Nem lesz olcsó népautó a legújabb Suzuki

Egy éven belül visszatér a Suzuki Ignis

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.21. 06.30

Tokióban járva megnéztük közelebbről az új Ignist. Családi igavonó helyett divatos városi terepjáró született az új generációból.

Röviden – Suzuki Ignis 2016
Mi ez? Új fejlesztésű kisautó terepjárószerű karosszériával, de városi használatra.
Mit tud? Vagány és könnyen leparkolható autó lesz 3,7 méteres hosszával, de aligha adják dömpingáron.
Mikor érkezik? Várhatóan 2016 vége felé lesz kapható Magyarországon, de ez még változhat addig.
Kinek jó?  Csinos városi autót keresőknek, nagyrészt hölgyeknek, akiknek nem kell garasoskodniuk.

Nemrég Tokióban töltöttem igen emlékezetes napokat a Suzuki meghívására. A Bécsből kelet felé mintegy 12, visszafelé a szembeszél miatt 14 órányi repülésre lévő világváros inkább érdekes, mint európai értelemben véve szép település, de egy autóbuzinak temérdek látnivalót kínál.

Kis Suzukik, nagy Toyoták

Még a spenótszínű, zöldteás csokiknál is hamarabb szúr szemet a barokk taxik és városi minik tömege a terrapolisz utcáin. A nagyrészt Toyota Crown típusú bérkocsik szinte homogén masszát alkotnak, csak az egyes taxitársaságok eltérő fényezése dobja fel a típusbéli monokultúrát.
 

Rengeteg városi kisautó nyüzsög Japánban. A Tokiói Autókiállításon látott Lego épp egy Daihatsut ábrázol, de a belpiacos kategória királya a Suzuki

Annál sokszínűbbek a kiskocsik, köztük is a Suzuki autói. Vannak köztük megejtően szeretetreméltó, gyakorlatilag cukiba hajló minik, amilyen a dzsipesre rajzolt Hustler és a nőknél mindenvivő Lapin, azaz nyuszi. Sok a hórihorgas egyterű, amilyen a Spacia vagy a Solio. A legnagyobbik minibusz egyenesen középmotoros és hátsókerék-hajtású (!), extrém rövid orr-résszel javítva a térkihasználást.

A globális modellek azonban más kottából játszanak, mint a belpiacos autók. A gyár a Celerio és a Baleno között még látott helyet egy vidám kiskocsinak, amellyel feltámad az Ignis név. Ignis utoljára 2008-ban készült Esztergomban, hét évvel ezelőtt a Splash szorította ki a gyártásból.

Ignis-történelem: Subaru és Chevrolet is volt belőle

Három- és ötajtós is volt az első generációból

Három- és ötajtós is volt az első generációból


Mivel a Suzuki tíz évvel a konkurensek előtt ráérzett a terepjárósra rajzolt kiskocsik divatjára, már 2000-ben bemutatta az Ignis első generációját. Az Ignist követte 2006-tól az első SX4 is, még egy városi crossover, de nagyobb méretben és komolyabb autóként.

Ignis I: 2000-től, Japánból

A három és öt ajtóval kapható első szériából az ezerötös Ignis Sport az igazán emlékezetes. 109 lóerővel a könnyű, rövid és elég hangos autó intenzív vezetési élményt nyújtott. A Wikipédia szerint Svájcban volt belőle mechanikus feltöltős is, a kompresszoros Ignis Sport 150 lóerőt tudott, 950 kg körüli súllyal.

Szuper-1600-as raliautó készült az Ignis Sportból, a 2003-tól gyártott utcai modell fizimiskájával

Szuper-1600-as raliautó készült az Ignis Sportból, a 2003-tól gyártott utcai modell fizimiskájával


Az Ignis II Japánban Chevrolet Cruze, Ausztráliában Holden Cruze néven volt kapható, a Suzuki és a General Motors együttműködéséből fakadóan. Subaru-emblémás változata a G3X Justy, amelynek elődje még az 1988-2003 közötti Swiftből készült, utóda pedig szintén emblémacserével egy Daihatsu kisautó lett, a Sirion. Szegény Justy, nem sok Subaru-gén jutott neki.

Ignis II: ralivilágbajnok volt

De vissza az Ignishez! A második generáció itthoni népszerűségének oka a design lehetett, a Suzukik elterjedtsége, alacsony fenntartási költsége, illetve a nagy hasmagasság. A magas építés a tanyára vezető hepehupás utakon éppúgy kedvező, mint városban lakóknak járdára álláskor. Az 1,3 és 1,5 literes benzinest kiegészítette az 1,25 literes FIAT-licenc dízel, amely egy jól sikerült, láncos szelepvezérlésű gépezet.

