Önvédelem vagy bűncselekmény a magyar kamionos húzása?

A hét videóját jog-, és érdekvédőkkel együtt néztük végig

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.11.27. 11.10

Dobálják a kamiont a menekültek, magyar sofőrje ráhúzza a szerelvényt a gyalogosokra.

Megdöbbentő fedélzeti kamerás videót tett közzé egy magyar kamionos Calais-ból. A 15 perces film szélsebesen terjed a netezők között.
 

Súlyos kérdéseket vetnek fel a látottak, de mielőtt valaki éles karddal a járművezető oldalára áll, vagy elkezdi vakon a menekülteket védeni, érdemes elolvasni, mit gondolnak a fuvarozók érdekszervezetei, a jogász és a jogvédő. Velük néztük végig a filmet.

Igaz, hogy több magyar kamionost bántalmaztak már Calais-nál?

Régóta kapjuk az információkat, hogy kritikus körülmények jellemzik a franciaországi kompterminálok, elsősorban Calais környékét – mondja Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője. Az MKFE-nek a magyar sofőrök rendre panaszolják, hogy az Angliába igyekvő menekültek felmásznak a szerelvényekre, feltörik a járművek ajtaját, letépik a záró plombát, behajtják a tükröket, vagy éppen palackokkal, kövekkel dobálják a kamionokat, hogy lassításra, megállásra kényszerítsék őket.

Árvay állítja: számos alkalommal fizikailag is bántalmaztak magyar gépkocsivezetőt, miközben próbálta megvédeni a járművét.

Nem szeretnek Calais-ba menni a kamionosok. A kisebb fuvarozócégek egy része nem is vállal utat Angliába, a nagyobbak – a videón látható a legnagyobb magyar cég több járműve – ezt viszont nem tehetik meg, mondja Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT) főtitkára.  Szerinte nem csak itt van ilyen rossz helyzetben a járművezető, némileg hasonít rá egyes orosz és ukrán országrészeken a kéregető gyerekek kőzápora, akiknek ha nem dob ki kólát a sofőr, repül a kő a szélvédőre.

Mit tehet ilyen helyzetben a sofőr?

Nagyon úgy tűnik, a kamionosok és a rakományuk addig vannak biztonságban, amíg a lépésben haladásnál nagyobb sebességgel mozog a szerelvény. Csakhogy a több kilométeres összefüggő sor gyakran megállásra kényszeríti őket.

Árvay szerint “egy konkrét támadás elhárításához szükséges és arányos mértékben a gépkocsivezető akár erőszakot is alkalmazhat – ez a jogos védelem. A hangsúly az arányosságon van – és persze az adott ország jogszabályait is be kell tartani -, tehát ha egy támadás az emberéletet vagy a testi épséget veszélyezteti, akkor arányos lehet egy erőszakos, akár komoly sérülést okozó elhárító válasz is.

A kamionosnak azonban elsősorban az a feladata, hogy árut szállítson, azaz haladnia kell, miközben ügyelnie kell a gyalogosokra, a járműre, az árura, és be kell(ene) tartania a járművezetésre, fuvarozásra vonatkozó szabályokat is” – így az MKFE szóvivője.


Itt és most önvédelem vagy bűncselekmény a szerelvény szándékos ráhúzása a gyalogosokra?

“A sofőr magatartása lehet gyűlölet-bűncselekmény, a közösség tagja elleni erőszak kísérletét is felvethetik, ha azért akar valakit elütni, mert ő menekült vagy migráns, akit az elkövető gyűlöl” – reagál Iván Júlia, a Magyar Helsinki Bizottság munkatársa a videó egyik jelenetére.

A jogvédő szerint a Btk. 216. § (2) bekezdése is fennállhat akkor, amikor 5 perc 10 másodpercnél ráhúzza a kormányt az út szélén gyaloglókra:  “Aki mást valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása, így különösen fogyatékossága, nemi identitása, szexuális irányultsága miatt bántalmaz, illetve erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen, vagy eltűrjön, egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

Iván Júlia állítja, a közösség tagja elleni erőszaknál nem számít, hogy az áldozat provokál-e, maximum a bizonyításnál okoz majd nehézséget, hogy a bűncselekményt vegyes motívummal követték el (vagyonvédelem és gyűlölet egyszerre), “de ez pl. a strasbourgi emberi jogi bíróság gyakorlata szerint nagy valószínűséggel gyűlölet-bűncselekménynek minősülne”. A magyar eljárási szabályok szerint hivatalból kellene ilyenkor eljárást indítani, mondja Iván, viszont tudott, hogy a francia rendőrség Calais-nál finoman szólva is túlterhelt, nem ezzel foglalkoznak.


