Itt az állami vezetők totálkárosra tört autóinak listája

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.11.20. 05.45

Mennyi kocsit zúztak össze hazánk állami vezetői? Mennyiért adták el őket? Mennyi volt saját hibás baleset? Jönnek a válaszok.

Jelenleg 613 darab autót futtat a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) nevű állami szervezet. Ezekkel járnak a miniszterek, az államtitkárok és helyetteseik, adott esetben más vezetők is. Olykor sofőr vezeti a kocsikat, de ha úgy tartja kedvük, a miniszterek maguk is nyomják a gázpedált.

A VW-k, Audik, Škodák és társaik szinte folyamatosan cserélődnek, mert idővel elhasználódnak, megsérülnek, és talán nem is olyan ritkán totálkárosra törnek. Utóbbiaknak néztünk utána részletesen.

Miket törtek össze, mennyiért adták el őket?

Mindössze 2007-ig őrzi a KEF az eladott állami járművek adatait. Azóta 19 darab totálkáros autót értékesítettek (vagy adnak el a napokban), az egyéb balesetekben megsérült kocsiknak most nem néztünk utána. Jelenleg is zajlik autók selejtezése a szervezetnél, azt nem tudni, hogy azok közül mennyi a ronccsá tört jármű.

Nagyon sokszínű a totálkárosok listája, az viszont kitűnik, hogy a jellemzően felsővezetők által használt Audik nincsenek köztük. Amint alább kiderül, ez nem jelenti azt, hogy miniszter nem ült súlyos balesetben érintett állami autóban.

Hamarosan megvehető totálkáros autók (ezeket dobják most piacra ép kocsikkal együtt):
Saab 9-3 – 2009-es évjárat – 62 ezer km-t futott
VW Passat – 2006 – 399 ezer km
VW Passat – 2000 – 347 ezer km
Ford Mondeo – 2004 – 312 ezer km

2014-ben eladott totálkáros autók:
VW Passat 2,8 Comfortline – 2002 – 333 ezer km – eladási ára 333 ezer Ft volt
VW Bora 1,6 Comfortline – 2002 – 385 ezer km – 220 ezer Ft
Opel Astra 1,6 Classic – 2001 – 95 ezer km – 162 ezer Ft
Opel Combo 1,7D – 1999 – 145 ezer km – 100 ezer Ft

2012-ben értékesített járművek:
VW Multivan T5 2,0 CR TDI – 2011 – 13 ezer km – 3,8 millió Ft
VW Bora 1,6 16V – 2002 – 274 ezer km – 250 ezer Ft

2011-es eladás:
VW Passat 1,8T – 2001 – 310 ezer km – 164 ezer Ft

Utasára vár egy állami Skoda a Parlament VIII-as kapujánál

Innentől időben visszafelé már csak márka- és típusneveket találni, valamint árakat, amikben óriási különbségeket látni. Például totálkáros VW Borát eladtak 158 ezerért, és 1,5 millió fölött is.

2009-ben értékesített totálkáros autók:
VW Bora – 158 ezer Ft
VW Bora – 843 ezer Ft

2008-as eladások:
VW Bora – 1,55 millió Ft
Opel Astra – 870 ezer Ft

2007-ben eladott totálkáros autók:
Saab 9-5 – 1,26 millió Ft
Opel Astra – 790 ezer Ft
Opel Astra – 930 ezer Ft
VW Passat – 1,7 millió Ft

A fenti autók nagy részét gazdasági totálkárossá minősítették a KEF szerint, ami azt jelenti, hogy a forgalmi értékéhez képest a kár nagysága, egészen pontosan a javítási költsége elérte a biztosító által meghatározott százalékot, így már nem érte meg újból megépíteni.

Hogyan lehet megvenni a kocsikat?