Az ötajtósként gyártott kisautóból ütős versenygép is készült. A Junior WRC-nek hívott, elsőkerekes, 1,6-os szívómotorral 200 lóerő feletti autók világbajnokságát 2004-ben Per-Gunnnar Andersson és Jonas Andersson nyerte a Szuper 1600-as Ignisszel.

Árcsökkentés a Swift III rajtjakor

2004-ben junior ralivilágbajnok lett Per-Gunnnar Andersson és Jonas Andersson az elöl hajtó Ignis JWRC-vel

2004-ben junior ralivilágbajnok lett Per-Gunnnar Andersson és Jonas Andersson az elöl hajtó Ignis JWRC-vel


Szerintem az Esztergomban gyártott Ignis újonnan aránytalanul drága volt az első években. Csak a Swift III gyártásának 2005-ös indulásakor javult a típus ár-érték aránya, amikor 2,8 millió akkori forintról 2,4 millióra csökkent a belépőára, hogy a lényegesen jobb Swifttől reálisabb távolságra legyen.

A terepjárós külsőhöz illően a gyár mindkét generációból kínált négykerék-hajtásos változatot, amelyből nagyobbrészt az 1,5 literes benzines motorral használtan is van választék Magyarországon. Az Ignis olyannyira meghatározó típus hazánkban, hogy az ötajtós Ford Fusion ügyfélbázisát jelentős részben az Ignácukat igényesebb, de karakterében hasonló autóra cserélő tulajdonosok alkották.

Nem Esztergomból jön az új Ignis

Az új Ignist egyelőre csak megnézni tudtuk a Tokiói Autókiállításon. Vezetni majd jövőre lehet, amikor közelebb leszünk a 2016 második felére tervezett bevezetéshez. Esztergomi gyártásról nincs szó.

Az iM-4 tanulmányautóból született az új Ignis. Az itt látható koncepcióautó kopoltyúit a szériaváltozat is megtartotta, imitációként

Első ránézésre divatos, formás kisautó az Ignis harmadik nemzedéke. 370 centis hosszával, 166 centis szélességével és 159 centis magasságával klasszikus második autó, városi, elővárosi használatra, tehát ne gondoljunk rá családi autóként. Egyautós családoknak a Vitara, az SX4 S-Cross vagy a tavasszal érkező Baleno jobb választás, ha házon belül maradunk.

Benzines a Swiftből

Maradt a viszonylag nagy hasmagasság, a relatíve védetten, magasra beépített lámpákkal. A zsugorított terepjáró nemcsak látványelem, az autó négykerék-hajtással is elérhető lesz, legalábbis a Japánban értékesített modell.
 

Egyelőre a motorválaszték egyetlen ismert tagja az 1242 köbcentis szívó benzines motor. A Swiftben 94 lóerős

A motorválaszték egyetlen tagja az 1242 köbcentis szívó benzines motor, amelyet alapjárati motorleállítás tesz takarékosabbá. Ez azonban még változhat, hiszen a Suzukinak van vadonatúj fejlesztésű turbómotorja is.

A Vitara 1,4-es feltöltős gépe sok lenne hozzá, de az egyliteres háromhengeres talán bekerül az európai Ignisbe. A Balenóban ez a motor 112 lóerős, 170 Nm maximális nyomatékkal, az ötgangos kézi mellett hatfokozatú automatikus váltóval is kapható lesz.
 

370 centis hosszával, 166 centis szélességével és 159 centis magasságával klasszikus második autó

Bekukkantva derűsen egyszerű, jól használható autónak ígérkezik az új Ignis. Ismerve a japánok helykihasználási praktikáit, a térkínálat igen jó, amíg csak az utasteret nézzük, mert az apró városi autókban elfér egymás mögött két, európai mértékkel is megtermett felnőtt. A kis csomagtér viszont jelzi, hogy az új Ignis nem univerzálisan bevethető, hanem priméren városi autónak készült.

Öt év a centenáriumig

Közel egy évvel a piaci bevezetés előtt nem tudunk további részleteket az autóról, így menetteljesítményeiről és fogyasztásáról sincs gyári adatunk. De ahol ennyi ötlet és vonzó autó jut egy négyzetméterre, ott van létjogosultsága a Tokiói Autókiállítás standján harsogó Next 100 üzenetnek. Az idén 95 éve alapított vállalat magabiztosan készülhet a centenáriumra és a következő száz évre. Akit pedig az érdekel, mit tud a régi Ignis használtan, 800 000 Ft alatti áron, kattintson a képre!

Korán ráérzett a Suzuki a terepjárós kisautók divatjára. Az Ignis népszerű használt autó

Kommentek

  • öreg fószer

    Második autó? Hülye vagyol, vazze? Elsőnek is jó lesz 3 személyre.