Behajtott tükörrel tolatva, véletlen halálos gázolásért felelőssé tehető a sofőr?

A videón látható szélsőséges körülmények között véletlenül is bármikor bekövetkezhet a tragédia, ráadásul szándékosan akadályozzák a járművezetőket a biztonságos haladásban. Első blikkre sokan rávágják, és igazuk van: autópályán nincs helye gyalogosnak. Ettől még a járművezetőknek kötelességük az életük védelme.

Bonyolítsuk meg egy kicsit a dolgot, a videót elnézve ez is bekövetkezhet bármikor. Egy menekült behajtja a kamion jobboldali tükrét, ez után hirtelen az elöl haladó kamion megáll, valamiért elkezd tolatni, az immár behajtott tükörrel közlekedő szerelvényt is tolatásra késztetve. Csakhogy ennek sofőrje nem lát jobb oldalon hátra, és emiatt ráhajt egy gyalogosra. Mert ugye behajtották a tükröt.

Piszok nehéz helyzetbe kényszerítették, de ettől még adott a kérdés: felelőssé tehető a gázolásért?

“Természetesen,” – vágja rá Bálint Annamária, a NiT jogtanácsosa – “neki ugyanis minden lehetséges módon meg kell győződnie arról, hogy biztonságos-e a tolatása. Ugyanakkor több lehetősége van jelezni a körülötte lévőknek a vészhelyzetet. Egyrészt kötelezően csipog, másrészt dudálnia kell előtte lévőnek, utána haladónak. Jó eséllyel az előtte lévő látja valamelyik tükörből, hogy mondjuk áll mögötte a kamion, így ő is megáll majd – szóval több lehetőség van, hogy elkerülje a tragédiát.”

Dittel Gábor közbeveti, az ilyen szélsőséges esetek rutinos megoldása érdekében a közelmúltban jelezték a 3000 fuvarozó tagjuk felé, Calais-ba csak a tapasztaltabb, nyugodtabb sofőröket küldjék. Előtte őket is készítsék fel a várható nehézségekre.

Az asszonyok a terroristák ellen harcolnak otthon?

A férfiak pedig Európába özönlenek – erről beszél a kamionos a videóban. A Magyar Helsinki Bizottság szerint tényszerűen hamisak a kamionos állításai. Az Európába érkezett menekültek jelentős része gyermek és nő, de van magyar adat is: a 2015 augusztusában Magyarországra érkezettek 40 százaléka volt az. A jogvédők szerint az a percepció is hamis, hogy kizárólag fiatal férfiak menekülnek el a háború elől, hátrahagyva a feleségeiket. A törökországi menekülttáborok populációjának körülbelül a fele nő és gyerek.

Ha kifosztják a kamiont, ki fizeti meg a kárt?

Ebbe az irányba a komolyabb értékű árut szinte minden cég fémdobozos szerelvényben szállítja, a videón is látszik, hogy nagyrészt ilyen kamionok mozognak a komp előtti kilométereken. A károkozás a ponyvásoknál van, mint a videót készítő sofőr járműve. Az általunk megkérdezettek szerint több magyar kamion rakományát megdézsmálták már.

“Ha tudja igazolni a járművezető, hogy ki volt a tolvaj, indítható eljárás ellene, de ez sajnos rendkívül nehéz ilyen helyzetben” – folytatja Dittel. A fuvarozóknak kötelezően van ún. árukár-felelősségbiztosításuk, ami nem értékre, hanem az áru kilogrammjára egységáras.

Ebből nyilvánvalóan következik, hogy akitől kis súlyú nejlonharisnyát lopnak, az rosszabbul jár a biztosító kártérítésével, mint akitől vasárut. Az értékesebb árura többnyire kötnek a fuvarozók speciális biztosítás.

Ott tartunk, hogy arccal és névvel vállalva a széles nyilvánosság előtt más emberek lebombázásáról beszélünk?

