Az év hét legjobb autója

Az Év Autója 2016 döntősei

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 13.45

Itt a hét döntőbe jutott típus. Gajdán Miklós kollégánk, a zsűri tagja a hétből négyet maga is megnevezett.

Lezajlott a szavazás első fordulója! A 22 ország 57 szakújságíróját tömörítő zsűri, közöttük Gajdán Miklós kollégánkkal, 35 új típus közül választotta ki titkos szavazással a hét legjobbat. Az első fordulóban még nincs rangsor az egyes típusok között, így azok sorrendjét csak az alfabetikus sorrend határozza meg. Ennek megfelelően az elődöntőbe jutott típusok a következők: Audi A4, BMW 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Skoda Superb, Volvo XC90.

Audi A4: kiváló térkínálat és minőség, széles, hibridet is magába foglaló hajtáslánc-kínálat, és a rengeteg hozzá kapható vezetést segítő rendszer

Az új Audi A4 térkínálatával, minőségével, széles, hibridet is magába foglaló hajtáslánc-kínálatával és a rengeteg hozzá kapható vezetést segítő rendszerrel hívja fel magára a figyelmet. A BMW új 7-esét vezethetősége és kényelme mellett többféle anyagból, köztük szénszálas műanyagból összeállított, és így rendkívül könnyű karosszériája, és a hozzá kínált rengeteg olyan új technológia, mint a mozdulatvezérlés, a kijelzős slusszkulcs és a vezető nélküli garázsba beállás teszi érdekessé.

BMW 7: kiváló vezethetősége és kényelem, többféle anyagból, köztük szénszálas műanyagból összeállított, és így rendkívül könnyű karosszéria, és rengeteg új technológia

A Jaguar az XE-vel ismét indít versenyzőt a prémium középkategóriában, és mindjárt le is tette vele névjegyét: stílusos, jó minőségű, kényelmes és ugyanakkor jól vezethető. Utóbbiban az MX-5 is jeleskedik, és egyúttal teletömték olyan finom technikai megoldásokkal, amelyek a világ egyik legjobb roadsterévé varázsolják.

Jaguar az XE: stílusos, jó minőségű, kényelmes és ugyanakkor jól vezethető

Nagyot fejlődött előző generációjához képest az új Opel Astra. Könnyebb, kezesebb és új turbómotorjaival takarékosabb nála, és olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a LED-es fényszóró vagy a masszázsülés. A kombiként is megvásárolható Skoda Superb szédítő helykínálata mellett jó minőségével és szolgáltatásaival vívta ki a zsűritagok elismerését, míg a Volvo új XC90-ese biztonságával, jó vezethetőségével, kiváló minőségével, és hibridet is magába foglaló korszerű és takarékos hajtásláncaival vált méltóvá, hogy bekerüljön az elődöntőbe.

Mazda MX-5: kiváló vezethetőség, és tele van olyan finom technikai megoldásokkal, amelyek a világ egyik legjobb roadsterévé varázsolják

Zsűritagunk, Gajdán Miklós négyet szavazott meg a hétből. “Nem gondoltam, hogy ennyire megizzaszt majd az idei Év Autója-választás első fordulója. Általában nem okoz különösebb nehézséget az általam a döntőbe jutásra érdemesnek tartott típus megnevezése, de idén nagyon sokat gondolkoztam, melyek is legyenek a kiválasztottak.”

Az Év Autója egyik zsűritagja a mi emberünk!

Gajdán úr, elvinné egy körre a Toyota GT 86-ost?
Gajdán Miklós


Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy  melyik kocsi lesz az Év Autója.

Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.

Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.

“Nem a nevezettek számával volt baj: az Év Autója-választás feltételrendszerének 35 típus felelt meg, ami teljesen átlagos érték. Csakhogy ebből a 35-ből a tulajdonságai alapján legalább 15 is simán érdemesnek látszott a döntőbe jutásra – főleg azután, hogy némileg változott a zsűri szemlélete.”

Opel Astra: könnyű, kezes és új turbómotorjaival takarékos, továbbá olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a ledes fényszóró, vagy a masszázsülés

“Az elmúlt években elképzelhetetlen lett volna, hogy egy sportautó vagy egy luxusautó bekerüljön a döntőbe, vagy pláne elnyerje a címet, de a Toyota GT86 2014-es második helye már jelezte, hogy most már akár ez is megtörténhet. Korábban szintén nem tartoztak a kedvezményezettek közé a szabadidő-autók, mára azonban úgy elszaporodtak, hogy nem lehet őket nem figyelmen kívül hagyni. Akkor sem, ha továbbra sem tekinthetők a takarékosság és a környezetkímélet élharcosainak. Így persze jóval nagyobb a szóba jöhető választék, ami nem annyira megkönnyíti, mint megnehezíti a zsűritagok dolgát. De azért soha nagyobb nehézséget!”

Skoda Superb: szédítő helykínálat, biztonság, jó minőség és sok kényelmi, valamint vezetésts egítő szolgáltatás jellemzi

“Végül én is csak összeállítottam a hetes listámat, ami alfabetikus sorrendben a következő: Audi A4, Jaguar XF, Mazda MX-5, Mercedes GLC, Opel Astra, Suzuki Vitara, Volvo XC90. Szerintem ezek mind kiváló autók. Az új Audi A4 térkínálatával, minőségével, vezetést segítő rendszereinek sokaságával a prémium középkategória egyik legjobbja, ahogy egy osztállyal feljebb ugyanezt nyújtja a Jaguar XF. A Mazda MX-5 varázslatos kis roadster, amit ráadásul elérhető áron kínálnak. A Mercedes GLC a prémium középkategóriás szabadidő-autók között fogja megkeseríteni riválisai életét, s várhatóan ugyanezt teszi majd az alsó középkategóriában az elődjénél könnyebb, takarékosabb, kezesebb, és a kategóriában elsőként kínált extrákkal is felszerelhető Opel Astra.”