  • ktoni

    Az én kocsim ilyesmi, csak 3,8m hosszú. Négyünknek is tökéletesen elegendő e km-es útra is, nemcsak Bp Balaton viszonylatban. A hasonlóan extra széles c oszlop nem tolatásbarát.

  • Ambrus Gergely

    suzuki a ti autótok, 3-ért már rendes autót is lehet venni..

  • patronbank

    ambrus gergely! Igen az én autóm is Suzuki, kb 15 éve járok a különböző tipusaival, de szervízben csak akkor jártam amikor olajat, fékbetétet stb kopó részeket kellett cserélni. Lehet te már elköltötted a 3 milliós autódra szervízköltség gyanánt még egy autó árát.
    Amúgy meg rohadtul útálom az ilyen hozzád hasonló nagyképű köcsögöket.

  • ktoni

    Ambrus Gergely. Köszönjük a hasznos(nak tűnő) tippet. Lehetne tudni melyik a rendes autó? Csak németet ne, mert ingyen sem kéne!

  • ikaroly

    Én nem akarom bántani a suzukikat,de olyan mütymürüty autók,már elnézést,de egy dácia loganra,vagy erre az új lada grantára,nem jobban rá lehet nézni?Sokkal tetszetősebbek,Európai szemmel!Ha valaki ilyen lófaszokkal akar járni,tegye,de ne gondolja,hogy micsoda autóban ül,ez inkább nőknek való bevásárolni,gyereket rendezni,nem férfiembernek!

  • Szabi5

    Kedves ikaroly azért azt szerintem nem szabad figyelmen kivűl hagyni, hogy ezek a mütyürök elvisznek egy családot A-ból B-be, olcsóak, igénytelenek és megbízhatóak. Minőség szempontjából picivel jobbak mint a dácsiák bár szerintem a román ipar műremekei is meglepően tartósak, talán pont egyszerűségükből fakadóan. Nem mindenki vágyik olyan komplikált autókra amelyeknek a futóműszabályzó rendszerük bonyolultabb mint egy szuzuki és még annál is kevesebben tudják azt megengedni maguknak. Tér szempontjából pedig egy kicsit el vagyunk kényelmesedve. Ezelőtt egy ladával, skodával neadjisten egy trabival el tudtunk menni nyaralni 1500 km-re a családdal, teljes cókmókkal 10 napra, ma meg a repülőtérig nem vagyunk képesek kimenni egy passát kombival pedig valójában csak egy bankkártyát kellene magunkkal vinni és ez van lóerőhajszolással is. A 80-as években vígan jártunk az 1200-as lada hatvanakárhány lóerejével és ámulva figyeltük az M7-esen, ahogy a km óra elérte a 140-et. Ma meg elkényeztettek a TDI-k hatalmas nyomatékkal és a suzuki/dácsia 1.2-esei már reménytelenül gyengének tünnek, pedig azok is mennek 140-et és nem forralják a vizet.

  • ikaroly

    Az új dácia loganoknak valóban az a bajuk,hogy gyenge bele az 1,2 16v motor,de én biztos vagyok abban,ha a ladával ringbe akar lenni,beletesz egy tisztességes motort!Higgye el nekem,sokkal használhatóbb lesz,mint ez a zsebautó suzuki!Én ilyen kis mütymürütyre biztosan sajnálnám a 3 milliót!Főleg úgy hogy itt sokkal többet kell 3 millióért kuporgatni,mint nyugaton!Az összes suzuki közül az Sx4 sedan jött be egyedül,de az meg annyira ronda,puritán műszerfalat kapott,hogy sajnálatra méltó!

  • tomsimpson

    ” Ismerve a japánok helykihasználási praktikáit, ”
    Ja… ismerve, a Honda Jazz-ből. Csak sajnos a Suzukikba hátra egy nagyobbacska kesztyűtartót raknak. Ahhoz képest, milyen felépítésű az Ignis, annak is lehetne nagyobb a csomagtere.
    A motorválaszték is lehetne jobb. Városba, szaladgálós autónak turbós hülyeség. Viszont a Swift sport (vagy vitara) 1.6-os szívó benzinese, más váltó áttételezéssel sokkal életképesebb lenne. Szerintem. (amúgy a swift sportba is másabb áttételezés kéne!!! lásd Mazda 2 1.5!)
    Amúgy meg: Hajrá Suzuki! :)

  • Ambrus Gergely

    3m-ért A8 Audit veszel, az újat.

  • Ambrus Gergely

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a8/audi_a8_quattro_4.2_v8_tiptronic_navi.bor.kamera-9623238

    TESSÉK

    magamnak ezt venném 3ból csak sokan csak a suzukiig látnak el én a családom biztos nem ültetnm suzukiba.
    meg kell nézni ezt az autót, tisztességes motor, az ülések jók, elférni benne, és jól néz ki, km edig nem számít, ez annyi,mint egy suzukinak 150e km.