A KRESZ nem tiltja a káromkodást vezetés közben, de autós lapként sem tudjuk megkerülni a kérdést: mit gondolnak arról, hogy a kamionos ilyen stílusban beszél a menekültekről, névvel és arccal a nyilvánosság elé tárva mondandóját. Sőt, napalmot küldene rájuk.

“Ebből a videóból is sajnos egyértelműen látszik, hogy a 2015-ös gyűlöletkeltő menekült- és bevándorlóellenes kampány sokaknál meghozta a kormány által kívánt eredményt. Kiengedték a dzsinnt a palackból, nagyon nehéz és hosszadalmas lesz utóbb helyrehozni az elfogadást, toleranciát segítő üzenetekkel, oktatással, kampányokkal. Sajnos az idei hisztéria eredménye, hogy valaki névvel, arccal is vállalja ezt a véleményét, mert a menekültgyűlölet széles társadalmi körökben mára már pc, a ‘comme il faut’ része lett. Sajnos” – válaszolja Iván Júlia.

“Egyetlen példából nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, általánosítani. A magyar fuvarozók és gépkocsivezetők hosszú évtizedek óta megállják a helyüket a nemzetközi porondon, sosem volt rossz hírünk, legyen szó szakmaiságról, etikáról, viselkedésről. Az MKFE határozottan elítél mindenfajta erőszakos, rasszista megnyilvánulást, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról a pszichés terhelésről, amely a menekülthelyzet miatt a gépjárművezetőket éri. A nemzetközi forgalomban tevékenykedő gépkocsivezetők hónapok óta kénytelenek ilyen körülmények között dolgozni Calais-nál, de sok más, a menekültek által preferált területen is” – mondja Árvay Tivadar.

Hangosabb gyűlölködők, aktívabb emberbarátok

A TÁRKI 2015 októberi felméréséből lehet tudni,  hogy a magyarok 38 százaléka szerint nem kell befogadni a háborús övezetekből érkező menekülteket, az 50 százalékuk szerint addig be kell fogadni őket, amíg nem térhetnek haza, míg a 6 százalékuk szerint be kell fogadni őket. Ebből az látszik, hogy sokan ellenségesek, de a mérés szerint nem nőtt jelentősen az arányuk a korábbi adatokhoz képest. Inkább azt lehet mondani – így Iván Júlia -, hogy polarizálódott a közvélemény. “Aki gyűlölködik, az egyre hangosabban teszi, aki pedig segítené a menekülteket, az is egyre aktívabb, lásd a nyári-őszi önkéntes csoportok áldozatos munkáját.”

Kedves Olvasóink! Örülnénk, ha a témáról és a cikkről értelmes párbeszéd alakulna ki a kommentmezőben. A kamionosokat vagy a menekülteket sértő hozzászólásokat természetesen töröljük.

Kommentek

  • vezess-admin

    Kedves Olvasók,

    a téma érzékenysége miatt kérjük, hogy ne is fárasszák magukat gyűlölködő kommentekkel. Mindet törölni fogjuk. Köszönjük a megértést!

  • Chewbacca

    a H bizottságot se lehet szidni?

  • Pumancs

    Mielőtt hozzászóltam volna, nekem is kellett “futnom” pár kört, hogy indulatok nélkül kommentáljak. A “Migráns” kérdés mint olyan kezelésében Európa csődöt mondott, rendfenntartásban szintén! Ez egyértelműen látszik a videókból is. A túlzott emberjogi hozzá-állásával, az “Egyenlő bánásmód” iránti elkötelezettségében (ami önmagában nem lenne baj, ha nem estek volna át a ló másik oldalára) EU “kiherélte” magát. És itt a törvényeket magukra érvényesnek nem tekintő “migránsokkal” szemben igenis fel kell lépni! Akár erőszakkal is, ha szükségesé teszik viselkedésükkel, az állampolgárok és vagyonvédelme érdekében, ez az igazi egyenlő bánásmód.

  • Pumancs

    Másrészt rá kellene már jönni, hogy a jogok és törvények vannak az emberért, nem pedig az ember a jogokért és törvényekért!

