A férfiak vagy a nők karamboloznak többet?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.12.31. 05.45

A fiatalok vagy az idősek? A hét melyik napján van a legtöbb baleset és melyik órában? Vajon hóesésben vagy napsütésben? Válaszok.

Minden év őszén kiadja a KSH a Közlekedési baleseti statisztikai évkönyv-et, nemrég jött ki a 2014-es. Máshol nem olvasható statisztikák tömkelegét tartalmazza rendkívül részletesen, amelyek közül számos érdekességet közlünk számokkal, egyszerű grafikonokkal – kommentár nélkül.

Lehet gondolkodni rajtuk!

A nap melyik részén van a legtöbb baleset?

Balesetek száma napszak szerint (2014 egészére vonatkozó adatok, ahogyan a cikkben szereplő adatsorok is egész évre vonatkoznak. Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


És a hétnek melyik napján?

Balesetek száma a hét napjai szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Melyik hónapban van a legtöbb?

Balesetek száma hónapok szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Milyen szituációban alakul ki a legtöbb sérüléses baleset?

A leggyakoribb személysérüléses közúti közlekedési járműbalesetek (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Hogyan szenvednek balesetet a legtöbbször a piás sofőrök?

Az ittasan okozott balesetek leggyakoribb típusai (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Hogyan lesznek részesei a gyalogosok a baleseteknek?

A leggyakoribb személysérüléses közúti közlekedési gyalogosbalesetek (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Milyen időben van a legtöbb baleset?

Balesetek száma az időjárás függvényében (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Férfiak vagy nők, idősek vagy fiatalok okoznak több balesetet?

A járművezetők által okozott balesetek száma nem és életkor szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Hol van a legtöbb probléma?

Balesetek száma régiók szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben az ábra!)


Kik okozzák a legtöbb balesetet?

Balesetek aránya okozók szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a grafikon!)


Vajon a rutinos vagy a rutintalan autósok okoznak több balesetet?

A gépjármű vezetők által okozott balesetek száma vezetési gyakorlat szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat)


Ezt mindenképpen olvassa el!
Így lehet megúszni a több százezres pénzbírságot.

Kommentek

  • senior

    Úgy gondolom, hogy ez az egyébként jó cikk sem marad sokáig a címoldalon, mert nem támasztja alá a rendőrség mantráját az “ámokfutás”-t mint leggyakoribb baleseti okot. Az ábra szerinti “pályaelhagyás” döntő többsége más okokra vezethető vissza.

  • senior

    Lemaradt az előbbitől: Például a külön ábrákon mutatott piás sofőrök okából. Bár én ide érteném a kábítószer hatása alatt vezetőket is.

  • DTF

    Haat, ezt igy nem lehet megitelni: autout, max 90. Elotted egy idos vezeto, 55-60-nal megy, te eppen elozod, de o ranyomja es mar jonnek szemben. Ilyenkor te leszel a hibas, hoott az idos emberke okozta kozvetetten a blesetet.
    Az ilyn
    En sztaisztikak semmitmondoak.

  • Kempelen.

    Senior, ilyen látnoki képességekkel ne itt szórd szét magad öreg.
    Miért van az, hogy ti mindig, mindent jobban tudtok, mégse állítjátok ezt a tudást a rendőrség szolgálatába? Miért szenvednek szegények hamis nyomon, mikor elég lenne pl. téged megkérdezniük, hogy mi az oka a sok balesetnek és te gondolkodás nélkül (ebben vagy erős) megmondanád nekik. Sose fogom ezt megérteni.

  • Kempelen.

    DTF! És a klésafdnvfu9 aMJOIHGKV fljqewijfnv?
    Szerinted?

  • M_m_m

    A gyorshajtást büntetni kell. Különösen, ha az agresszivitással jár együtt.

  • Balázs

    Abszolút semmit mondó ez a statisztika…a férfiak karamboloznak többet…persze, mivel sokkal többet vezetnek…munkakörhöz is a férfiak többet használnak autót, pl gk.vezető stb…nyilván irodai munka közben nehéz karambolozni…

  • senior

    Kempelen tiszthelyettes! Igazítsa meg szerelvényét és modorát, és tegye össze a bokáját, mert én ehhez vagyok szokva még főtisztektől is. Ha IQ-ja meghaladná a 60-at, felismerhetné azt, hogy én nem a rendőrséget, hanem a butaságot, a dölyfös, rátarti ostobaságot és az ott gyakorolt látványtervezést szoktam kifogásolni. Sajnos, ezek áthatják azt a szervezetet, és szándék sem irányul arra, hogy ezen változtassanak. Akik e fórumon rendőrnek “látszanak”, stílusuk miatt sokkal többet ártanak a szervezetnek, mert csak alátámasztják a “buta, arrogáns rendőr” képet. A kommunikációért felelős ezredes asszonynak intézkedni kellene, mert szégyen az a stílus amit művelnek. (Tudom, hogy a fórumokon tegeződünk, de e téma miatt visszatértem az élőbeszéd szerinti formához,)

  • tbiudrl

    senior!