  • Ambrus Gergely

    és ez már a legujabb hűtőmaszkos faceliftes, erre azt mondod 4 éves elhiszik!

  • Onassis

    ikaroly: nagyon el vagy tévedve Dácsia és Szuzuki nem egy kategória. Harminc éve se és most sem, nem véletlen,hogy a Renault szégyelli rárakni a márkajelzését!

  • Onassis

    Ambrus : köszönjük a sok totálkárból kikalapált nyugatról kidobott szarokat dugd vissza a seggedbe !

  • Ambrus Gergely

    Ok.
    ülj be egy normális német autóba, használd pár napig, aztán alkoss véleményt!

  • Onassis

    ambrus: 1 rengeteg német autót vezettem, jót és rosszat is
    2 az autóvétel nem egyenlő használt autóvétellel
    3 aki kicsi olcsón fenntartható kocsit keres nem fog nagykocsit venni, nem mindenki ovis.

  • Robire

    Ambrus, ha neked az a célod, hogy más által lelakott, szétfingott autóba ültesd a családod, akkor hajrá. Én maradok az új autóknál, az az enyém, a családomé és, ha 6 millió a keret, akkor annyiért veszek újat, nem széthajtott agyonhasznált vackot.

  • hova

    Ambrus Gergely:
    A Japánok pipec autókat gyártanak, bátran oda lehet állni melléjük! Nincs szervizbe rohangálás, váratlan meghibásodás. Stabilitás és biztonság viszont van. Valóban csacskaság a Dáciával öszehozni és ne emlegesd a 3 kilós német autódat sem, mert itt sokan kibeszélték a hatalmas buktatótit.
    ikaroly, te is elolvashatod nyugodtan és megmondhatod, mekkora családdal milyen hatalmas autóval utazol a tengerpartra v a szomszéd sparba.

  • Driver

    Ültem már német autóban,olaszban,ami lengyel volt,meg mindenfélében is.Mivel főállásban vezetek,így nagyjából tudom,hogy melyik mit bír,mit tud.A Suzuki,ha kezesen bánsz vele,az akkor örök élet meg egy nap,és elvisz a világ vége utáni első faluba is.Igaz,a kasznija 10-12 év után elkezd belépni a pártba,de melyik kocsi bírja az időjárás viszontagságait?Na erről van szó.
    Ha nem akarsz sokat költeni a szervizére,vegyél Suzukit.Egy német-spanyol-francia…..X mindegy melyik kocsit nézek ki,mind drágább szervizelést igényelnek.Tudom,mert én is Suzukit hajtok immár 13 éve.Van is benne 180 ezer már,de megy és elvisz A–ból B–be.Gond nélkül.Igaz,nem száguld,mint egy Ferrari,de tovább is fog élni,mint egy Ferrari!Ezt garantálom.Feltéve,hogy nem fog összetörni egy másik kocsi.

  • Marcikutya

    Ambrus Gergely, nőj már fel, tökmindegy mibe ülteted a családod ha majd lesz. Ez a cikk a Suzuki legújabb modelljeiről szól.

  • Plicsko

    Kinek a pap, kinek a paplan. El kellene már fogadni, hogy van aki új Suzukit vesz, és van aki használt Audit. Ki mivel boldog. Nem kellene vadak módjára acsarkodni.

  • Kempelen.

    Onassis!

    Számos piacon használja a Renault a saját emblémáját Dacia modelleken!

  • Kempelen.

    Driver!
    “Egy német-spanyol-francia…..X mindegy melyik kocsit nézek ki,mind drágább szervizelést igényelnek”

    Ez konkrétan nem igaz.

  • Onassis

    Kinek a pap, kinek a paplak: teljesen igaz, nekem jó lesz a pap lánya
    Kempelen: azokon a piacokon más a minőségi igény

  • japancar

    Nem tudom mennyire lesz megbízható kocsi az új Ignis, de a régi Ignis II. (2003-2008) strapaállóságban Magyarországon a legelismertebb kocsi. Nagyon bírja a gyűrődést. Ha kell szántóföldön is elmegy, de a pályára is fel lehet menni vele, mert Az előírott 130 km/h. tempóval megállás nélkül tettem meg Nyíregyházáig az utat. Ez bőven kijön egy tankolásból. A hűtővíz hőmérője meg sem rezdült. Szóval a Suzuki Ignis-t nem a formája miatt szeretjük.
    Aki olyan kocsit akar amelyikkel nincsen gond az érdeklődjön az Ignis után. Reméljük az újabb tipust is ilyen szempontok alapján tervezték.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.