Egy 4 éves autó elég biztonságos a családnak?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 16.00

Olvasónk olyan autót szeretne, amiben egy négytagú család biztonságosan közlekedhet. A Vezess szakértője válaszol, de gumis, jogi és vezetési ügyekben is segítünk.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szakértő,
A tanácsát szeretném kérni én is autóválasztás előtt. Lehet, hogy többször is meg fogom kérdezni, mert csak az elején tartunk a döntésnek.
Eddig egy Daewoo Lanos autónk volt/van, 18 éves, keveset használtuk, de lecserélnénk a kora miatt. Következő autónak 2-4 éveset szeretnénk, és biztonságos legyen. Sajnos az egyik barátunk a családjával együtt egy borzalmas balesetben vesztették életüket, amelyben vétlenek voltak, és aki okozta, egy biztonságos autóban csak a karját törte el. Tehát a biztonság fontos szempont lett nekünk. 
4 tagú család vagyunk, keveset utazunk, és Mercedes B-osztályban, Skodában gondolkodunk,vagy esetleg más típust is ajánlhat nyugodtan, amire nem gondoltunk. Mit javasol nekünk? Ha a típus megvan, utána jöhet a konkrét ár, szerviz, egyéb szempontok. Ár szempontjából 3,5 millió Ft körül gondolkodunk, ez típustól, kortól függően alakítható összeg. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel Juhász Eszter

Szakértőnk válasza

Kedves Eszter!
Bekötött biztonsági övvel a 2-4 éves autók zömében jó esélyük van maradandó sérülés nélkül túlélni egy 60-65 kilométer/órás ütközést is. Ennek ellenére a keresést az Euro NCAP legbiztonságosabb autóival kezdtem. Ide kattintva találja őket, az adott évben tesztelt legjobb autókat lehet leszűrni. 
Ezek közül egy benzines Toyota Verso minden szempontból jó megoldás lehet. Ajánlhatom a Ford Focust is, amely kényelmesen elérhető ezzel a keretösszeggel. A Renault Clio IV is szerepel az Euro NCAP díjazottjai között, ebből a kombi lehetne érdekes. 
Ha egyik autó sem tetszik az említettek közül, akkor vennék Škoda Octaviát. Ám a 3,5 millió forintos keretből a 2013-ban bevezetett, mostani változat nem jön ki, a 2004-ben bemutatottnak pedig a biztonsága nem olyan jó, mint egy 5-7 évvel később piacra dobott kategóriatársé, amilyen a 2010 utáni Ford Focus. Az Octavia II négycsillagos töréstesztje akkor sem volt nagy dicsőség az ötcsillagos Astra H, Focus II, Mégane II stb. ismeretében.
Ha az autóval ritkán mennek, de egyben hosszabb, legalább 15-20 kilométeres távokat tesznek meg, akkor válasszanak nyugodtan dízelmotoros változatot. Amennyiben a rövid utak dominálnak, inkább benzines modellt vennék. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika 

Olvasónk kérdezi 
Kedves Gulya!

A munkám miatt sajnos így télen is sokat kell vezetnem, ehhez szeretnék pár tanácsot kérni. A kocsi alapjárata nem az igazi, így a gázpedálról váltásnál nem tudom levenni a lábam. A kanyarban fékezés közben váltást eddig megoldottam, mert sarokkal fékeztem, közben a bakancs orrával nyomtam a gázt. A téli lucsokban a gumicsizmában ez már sajnos nem megy, lecsúszok a fékről…Tudna esetleg valami megoldást ajánlani, ragasszak csiszolópapírt a pedálra esetleg?

A másik gondom a havas úttal van. A futózott gumi a Gazon nem bírja havat, csúszkál a hátulja. Ha a ponyva alatt kapaszkodó srácokat hátraküldeném a palató végére, segítene valamit?

Egy 4 éves autó elég biztonságos a családnak? 1

Szakértőnk válasza
Kedves Csaba!
Ha jól értem, Ön egy kanyarban fékez, kuplungot nyom, sebességet vált, kormányoz, és mindeközben finoman próbálja a gázt tartani, hogy ne álljon le a motor – tehát mindezt egyszerre végzi. Az autó összes kezelőszervét egyszerre használja. 
Mint olvasom, lehet ilyet, de a kérdés inkább úgy vetődne fel egy földi halandóban, érdemes-e ezt így csinálni.
De mint kiderül, a kérdés nem egyszerűen ez, hanem az, hogyan tudná ezt bakancs helyett gumicsizmában is, és javítana-e a helyzeten, megnövelné a fékpedál tapadási együtthatóját, ha jobb gumikat tenne fel, illetve megváltoztatná az autó terhelési viszonyait.
Javaslom: 
– el kellene érni, hogy alapesetben legyen az autón alapjárat
– a kanyar előtt történjen meg a sebességváltás, ahogy ezt 
klasszikusan szokás
– a futózott gumikat cseréljük le olyanokra, amelyek szeretik a
havat
– a haverok hátraültetésének egy előnye lehet, hogy kevésbé hallatszik az ordítozásuk, mielőtt a kisodródó autóból a ponyván keresztül szép sorban kipotyognak, viszont a helyszínelők kiérkezéséig garantáltan csendben lesznek.
Üdvözlettel, 

Székely Gyula
Vezetéstechnikai tréner
www.vezetestechnika.eu

Kommentek

  • subtotal

    Kedves Gulya, válasza elfogadhatatlan eme komojj kérdések kapcsán.
    Így válaszolok: a csiszolópapír segít, a srácokat hátraküldve javul a tapadás is a hátsó keréken, de csak ha Unicum van velük elég. LOL

  • zoldfulu2000

    A vezércím kérdése teljesen jogos, a válasz annál inkább amatőr.

    Az NCAP régi rendszerében csak a sima töréstesztek szerepeltek, manapság (teljesen jogosan) sokkal többet kérnek számon.

    A 2-4 év körüli autók FRONTÁLIS ÜTKÖZÉSNÉL elég jól védenek. De egy 4 éves 3er BMWnél simán hónapokra kórházba kerülhet az ember ha ráfutnak és hátulról belemennek.

    Kicsit többet kellett volna ennek utánanézni…

  • péloday

    Lancia Delta ! Ennyi pénzből a legjobb autó a piacon ***** !

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.