Egy 4 éves autó elég biztonságos a családnak?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 16.00

Olvasónk olyan autót szeretne, amiben egy négytagú család biztonságosan közlekedhet. A Vezess szakértője válaszol, de gumis, jogi és vezetési ügyekben is segítünk.

Olvasóink kérdeznek, a Vezess szakértői pedig válaszolnak. Autóvásárlás, gumi, felni, vezetéstechnika vagy jogi probléma? Merítés a beküldött kérdésekből és válaszokból

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szakértő,
A tanácsát szeretném kérni én is autóválasztás előtt. Lehet, hogy többször is meg fogom kérdezni, mert csak az elején tartunk a döntésnek.
Eddig egy Daewoo Lanos autónk volt/van, 18 éves, keveset használtuk, de lecserélnénk a kora miatt. Következő autónak 2-4 éveset szeretnénk, és biztonságos legyen. Sajnos az egyik barátunk a családjával együtt egy borzalmas balesetben vesztették életüket, amelyben vétlenek voltak, és aki okozta, egy biztonságos autóban csak a karját törte el. Tehát a biztonság fontos szempont lett nekünk. 
4 tagú család vagyunk, keveset utazunk, és Mercedes B-osztályban, Skodában gondolkodunk,vagy esetleg más típust is ajánlhat nyugodtan, amire nem gondoltunk. Mit javasol nekünk? Ha a típus megvan, utána jöhet a konkrét ár, szerviz, egyéb szempontok. Ár szempontjából 3,5 millió Ft körül gondolkodunk, ez típustól, kortól függően alakítható összeg. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel Juhász Eszter

Szakértőnk válasza

Kedves Eszter!
Bekötött biztonsági övvel a 2-4 éves autók zömében jó esélyük van maradandó sérülés nélkül túlélni egy 60-65 kilométer/órás ütközést is. Ennek ellenére a keresést az Euro NCAP legbiztonságosabb autóival kezdtem. Ide kattintva találja őket, az adott évben tesztelt legjobb autókat lehet leszűrni. 
Ezek közül egy benzines Toyota Verso minden szempontból jó megoldás lehet. Ajánlhatom a Ford Focust is, amely kényelmesen elérhető ezzel a keretösszeggel. A Renault Clio IV is szerepel az Euro NCAP díjazottjai között, ebből a kombi lehetne érdekes. 
Ha egyik autó sem tetszik az említettek közül, akkor vennék Škoda Octaviát. Ám a 3,5 millió forintos keretből a 2013-ban bevezetett, mostani változat nem jön ki, a 2004-ben bemutatottnak pedig a biztonsága nem olyan jó, mint egy 5-7 évvel később piacra dobott kategóriatársé, amilyen a 2010 utáni Ford Focus. Az Octavia II négycsillagos töréstesztje akkor sem volt nagy dicsőség az ötcsillagos Astra H, Focus II, Mégane II stb. ismeretében.
Ha az autóval ritkán mennek, de egyben hosszabb, legalább 15-20 kilométeres távokat tesznek meg, akkor válasszanak nyugodtan dízelmotoros változatot. Amennyiben a rövid utak dominálnak, inkább benzines modellt vennék. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika 

Olvasónk kérdezi 
Kedves Gulya!

A munkám miatt sajnos így télen is sokat kell vezetnem, ehhez szeretnék pár tanácsot kérni. A kocsi alapjárata nem az igazi, így a gázpedálról váltásnál nem tudom levenni a lábam. A kanyarban fékezés közben váltást eddig megoldottam, mert sarokkal fékeztem, közben a bakancs orrával nyomtam a gázt. A téli lucsokban a gumicsizmában ez már sajnos nem megy, lecsúszok a fékről…Tudna esetleg valami megoldást ajánlani, ragasszak csiszolópapírt a pedálra esetleg?

A másik gondom a havas úttal van. A futózott gumi a Gazon nem bírja havat, csúszkál a hátulja. Ha a ponyva alatt kapaszkodó srácokat hátraküldeném a palató végére, segítene valamit?

Egy 4 éves autó elég biztonságos a családnak? 1

Szakértőnk válasza
Kedves Csaba!
Ha jól értem, Ön egy kanyarban fékez, kuplungot nyom, sebességet vált, kormányoz, és mindeközben finoman próbálja a gázt tartani, hogy ne álljon le a motor – tehát mindezt egyszerre végzi. Az autó összes kezelőszervét egyszerre használja. 
Mint olvasom, lehet ilyet, de a kérdés inkább úgy vetődne fel egy földi halandóban, érdemes-e ezt így csinálni.
De mint kiderül, a kérdés nem egyszerűen ez, hanem az, hogyan tudná ezt bakancs helyett gumicsizmában is, és javítana-e a helyzeten, megnövelné a fékpedál tapadási együtthatóját, ha jobb gumikat tenne fel, illetve megváltoztatná az autó terhelési viszonyait.
Javaslom: 
– el kellene érni, hogy alapesetben legyen az autón alapjárat
– a kanyar előtt történjen meg a sebességváltás, ahogy ezt 
klasszikusan szokás
– a futózott gumikat cseréljük le olyanokra, amelyek szeretik a
havat
– a haverok hátraültetésének egy előnye lehet, hogy kevésbé hallatszik az ordítozásuk, mielőtt a kisodródó autóból a ponyván keresztül szép sorban kipotyognak, viszont a helyszínelők kiérkezéséig garantáltan csendben lesznek.
Üdvözlettel, 

Székely Gyula
Vezetéstechnikai tréner
www.vezetestechnika.eu

Kommentek

  • subtotal

    Kedves Gulya, válasza elfogadhatatlan eme komojj kérdések kapcsán.
    Így válaszolok: a csiszolópapír segít, a srácokat hátraküldve javul a tapadás is a hátsó keréken, de csak ha Unicum van velük elég. LOL

  • zoldfulu2000

    A vezércím kérdése teljesen jogos, a válasz annál inkább amatőr.

    Az NCAP régi rendszerében csak a sima töréstesztek szerepeltek, manapság (teljesen jogosan) sokkal többet kérnek számon.

    A 2-4 év körüli autók FRONTÁLIS ÜTKÖZÉSNÉL elég jól védenek. De egy 4 éves 3er BMWnél simán hónapokra kórházba kerülhet az ember ha ráfutnak és hátulról belemennek.

    Kicsit többet kellett volna ennek utánanézni…

  • péloday

    Lancia Delta ! Ennyi pénzből a legjobb autó a piacon ***** !

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

Egy film amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.