Negyedmilliárdot érő autókkal Szófiába

Rolls-túra 1: gépátvétel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.27. 16.46

Hol máshol, mint a Gresham-palotában kaptuk meg a lila-szürke Ghostot és a bordómetál Wraith-t: nesztek, vigyétek, találkozunk Szófiában!

Negyedmilliárdot érő autókkal Szófiába

Megint eltelt egy év, újra beköszöntött hozzánk a Rolls-Royce. Ismét a Gresham-palotában, vagyis a 4 Seasons Hotelben találkoztunk régi barátunkkal, Frank Tiemann-nal, a Rolls-Royce utazó nagykövetével. Ez a kedves német úr a világ egyik legjobb állását tölti be: a világ legcsodálatosabb luxusautóival haknizik. Kelet-Európa és a Közel-Kelet az ő területe, ezt a régiót járja be évről évre szerény kis mintakollekciójával. Hol potenciális magánügyfeleknek, hol szállodáknak, limuzinkölcsönzőknek, hol pedig újságíróknak mutatja be a márka aktualitásait. Fontos a munkája, hiszen nem sok ország engedheti meg magának, hogy saját Rolls-Royce-szalonja lehessen, így egy hatalmas területű piac csupán az ő kis mozgó butikjában találkozhat a 109 esztendős márka termékeivel. Mr. Tiemann idén két kocsit is hozott nekünk, és egy nagy meglepetést. Ezúttal nem csak 24 órára merülhetünk el a negyedmillió eurós indulóárú négykerekű luxusban – sokkal nagyobb megtiszteltetésben részesült a vezess.hu szerkesztősége. Beállhattunk ugyanis három napra sofőrnek a Rolls-Royce-hoz, és elvihetünk egy bordómetál Wraith kupét és egy leírhatatlanul extravagáns, lila-szürke fényezésű Ghost limuzint a következő bemutatók helyszínére, Szófiába. Nem tudom leírni azt az érzést, amikor Frank egy utolsó kézszorítással utunkra engedett bennünket a Gresham parkolójából: tessék, Tamás, tessék, Miki, itt vannak, vigyétek, játszatok vele nyugodtan, a tiétek!

A Vezess 2015-ös nagy Rolls-túrája

Első nap: gépátvétel Budapesten. Álomszerű krúzolás Szentendrére, közös fotózkodás egy OT rendszámú, szomorú magyar sorsú Silver Shadow-val: szervusztok, Rollsok, welcome to Hungary! Este újabb fotózkodás a Várkert Bazárnál, jóéjt-puszi a két gyönyörűségnek a szerkesztőségi mélygarázsban. Második nap: stílusos munkareggeli a Bosnyákon, majd telekocsis meglepetésfuvar néhány szerencsésnek Kecskemétre. Lerójuk kegyeletünket egy Rolls-Royce-légcsavar előtt Kecelen, a kérészéletű magyar nagyongazdagok sorsán mélázunk Akasztón, Szegeden eszünk egy halászlét, majd álomra hajtjuk fejünket Palicson, Szerbiában, a stílusos neve alapján választott Elizabeta panzióban. Harmadik nap: Szalánkeménnél megtekintjük, ahogy a Duna és a Tisza egyesül, később a Belgrádi Várnál emlékezünk meg arról, hogy a Wraith formája bizony egy szerb mester, Pavle Trpinac munkája. Ezután szoci emlékművet tekintünk meg Nisben, majd a szerb-bolgár határ előtt a Stari Fijaker vendéglőben csevapozunk. Egy kis hegyvidéki fotózás, határátkelés, éjjel érkezés Szófiába. Negyedik nap: fotózkodás a Nyevszki Katedrális előtt, majd könnyes búcsú a két szárnyas pléhcsajtól a szálloda parkolójában. Transzfer a reptérre, Varsón keresztül irány Liszt Ferihegy. Hátralévő életünk: szürke, sivár hétköznapok, agyunkban egy soha ki nem hunyó emlékszikra arról az időről, amikor V12-esek indítókulcsával röffentettük be a napot, Rolls-Royce-okkal szeltük a Balkánt, és mindenki minket irigyelt, amerre csak jártunk. (Résztvevők: Erdős Norbert, Kovács Miklós és Rácz Tamás, akiknek már megvan a sírfeliratuk: “Egyszer négy napig két Rolls-Royce-uk is volt”)

A Ghost (2010-es, facelift előtti cikkünk itt olvasható a kocsiról) és kétajtós, úgynevezett Fastback karosszériájú változata, a Wraith (tavalyi tesztünk itt található róla) ugyan a kisebb modellek a Rolls palettáján, de motorjuk erősebb, mint a hatalmas Phantomé. Ahogy a Rolls-Royce vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös (akinek magyar nevére januári interjúnkban olvasható a magyarázat) fogalmazott: a Phantom a szmoking, a Ghost a sportöltöny. Sőt, sportkosztüm: bár Phantomból gyakorlatilag nulla a hölgyeknek eladott példányok száma, a kisebb, felfoghatóbb, autószerűbb Ghost és Wraith 15%-a női vásárlókhoz kerül.

- Gumball? - Kérdezte a kutyasétáltató úr. - Nem. - Válaszolta Frank Tiemann.

A Rolls-Royce 44 000 színárnyalat bármelyikét keveri ki készséggel vevői számára. Hogy mi miért kaptuk mégis Mata Hari-körömlakk, illetve Milka tehén-árnyalatban a kocsikat, arra is van magyarázat: pont azért, hogy felkapják a fejüket az emberek, kiszűrjék a forgalom szürke tengeréből, hogy ezek itt valami különleges dolgok ám, és utána forduljanak a kocsiknak.

Szép színe van kendnek.

Utána is fordulnak, sőt: tetszik is nekik! A Ghost liláját ugyan már az első órákban is többen lestricisezték, de abban mindenki egyetértett, hogy iszonyatosan menő vele az autó, ami persze már amúgy is az, de így meg pláne.

A kötelező esernyő, ami természetesen harmonizál a karosszéria színeivel.

Egyelőre ennyi, a kocsik megvannak, hamarosan indulunk – és küldjük sorra a jelentéseket, itt is, a Facebookon is! God save the Queen, megyünk Szófiába!

A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Felütésnek ez zseniális volt, remélem, Bubamara földjéről is lesz mit megénekelni.

  • Guevara

    “Mr. Tiemann”

    Herr Tiemann inkább.

  • Bekakk

    Mint a szippantós kocsi ajtaja :DD (Praga)

Itt az Opel vadonatúj kompakt crossovere, a Crossland X

Nem a Mokka X helyére, hanem mellé sorolja be új városi crossoverét az Opel. A rég várt autó ma hajnaltól létezik.

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.