138 ezerbe került a matrica nélküli autózás

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 16.30

Egy nap kétszer is lefotózták az e-matrica nélkül autópályán közlekedő autóst, a történet végére 138 ezer forintnyi büntetés jött össze.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Szörényi Úrtól kérdezem, hogy a 2004-2005-ös Mazda3, Toyota Corolla 1.4, Nissan Almera 1.5 trióból melyiket válasszam? Melyiknek mi az előnye-hátránya vételi szempontból? Köszönet!
138 ezerbe került a matrica nélküli autózás 1

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!
A három közül szerintem a Mazda3 és az E12-es Toyota Corolla a valódi ellenfelek. A Nissan Almera II, még a modellfrissítés utáni változat is, fél generációval korosabbnak hat a másik kettő mellett. Az Almera előnye a megbízhatóság mellett az ára, mivel összehasonlítható állapotban olcsóbb a másik kettőnél. Ha anyagilag nem probléma messzebb merészkedni, akkor a Mazda és a Toyota közül ésszerűbbnek tartom a Corollát. A márkaszervizekben sok kedvezményes karbantartási csomag választható hozzájuk nagyon jó áron. A márkaszervizekben nem fog belefutni hamis olajba, amivel igen sok motor halálát okozzák mindazok, akik elhiszik, hogy a nagy márkákat meg lehet venni harmadáron is netről. A Toyota Corolláról itt olvashat részletes használtautó-bemutatót.
A Mazda3 akkor legyen a befutó, ha a vezetési élmény fontos, de mivel a Nissan Almera is alternatíva, ez aligha döntő szempont.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu !

Autóvásárlás előtt állok, meg is találtam a megfelelőt. Telefonon beszéltem a kereskedővel, aki elmondta, hogy az osztrák származású autó bizományban van náluk. Mi lehet, illetve lehet-e buktató a dologban ?


Tisztelettel:
Kővári Norbert

Szakértőnk válasza
Tisztelt Kővári Úr!
A bizományba bevett autóra a kereskedő várhatóan nem fog szavatosságot biztosítani. Az osztrák eredetnek van előnye és hátránya. Előny a jobb úthálózat, a várhatóan megkíméltebb futómű, hátrány az erős sózásból fakadó korrózió. Ezt erősen meg kell nézni, főleg 8 év feletti japán autók esetében.
Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • DTF

    Ha atmegyek 5 megyen matrica nelkukl, akkor otszoroset fizetem? Ezt nem hinnem…

  • subtotal

    Egy napra csak 1 bírság jár. Tapasztalat :(
    2 nap, 5 megye >>> 2 csekk

  • apaarpi

    Ráadásul a válasz írója el sem olvasta a kérdést…

  • menőmanó

    Egyértelműen megtérül télihez vasfelnit vásárolni elkerülve a gumik állandó cserélgetését. Komolytalan, aki ezt nem ismeri el.
    Lehet hogy “illik”, de egyértelműen nem kell centíroztatni a kerekeket az évszakváltó cserénél.

    Kár gumis kollégát kérdezni ilyenekről, mert ő egyértelműen azt pártolja, hogy minél többe kerüljön a gumiváltás az autósoknak. Ebből él.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.