  • HakapesziM

    Talán ez nem lesz gyűlölködő hozzászólás: én 15 éve vagyok kamionos, nekem is meggyűlt már velük a bajom. Egyet értsetek meg: évről évre rosszabb és SENKI nem véd meg minket, félünk, mi a munkánkat végezzük és haza akarunk menni épségben a családunkhoz. A videó csak a látszat, végül is semmi nem történt itt. De éjjel – egyre inkább nappal is – felnyitják a kocsit, ha átviszed őket Angliában a tudtodon kívül, 2000 font/fő bírságot vernek a sofőrre! Tönkreteszik a rakományt, belebújtak már a tartálykocsiba is a 4 fokos gyümölcslébe, a végén meg még a sofőr lesz a hibás ha belefulladnak. Volt akit már halálra késeltek a migránsok, nem merünk parkolni már Brüsszelnél sem Angliába menet. Volt már haláleset, a rakomány rájuk dőlt, megfulladtak a raktérben, a hátsóhídra, alvázra felkapaszkodnak, dugóban a felüljáróról ugrana a kamion tetejére. Ez így megy legalább 15 éve, de amióta csinálom, biztos. És egyre erőszakosabbak. Teljesen megértem a kolléga elkeseredését, van elég gondunk így is az utakon, még ezzel is meg kell küzdeni.

    Na, töröljetek demokraták!

    És eközben a rendőrség velünk sofőrökkel olyan kemény tud lenni! A bevándorlók viszik a rakományt, a gázolajat, mindent. A kolléga el van keseredve mert senki nem segít, ott a rendőr és nem tesz semmit. Bedobják a szélvédőt, a nyílt autópályán garázdálkodnak. Nyilván ez még nem ok arra, hogy elgázoljuk őket, szerintem ő sem akarta igazán, mert akkor legalább egyet – kettőt eltalált volna, de vegyék már észre a döntéshozók, hogy ez így nem mehet tovább, így nem lehet élni és dolgozni! Valamit tenni kell, mert önbíráskodás és vér lesz a vége.

  • HakapesziM

    “Ebből a videóból is sajnos egyértelműen látszik, hogy a 2015-ös gyűlöletkeltő menekült- és bevándorlóellenes kampány sokaknál meghozta a kormány által kívánt eredményt. Kiengedték a dzsinnt a palackból, nagyon nehéz és hosszadalmas lesz utóbb helyrehozni az elfogadást, toleranciát segítő üzenetekkel, oktatással, kampányokkal. Sajnos az idei hisztéria eredménye, hogy valaki névvel, arccal is vállalja ezt a véleményét, mert a menekültgyűlölet széles társadalmi körökben mára már pc, a ‘comme il faut’ része lett. Sajnos”

    Kedves Iván Júlia. Ez a nyilatkozat a történtekre, és ami napjában Calais – ban folyik elképesztő. Meg vagyok döbbenve, csillagászati méretű az értelmiség hozzáállása a helyzethez és az átlagember napi tapasztalata között. Az értelmiség feladata lenne, hogy felhívja a figyelmet, ez így nem mehet tovább. Minket melyik jogvédő véd meg?

    Nem találok más szót a nyilatkozatára: megdöbbentő.

  • teti

    Elég érdekes értelmezése ez a jognak. Miért csak egyik oldalra alkalmazzák, a másikra miért nem?
    Ugyanis jelen esetben az az ominózus passzus ugyanúgy vonatkozik a másikra is, hiszen a kamiont megállítani próbáló személy pontosan bűncselekményt követ el, amikor a kamionost bántalmazza, illetve erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszeríti, hogy valamit tegyen, ne tegyen, vagy eltűrjön.
    Én eddig úgy gondoltam, hogy a jog egyformán mindenkire érvényes, bárki is legyen a jogsértő. A cikk szerint sajnos vannak akikre ezek szerint nem vonatkozik a jog.

