2×2 sáv épül belőle Vácig, ez tavaly fogadta el a Kormány. Úgy tudom, hogy tavaly ősszel már megvolt a talajmechanikai vizsgálat, a tervek megvannak, idén indul a kisajátítás és a közbeszereztetés is.
    Tény, hogy a gombhoz varrják a kabátot.

  • csumi

    Egy ilyen patkány vezetéstől mit várjak,. Nem értem a sok idiotát még tapsol ahhoz is hogy fizethet.

  • kovachtamas

    Norbi 50
    “Te is fizess azért az útért, amit használsz, koptatsz, amire elvárod, hogy télen le legyen takarítva, ki legyen kátyúzva esetenként.
    Arányos közteherviselés barátom, ez a kulcsszó.
    Ha km arányos lenne az útdíj és nem megyei matricás (ahogy a 3.5 tonna felettiek esetében), akkor vághatnád magad a földhöz ezzel a gondolkodásmódoddal.”

    Az arányos közteherviselés vegytisztán megvalósul az üzemanyagba épített adóval, adókkal ( ráadásul még teljesítmény jellege is van nagyjából). Innen nézve német mintára ingyenes kellene lenni az összes útnak, ami ráadásul jótékonyan a pályák felé terelne minket. Halkan jegyzem meg, ha No-ban mégis bevezetik a fizetőst akkor az ő cca.10.000 kilométernyi pályájukra 30 ezer forint lesz az éves…nálunk mik ezek a számok? Ha Te szándékosan csúsztatni akarsz, ahhoz sem feltétlenül szükséges rögtön a 6 elemis ÍQ szintű stílust használni…

  • DTF

    A sokan elfelejtik h az intezkedesek mindog olyanok h az embeek egy reszenek jo, amsiknak nem. Olyan nincs h mindenkinek.
    Maga a matrica otelete jo, nekem biztos, mert eddig megvettem az evset, es csak pest, bacs kiskun es csongradra menetem kb, most meg 15-bol megvagyok. Ez 30 ezer minusz, cegunkr enezve 90 rugo. De mivel pl iii kerben fizetis a pakrosasl, igy a kiadas evente no majd 300 ft-tal, ott van midnnefel mas ado, uh osszessegeben a matrica igy nem er semmit sem, mert mar evek ota tobbet fizetsz ugyanazert.
    Igazabol a fo kerdes itt az, higy mi kesz ezzel a 10 milliard plusszal? Engem ez erdekelne! Mire fordittjak majd? Lassam h ez apenz jo dologra megy (pl megyenkent leheten ebbol par utata normlaisan, nem oszecsapva felujitani)
    Persze nem a tricas rendszer a legjobb, inkabb a megtett utaranyos rendzsr kellene, utolagos fizetesel (pl terhelik ho vegen a bankszamladat) de igy ugye nem lehetne buntit kiszabni;)

  • myself

    komoly félrevezetés folyik ebben a témában a sajtó részéről, ugyanis:
    1. a megyematrica csak egy kedvezményes lehetőség, annak ,aki nem akar országosat venni.
    az országos matricák továbbra is ugyanúgy kaphatók, ráadásul évek óta változatlan áron.
    2. a bevétel azért nőtt, mert drasztikusan nőtt a forgalom a magyar autópályákon, egyrészt az olcsóbb üzemanyag, másrészt az egyre több átutazó balkáni vendégmunkás miatt.
    mivel 2014 től a románok is szabadon vállahatnak munkát nyugaton, több millióan éltek ezze la lehetőséggel, és ez a sokmillió román vendégmunkás a magyar autópályákon jár haza.
    azaz a többletbevétel nagy részét külföldiek fizették .

  • v_Petya25

    A 0-ás mellett lakva nagy állatság lenne az 5000 Ft miatt alsóbbrendű útra szorulni, tehát megveszem, ami sarc. Cserébe tavaly 3x is voltam messzebb, ahova hetit kellett volna már vennem vagy megyek tökön-paszulyon, ami meg nyereség.

  • norbi50

    kovachtamas:
    ha találsz olyan országot, ahol majd minden igazságos, akkor szóljál, oké ?! Köszi!
    Addig meg a közút használata után fizetendő “adó” éppolyan fogyasztás alapú, mint a benzín. Azt is mondhatnám, hogy üljél buszra, vagy vonatra, vagy kerékpárra, ott nem kell sírnod a balesetei adó, benzín, útdíj és egyéb nyalánkságok miatt, de ha sóher v agy, akkor kerüld el az autópályákat és menjél egy, illetve két számjegyű főutakon. Ha neked fáj fizetni bármiért is, akkor elég elcseszett életed lehet, bár nem tudom milyen idős vagy, de szokjál hozzá, hogy ez csak rosszabb lesz. Már nem a kádári korban élünk, ez a nagy büdös kapitalizmus…
    “Szebb jövőt!”

