Dízel vagy gáz a jobb döntés ingázáshoz?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.19. 17.00

Rovatunk új szegmenssel bővült, immár abronccsal kapcsolatos olvasói kérdéseket is várunk, a megszokott szakértői témakörök mellett.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Szeretném a tanácsukat kérni napi szintű ingázáshoz. Lpg-s(régi Swift 1.3 vagy Astra F 1.4), CNG-s (Fiat Punto Classic 1.2 vagy Astra G 1.2) vagy régebbi kis fogyasztású dízel autóval(Citroen Saxo 1.5d) lenne-e olcsóbb az ingázás Sopron-Bécs(napi kb 160km, minden kút van az útvonalon) között és Önök melyik típust ajánlanák a felsoroltak közül?
Üdvözlettel, Fülöp Gergő

Szakértőnk válasza
Kedves Gergely!
Én az alaptípusok megbízhatósága alapján döntenék. Ha komfortban elég a Swift és inkább annak örül, hogy milyen olcsón autózik, akkor az LPG-s Swift 1,3 a befutó. De összességében ha napi 160 kilométert kellene megtennem az autóval, akkor CNG-s G Astrát vennék. Az 1,2-es szerintem nem a gyári átalakítás, az mintha az 1,6 literesből készült volna. 
Tehát ha csak a költségek döntenek, akkor Swift, ha nem muszáj a legolcsóbban kihozni, akkor Astra G. A Saxo biztonsága a Swift szintjén van, ülése nem kényelmesebb és egy szívódízel 50 lóereje sem teszi vonzóbbá a Swift élénkségéhez képest. A CNG itthon nagyon ritka, ezért nem támogatnám, mert nem biztos, hogy mindig ezen az útvonalon használja majd az autót. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Sziasztok,

Kedves barátnőm szeretne magának autót venni 4-6 millió forintos értékben. Amik fontosak számára: sportos megjelenés, 2010-nél újabb kiadás, értelmes mennyiségű futott km, legalább 180 LE (dinamikus motor). Eddig Volvo C70-et nézegetett, ki is próbálta (2.5, 236 LE) tetszett neki nagyon. Aztán beültettem egy IS250-be, amitől sokkot kapott és beleszeretett, kiváltképp amikor az F-Sportba is beülhetett (V6, 2.5). Érdekes lehet még Audi A5, BMW 330 vagy ehhez hasonlók, illetve amiket Ti javasolnátok. SUV-ot is nézett, de nem hiszem, hogy az lenne a favorit nála, habár ez sincs kizárva. Fogyasztás nem annyira érdekes, városi 10-11 liter még belefér, elfogadható.

Ezeken belül bármi szóba jöhet. Tudnátok segíteni egy-két ötlettel azt szem előtt tartva, hogy lány, ezért inkább csak vezetne, mint havonta buherálna, mert valami elromlik. :)

Köszi, Zoli

Kommentek

  • DTF

    Valszeg hianyos a kresz tudasom: ha nincs kinn megalni, varakozni tilos tabla eg yutcaban, megbuntethet e a kozteres ha a sajat hazam elott parkolok? Egyik ismerosom kb 3 eve lakik egy utcaban, es mindig a haza elott parkolt nap kozben, este meg beallt a garazsba. A kozteresk megbuntettek h nem szabad megallni az utcan. Akkor hol alljon meg???
    Masik h Is sztori zavaros: f-sport nem volt elozo generaciobol, max is-f de az nem v6 2,5 (ez a is 250) hanem v8 5.0.
    A baratonjenek eleg lenne egy matiz is :D

  • Guevara

    Nem biztos hogy egy ilyen kicsi motor, pláne gázosítva bírni fogja a folyamatos pályázást. Ez már az a szint ahová egy jóféle 2 liter körüli motor kell, ha benzines akkor legyen gázosítva, vagy pedig dízel, de az 1.2-es kényelmi szempontból sem megfelelő, az idegeid tönkremennek rövid időn belül, vagy legalábbis állandóan nyúzottan szállsz majd ki a kocsiból (zaj, rezgések). És ez heti 5 napon. Nem kevés ám!

  • Bekakk

    És a dízel-gáz alternatívával mi a helyzet?

  • fufe

    Városi kisautó ingázáshoz?
    Saját tapasztalat. Kölcsön suzuki 1.3 130-140km/h autópálya használat közben ugyanügy elkérte a 7-8 litert, mint a 2.0 vectra, csak utóbbi nem gondolkozik vakaródzik emelkedőn, előzéskor, … Igaz, a suzuki városban nem kér 9-10 litert, hisz azt oda tervezték.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.