Lezajlott a szavazás első fordulója! A 22 ország 57 szakújságíróját tömörítő zsűri, közöttük Gajdán Miklós kollégánkkal, 35 új típus közül választotta ki titkos szavazással a hét legjobbat. Az első fordulóban még nincs rangsor az egyes típusok között, így azok sorrendjét csak az alfabetikus sorrend határozza meg. Ennek megfelelően az elődöntőbe jutott típusok a következők: Audi A4, BMW 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Skoda Superb, Volvo XC90.

Audi A4: kiváló térkínálat és minőség, széles, hibridet is magába foglaló hajtáslánc-kínálat, és a rengeteg hozzá kapható vezetést segítő rendszer

Az új Audi A4 térkínálatával, minőségével, széles, hibridet is magába foglaló hajtáslánc-kínálatával és a rengeteg hozzá kapható vezetést segítő rendszerrel hívja fel magára a figyelmet. A BMW új 7-esét vezethetősége és kényelme mellett többféle anyagból, köztük szénszálas műanyagból összeállított, és így rendkívül könnyű karosszériája, és a hozzá kínált rengeteg olyan új technológia, mint a mozdulatvezérlés, a kijelzős slusszkulcs és a vezető nélküli garázsba beállás teszi érdekessé.

BMW 7: kiváló vezethetősége és kényelem, többféle anyagból, köztük szénszálas műanyagból összeállított, és így rendkívül könnyű karosszéria, és rengeteg új technológia

A Jaguar az XE-vel ismét indít versenyzőt a prémium középkategóriában, és mindjárt le is tette vele névjegyét: stílusos, jó minőségű, kényelmes és ugyanakkor jól vezethető. Utóbbiban az MX-5 is jeleskedik, és egyúttal teletömték olyan finom technikai megoldásokkal, amelyek a világ egyik legjobb roadsterévé varázsolják.

Jaguar az XE: stílusos, jó minőségű, kényelmes és ugyanakkor jól vezethető

Nagyot fejlődött előző generációjához képest az új Opel Astra. Könnyebb, kezesebb és új turbómotorjaival takarékosabb nála, és olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a LED-es fényszóró vagy a masszázsülés. A kombiként is megvásárolható Skoda Superb szédítő helykínálata mellett jó minőségével és szolgáltatásaival vívta ki a zsűritagok elismerését, míg a Volvo új XC90-ese biztonságával, jó vezethetőségével, kiváló minőségével, és hibridet is magába foglaló korszerű és takarékos hajtásláncaival vált méltóvá, hogy bekerüljön az elődöntőbe.

Mazda MX-5: kiváló vezethetőség, és tele van olyan finom technikai megoldásokkal, amelyek a világ egyik legjobb roadsterévé varázsolják

Zsűritagunk, Gajdán Miklós négyet szavazott meg a hétből. “Nem gondoltam, hogy ennyire megizzaszt majd az idei Év Autója-választás első fordulója. Általában nem okoz különösebb nehézséget az általam a döntőbe jutásra érdemesnek tartott típus megnevezése, de idén nagyon sokat gondolkoztam, melyek is legyenek a kiválasztottak.”

Az Év Autója egyik zsűritagja a mi emberünk!

Gajdán úr, elvinné egy körre a Toyota GT 86-ost?

Gajdán Miklós


Gajdán Miklós, társlapunk, az autóMAGAZIN szerzője a Car of the Year, vagyis az Év Autója szervezet két magyar tagjának egyike. Egy ötvennyolcad részben ő dönti el évről évre, hogy  melyik kocsi lesz az Év Autója.

Nem csoda, hogy az autógyártók tenyerükön hordozzák. Elviszik prototípusokat vezetni, hipermodern gyárakat nézni, nem egyszer hónapokkal a premier előtt már odaadják neki legújabb modelljük kulcsát.

Az autós újságírókból álló nemzetközi bizottság magyar tagja a Vezess.hu-n osztja meg élményeit a magyar netezőkkel még szigorúan titkos autókról, új technikákról, utazásairól, autós kalandjairól.

“Nem a nevezettek számával volt baj: az Év Autója-választás feltételrendszerének 35 típus felelt meg, ami teljesen átlagos érték. Csakhogy ebből a 35-ből a tulajdonságai alapján legalább 15 is simán érdemesnek látszott a döntőbe jutásra – főleg azután, hogy némileg változott a zsűri szemlélete.”

Opel Astra: könnyű, kezes és új turbómotorjaival takarékos, továbbá olyan extrák is megvásárolhatók hozzá, mint a ledes fényszóró, vagy a masszázsülés

“Az elmúlt években elképzelhetetlen lett volna, hogy egy sportautó vagy egy luxusautó bekerüljön a döntőbe, vagy pláne elnyerje a címet, de a Toyota GT86 2014-es második helye már jelezte, hogy most már akár ez is megtörténhet. Korábban szintén nem tartoztak a kedvezményezettek közé a szabadidő-autók, mára azonban úgy elszaporodtak, hogy nem lehet őket nem figyelmen kívül hagyni. Akkor sem, ha továbbra sem tekinthetők a takarékosság és a környezetkímélet élharcosainak. Így persze jóval nagyobb a szóba jöhető választék, ami nem annyira megkönnyíti, mint megnehezíti a zsűritagok dolgát. De azért soha nagyobb nehézséget!”

Skoda Superb: szédítő helykínálat, biztonság, jó minőség és sok kényelmi, valamint vezetésts egítő szolgáltatás jellemzi

“Végül én is csak összeállítottam a hetes listámat, ami alfabetikus sorrendben a következő: Audi A4, Jaguar XF, Mazda MX-5, Mercedes GLC, Opel Astra, Suzuki Vitara, Volvo XC90. Szerintem ezek mind kiváló autók. Az új Audi A4 térkínálatával, minőségével, vezetést segítő rendszereinek sokaságával a prémium középkategória egyik legjobbja, ahogy egy osztállyal feljebb ugyanezt nyújtja a Jaguar XF. A Mazda MX-5 varázslatos kis roadster, amit ráadásul elérhető áron kínálnak. A Mercedes GLC a prémium középkategóriás szabadidő-autók között fogja megkeseríteni riválisai életét, s várhatóan ugyanezt teszi majd az alsó középkategóriában az elődjénél könnyebb, takarékosabb, kezesebb, és a kategóriában elsőként kínált extrákkal is felszerelhető Opel Astra.”

Volvo XC90: biztonságával, jó vezethetőségével, kiváló minőségével, és hibridet is magába foglaló korszerű és takarékos hajtásláncaival vál méltóvá a döntőbe kerülésre

“A Suzuki Vitara remek kis szabadidő-autó tágas utastérrel, sok vezetést segítő rendszerrel, egyre szélesedő és korszerűsödő motorkínálattal, és ráadásul kedvező áron. Utóbbi ugyan nem mondható el a Volvo nagy szabadidő-autójáról, ami mellett bőséges térkínálata, sokoldalúan variálható belső tere, jó minősége, könnyű kezelhetősége és egy konnektoros hibridet is magába foglaló korszerű hajtáslánc-kínálata szól.”