Minden, amit tudni akarsz az új Ladákról

Vannak árak, tudjuk, mennyi a garancia

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.12.17. 06.00

Immár teljesen kibontotta zászlaját a Lada új hazai vezérképviselete és az induló értékesítői hálózat. Kétmillió a legolcsóbb új Lada, öt év garancia jár még a Nivára is.

December 17.: ez az a nap, amikor újra teljesen hivatalosan, igazi autószalonokból lehet új Ladát vásárolni Magyarországon. Ha eddig voltak is kétségeink, mennyire gondolja komolyan akár az orosz márka, akár a magyar importőr ezt az egész vállalkozást, a tegnap esti sajtótájékoztatón ezeket sikeresen eloszlatták. Széles termékpaletta, kétmillió forint alatti induló ár a Granta szedánra és mindjárt kilenc márkakereskedés országszerte: ez nem blöff, ez igazi üzleti vállalkozás.

A kocsik minősége, műszaki tartalma, a motorválaszték ugyan elmarad gyakorlatilag minden konkurenstől, de az öt év vagy százezer kilométer garancia, illetve a szolid árak miatt az ár-érték arány tulajdonképpen rendben van. Egyelőre nem vezettük a kocsikat, de a sajtórendezvényen beülhettünk, csapkodhattuk az ajtókat, kopogtathattuk a műszerfalakat, és így első látásra úgy néz ki, van értelme betérni egy Lada-szalonba, ha valaki olcsón keres új autót.



Magyarország: mintaprojekt

Az új importőri céget, a Lada Hungary-t a multibrand autóértékesítéssel és szervizeléssel foglalkozó Duna Autó ZRt. tulajdonosai alapították, ők írták alá júliusban a szándéknyilatkozatot az AvtoVAZ-zal a Lada hazai újrabevezetésére. A magyar vállalkozás az első bástya a Lada számára az Európai Unióban, ha nálunk minden jól megy, az isten se állíthatja meg az oroszokat.

És egyelőre minden jól megy. Több mint száz cég jelentkezett viszonteladónak, közülük választották ki azt a kilenc kereskedést, melyek megfeleltek az importőr által támasztott követelményeknek. Így ma már lehet Ladát venni Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen. A lada.hu weboldal is elindult, itt lehet megtalálni a szalonok pontos címét. No de milyen új Ladákat is árulnak ezekben a kereskedésekben?



Kalina

Az ötajtós kiskocsi a Hatchback nevű változat, a szűk tíz centivel hosszabb kivitelt fellengzősen Kombinak hívják, a Kombi enyhén megemelt kivitele pedig a Cross. A kocsikat Standard, Norma és Lux kivitelben lehet megvásárolni, a Cross kivételével akár automata váltóval is. (Négyfokozatú, hagyományos automata.) A motorválaszték egyelőre a Lada leggyengébb pontja: a Kalinában karosszériaváltozattól függetlenül kizárólag egyfajta blokk, egy 1,6 literes négyhengeres, természetesen szívó benzines lehet; a Standardban 8 szeleppel 86, a drágábbakban 16 szeleppel 96 lóerővel. A kézi váltó csak ötfokozatú. Az alapkivitel része a menetstabilizáló elektronika (ami tavaly óta kötelező extra minden új, Európában forgalmazott modellnél).

Műszaki adatok – Lada Kalina Hatchback Norma 1.6 (16v motor)
Lökettérfogat (ccm) 1596
Hengerek / szelepek száma 4/156
Max. teljesítmény (kW[LE]) 72(96)
Sebességváltó 5 fok., kézi
Végsebesség (km/h) 169
Fogyasztás városban (l/100 km) 8,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1
Vegyes (l/km) 6,4
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3893/1700/1500
Tengelytáv (mm) 2476
Csomagtér (liter) 240
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1080/460
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/55 R15
Alapár (forint) 2.549.000
A szériafelszerelés fontosabb tételei Állítható kormánymagasság, Bluetooth-os audio, ESP, ISOFIX, el. ablak elöl, centrálzár, alufelni, man. klíma
A motor természetesen teljesíti az Euro 6-os normát, de a fogyasztása már papíron is szignifikánsan magasabb a korszerű kis turbós vagy hasonló teljesítményű szívó japán, német, koreai, francia motorokénál. Hogy élőben mennyit eszik majd – meglátjuk, ha megjönnek a tesztautók.

Borzasztó szlogenek, szám típusjelzés helyett

Némi bájos esetlenséggel totyogott be újra az orosz medve a magyar újautó-piacra. Nehéz nem mosolyogni például az alábbi szlogeneken, amiket sikerült megalkotni az egyes modellekhez (és igen, pont is van a végén hivatalosan minden jelmondatnak):

Granta Sedan: Új autót mindenkinek.
Granta Liftback: Egy elegáns úr.
4×4 Classic (a korábbi Niva): A mozgás szabadsága. (Ez mondjuk nem rossz.)
Kalina Cross: Kis Cross, nagy élvezet.
Kalina Hatchback: A legkisebb Lada. (A 4×4 rövidebb nála 25 centivel)
Kalina Kombi: A kedvenc családtag. (Gyerek, nagypapa, házastárs csak utána jön?)

