2015 legjobb autói az olvasók szerint

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.01.03. 06.00

A leadott szavazatok alapján, a tízpontos értékelési skálán ez a tíz autó szerepelt a legjobban 2015-ben. Akad pár meglepetés!

Az elmaradhatatlan év végi számadás, és értékelés dömping érdekes része, amikor nem a saját tapasztalatainkat gereblyézzük össze, hanem teret adunk az olvasóknak is. Már jó ideje üzemel tízpontos szavazási rendszerünk, ami nagy vonalakban használható képet ad arról, mely típusok nyerték el a közönség tetszését. 

Természetesen az ilyen listák mindig az objektivitás határán állnak, egy aktív rajongótábor mozgósított kattintó hadosztállyal könnyedén feltornázhatja a pontszámokat, és fordítva. Szerencsére azonban úgy tűnik, itt az autórajongók nyernek igazán, a listán bőven találunk különleges álomgépeket, vágyott lóerőgyárakat. 

10. Volvo XC90, 8.6 pont - A svédek nagy dobása, 2015 egyik legfontosabb újdonsága a szabadidőautók között az XC90.

9. Jaguar F-Type 8.6 pont - A nemes brit sportkupé eszement teljesítménnyel, frenetikus hanggal, tökéletes, szemet gyönyörködtető formával akkor is felkerült volna a listára, ha senki sem szavaz rá. Bűn lett volna, hiszen egy gázfröccs, és szem nem marad szárazon.

8. Mazda 6 SW, 8.6 - A típus mellet rengeteg észérv szól, de a legerősebb birtoklásra csábító indok, az, hogy bitang jól néz ki. Ez a hatás pedig fokozottan érvényes, ha csak egy szavazásról van szó, így elég sokan szórták ki a jobb értékeléseket, ami elég volt a lista 8. helyéhez.

7. Corvette Z06, 8.7 - Egy pályaversenyautó közúti használatra, kaliberéhez mérten nevetséges áron. Egy újabb legenda a listán, egy újabb pokolian erős V8-as 695 lóerővel. Felfogni is nehéz, nem hogy uralni. Talán ezért maradt le a kilencpontos álomligától...

6. Porsche 911, 8.8 - A legendás 911-es legújabb, erősebb, gyorsabb hetedik generációs modelljét igen kevesen értékelték rosszul. Az immár turbóval felszerelt klasszikus Porsche komplett életérzésként gyűjtötte magának az erős pontokat, ugyan ki tudna ellenállni egy ilyen kabriónak, valamelyik látványos tengerparti szerpentinen?

5. Ford Mustang, 8.8 pont - A legendás sportautó legfrissebb, vérpezsdítő reinkarnációja V8-as motorral, és érdekes módon a 2,3 literes, turbós négyhengeressel is hódított a szerkesztőségben, és az olvasók között is.

4. Peugeot 308 GT, 8.9 pont - Lehet igazságos egy ilyen lista? Naná, hogy nem. A Peugeot már év eleje óta állja a szavazatok hadát, főleg a hízelgő tízeseket, és érdekes módon, egyenletesen jó teljesítménnyel esett be a negyedik helyre. Talán az 1200 kilogrammos tömeg, és a több mint 200 lóerős turbómotor vívta ki az elismerést.

3. Mazda MX-5, 9 pont - A negyedik generációs MX-5 az autóbuzik világítótornya volt tavaly. Irányt mutatott, és reményt adott, hogy az apró, könnyű Roadster műfaja, a lóerők helyett a mókára hangsúlyt fektető élményautó nem ítéltetett kihalásra. Ennek annyira örültek a Vezess olvasók is, hogy rögtön megítélték a 9 pontot.

2. Renault Espace, 9 pont - A kategóriateremtő kisbusz ötödik, formabontó generációja tágas utastérrel, tipikus francia újításokkal, technikai csemegékkel, látványos extrákkal lett 2015 egyik legérdekesebb típusa. Gyerekbetegségei ellenére a szavazótábor imádta, és több mint ezer szavazat után is 9 pontos értékeléssel kapta meg a második helyet.

1. Suzuki Vitara, 9 pont - A legújabb magyar Suzuki crossover nem csak az eladási mutatókat tekintve szerepelt jól. A kellően modern, de okosan konfigurálva jó ár/érték aránnyal kecsegtető kompakt családi SUV volt a Vezess olvasók egyik 9 pontra érdemes kedvence. A beérkező szavazatok száma alapján egyértelműen jár az első hely, eddig 4975-en értékelték a típust.

Kommentek

  • thomas1977

    Visszanéztem a Vitára tesztjét, bár a teszt elején Vtiara van írva. Én 1002 szavazatot látok és 7,2-es pontszámot. http://www.vezess.hu/teszt/teszt-suzuki-vitara-14-t/66093/
    Kicsit érdekes az összesítés eredménye.

  • thomas1977

    Vitára tesztjét

  • thomas1977

    Vitara, csak javít a helyesírás ellenőrző!

  • patrick97
  • hova

    Álom és valóság. Ezt tükrözi az eredmény és az élet is ilyen. Szeretnék egy erős, jóvágású autót, ami nekem és a családomnak megfelel, amire van pénzem, amire MÉG van pénzem. Közvetlen családtagom már három hete igényelte a Vitarát, de csak kér hát múlva kapja meg. A jó piackutatás fél győzelem, persze ehhez kell egy remek autó. A Franciák kapaszkodnak vissza-elég jól megy!,-a Japánok tartják az állásaikat, a Németeket nem tudjuk megfizetni-de nem is érdemes,- a Volvót pedig imádja mindenki. A többi az álmodozások kora, mert azt is kell.

  • bochi

    Szegény thomas1977 táborozáskor.

  • adiba

    Nézzük meg ezeket 6-7 év múlva!!!!
    Hová is tünnek el a franciák, a corvette, a jaguár???
    Marad a mustang, a porsche és a mazdák!!!!!

  • Kempelen.

    Ejj hova, de nagy butaságokat fecsegsz te.
    Sokat dolgozom, hogy netadódat megkapd hamarosan.

  • Kempelen.

    adiba, ezt ne nagyon hangoztasd. ordas nagy hülyeség. Üsd föl a hasznaltauto.hu-t, szúrj le a 2099-2010-es évjáratra, csak arra és választ kapsz az egyébként buta kérdésedre.

  • hova

    k e m p e l e n!!
    Arra kérlek, hogy ezt a mérhetetlenül maró, másokat lebecsmérlő, alantas stílusú hozzászólásaid- ha annak lehet nevezni- szüntesd meg! Próbálj meg emberi módon gondolkozni, írni, ha nehezedre esik, akkor is! Az autnv.-n mondhatod ahogy akarod, itt ez a stílus nem nyerő, sőt sértő! Lehet jó vagy rossz véleményed, d emberi módon próbáld meg közölni- ha tudod!

  • hova

    Kempelen:2099 még messze van……….

  • v_Petya25

    Ezek a szavazások totál nem hitelesek, a “robotokat” ki kellene szűrni. Volt egy Otávia teszt amire percek alatt több ezer szavazat jött, aha minden korrekt….
    Vitara: közel 5000 szavazat, valaki nagyon ráért!
    A cikket is mind mellé kellett volna linkelni, hogy ez leessen a júzernek ha belekattint.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.