  • őszapó

    Iván Júlia véleménye IS a polarizálódott vélemények közé tartozik. Korrektül ismerteti törvényt, azonban, talán csodálkozni fog, de így leadva, bizony, az ő véleménye is TÖRVÉNYSÉRTŐ, mégpedig többszörösen, amely alapján ő is eljárás alá lenne vonható. Fő szabályként ugyanis azt a törvényhelyet sérti meg, hogy ha valakire terhelő megállapítást tesz, akkor ott a terhelt JAVÁRA szóló megállapításoknak is helye van. Az egyik ilyen, a sofőr javára szóló megállapítás, hogy az általa idézett törvényt NEM ILYEN KÜLÖNLEGES esetekre találták ki. A másik, amelyet a többi vélemény is pedzeget, hogy a sofőr erős felindulásból tette, amit tett. Iván Júlia és társai figyelmébe ajánlható például a Svejk előszavának a nyitó mondata, miszerint “az Élet nem illemtaniskola”, azaz, ha valakinek a lábára ráesik egy tégla, akkor természetes, hogy elkáromkodja magát. Úgy is lehet ezt mondani, hogy a sofőr a folyamatos káromkodásaival, azon feszültségét vezette le, amely (egy résznél, ahol jól hallhatóan szállt ki a járműből, lezavarni a fölkapaszkodott migránst, majd vissza) ezen levezetés nélkül, esetleg valóban tragédiához vezethetett volna. Csak egy ilyen belátó mondat kellett volna a rideg, távolságtartó törvényhely ismertetés mellett, és máris hitelesebb lett volna a jogvédői vélemény. Így viszont – egyoldalúan kiragadva a kamionnak a ráhúzását is a tömegre, és erre hivatkozva – ugyanolyan hamisan hangzik a bűncselekmény és közösség elleni erőszak minősítés, illetve az, hogy az elkövető gyűlöl, mint amilyen hamis volt a Magyar Helsinki Bizottság számos, politikai jellegű (bár törvényes) megnyilvánulása is az elmúlt pár hónapban, migráns ügyekben.

  • m.marton

    Ezeket az embereket nem azért utálják, mert migránsok vagy mert menekültek, hanem azért, ahogyan viselkednek.

  • őszapó

    Lemaradt sajnos, hogy a sofőri viselkedésnek ilyen módon – annak ellenére, hogy VALÓBAN elítélendő, szélsőséges megnyilvánulás – SEMMI KÖZE holmi dzsinn palackból való (kormány általi) kiengedéséhez, meg (kormány) hisztériához. A Tárki fölmérés igazolja ezt a leginkább, semmi szükség itt holmi elfogadást és toleranciát segítő üzenetekre, oktatásra meg kampányokkal való “helyrehozásra”. Az országba törvényes körülmények között eddig is telepedtek le nem magyar ajkú menekültek, például a ’90-es évek közepén algériaiak, de sokan jöttek Afrikából és az arab területekről is már, ahogyan arról a pesti kebab és gyrosz árudák valamint a VII.-VIII-IX.-X. kerületekben és más helyeken létesült mecsetek is tanuskodnak, de a napjainkban is vannak jó páran, akik tovább folytatták a letelepedési programjukat, ahelyett hogy tovább álltak volna a hullámmal. Bár nem menekültek, de a kínaiak befogadási programját sikertörténetnek minősítik egyesek, jóllehet, csírájában ez a folyamatt is magában hordoz egyfajta párhuzamos társadalomépülést. De ez már egy másik történet.

  • myself

    fontos megjegyezni, hogy a cselekmény franciaország területén történt, így csak a francia hatóság illetékes intézkedni és csak az ottani jogszabályok alapján.

    magyarország joghatósága nem terjed ki franciaország területére, így a magyar jogszabályok nem vonatkoznak az esetre, a magyar hatóságok pedig nem indíthatnak eljárást.

  • lternesz

    És ami lemaradt, hogy a helyi hatóságokat kellene följelentenie az illetékes bíróságon, amiért kötelezettség szegést követnek el a helyzet kezelésének elmulasztásával.

  • japancar

    Fenébe az olyan jogértelmezéssel, hogyha én egy rámtámadó feketét megütök az nem önvédelem, hanem gyűlöletcselekmény! Ezek itt szó szerint megtámadják a kamiont, elé állnak, szinte ki akarják provokálni, hogy akárcsak véletlenül elüssék őket.
    Nem tudom elítélni a kamionost azért, mert a kocsija tömegével harcolt és megpróbálta azzal lekergetni az útról őket.

  • japancar

    lternesz – 2015.11.27 15:46
    Csak annyit, hogy a jog tényleg a helyi hatóságok, bla, bla, bla közreműködését írják elő, de az adott esetekben -teljesen köztudott- a helyi hatóságok régóta képtelenek a rend látszatát is fenntartani.