Ez pedig az első Magyarországra érkezett kocsik típusjelzése:

Mindezt kaján kárörömmel fotóztuk le, miután elhangzott, hogy a togliatti gyár Japánból érkezett minőségellenőre nem akarta kiengedni a kocsikat a gyárkapun, mert nem volt a kesztyűtartóban magyar nyelvű kézikönyv. Ez a félreértés hamar tisztázódott; a kezelési utasítás itthon várta a kocsikat. Ellenben fura, hogy az éles szemű főmeós azt már nem kifogásolta, hogy a magyar piacra szánt típusjelzés helyett orosz számjelzés került a kocsik fenekére, így a szép króm számok mellett most ronda matricabetűk csúfoskodnak az első pár tucat kocsin.

Az alapszintű Kalinában, 2,2 millió forintért még klíma sincs, de a 2,6 milliós Norma már egész komfortos kiskocsi. Az első, hivatalosan Magyarországra érkezett autó is egy Kalina Kombi Norma volt, ami az ABS+BAS, ESC+ASR, ISOFIX rendszer, a fedélzeti számítógép és a Bluetooth-kihangosítós rádió mellé első elektromos ablakokat, első ülésfűtést, távirányítós központi zárat, manuális klímát, színre fújt lökhárítókat és tükröket, és könnyűfém felniket is kapott.

3,25 millió forintos árával a Lux kivitelű, automata váltós Kalina Kombi pillanatnyilag a legdrágább Lada. A vezetőülés még ebben a kocsiban sem állítható magasságú, de automata fényszóró-kapcsolás, esőszenzoros ablaktörlő és hátsó elektromos ablakemelő van benne, sőt, parkolóradarral és elektromos, fűthető tükrökkel is ellátták.

Műszaki adatok – Lada Kalina Kombi LUX Automata (a legdrágább)
Lökettérfogat (ccm) 1596
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]) 72(96)
Sebességváltó 4 fok., aut.
Végsebesség (km/h) 169
Fogyasztás városban (l/100 km) 9,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/km) 7,1
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4084/1700/1504
Tengelytáv (mm) 2476
Csomagtér (liter) 355
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1127/475
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/55 R15
Alapár (forint) 3.249.000
A szériafelszerelés fontosabb tételei Állítható kormánymagasság, Bluetooth-os audio, aut. fényszóró, ablaktörlő, ESP, ISOFIX, el. ablak elöl-hátul, távir. centrálzár, fűthető első-hátsó szélvédő, fed. komp., ködfényszóró, alufelni, man. klíma, parkradar

Granta

Négy vagy öt ajtóval (Sedan illetve Liftback) érkezik a Kalinával azonos tengelytávolságú és szélességű, de nagyobb csomagterű, viszont kevésbé pofás, esetlenebb, öregebbnek és öregesebbnek ható Granta. A legolcsóbb új Lada nem a Kalina, hanem a Granta Sedan; a klíma és rádió nélküli négyajtós verzió 86 lóerős, 8 szelepes motorjával 1,999 millió forintért pillanatnyilag a magyar autópiac legolcsóbb ajánlata! A Dacia Logan 2,02 millió forintos árával, 75 lóerős motorjával szintén klíma nélkül szorult a Lada bejövetelével a második helyre.

A felszereltségi változatok, a motorkínálat ugyanaz, mint a Kalinánál, a fogyasztási adatok is megegyeznek a rövidebb tesóéval.

Műszaki adatok – Lada Granta Sedan (a legolcsóbb)
Lökettérfogat (ccm) 1596
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]) 64(86)
Sebességváltó 5 fok., kézi
Végsebesség (km/h) 169
Fogyasztás városban (l/100 km) 9,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/km) 6,6
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4260/1700/1500
Tengelytáv (mm) 2476
Csomagtér (liter) 520
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1080/480
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/55 R15
Alapár (forint) 1.999.000
A szériafelszerelés fontosabb tételei Állítható kormánymagasság, ESP, ISOFIX, el. ablak elöl,  fordulatszám-mérő, centrálzár, alufelni, 2 légzsák

4×4

A Niva név elhagyása nem jelent semmit: a kompakt, de robusztus terepjáró alig változott. Mivel régi modell, nincs benne menetstabilizáló, de blokkolásgátló, az állítható kormánymagasság, a szervokormány és a központi zár azért része az alapfelszereltségnek. Az 1,7 literes, nyolcszelepes, 82 lóerős motorral 9,5 literes katalógusfogyasztás és 137 km/h elméleti végsebesség jár együtt – vagyis ez a Lada továbbra is igazi munkagép, zárható diffivel, felezővel az agronómusok, vadászok, útépítők ütős-vágós autója.

2,8 millió forint a listaára, ami pont egymillióval alacsonyabb a 105 lóerős, légkondicionált és persze ötajtós legolcsóbb Dacia Dusterénél. Hogy ez a markáns árkülönbség és persze a drabálisabb összkerékhajtás elég lesz-e az egykori dicsőség visszaszerzéséhez – meglátjuk.

