A tesztautók krémje

Kedvenc autóink 2015-ben

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2016.01.02. 07.00

Minden év a visszatekintésekkel kezdődik. Mi is megmutatjuk, mik voltak a tavalyi év legjobb tesztautói

Még szoknunk kell, hogy 2016-ot írunk, miközben lassan lezárjuk az elmúlt évet. Végignéztük, milyen új és használt autókat kaptunk a kezeink közé tavaly és mindannyian találtunk kedvencet. Megmutatjuk, hogy a vezess gárdáját milyen autók hozták a legjobban lázba 2015-ben.
Horváth Zsolt: Visszatekintve a 2015-ös évre rájöttem, hogy mennyire szerencsés vagyok. Nem volt egyszerű kiválasztani, hogy melyik volt a kedvenc autóm idén. Ott van rögtön a két Rolls-Royce, de kipróbálhattam az új MX-5-öst, amely maga vezetési élmény és jókat vadultunk az új BMW M3-mal is. 
Az idei év legizgalmasabb pillanatait azonban a Porsche 911 GT3-nak köszönhetem. Mindent tud, amiről gyermekként álmodik egy autórajongó. A 911-es 50 éve csiszolt külseje ma is megnyerő, a GT3 technikája pedig frenetikus élményt ad. A 3,8 literes hathengeres szívómotor lazán pörög 5-6 ezres fordulatszámra, de az igazi móka csak innen indul és egész 9000-ig tart. Nemcsak fantasztikus gyorsulása, sokkoló lassulása, hanem elképesztő kanyarsebessége teszi adrenalinbombává. Minden egyes pillanat a GT3 kormányánál az az autós mennyország!
Kovács Miklós: A kedvenc meghatározása mindig fogós feladat. Nincs év nyilvánvaló befutók nélkül, amelyekre autórajongóként egyből rávágjuk, igen ez kell, ide vele! Viszont ezekre az autókra is igaz a zsiráfról szóló örök bölcsesség: szép-szép, de otthonra nem kéne. Így ezt a kategóriát idén kizártam, a különleges élmények, a veszettül ritka, hihetetlen drága, macerás fenntartású csodák kimaradtak az indulók közül. 
Mi maradt? A józan luxus zászlóshajója, a szinte kéjesen átgondolt, kellemesen civilizált, nem túl hivalkodó, de annál elegánsabb, rendkívül kényelmes puha komforttal ringó Skoda Superb. Végiggondolva 2015 tapasztalatait, a pazar térkínálattal, gazdag motorválasztékkal kínált cseh csúcsmodell érdemelte ki a földhözragadt érvek mentén kiosztott kedvenc plecsnit a részemről.
Rácz Tamás: Ha 2015 és kedvenc tesztautó, akkor nem kell sokat gondolkodnom a válaszon. Rolls-Royce! Illetve, basszus, mégis kell gondolkodnom, merthogy ugye kettőt is kaptunk, hogy autókázzunk el velük három nap alatt Budapestről Szófiába. Hát ezzel fel van adva a lecke: a Minden Idők Legerősebb Rolls-a címet viselő, 624 lóerős Wraith, vagy a szánalmasan gyenge, mindössze 570 lóerős, de sokkal harmonikusabb, nyugisabb, rollsosabb Ghost szedán volt a csúcs az idén? Vajon melyiket foglalóznám le a lottóötösből? Hát tessék: el kell ismernem, a gazdagoknak se könnyű!
Szörényi András: Egy percig sem kellett gondolkodnom a kifutó év legmenőbb autóján. Nálam a Ford Mustang mindent vitt, nem kétséges. Részben amiatt, mert nagyon eltalálták a futóművét és az autó úgy tud kényelmesen rugózni, hogy a pudingot kihagyták a felfüggesztésből.
Azért is a Mustang a kedvenc, mert a kabrióként vezetett EcoBoost, a 2,3-as turbós négyhengeres is jó bele. Nyilván egy sportkipufogóval megtámogatva a V8 hangját semmi nem szoríthatja háttérbe, de 432 Nm nyomatékával az alapváltozat is úgy áll keresztbe gázadásra, hogy szem nem marad szárazon. Bármikor, bárhol kapható erőcsúsztatásra.
Kár, hogy csak a GT, a V8-as változat tudja a LineLock funkciót, amivel a féket nyomva tartva 15 másodpercig egy helyben füstölhetjük a hátsó gumikat. Persze szigorúan szakmai alapon! Az eszköz célja a Ford szerint a gumimelegítés megkönnyítése a Mustangjukkal gyorsulási versenyre járó tulajdonosoknak. Megható gondoskodás.
Tetszett a legendás sportkupéban, hogy nem törli fel azonnal a padlót az emberrel. A vaduláshoz több fokozatban brutalizálható az autó, amíg Track módban vagy teljesen kikapcsolt ESP-vel egyedül maradunk a két hátsó keréken 317 vagy 421 lóerővel. Azért is övé a korona, mert a turbós alig kerül többe a Civic Type R-nél vagy egy jobban felszerelt Focus ST-nél, de hatása frenetikus. Kolléganőnkről a sárga kabrióban megtett tesztúton derült ki, hogy a szobája falát évek óta a vágtató vadló díszíti. A Mustang a találkozások autója, összehozza az embereket, ami mindennél többet ér benne.

Földes Attila: Bár idén nekem is jutott jópár erős, drága és gyors autó is, az i8-as BMW-től a Porsche 911-ig, de a többiek már kilőtték a legeket. Meg ugye nekem alapból úgyis a rücskös gumi és a sár áll közelebb a szívemhez, így az idei kedvenceimet közöttük keresném. Erősen indult az év, januárban vezettem ezt a csodaszép Toyota Land Cruisert, aztán februárban kipróbáltam a Mercedes terepjáró legendáját, a G-osztályt, de a befutóra nyárig kellett várnom. Ez a parádésan összekapott Series II-es Land Rover lett a kedvenc. Gyönyörű, igaz? 

Kommentek

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.