Az eladásra szánt járművek árát csomagban értékesítésnél is egyedileg határozza meg a KEF-től – a jogszabályban előírtak szerint – független szakértő. Az eladásuk sokféleképpen történhet: nyilvános vagy zárt pályázattal, árveréssel, legalább 3 árajánlat közvetlen bekérésével a legjobb ajánlatot tevőnek, de akár versenyeztetés nélkül is.

Ezúttal nyílt árverés lesz, ha licitálna, ide forduljon információért.

A sérült autókkal együtt mostanában összesen 46 állami autót dobnak piacra, amiből 22 darabot már pontosan megneveztek. Ha érdekli, itt bemutatjuk őket a szükséges adatokkal. 24 darab további autónak most végzik a “gazdaságossági felülvizsgálatát”.

Minisztériumi parkoló pár éve: Mondeókkal, Borákkal, Superbekkel


Volt casco az összetört autókon?

Minden állami vezető által használt járműre köt cascót a KEF. Jelenleg az Uniqa Biztosítónál vannak ezek a szerződések, az önrész egységesen 10 százalék, de minimum 50 ezer Ft. A kötelező felelősségbiztosításokat az Allianz-cal kötötték.

Korábban kikértük a kormányzati flotta tagjainak kgfb-, és casco-díját. A 137 darab autónál az éves díj e két biztosításra átlagosan 130 ezer Ft volt 2014-ben, autónként. A KEF adatai szerint a három legdrágábban biztosított jármű:

1. Ruszinkó Ádám h. államtitkár Audi A6 2.7 V6 Quattro Tiptronicja 271 304 Ft éves díjjal
2. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes VW Multivan 2.0 BiTDI Highline 4Motion DSG T5-je 264 468 Ft éves díjjal
3. Trócsányi László igazságügyi miniszter Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic-ja 262 726 Ft éves díjjal

2008-ban 400 állami autó, most 613

A KEF jogelődjének tartott Központi Szolgáltatási Főigazgatóság 2008 első negyedévében még csak 400 autót kezelt, ebből lett mára 613. A növekedés oka a KEF szerint, hogy több háttérintézmény hozzájuk került, amelyek vezetőiből többek között államtitkárok lettek.

A második Orbán-kabinet 2011-ben kezdte a járművásárlások sorát, akkor mintegy 600 millió forintért 97 autót vettek a Porsche Hungariától, majd folytatódott a sor, legutóbb szintén tőlük 25 darabot bruttó 189 millióért (egyedüli ajánlattevőként). Ezek legnagyobbrészt 6-7 millió forintos Škoda Superbek voltak, ami szimpatikus irány, ezért is keltett meglepetést az NGM január végi bejelentése: a kormány 461,5 millió Ft-ból újabb 40 darab kocsit vesz idén, ami átlagolva immár 11,5 millió forint. Ha azt nézzük, hogy a rendőrség bruttó 10,07 millióért vett 313 lóerős Audi A6 Avant V6 TDI 3.0 Quattrókat a közelmúltban, akkor ez kissé magas összegnek tűnik.

Érdekes, hogy a KEF állítása szerint 2011-ben (amikor ugye sokkal kevesebb autót használtak) még a kihasználatlanságuk miatt is adtak el kocsikat. Nos, azóta nem volt ilyen, úgy tűnik, ma mind a 613 autóra jut állami vezető.

Mennyi baleset volt saját hibás? Kik ültek a kocsikban?

A KEF szerint “a totálkáros gépjárművet eredményező káreseményekből 10 volt saját hibás, 7 vétlen elszenvedő”. (Ők 17 esetről írnak, mi 19 autót számoltunk össze.)

Megkérdeztük, hogy a balesetekből mennyinél ült miniszter, államtitkár, vagy helyettese a kocsiban. Válaszában a főigazgatóság így fogalmaz: “Súlyos baleset a jelzett időszakban 1 esetben történt. Ekkor egy miniszter ült utasként a balesetet elszenvedő gépjárműben.”

