Dízel vagy gáz a jobb döntés ingázáshoz?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.19. 17.00

Rovatunk új szegmenssel bővült, immár abronccsal kapcsolatos olvasói kérdéseket is várunk, a megszokott szakértői témakörök mellett.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Szeretném a tanácsukat kérni napi szintű ingázáshoz. Lpg-s(régi Swift 1.3 vagy Astra F 1.4), CNG-s (Fiat Punto Classic 1.2 vagy Astra G 1.2) vagy régebbi kis fogyasztású dízel autóval(Citroen Saxo 1.5d) lenne-e olcsóbb az ingázás Sopron-Bécs(napi kb 160km, minden kút van az útvonalon) között és Önök melyik típust ajánlanák a felsoroltak közül?
Üdvözlettel, Fülöp Gergő

Szakértőnk válasza
Kedves Gergely!
Én az alaptípusok megbízhatósága alapján döntenék. Ha komfortban elég a Swift és inkább annak örül, hogy milyen olcsón autózik, akkor az LPG-s Swift 1,3 a befutó. De összességében ha napi 160 kilométert kellene megtennem az autóval, akkor CNG-s G Astrát vennék. Az 1,2-es szerintem nem a gyári átalakítás, az mintha az 1,6 literesből készült volna. 
Tehát ha csak a költségek döntenek, akkor Swift, ha nem muszáj a legolcsóbban kihozni, akkor Astra G. A Saxo biztonsága a Swift szintjén van, ülése nem kényelmesebb és egy szívódízel 50 lóereje sem teszi vonzóbbá a Swift élénkségéhez képest. A CNG itthon nagyon ritka, ezért nem támogatnám, mert nem biztos, hogy mindig ezen az útvonalon használja majd az autót. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Sziasztok,

Kedves barátnőm szeretne magának autót venni 4-6 millió forintos értékben. Amik fontosak számára: sportos megjelenés, 2010-nél újabb kiadás, értelmes mennyiségű futott km, legalább 180 LE (dinamikus motor). Eddig Volvo C70-et nézegetett, ki is próbálta (2.5, 236 LE) tetszett neki nagyon. Aztán beültettem egy IS250-be, amitől sokkot kapott és beleszeretett, kiváltképp amikor az F-Sportba is beülhetett (V6, 2.5). Érdekes lehet még Audi A5, BMW 330 vagy ehhez hasonlók, illetve amiket Ti javasolnátok. SUV-ot is nézett, de nem hiszem, hogy az lenne a favorit nála, habár ez sincs kizárva. Fogyasztás nem annyira érdekes, városi 10-11 liter még belefér, elfogadható.

Ezeken belül bármi szóba jöhet. Tudnátok segíteni egy-két ötlettel azt szem előtt tartva, hogy lány, ezért inkább csak vezetne, mint havonta buherálna, mert valami elromlik. :)

Köszi, Zoli

Kommentek

  • DTF

    Valszeg hianyos a kresz tudasom: ha nincs kinn megalni, varakozni tilos tabla eg yutcaban, megbuntethet e a kozteres ha a sajat hazam elott parkolok? Egyik ismerosom kb 3 eve lakik egy utcaban, es mindig a haza elott parkolt nap kozben, este meg beallt a garazsba. A kozteresk megbuntettek h nem szabad megallni az utcan. Akkor hol alljon meg???
    Masik h Is sztori zavaros: f-sport nem volt elozo generaciobol, max is-f de az nem v6 2,5 (ez a is 250) hanem v8 5.0.
    A baratonjenek eleg lenne egy matiz is :D

  • Guevara

    Nem biztos hogy egy ilyen kicsi motor, pláne gázosítva bírni fogja a folyamatos pályázást. Ez már az a szint ahová egy jóféle 2 liter körüli motor kell, ha benzines akkor legyen gázosítva, vagy pedig dízel, de az 1.2-es kényelmi szempontból sem megfelelő, az idegeid tönkremennek rövid időn belül, vagy legalábbis állandóan nyúzottan szállsz majd ki a kocsiból (zaj, rezgések). És ez heti 5 napon. Nem kevés ám!

  • Bekakk

    És a dízel-gáz alternatívával mi a helyzet?

  • fufe

    Városi kisautó ingázáshoz?
    Saját tapasztalat. Kölcsön suzuki 1.3 130-140km/h autópálya használat közben ugyanügy elkérte a 7-8 litert, mint a 2.0 vectra, csak utóbbi nem gondolkozik vakaródzik emelkedőn, előzéskor, … Igaz, a suzuki városban nem kér 9-10 litert, hisz azt oda tervezték.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.