  • subtotal

    myself, kérlek értelmezd az infókat, amiket a cikkben találsz, mielőtt olyat írsz, amit azzal egyértelműen cáfolható (gondolok a 2-es pontra):
    “heti matrica: 2015-ben 8,35 millió darabot adtak el, 2014-ben 8,36 millió darabot, azaz 0,1 százalékos csökkenés a vége”

    Én az adatokból azt látom, hogy kb 60e autós jobban járt a megyeivel, ők azok akik nem vettek éves matricát.
    A többi csak találgatás, de szerintem a 800e Pest megyei matrica fele/kétharmada kényszervásárlás.

  • nilsholgersson

    “Biztosan számos vidéki jól járt, de a megyék szerinti értékesítési sorrend azt mutatja, sokkal kevesebb vidéki vásárolt, mint budapesti, vagy a főváros környékén autózó.” 2 millió pesti, és akkor az még nem is Pest megye, a maradék 18 egyében lakik alig 8 millió. Mégis hogy kellett volna lennie? A 2 milliónak rossz, a maradék alig 8 millió nagy részének, de legalább 2 milliónak egészen biztosan jó. Arányos és igazságos. Viszont annak ellenére, hogy eddig Szeged Pest között három megyek matricából elvoltam, most évest veszek, és pont annyit fizetek, mint évekkel ezelőtt. Még mindig nem látom, miért kell a kákán is csomót keresni, és aránytalanul előtérbe téve azokkal példálózni, akik rosszul jártak. Megyei matricát eddig sem volt kötelező venni, nincs olyan pont, ahova ne lehetne eljutni fizetős út nélkül. A Ford Fiesta Van is 43-at fizet az éves matricára, nem? Egy éve mennyit fizetett? Akkor is 43-at. Előtte? Akkor is 43-at.

  • Obsitos

    Kedves(?) Norbi!
    “‘ Azt is mondhatnám, hogy üljél buszra, vagy vonatra, vagy kerékpárra, ott nem kell sírnod a balesetei adó, benzín, útdíj és egyéb nyalánkságok miatt, de ha sóher v agy, akkor kerüld el az autópályákat és menjél egy, illetve két számjegyű főutakon”
    Ezt a sok okosságot komolyan gondolod? Amennyiben biciklizek, mert azt is szeretem, vajon nem kell baleseti járulékot fizetnem /csekély 50 éves hivatásos jogsival, egyetlen saját hibás karambol nélkül/?
    Aztán miért is kellett kétszámjegyű utakat, elkerülő útvonalakat /pl. Székesfehérvár elkerülő a hetesen/ fizetőssé tenni?
    Aztán mi köze ennek a kádár-rendszerhez?
    Gondolkozz, mielőtt írnál, megéri!
    Üdv. Obsitos

  • Obsitos

    Tisztelt Vezess.hu vezetők,szerkesztők, stb!
    Köszönöm a fagyállók és téli ablakmosókról írt cikket! Nekem hiányt pótolt…
    Üdv. Obsitos

  • M_m_m

    Minden relatív.

    De igazán akkor jártak rosszul sokan pl. az ismerőseim körében, amikor a 4 napos matricát megszüntették anno,
    Sokan csak néhány hétvégén használják az autópályát rokonlátogatásokra, nyaralásra.

    Igazságos az lenne, ha a magánszemélyek leírhatnák a matrica árát az éves SZJA-ból.
    Vállalkozásoknak, multi flottáknak ezt nem tenném lehetővé, nekik ugyanis anyagi hasznuk származik az autóhasználatból.

  • ppgergo

    Ceges automon van matrica (eves) budapesti autoskent a masodikra meg vettem Pest-megyeit, mert hetvegen mar nem volt kedvem pocsolni azzal, hogy az elovarosokon es az odavezeto utakon benazzak. Sokan nem vesznek, mert eddig ingyen volt, nem hajlando erte fizetni. 5eforintert most megoldom, hogy egy ora alatt picivel lentvagyok Salgotarjanban, mig regebben a regi harmason szerencsetlenkedtem Godollovel, Aszoddal, masfel ora alatt. Aki Pest megyeikent vagy Budapestikent sajnalja erre a penzt, helyette sporolas cimen szivatja magat, (keruloutak keresesevel, vagy araszolva Budaorson at) azt tenyleg sajnalni tudom.

  • tbiudrl

    nilsholgersson!
    Miután az elkerülő utat fizetőssé tették, és sokan bekényszerültek a városba, bevezetik a dugódíjat. Ez így igazságos?
    És igen, el lehet jutni bárhova fizetős út használata nélkül is. Továbbá közösségi közlekedéssel is, netán biciklivel, vagy akár gyalog is.

  • kovachtamas

    Norbi 50ü
    Nekem éves matricám van……
    A probléma az, hogy a “semmiért” (mert már egyébként kifizettük máshol és többször) pénzt lenyúlni és azt szélbeszórni/ellopni…..szóval Németország 10.000 km és 30.000 forint amellett hogy az utakat fenntartók és üzemeltetők bérköltsége az nem a mi szintünk….olyan ez mint amikor a Város költségvetését a dugódíjból remélik helyre tenni.

  • ktoni

    A nagyobbszámú vásárlás okaként az olcsóbb benzint is fel lehet hozni. Általában többet is autóznak.