Rákérdeztünk, hogy ki volt ő, ezt mondta a KEF illetékese: “Nem tudom. Ki tudnám deríteni, de biztos, hogy nem adjuk ki a nevet.”

Ha inkább a jó állapotú, eladó miniszteri autók érdeklik, itt megnézheti őket.

Kommentek

  • mazsoqq

    Miért jár minden miniszternek szolgálati autó? Sőt, még alattuk is, államtitkárok, helyettesek, stb.? Kádár idején vonattal jártak. Miközben a be nem vallott élelmiszer infláció még mindig 20%! Nem is beszélve, milyen körülmények közt él az átlagember, nem véletlen, hogy a fiatalok húznak ki nyugatra!

  • zoldfulu2000

    mazso: talán ugyanazért amiért egy hason,ó méretű vállalt vezetőinek is. Ezek egy része olyan mennyiségű munkát végez (jó esetben), amitől sok átlagos legény kidőlne. Sok esetben a sofőr azért van, hogy a kocsiban is dolgozni tudjon, sőt nem egy olyan sztorit hallottam, hogy az estig tartó munka mellett a sofőr hozta el a gyereket, ment el bevásárolni.

    Megértem ha a fiatalok elmennek nyugatra, ott az államtitkárok nem Superbbel nyomunak hanem 5 BMW-vel. Mondjuk kevésbé is fröcsögnek a fórumokon mert a céges középvezetők is ilyet kapnak. Legfeljebb sofőr nélkül.

  • 1000rörö

    Zöldfülü, mikor azt a sokat dolgoznak dolgot írtad utána meddig röhögtél, mert ezek még olyan embert sem ismernek aki látott már dolgozó lényt.

  • mtbe

    Egy buszsofőr is nagyon sokat dolgozik, több ezer emberért felel naponta, na ők megérdemelnének “kicsit” jobb fizut és egy frankó szolgálati járgányt. És ez csak egy példa.

    Amúgy a 100 Superb hatmilliós egységáron szerintem sem volt egy felháborító dolog, ha hatért adnának nekem egyet, szaladnék is a szalonba.

  • zoldfulu2000

    MTB: először is leszögezném hogy nem vagyok államtitkár, még csak nem is vagyok érintett a közigazgatásban, de láttam már ezt azt. De amit írsz a legostobább és legdemagógabb marhaság. Mi is kell egy buszvezetői álláshoz? Mennyit kell tanulni érte? Nézd meg a világ összes nagyvárosában mennyire kvalifikált emberek végzik ezt a munkát.

    Nézd meg mekkora változást hozott hogy egy aggyal bíró embert tettek a BKV élére. Na ezért nem mindegy hogy ki az aki döntéseket hoz. Azért nem tudunk kimászni a posványból mert még midnig nem fogták fel az emberek hogy aki a gombokat nyomkodja a gyárban meg aki a gépeket tervezi, annak a munkája nem ugyanannyit ér.

    Ha megnézed nagy utasszállító repülőgépek pilótáit, na ők igen keményen megdolgoznak azért hogy ott lehessenek és nekik tényleg nagyon könnyű hibázni extrém nagy következményekkel. Ott tényleg nagy a felelősség. ÉS meg is fizetik őket. Nem államtitkári szinten.

    1000rörö: valszeg te közelről egyet sem láttál. Államtitkárt persze én se sokat de mondjuk főoszt-vezetőt igen, és azért többségük elég komoly versenyszférát megjárt ember volt, bankoktól . Ha nem adsz versenyképes juttatást akkor nem is fognak maradni. Tetszik, vagy sem, egy hasonló cégnél sem fogják öreg stiftbe dugni a közép és felső-vezetőket.

    Szerintem az állami szférában azért autóvonalon lényegesen rosszabbul leszel eleresztve, és ez jelentős mértékben a mostani kormány érdeme, igenis jár nekik a piros pont.

