Az elmaradhatatlan év végi számadás, és értékelés dömping érdekes része, amikor nem a saját tapasztalatainkat gereblyézzük össze, hanem teret adunk az olvasóknak is. Már jó ideje üzemel tízpontos szavazási rendszerünk, ami nagy vonalakban használható képet ad arról, mely típusok nyerték el a közönség tetszését. 

Természetesen az ilyen listák mindig az objektivitás határán állnak, egy aktív rajongótábor mozgósított kattintó hadosztállyal könnyedén feltornázhatja a pontszámokat, és fordítva. Szerencsére azonban úgy tűnik, itt az autórajongók nyernek igazán, a listán bőven találunk különleges álomgépeket, vágyott lóerőgyárakat. 

10. Volvo XC90, 8.6 pont - A svédek nagy dobása, 2015 egyik legfontosabb újdonsága a szabadidőautók között az XC90.

9. Jaguar F-Type 8.6 pont - A nemes brit sportkupé eszement teljesítménnyel, frenetikus hanggal, tökéletes, szemet gyönyörködtető formával akkor is felkerült volna a listára, ha senki sem szavaz rá. Bűn lett volna, hiszen egy gázfröccs, és szem nem marad szárazon.

8. Mazda 6 SW, 8.6 - A típus mellet rengeteg észérv szól, de a legerősebb birtoklásra csábító indok, az, hogy bitang jól néz ki. Ez a hatás pedig fokozottan érvényes, ha csak egy szavazásról van szó, így elég sokan szórták ki a jobb értékeléseket, ami elég volt a lista 8. helyéhez.

7. Corvette Z06, 8.7 - Egy pályaversenyautó közúti használatra, kaliberéhez mérten nevetséges áron. Egy újabb legenda a listán, egy újabb pokolian erős V8-as 695 lóerővel. Felfogni is nehéz, nem hogy uralni. Talán ezért maradt le a kilencpontos álomligától...

6. Porsche 911, 8.8 - A legendás 911-es legújabb, erősebb, gyorsabb hetedik generációs modelljét igen kevesen értékelték rosszul. Az immár turbóval felszerelt klasszikus Porsche komplett életérzésként gyűjtötte magának az erős pontokat, ugyan ki tudna ellenállni egy ilyen kabriónak, valamelyik látványos tengerparti szerpentinen?

5. Ford Mustang, 8.8 pont - A legendás sportautó legfrissebb, vérpezsdítő reinkarnációja V8-as motorral, és érdekes módon a 2,3 literes, turbós négyhengeressel is hódított a szerkesztőségben, és az olvasók között is.

4. Peugeot 308 GT, 8.9 pont - Lehet igazságos egy ilyen lista? Naná, hogy nem. A Peugeot már év eleje óta állja a szavazatok hadát, főleg a hízelgő tízeseket, és érdekes módon, egyenletesen jó teljesítménnyel esett be a negyedik helyre. Talán az 1200 kilogrammos tömeg, és a több mint 200 lóerős turbómotor vívta ki az elismerést.

3. Mazda MX-5, 9 pont - A negyedik generációs MX-5 az autóbuzik világítótornya volt tavaly. Irányt mutatott, és reményt adott, hogy az apró, könnyű Roadster műfaja, a lóerők helyett a mókára hangsúlyt fektető élményautó nem ítéltetett kihalásra. Ennek annyira örültek a Vezess olvasók is, hogy rögtön megítélték a 9 pontot.

2. Renault Espace, 9 pont - A kategóriateremtő kisbusz ötödik, formabontó generációja tágas utastérrel, tipikus francia újításokkal, technikai csemegékkel, látványos extrákkal lett 2015 egyik legérdekesebb típusa. Gyerekbetegségei ellenére a szavazótábor imádta, és több mint ezer szavazat után is 9 pontos értékeléssel kapta meg a második helyet.

1. Suzuki Vitara, 9 pont - A legújabb magyar Suzuki crossover nem csak az eladási mutatókat tekintve szerepelt jól. A kellően modern, de okosan konfigurálva jó ár/érték aránnyal kecsegtető kompakt családi SUV volt a Vezess olvasók egyik 9 pontra érdemes kedvence. A beérkező szavazatok száma alapján egyértelműen jár az első hely, eddig 4975-en értékelték a típust.