A férfiak vagy a nők karamboloznak többet?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.12.31. 05.45

A fiatalok vagy az idősek? A hét melyik napján van a legtöbb baleset és melyik órában? Vajon hóesésben vagy napsütésben? Válaszok.

Minden év őszén kiadja a KSH a Közlekedési baleseti statisztikai évkönyv-et, nemrég jött ki a 2014-es. Máshol nem olvasható statisztikák tömkelegét tartalmazza rendkívül részletesen, amelyek közül számos érdekességet közlünk számokkal, egyszerű grafikonokkal – kommentár nélkül.

Lehet gondolkodni rajtuk!

A nap melyik részén van a legtöbb baleset?

Balesetek száma napszak szerint (2014 egészére vonatkozó adatok, ahogyan a cikkben szereplő adatsorok is egész évre vonatkoznak. Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


És a hétnek melyik napján?

Balesetek száma a hét napjai szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Melyik hónapban van a legtöbb?

Balesetek száma hónapok szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Milyen szituációban alakul ki a legtöbb sérüléses baleset?

A leggyakoribb személysérüléses közúti közlekedési járműbalesetek (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Hogyan szenvednek balesetet a legtöbbször a piás sofőrök?

Az ittasan okozott balesetek leggyakoribb típusai (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Hogyan lesznek részesei a gyalogosok a baleseteknek?

A leggyakoribb személysérüléses közúti közlekedési gyalogosbalesetek (Kattintson a képre, és megjelennek nagyobb méretben az ábrák!)


Milyen időben van a legtöbb baleset?

Balesetek száma az időjárás függvényében (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Férfiak vagy nők, idősek vagy fiatalok okoznak több balesetet?

A járművezetők által okozott balesetek száma nem és életkor szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat!)


Hol van a legtöbb probléma?

Balesetek száma régiók szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben az ábra!)


Kik okozzák a legtöbb balesetet?

Balesetek aránya okozók szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a grafikon!)


Vajon a rutinos vagy a rutintalan autósok okoznak több balesetet?

A gépjármű vezetők által okozott balesetek száma vezetési gyakorlat szerint (Kattintson a képre, és megjelenik nagyobb méretben a táblázat)


Ezt mindenképpen olvassa el!
Így lehet megúszni a több százezres pénzbírságot.

Kommentek

  • senior

    Úgy gondolom, hogy ez az egyébként jó cikk sem marad sokáig a címoldalon, mert nem támasztja alá a rendőrség mantráját az “ámokfutás”-t mint leggyakoribb baleseti okot. Az ábra szerinti “pályaelhagyás” döntő többsége más okokra vezethető vissza.

  • senior

    Lemaradt az előbbitől: Például a külön ábrákon mutatott piás sofőrök okából. Bár én ide érteném a kábítószer hatása alatt vezetőket is.

  • DTF

    Haat, ezt igy nem lehet megitelni: autout, max 90. Elotted egy idos vezeto, 55-60-nal megy, te eppen elozod, de o ranyomja es mar jonnek szemben. Ilyenkor te leszel a hibas, hoott az idos emberke okozta kozvetetten a blesetet.
    Az ilyn
    En sztaisztikak semmitmondoak.

  • Kempelen.

    Senior, ilyen látnoki képességekkel ne itt szórd szét magad öreg.
    Miért van az, hogy ti mindig, mindent jobban tudtok, mégse állítjátok ezt a tudást a rendőrség szolgálatába? Miért szenvednek szegények hamis nyomon, mikor elég lenne pl. téged megkérdezniük, hogy mi az oka a sok balesetnek és te gondolkodás nélkül (ebben vagy erős) megmondanád nekik. Sose fogom ezt megérteni.

  • Kempelen.

    DTF! És a klésafdnvfu9 aMJOIHGKV fljqewijfnv?
    Szerinted?

  • M_m_m

    A gyorshajtást büntetni kell. Különösen, ha az agresszivitással jár együtt.

  • Balázs

    Abszolút semmit mondó ez a statisztika…a férfiak karamboloznak többet…persze, mivel sokkal többet vezetnek…munkakörhöz is a férfiak többet használnak autót, pl gk.vezető stb…nyilván irodai munka közben nehéz karambolozni…

  • senior

    Kempelen tiszthelyettes! Igazítsa meg szerelvényét és modorát, és tegye össze a bokáját, mert én ehhez vagyok szokva még főtisztektől is. Ha IQ-ja meghaladná a 60-at, felismerhetné azt, hogy én nem a rendőrséget, hanem a butaságot, a dölyfös, rátarti ostobaságot és az ott gyakorolt látványtervezést szoktam kifogásolni. Sajnos, ezek áthatják azt a szervezetet, és szándék sem irányul arra, hogy ezen változtassanak. Akik e fórumon rendőrnek “látszanak”, stílusuk miatt sokkal többet ártanak a szervezetnek, mert csak alátámasztják a “buta, arrogáns rendőr” képet. A kommunikációért felelős ezredes asszonynak intézkedni kellene, mert szégyen az a stílus amit művelnek. (Tudom, hogy a fórumokon tegeződünk, de e téma miatt visszatértem az élőbeszéd szerinti formához,)

  • tbiudrl

    senior!