  • Marcikutya

    Túlzásba vittétek a kommentek törlését. Így egyáltalán nem lehet kifejteni egy véleményt.

    Inkább ne tegyetek fel egy ilyen cikket. Vagy tiltsátok le a kommentelési lehetőségeket, mint pl. az Index.

  • vezess-admin

    Kedves Marcikutya,

    köszönjük az észrevételt. A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a bármilyen okból sértő kommenteket törölje. Azok a kommentek, amelyek törölve lettek, okkal lettek törölve, és a továbbiakban is így fogunk tenni. Köszönjük a megértést!

  • Pumancs

    Én láttam törölt kommentek közül párat, nem mindnél volt ok a törlésre, de végül-is ez egy “autós” magazin, nem egy véleménymegosztó…
    Véleményem szerint nem törölni kellene ezeket a hozzászólásokat, csupán csak kérésre (“ADMIN nem ajánlja” gomb) elérhetővé tenni.
    Nem vagyunk gyerekek, hogy vigyázni kelljen ránk. Csak törvény na…
    De persze töröld, ha túl szókimondó vagy a tárgytól eltérő volnék.

  • Marcikutya

    kedves vezess-admin,

    természetesen elfogadom a döntést és köszönöm a választ!

  • traylor

    Ez a sofőr teljesen készen van :)))) Ha a szakmájával járó kihívások ilyen indulatokat váltanak ki belőle, akkor lehet, nem neki való ez a pálya…

    Másrészt, nekem van egy olyan észrevételem, hogy az a jelenség, amit a videón látunk, az pont annak a hozzáállásnak a következménye, amit az alattam lévő kommentekből lehet kiolvasni. Gyűlölködés, struccpolitika, és populizmus helyett segítséget kellene nyújtani a menekülteknek, emberként kezelni őket, akkor nem lennének rákénykerszítve, hogy a videón látható módon próbáljanak átjutni a határon.

  • menőmanó

    norbi50

    Ha értenéd is amit olvasol, akkor valószínűleg felfigyeltél volna arra, hogy az idegengyűlöletet nem a cikk írója, hanem az interjú alanya említette.
    Remélem odáig azért eljutottál, hogy interjúkból is vannak idézetek a cikkben.
    Mellékesen megjegyzem, hogy ez teljes mértékben igaz az állítás. Persze ennek megértése nem mindenkinek adott.
    Egyébként Iván Júlia sok megjegyzésével nem értek egyet, de nem is vagyok jogvédő.

    Fontosnak tartom megjegyezni azt is, hogy vannak jó megmozdulásai ebben a témában a kormánynak, de túldimenzionálják a dolgokat. Talán nem véletlenül.

    A probléma az, hogy nagyon nehéz a politikától teljesen elszigetelten megírni néhány a jelenlegi vezetéssel kapcsolatos közlekedéshez és az autókhoz tartozó témát. Nem is lehet, hiszen szorosan összefügg vele.
    Ez a jelenlegi csürhe pedig elég sok alkalmat ad arra, hogy negatív színben tűnjön fel.

  • Cuska

    Kedves traylor!

    “Gyűlölködés, struccpolitika, és populizmus helyett segítséget kellene nyújtani a menekülteknek, emberként kezelni őket, akkor nem lennének rákénykerszítve, hogy a videón látható módon próbáljanak átjutni a határon.”

