Itt a 2015-ös autólopási statisztika

Jelentősen csökkent az esetek száma

Szerző: Vezess levél küldés  autovadasz.eu levél küldés 
Dátum: 2016.01.04. 06.06

Csökken a gépjárműlopások száma Magyarországon egy szakmai oldal szerint. Változatlanul Volkswagenből viszik a legtöbbet, de van a toplistán meglepő modell is.

Csökkent a gépjárműlopások száma 2015-ben Magyarországon az autovadasz.eu weboldal statisztikája szerint, amelyet a hozzájuk érkezett bejelentésekre alapoznak.

Mint írják, az oldal népszerűsége évről évre nőtt és ezzel párhuzamosan a bejelentések száma is. Ám 2015-ben változás történt, az oldal ismertsége tovább emelkedett, ám kevesebb bejelentést kaptak. Nem is kevéssel csökkent ez a szám, míg 2014-ben 1024, addig 2015-ben csak 520 bejelentés érkezett lopott gépjárművekről. Azt is kifejtik, hogy saját statisztikáik eddig mindig nagyon hasonlóak voltak az rendőrség által kiadott hivatalos gépjárműlopási statisztikákkal akár a gépjárművek márkáját, akár a tolvajok által a legkedveltebb budapesti kerületek nézzük.

Az autovadasz.eu szerint a csökkenés mögötti okként a rendőrség új módszerei és 2015-ös akciói húzódnak meg, amelyekről a Vezess is beszámolt. “A rajtaütéseknek két nagyon fontos eredménye lett. Sok gépjárműbűnözéssel foglalkozó rosszfiú hűvösre került. Sok bűnözőnek pedig elment a kedve az autólopástól és inkább másik bűnipari ágazatban kamatoztatta haszontalan tudását.”

2015-ben is az ismert trend folytatódott, így a lopott autók toplistáján az első helyein ismét a Volkswagen és a Toyota állt, őket követte a Ford, Suzuki, Renault és az Opel.

Ezek a márkák azért ennyire népszerűek, mert ezekből gyártmányokból fut a legtöbb itthon. Például a Volkswagen, a Ford és Renault esetében nem csak a személyautókat, hanem a haszongépjárműveket is előszeretettel lopják, majd azokat szétbontva a feketepiacon értékesítik.

A Toyota esetében akár személygépjárműről, akár haszongépjárműről legyen szó, az orgazdák számára kínálkozó lehetőség az afrikai piacokon, egyben értékesíteni a kocsikat. Így Toyotákból gyakran a már kis értéket képviselő, leharcolt és idősebb típusokat (Hiace, Hilux) is viszik a tolvajok. A VW Transporter szériák hasonló cipőben járnak  és annyit lopnak el, hogy a tolvajok által preferált típusok 20-as listájára is felkerült a neve.

A Suzukiból kizárólag személygépjárműveket lopnak el a tolvajok, ez rögtön meg is látszódik, ha a típusokra lebontott statisztikát nézzük. Hiszen az első helyen hazánk egyik legnépszerűbb autója a Suzuki Swift áll, amelyek lopását pont a feketén javíttató tulajdonosok generálják. Ugyanezen okból jelent meg egy új típus is a listán, a Toyota Prius.
 

Az a Prius, amely egy pár éve még nem is szerepelt a statisztikánkban, mert nem vittek el belőle csak egy-kettőt a tolvajok. Az ok egyértelműen azzal magyarázható, hogy az utóbbi években külföldről sok használt, főként 5 és 9 év közötti Prius került be hazánkba, ezekhez pedig szükség van az olcsó alkatrészekre. De nem csak feltűnt a Prius a listán, hanem egyenesen a második helyre, a VW Golf mellé került.

Az autovadasz.eu szerint a Swift és Prius is megbízható, kis szervizigényű autó, ezért valószínűleg a feketepiacon a típusok karosszériaelemei, légzsákjai, lámpái és a hajtáslánc erősen igénybe vett elemei számítanak slágerterméknek.

Természetesen továbbra is Budapestről viszik el a legtöbb kocsit, a fővárosból érkezik az autólopási bejelentések majdnem 90 százaléka. Szintén megszokott a trend a budapesti kerületek eloszlása a bejelentett autólopások arányaiban.  Az XI. kerület azért lehet az éllovas mert ez az egyik legnagyobb budapesti kerület.

További statisztikai adatok a képre kattintva!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ilyenkor nehéz másra kenni a helyzet javulását, minthogy valaki a kormányon jól végezte a dolgát :) Szóval le a kalappal.

  • csipke

    a statisztikák csak számok azokkal úgy variálok ahogy akarok,mindig is összefüggésban van a jelenlévő hatalommal

  • subtotal

    Nem látom az E36-ot vagy E46-ot sehol, csak van jó oldala is a sok bontásra is ideérkező kocsinak :)

    Amúgy zöldfülű a jó eredményeknek mindig könnyen akad gazdája :)
    A baleseti statisztikáknak is volt, míg javulást mutatott.

  • ktoni

    Jó lenne egy diagram a teljes típus-márkaállomány/ellopottak arányáról. volt már.

  • Kempelen.

    Csipke!
    Vagyis csak az igaz, amit te hazudsz?

    Subtotal!
    Amint emelkedik úgy 100 Ft-ot az üzemanyag ára, ismét lesz javulás. Túl sokan közlekedhetnek, ez a legnagyobb baj.

  • menőmanó

    Nem is gondoltam, hogy ennyire veszélyeztetett az autóm. :)

  • geotrinus

    Egyszerűen nem is értem, hogy hogyan születhetnek ilyen statisztikák, hiszen Pintér Kéthétalatt Sándor megígérte, hogy rendet tesz!? Vagy mégsem?
    Szóval a jó büdös … annak a rohadt köcsögnek, aki képes volt karácsony előtt ellopni gyerekülésekkel, babakocsival együtt az autómat az ablakom elől.

  • menőmanó

    geotrinus

    Az utolsó mondatodra reagálva ez nem biztos, hogy jó ötlet, mert lehet hogy még élvezné is, arról nem is beszélve, hogy a tolvaj meg egyértelműen megúszná.
    Értem és megértem a dühödet, de ezt azért át kéne gondolnod.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.