    Az, hogy a sofőr piás, kizárja, hogy gyorshajtott? Szerintem, lényegesen nagyobb az esélye egy részegnél a gyorshajtásra.
    Az ábrák egyáltalán nem utalnak arra, hogy hogyan játszott/játszhatott közre a gyorshajtás. Semmiféle következtetés a gyorshajtásra nem vonható le az ábrákból, vagyis, elég rossz nyomon indultál.

  • traylor

    Teljesen használhatatlan statisztikák, almát a körtével.

    Időszakok szerinti felosztásnál tudni kellene, adott időszakban hányan közlekednek. Időjárás adatoknál tudni kellene, adott körülmények milyen százalékban jellemzőek. Életkor szerinti leosztásnál teljesen eltérő életkor tartományok vannak, itt szintén nem tudni, adott életkorú vezetők mennyit vezetnek. Gyalogos balesetek esetében legalább azt tudni kellene, milyen a kereszteződésekben és a nem ott található átkelők aránya, de még jobb lenne a gyalogos forgalmat jellemző adatok. Férfiak és nők esetében, ahogy előttem is említették, szintén nem lehet eldönteni, hogy akkor most melyik nem okoz több balesetet levezetett km-enként.

    Érdekes témák, tanulságos cikk lehetne ebből, de ez így sz@r. Minden számot le kellene osztani a levezett km-ekkel vagy a résztvevő sofőrök számával.

  • senior

    tbiudrl! Természetesen nem zárja ki az ittasság az engedélyezett sebesség túllépését vagy a relatív gyorshajtást (mert nálam ez két kategória!). A cikk szerinti ábrák is választ adnak erre. a “901”-es eset 793 összes baleseti számát összeveted a piás sofőrök “901”-es eseteivel -ez 209-, akkor kiszámolható hogy milyen százalékban okoztak ilyen balesetet az ittasok. Ugyan így kiszámolható a “902”-es esetcsoport is, ahol a 622-őt kell összevetni a 142-vel. Ezek pedig 26,3 illetve 22,8% -ot jelentenek. Ebből következően nem alapos az a véleményed, hogy “lényegesen nagyobb az esélye egy részegnél a gyorshajtásra”

  • myself

    sok olyan info is van benne, amiből nem lehet túl sok következtetést levonni, pl nyilván azért okoznak több balesetet a személyautók, mint a motorkerékpárok, mert nagyságrendelkkel több közelekdik belőlük az úton, de ha arányosítanánk, lehet, hogy azt kapnánk, hogy sokal kevesebbet okoznak, minjt a motorosok.

    a másik a kor ,illetve a jogosítvány kora, nyilván 45 év feletti vagy 10 évnél régebbi jogosis sofőrből nagyságrendekkel több van, mint a többi korcsoportból,tehát itt megintcsak aránytalan marhaság a statisztika.

  • tengerimalac

    Nos ez a

  • ktoni

    Az a baj, abszolút értékben van, nem arányban az összlétszámokhoz képest. Ilyen megközelítésből arra is lehetne jutni hogy mivel a balesetek 10%-át az ittas vezetők okozzák, a többi 90%-ért a józanok a felelősek! Azt kéne betiltani :-D

  • Xebulon

    Akkor a legbiztonságosabb vasárnap, reggel 0-6 között, februárban, havas-ónos esőben, 1-3 hónapos tapasztalattal rendelkező, 25-30 éves, női vezetővel, dél-nyugat Magyarországon, motoron…. Vagy mégsem?

  • senior

    Xebulon! Nagyon tetszik a hozzászólásod. :-)

  • Feca40

    Inkább ok-okozati statisztikát kellene készíteni.Azok között,akik okozzák a balesetet,de kimaradtak belőle.

  • Kempelen.

    senior! Otthon parancsolgass, bár félek, asszony lever akkora fülest, ha emberkedni merészelsz, hogy csak arctalanul a neten vagy ekkora király.

    Emeld meg a zsíros s…det és tegyél valamit a dumáláson kívül. Abban gyenge vagy és felületes, lássuk, valami más erősséged-e?

    Inkább mesélj a méregdrága új autódról. Attól ájulunk el, hogy “hova” nem jársz vele, mikkor “witz”-es kedvedben vagy, ne itt legyél akkora “mayer”.

  • senior

    Kempelen! A te szintedre én nem süllyedek le, ezért itt fejezem be veled a társalgást.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.