Negyedmilliárdot érő autókkal Szófiába

Rolls-túra 1: gépátvétel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 16.46

Hol máshol, mint a Gresham-palotában kaptuk meg a lila-szürke Ghostot és a bordómetál Wraith-t: nesztek, vigyétek, találkozunk Szófiában!

Negyedmilliárdot érő autókkal Szófiába

Megint eltelt egy év, újra beköszöntött hozzánk a Rolls-Royce. Ismét a Gresham-palotában, vagyis a 4 Seasons Hotelben találkoztunk régi barátunkkal, Frank Tiemann-nal, a Rolls-Royce utazó nagykövetével. Ez a kedves német úr a világ egyik legjobb állását tölti be: a világ legcsodálatosabb luxusautóival haknizik. Kelet-Európa és a Közel-Kelet az ő területe, ezt a régiót járja be évről évre szerény kis mintakollekciójával. Hol potenciális magánügyfeleknek, hol szállodáknak, limuzinkölcsönzőknek, hol pedig újságíróknak mutatja be a márka aktualitásait. Fontos a munkája, hiszen nem sok ország engedheti meg magának, hogy saját Rolls-Royce-szalonja lehessen, így egy hatalmas területű piac csupán az ő kis mozgó butikjában találkozhat a 109 esztendős márka termékeivel. Mr. Tiemann idén két kocsit is hozott nekünk, és egy nagy meglepetést. Ezúttal nem csak 24 órára merülhetünk el a negyedmillió eurós indulóárú négykerekű luxusban – sokkal nagyobb megtiszteltetésben részesült a vezess.hu szerkesztősége. Beállhattunk ugyanis három napra sofőrnek a Rolls-Royce-hoz, és elvihetünk egy bordómetál Wraith kupét és egy leírhatatlanul extravagáns, lila-szürke fényezésű Ghost limuzint a következő bemutatók helyszínére, Szófiába. Nem tudom leírni azt az érzést, amikor Frank egy utolsó kézszorítással utunkra engedett bennünket a Gresham parkolójából: tessék, Tamás, tessék, Miki, itt vannak, vigyétek, játszatok vele nyugodtan, a tiétek!

A Vezess 2015-ös nagy Rolls-túrája

Első nap: gépátvétel Budapesten. Álomszerű krúzolás Szentendrére, közös fotózkodás egy OT rendszámú, szomorú magyar sorsú Silver Shadow-val: szervusztok, Rollsok, welcome to Hungary! Este újabb fotózkodás a Várkert Bazárnál, jóéjt-puszi a két gyönyörűségnek a szerkesztőségi mélygarázsban. Második nap: stílusos munkareggeli a Bosnyákon, majd telekocsis meglepetésfuvar néhány szerencsésnek Kecskemétre. Lerójuk kegyeletünket egy Rolls-Royce-légcsavar előtt Kecelen, a kérészéletű magyar nagyongazdagok sorsán mélázunk Akasztón, Szegeden eszünk egy halászlét, majd álomra hajtjuk fejünket Palicson, Szerbiában, a stílusos neve alapján választott Elizabeta panzióban. Harmadik nap: Szalánkeménnél megtekintjük, ahogy a Duna és a Tisza egyesül, később a Belgrádi Várnál emlékezünk meg arról, hogy a Wraith formája bizony egy szerb mester, Pavle Trpinac munkája. Ezután szoci emlékművet tekintünk meg Nisben, majd a szerb-bolgár határ előtt a Stari Fijaker vendéglőben csevapozunk. Egy kis hegyvidéki fotózás, határátkelés, éjjel érkezés Szófiába. Negyedik nap: fotózkodás a Nyevszki Katedrális előtt, majd könnyes búcsú a két szárnyas pléhcsajtól a szálloda parkolójában. Transzfer a reptérre, Varsón keresztül irány Liszt Ferihegy. Hátralévő életünk: szürke, sivár hétköznapok, agyunkban egy soha ki nem hunyó emlékszikra arról az időről, amikor V12-esek indítókulcsával röffentettük be a napot, Rolls-Royce-okkal szeltük a Balkánt, és mindenki minket irigyelt, amerre csak jártunk. (Résztvevők: Erdős Norbert, Kovács Miklós és Rácz Tamás, akiknek már megvan a sírfeliratuk: “Egyszer négy napig két Rolls-Royce-uk is volt”)

A Ghost (2010-es, facelift előtti cikkünk itt olvasható a kocsiról) és kétajtós, úgynevezett Fastback karosszériájú változata, a Wraith (tavalyi tesztünk itt található róla) ugyan a kisebb modellek a Rolls palettáján, de motorjuk erősebb, mint a hatalmas Phantomé. Ahogy a Rolls-Royce vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös (akinek magyar nevére januári interjúnkban olvasható a magyarázat) fogalmazott: a Phantom a szmoking, a Ghost a sportöltöny. Sőt, sportkosztüm: bár Phantomból gyakorlatilag nulla a hölgyeknek eladott példányok száma, a kisebb, felfoghatóbb, autószerűbb Ghost és Wraith 15%-a női vásárlókhoz kerül.

- Gumball? - Kérdezte a kutyasétáltató úr. - Nem. - Válaszolta Frank Tiemann.

A Rolls-Royce 44 000 színárnyalat bármelyikét keveri ki készséggel vevői számára. Hogy mi miért kaptuk mégis Mata Hari-körömlakk, illetve Milka tehén-árnyalatban a kocsikat, arra is van magyarázat: pont azért, hogy felkapják a fejüket az emberek, kiszűrjék a forgalom szürke tengeréből, hogy ezek itt valami különleges dolgok ám, és utána forduljanak a kocsiknak.

Szép színe van kendnek.

Utána is fordulnak, sőt: tetszik is nekik! A Ghost liláját ugyan már az első órákban is többen lestricisezték, de abban mindenki egyetértett, hogy iszonyatosan menő vele az autó, ami persze már amúgy is az, de így meg pláne.

A kötelező esernyő, ami természetesen harmonizál a karosszéria színeivel.

Egyelőre ennyi, a kocsik megvannak, hamarosan indulunk – és küldjük sorra a jelentéseket, itt is, a Facebookon is! God save the Queen, megyünk Szófiába!

A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Felütésnek ez zseniális volt, remélem, Bubamara földjéről is lesz mit megénekelni.

  • Guevara

    “Mr. Tiemann”

    Herr Tiemann inkább.

  • Bekakk

    Mint a szippantós kocsi ajtaja :DD (Praga)

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.