    Az, hogy a sofőr piás, kizárja, hogy gyorshajtott? Szerintem, lényegesen nagyobb az esélye egy részegnél a gyorshajtásra.
    Az ábrák egyáltalán nem utalnak arra, hogy hogyan játszott/játszhatott közre a gyorshajtás. Semmiféle következtetés a gyorshajtásra nem vonható le az ábrákból, vagyis, elég rossz nyomon indultál.

  • traylor

    Teljesen használhatatlan statisztikák, almát a körtével.

    Időszakok szerinti felosztásnál tudni kellene, adott időszakban hányan közlekednek. Időjárás adatoknál tudni kellene, adott körülmények milyen százalékban jellemzőek. Életkor szerinti leosztásnál teljesen eltérő életkor tartományok vannak, itt szintén nem tudni, adott életkorú vezetők mennyit vezetnek. Gyalogos balesetek esetében legalább azt tudni kellene, milyen a kereszteződésekben és a nem ott található átkelők aránya, de még jobb lenne a gyalogos forgalmat jellemző adatok. Férfiak és nők esetében, ahogy előttem is említették, szintén nem lehet eldönteni, hogy akkor most melyik nem okoz több balesetet levezetett km-enként.

    Érdekes témák, tanulságos cikk lehetne ebből, de ez így sz@r. Minden számot le kellene osztani a levezett km-ekkel vagy a résztvevő sofőrök számával.

  • senior

    tbiudrl! Természetesen nem zárja ki az ittasság az engedélyezett sebesség túllépését vagy a relatív gyorshajtást (mert nálam ez két kategória!). A cikk szerinti ábrák is választ adnak erre. a “901”-es eset 793 összes baleseti számát összeveted a piás sofőrök “901”-es eseteivel -ez 209-, akkor kiszámolható hogy milyen százalékban okoztak ilyen balesetet az ittasok. Ugyan így kiszámolható a “902”-es esetcsoport is, ahol a 622-őt kell összevetni a 142-vel. Ezek pedig 26,3 illetve 22,8% -ot jelentenek. Ebből következően nem alapos az a véleményed, hogy “lényegesen nagyobb az esélye egy részegnél a gyorshajtásra”

  • myself

    sok olyan info is van benne, amiből nem lehet túl sok következtetést levonni, pl nyilván azért okoznak több balesetet a személyautók, mint a motorkerékpárok, mert nagyságrendelkkel több közelekdik belőlük az úton, de ha arányosítanánk, lehet, hogy azt kapnánk, hogy sokal kevesebbet okoznak, minjt a motorosok.

    a másik a kor ,illetve a jogosítvány kora, nyilván 45 év feletti vagy 10 évnél régebbi jogosis sofőrből nagyságrendekkel több van, mint a többi korcsoportból,tehát itt megintcsak aránytalan marhaság a statisztika.

  • tengerimalac

    Nos ez a

  • ktoni

    Az a baj, abszolút értékben van, nem arányban az összlétszámokhoz képest. Ilyen megközelítésből arra is lehetne jutni hogy mivel a balesetek 10%-át az ittas vezetők okozzák, a többi 90%-ért a józanok a felelősek! Azt kéne betiltani :-D

  • Xebulon

    Akkor a legbiztonságosabb vasárnap, reggel 0-6 között, februárban, havas-ónos esőben, 1-3 hónapos tapasztalattal rendelkező, 25-30 éves, női vezetővel, dél-nyugat Magyarországon, motoron…. Vagy mégsem?

  • senior

    Xebulon! Nagyon tetszik a hozzászólásod. :-)

  • Feca40

    Inkább ok-okozati statisztikát kellene készíteni.Azok között,akik okozzák a balesetet,de kimaradtak belőle.

  • Kempelen.

    senior! Otthon parancsolgass, bár félek, asszony lever akkora fülest, ha emberkedni merészelsz, hogy csak arctalanul a neten vagy ekkora király.

    Emeld meg a zsíros s…det és tegyél valamit a dumáláson kívül. Abban gyenge vagy és felületes, lássuk, valami más erősséged-e?

    Inkább mesélj a méregdrága új autódról. Attól ájulunk el, hogy “hova” nem jársz vele, mikkor “witz”-es kedvedben vagy, ne itt legyél akkora “mayer”.

  • senior

    Kempelen! A te szintedre én nem süllyedek le, ezért itt fejezem be veled a társalgást.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.