Volvo XC90: biztonságával, jó vezethetőségével, kiváló minőségével, és hibridet is magába foglaló korszerű és takarékos hajtásláncaival vál méltóvá a döntőbe kerülésre

“A Suzuki Vitara remek kis szabadidő-autó tágas utastérrel, sok vezetést segítő rendszerrel, egyre szélesedő és korszerűsödő motorkínálattal, és ráadásul kedvező áron. Utóbbi ugyan nem mondható el a Volvo nagy szabadidő-autójáról, ami mellett bőséges térkínálata, sokoldalúan variálható belső tere, jó minősége, könnyű kezelhetősége és egy konnektoros hibridet is magába foglaló korszerű hajtáslánc-kínálata szól.”

Kommentek

  • DTF

    Ezek kozul jo nagy folennyel az astra fog nyerni, a tobbi nem nyerhet (premium a tobbseg es suv, meg cabrio) talan a skoda, de keves az esely. Nalam xc90 a nyero, audi a4 vicc, mert egy az egybe az elozo generacio..

  • subtotal

    Szerintem is az Astra a nyerő, de én az A4-et venném vagy a Superb-et, aminek drukkolok hátha.

  • Kempelen.

    Hemzsegnek a világverő távol-keleti autók. :-D

  • zoldfulu2000

    Az Astra nagyon nem érdemli meg (kb mint egy 308). A VW csoportnak is ciki lenne most adni, pedig a Superb tök jó jelölt lenne, ha nem lett volna a botrány én annak adnám. A 7-es meg az XC ugyebár nem az az érfekvés.

    Lehet hogy ez évben nem koronáznak? :)

  • Szacsa

    Hát nem tudom. Nekem nem ezek tetszettek idén a legjobban, igaz engem nem hordoznak a tenyerükön, s a kulcsot is csak fizetés után adnák ide. Nekem a Mazda 6 a kedvencem így ránézésre, ami itt szóba sem került.De, ha már választani kell akkor legyen a SuperB! :) (Bocs)

  • csufár

    én az astrának drukkolok :) szerintem vagy az, vagy az mx-5 lesz a befutó. VW kizárva, az XE-ról jót még nem olvastam, az XC90 nagyon drága.

  • hova

    Nekem sem ez lenne a sorrendem, egész biztosan a Mazda3 szedán v az Astra jönne előre. A superb egy jellegtelen autó, hogy lehet ebbe belebotlani………?

  • Hawaii-

    “…nem lehet őket nem figyelmen kívül hagyni.”

    Azért próbáljátok meg! ;)

  • Keeep

    DTF “audi a4 vicc, mert egy az egybe az elozo generacio.”

    Akkor az astrád ?

    http://4.bp.blogspot.com/-ew6y1wNJXsM/VY4IZZ1SVKI/AAAAAAAR85Q/gKv4KqKkTGY/s1600/ASTRA-VS-ASTRA-VS-ASTRA.jpg

  • Szabi5

    Szerintem az astra megérdemelné, hogy nyerjen. Végre egy szép, könnyű és modern kompakt. Sokan, akik hozzám hasonlóan megundorodtak a vw csoporttól venni fogják és remélem, hogy a vw is rájön, hogy nem kifizetödő, ha átverik a vásárlókat és hangszigetelés nélküli kongó rozsdabogjákat adnak el jó pénzért.

  • v_johny

    Keeep – 2015.12.14 22:58

    Jó ez a link, rávilágít a lényegre! Fel is nagyítottam a képet, valóban tök azonos a két autó a képen: mindegyik piros.

    Szánj arra egy kis időt (ha hirdetni akarod az igét), hogy mielőtt valamiről véleményt mondasz, azt körbejárod előtte. Legyen az bármi, jelen esetbe a J és a G generáció. Ha találtál közös pontot a két autóban (az Opel és Astra feliraton felül), akkor visszatérünk a témára…

  • v_johny

    v_johny – 2015.12.15 10:10 ÚJ

    Természetesen a J és K generációra gondoltam…

  • M_m_m

    Ezeknek az év autója választásoknak semmi értelme.

    Mindenkinek az az év autója, amit meg tudott abban az évben venni:-)

  • Keeep

    v_johny Igazad van ! valóban az régi/új A4 között kb 10% különbséget látok…az Astránál viszont legalább 12% !

  • v_johny

    Keeep – 2015.12.15 22:36

    Szóval 10 és 12%-ot kalkuláltál ki differenciának. Aha, értem. Ehhez nincs mit hozzátenni…

  • Keeep

    v_johny – 2015.12.15 23:27
    Érdemesebb lenne a külső helyett a nagyon részletesen megnézni a müszaki ujdonságokat 7-es vagy az A4 vagy még esetleg a XC90 tudott e többet felsorakoztatni ?! Mert a többi csak…

  • v_johny

    Keeep – 2015.12.16 00:05

    Nem erről szól az Év autója választás… Ha arról szólna csak, hogy ki hozta a legújabb/legmodernebb technikát és a legtöbb műszaki újdonságot, akkor csak elektromos vagy hibrid autók lennének esélyesek… Az autót egészében nézik, nem részleteiben. Lehet valami “high tech” minden egységében ha az összkép egy használhatatlan/darabos valami. Itt azt nézik (elvileg), hogy a friss modellek közt melyik érdemes a címre egészében.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.