  • mtbe

    Zöld,
    annyira azért nem hülyeség. Persze, nem kell sokat tanulni hozzá, kell egy D jogsi és kész, viszont akkor is nagy felelősség. És mennyi embert juttatnak el a munkába. Abba meg ne menjünk bele, hogy a buszsofőrök vagy az államtitkárok nélkül mekkora káosz lenne, mert regényt lehetne írni. Két teljesen különböző hivatás és összehasonlítani olyan, mint almát körtével. De mindegyik nagyon fontos és nélkülözhetetlen. Az a baj, hogy te lenézed a nem szellemi munkát végzőket.

  • Kempelen.

    1000rörö. Nem. Én akkor röhögtem, amikor téged elolvastalak.
    Szállj be egy kormányzati politikus mellé egy hétre. Aztán térjünk vissza erre. Semmi pénzért nem csinálnám azt, amit ezek.

    mtbe! Bárkinek van lehetősége államtitkárrá válni. Meg kell próbálni.És buszvezetővé is. Azt is ki lehet próbálni. Ám egy buszvezető munkáját lefikázni annyi ismerettel, tudással, ami alapján te/ti egy államtitkárét fikázzátok, felér a totális baromság fogalmával.
    Nem is tudom, hogy ez hogy került ide? Neked is azt javaslom, ha a buszvezetősélg megvolt, szaladj neki az államtitkárságnak. Aztán majd mesélj, hogy milyen volt egyik és másik?

  • menőmanó

    kempelen

    Abban az országban, ahol ilyen dilettáns csürhe vezetheti az országot és sokan tapsolnak hozzá, ott aztán vannak hülyék csőstül.
    Mint a példa is mutatja.
    Azt meg kár tagadnod, hogy te vagy holiday, mert csak kiröhögteted magad. :)

  • zoldfulu2000

    mtbe: látom nem akarod felfogni. Ha komoly felelősség lenne, máshogy fizetnék. Te kb abból indulsz ki hogy ha eltűnne sokezer buszvezető az mennyivel nagyobb baj lenne mint az a pártucat államtitkár mert több buszvezető van. Munkahely és munkahely nem egyenlő, ezzel csak a kommunizmusban hülyítették az embereket.

    A felelősség koncepcióját pedig szintén nem nagyon érted. A Buszvezető munkáját úgy alakították ki, hogy lehetőleg nagy felelőssége ne legyen. Ez egy viszonylag egyszerű munka. Beüthet baj, beüthet probléma, de rendszerint ilyenkor a feladatköre sem fogja lehetővé tenni hogy megoldja. Ha viszont a központban valaki elq-rja, akkor a sok ezer buszvezető és sok millió utas fogja bánni.

    Az szellemi munkás kommentedet sem értem, a gépesítés (majd a számítástechnikai forradalom) arról szól hogy egyre kevesebb fizikai munka kell, egyre többet vesznek át gépek, és ez független attól, hogy nyakkendőben vagy esetleg iróasztal mögött dolgozol. Ez viszont nem jelenti azt hogy te nem nyerhetsz középtávon ezen.

    A szellemi munka nem jelenti azt hogy nyakkendőben kell dolgoznod, de ami jópár éves karreierem alatt újra és újra kiderült, leginkább az agymunkát fizetik meg, akár vizszerelő vagy akár ügyvéd.

  • mtbe

    Zoldfulu,
    értem, amit mondasz, de azért szerintem akkor sem normális, hogy ekkora fizetésbeli különbségek vannak.

    Kempelen,
    egy fenét van bárkinek lehetősége államtitkárrá válni. Mindig kellenek kapcsolatok. Aki ezt nem látja, az nem akarja látni.

    Egyébként unatkozol? :) Vitatkozom valakivel és idejössz őt erősíteni. A top10 cikkben se két hét után írjál kommentet, pláne ne olyan reklámszöveget.

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.