Műszaki adatok – Lada 4×4 Classic 1.7 (a legkeményebb)
Lökettérfogat (ccm) 1690
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]) 61(82)
Sebességváltó 5 fok., kézi
Végsebesség (km/h) 137
Fogyasztás városban (l/100 km) 12,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,0
Vegyes (l/km) 9,5
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3640/1690/1640
Tengelytáv (mm) 2200
Csomagtér (liter) 263
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1285/325
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 185/75 R16
Alapár (forint) 2.799.000
A szériafelszerelés fontosabb tételei Állítható kormánymagasság, ABS, fordulatszámmérő,
ISOFIX, immobilizer, központi zár, szervokormány,
színezett üvegek
A Lada 2016-ra ezer autó eladását tervezi a magyar piacon. Kilenc kereskedéssel és az olcsó, de elfogadható minőségérzetet nyújtó, kifejezetten csinos új modellekkel ez nem tűnik elrugaszkodottnak a valóságtól. A korszerűtlen motorok ugyan nem valami takarékosak, de a Lada szerencséjére most, a bevezetéskor a benzin sem drága. A Dacia és a Suzuki mellé komoly új szereplő érkezett a budget-szegmensbe, történelmi márkanév birtokában – alighanem van most egy kis extra év végi stressz az eddig legolcsóbb márkák vezérképviseletein.

Kommentek

  • Szabi5

    Szerintem van még hely a Dacia mellett a ladának is. A sok lepukkant használt pénztemető autó helyett bizony sokan fognak egy egyszerű ladát vásárolni. Persze nehéz elnyomni a nagyravágyást, hogy egy öreg E 46-os bmw helyett egy 1.2-es daciát vagy ladát vásároljunk de racionálisan gondolkodva jó választás.

  • ikaroly

    Jó autónak tűnnek,nem szebb a dácia logannál,de a dácia logan sedanban csak 1,2 16v motor van,ami elég gyenge!Ezzel szemben a Ladák elég izmosnak tűnnek!Ez lesz a nagy előnyük,ha nem tesz semmit a dácia!

  • PROVOCATOR

    Nekem tetszenek az új Ladák, csak ne felejtsenek el fejleszteni mint a múltban tették. Józan választás lehet ha megbízható,masszív és olcsón fenntartható autók lesznek. Persze rongyrázósaknak úgyis csak a bőemvé kell.

  • Szabi5

    Azért a loganban is van 90 lovas turbó. A dácsiánál azért olcsóbbnak kell lennie, mert másképp nem lesz sikeres. A dácsia már bizonyított és a formák, anyagok is jobbak.

  • mtbe

    Nagyon örülök az új Ladáknak én is, remélem, sikeresek lesznek, szerintem jól sikerült beárazni őket.

    Ilyen tömegek mellett bőven elég a 96 lóerő normális közlekedésre. A fogyasztás nekem is kicsit soknak tűnik, de az biztos, hogy ezek a katalógusadatok nem lefele hazudnak.

  • m.marton

    És akkor még jön jövőre a Lada Vesta és a Lada X-Ray, na azok fognak igazán nagyot szólni.

  • girhes1

    VAZ 2131 esetleg tervben van?

  • girhes1

    VAZ 2131 5 ajtós Niva

  • pernye

    Ha nem is a legújabb dizájn, de pl. a Kalina így a képeken egész pofásnak tűnik. Szerintem abszolút bevállalható. Én sikert jósolok itthon a Ladának, mert jóval nagyobb a presztízse, mint a Daciáé, szinte csak pozitív képzetek társulnak mellé, ellentétben a román márkatárssal. Csak hát ennek ellenére még a 2.5 millió Ft is sajnos iszonyú sok pénz egy átlag magyar családnak.

  • japancar

    Sehol sincsen szó a fékekről! Mind a négy tárcsa, vagy csak az első kettő? (A kétkörös rendszer alapkövetelmény.) A légkondit sem említik. Nos mindegyik modell kapott, és van-e automata légkondi? Arról se írtak, hogy mekkora a fordulókör, nem árt a műszaki adatok között említeni az oktánszám-igényt. Fontos adat lehet, hogy vezérműlánc, vagy szíj van-e bennük. Az is érdekelne, hogy milyen olaj kell bele és milyen idő- illetve kilométer futáshoz kötve. Nem ártana az opcionálisan választható extrák és azok ára. (Pl. immobilizer, kártyás indítás -ja, az nincsen benne- és más bevett dolgok, pl. GPS.)
    A Kalina nekem tetszik.

  • japancar

    mtbe – 2015.12.17 13:53. A 96 ló tényleg elég. De ez most szimpla 16 hengeres, vagy VVT motor?

  • japancar

    japancar – 2015.12.17 23:30
    Javítás: 16 szelepes!

  • Kempelen.

    Japancar, te hány éves vagy?

  • mtbe

    japancar,
    16 szelepes (16 V)

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.