    Csak hogy megértse egy kicsit a kamionosokat is….
    Adva van egy magyar fiatalember, aki “kamionosnak áll”, mert itthon nem keres annyit, hogy ki tudja fizetni a lakáshitelét, el tudja tartani a gyerekét és még éljen is egy kicsit…, amellett, hogy nyaralni nem jár, nem kaviáron él, stb.
    Havonta két napot tölt itthon a családjával, nem azért, mert nem szeret itthon lenni, de vállalta, csinálja.A gond ott kezdődik, amikor megkapja az angol vagy az ír fuvart…A legkisebb kár, ami érheti az úton, az az, hogy felvágják a ponyvát… :(
    Emellett kövekkel dobálják az autóját, kukákat, köveket dobálnak az autópályára, csak hogy lassításra kényszerítsék, és fel tudjanak kapaszkodni…, leszaggatják a plombát, ha nem férnek fel, akkor kárt tesznek az áruban is, ha a másik sofőr figyelmeztetni akarja az előtte haladót, akkor őt is megdobálják….Ez nem gyűlöletkeltés, ezek csak a tények, amik valóban megtörténnek a tisztességesen dolgozó kamionosokkal.
    Ha nem figyel eléggé, és a kikötőben az “angol-oldalon”, ahol már kutyákkal járják körbe a kamionokat (előtte nem, a francia részen nem érdekli a rendőröket, hogy hány migráns ugrál fel a kamionokra) szóval, ha ott megtalálnak a kamionon egy-két menekültet, onnantól, akivel nem bánnak “emberként” az a kamionos….
    Előzetes letartóztatás, vegzálás, komoly pénzbüntetés…. (2000 angol font/fő), amit ugyan nagy valószínűséggel kifizet a szerencsétlen sofőr munkaadója, de ugye ön sem gondolja, hogy nem vonják le tőle… Számoljon egy picit.. 1 angol font= kb. 400 Ft.
    A videót készítő kamionsofőrnek valószínű nem ez volt az első angliai útja, így már kicsit tele lehet a

  • tarare

    Sziasztok. Több helyen néztem meg ezt a hírt és megdöbbentő azok a kommentek, amiket olvastam ( pl.:Blikk,You Tube ). Hatalmas a gyűlölet, de nem csak a migránsok (vagy mindegy minek hívjuk ezeket az embereket) de a cikk írókkal szemben is.A kommentesek trágár szavakkal illetve sértegetik egymást. Örülök,hogy szakmabeli vezetők is foglalkoznak azzal ami történt. Ami nagyon nagyon fontos,hogy a Nemzetközi Gépkocsivezetők NEM olyanok mint amit láttunk a videón.Mi NEM így viselkedünk. Még akkor sem ha az a bizonyos gyógyszer elgurul,de ha nagyon is felmegy a pumpa annyi eszünk van,hogy nem tesszük fel a világ hálóra. Ez a videó (és szomorú, hogy a Blikk lapján tett kommentjeimben nem értették meg) a magyar kamionosokat és a magyarokat járatta le. De ebben a videóban látottaknak lehetnek nagyon-nagyon komoly következményei is az országra nézve.

  • chauffeur91

    Tehát csak azt mondja mindenki, hogy tűrjünk. Ez vezetett ide, mert eddig is megtehettek bármit. Én nem vagyok kamionos, szerencsére. Ugyanakkor, mégis mit lehet tenni ellene, ha elkezdenek kövekkel, kukákkal dobálni? Oké, tűröm, de tükör és törött szélvédővel elég balesetveszélyes közlekedni is. Vagyis akkor szálljak ki a kamionból és dobáljak kővel és kukával én is? Mert ez lenne az azonos mértékű önvédelem. De várjunk csak, a videóból kiderül, hogy ők 18000-en vannak. Akkor aki ezt tanácsolja, megnézem meddig maradna úgy életben.
    Ha pedig én menekülök a harcok elől, akkor az az ország amelyik befogad, hálás vagyok érte és teszem a közösségért, nem pedig robolom azt és állat módjára örjöngöm. A kamionos 2 dologban hibás, hogy a videót feltöltötte illetve hogy nem akkor és azonnal húzott jobbra amikor a tükröt becsapták neki. Úgysem látta volna mi van ott, autópályán ugyebár gyalogos nincs, hát közlekedjünk megfelelő tempóban.
    Én a határ túloldalán élek (vagyis Angliában) és több arab barátom is van, semmi problémám velük sőt, de ezeknek a viselkedése kimeríti a garázdaságot. Minden tiszteletem a kamionosokért, mert én nem vagyok az a türelmes ember aki csak káromkodna. Nem értek egyet a videóval, de most ezért hurcoljunk meg valakit Európán keresztül. Nevetséges hogy ügyet csináltak belőle. Boros gazda, kamionos, a lényeg az ha munkás ember vagy neked bizony k… “pszt”! Eleve rabszolgák vagyunk, mert akinek a fizetése kimeríti a napi megélhetés fogalmát és jogai nincsenek, az bizony rabszolga. Töröljék a hozzászólásomat, azzal is csak ezt bizonyítják. No szólásszabadság, No fair play ez az EU.
    —MODERÁLVA—

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.