  • Iceman.

    Szerintem az elkerülők, gyűrűk és egyéb tehermentesítő utak fizetőssé tétele elég nagy butaság, mert pont a kívánatossal ellentétes hatást ér el (használja mindenki az elkerülőt), DE a megyei matrica ötlete önmagában nagyon jó, arányosabb teher az autósok többségének. Persze aki eddig nem fizetett semmit, annak ez lesz a csont amit lehet rágni pár évig.

    A magam részéről 2014-ben 3 autóra összesen több mint 100.000 Ft értékben vettem 2x éves + időszakos matricákat, tavaly megszüntettem mindkét éves matricát és összesen 11 megyei + úgy egytucat időszakos matricával megúsztam, kb 10-15% nyerő.

  • Kempelen.

    Ó, a legjobb, hogy a véleményalkotók közül persze mindenki leadózza a utolsó megkeresett fillérjét is. Senki nem mutyizik számla nélkül, senki nem kap pénzt zseb to zseb, Magyarország a 10 millió adófizető országa.

    Uraim: autózni nem kötelező! 3 autót tartok fent, ennek ellenére ezt igazságosabbnak tartom, mintha ezt az összeget az oktatásból, a gyermekélelmezésből, a nyugdíjakból stb….vették volna el.

  • menőmanó

    “…ennek ellenére ezt igazságosabbnak tartom, mintha ezt az összeget az oktatásból, a gyermekélelmezésből, a nyugdíjakból stb….vették volna el.”

    Nem igazán értem, hogy miért érzel folyamatos kényszert a hülyeségre.

  • Pityke

    Norbi50: “utolsó figyelmeztetés – szóval 2018-ig 2×2 sáv épül belőle Vácig, ez tavaly fogadta el a Kormány.”

    Azt hol olvastad, hogy 2018-ig egy követ is megmozdítanak az M2-n?
    Én azt olvastam, hogy még tervben sincs. A wikipedia szerint meg várhatóan már rég készen van:

    https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)

    “Az 1990-es évek közepén kezdték meg az építését.
    2010 év végén kihirdették a nyertes tervezőt a 2×2 sávos autóút megtervezésére Vácig.
    2012 második fél évben várhatólag megkezdődik az építkezés, amely 2013 év végén lezárul”.

F1: Rosberg megúszta a büntetést

A Magyar Nagydíj versenybírói nem büntették Nico Rosberget, amiért az időmérőn sárga zászlók alatt futotta leggyorsabb körét. A németé a pole vasárnapra, de mások is bajba kerültek.

Bunkó módon parkolsz? Jön a bosszú!

Néhány helyen nem csak a közteresek, de a polgárok sem nézik jó szemmel a helytelen parkolást, megleckéztetik a tulajt.

F1: Rosberget beidézték, még elveszhet a pole

A Magyar Nagydíj versenybírói kora este vizsgálat alá vonták ico Rosberg időmérős gyors körét. Még nem lefutott a sárga zászlós ügy.

Őrült Ladákból soha nem elég!

Újra és újra találni gyöngyszemeket, amiből finom ladás válogatást lehet csinálni. Nézegessétek sok szeretettel!

Alonso nem volt még ilyen jó helyen idén

Alonso sokak időmérőjét rontotta el utolsó körös megpördülésével, de azért ő boldog, mert ilyen jól nem szerepelt még idén.

A Playboy lányoknak nem rossz az ízlésük

Visszalapoztuk kicsit az elmúlt évtizedek leghíresebb férfimagazinjába és rájöttünk, hogy a Playmatek imádják rózsaszín autókat.

Vettel: Button elaludt a pályán!

A ferraris Sebastian Vettelt hibáztatta a Magyar Nagydíj időmérője után, a német úgy véli, az első háromban lehetett volna, ha mclarenes veterán nem tartja fel.

Törtek az autók az időmérő edzésen – videók

Nem mindenki tudott megbirkózni a Forma-1 Magyar Nagydíj időmérőjén a Hungaroringre lezúdult esővel. Massa, Haryanto és Ericsson is adott feladatot a szerelőinek estére. Videón a balesetek.

Hamilton nem csalódott, hogy Rosbergé a pole

Nico Rosberg nyerte a 2016-os Forma-1 Magyar Nagydíj időmérő edzését. Vasárnap összecsaphat mellőle induló csapattársával, Lewis Hamiltonnal. Így értékeltek a szombati nap után.

F1: Alonso hibája adta Rosbergnek pole-t

A Magyar Nagydíj kaotikus, maratoni időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg lett az első, míg csapattársát, Lewis Hamiltont feltartotta a kipördült Fernand Alonso. Eső, balesetek, tűzijáték a Hungaroringen.

Így töri össze magát egy idióta autós

Főhősünk tökéletesen mutatja be, mit ne tegyünk autópályán, nagy sebességgel haladva.

Nem állt tilosban, de a targoncás mégis arrébb rakta

Nincs mese, ha kell a hely, akkor kell a hely. Kevés volt a terület a teherautónak, jött a targoncás és segített.