Még a rendőr őrnagy se tud szabályosan vezetni?

Struccpolitikával a közlekedésbiztonságért!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.18. 13.00

Győzelmi jelentésnek is beillő sajtóközleményt kaptunk egy KRESZ-versenyről – szerintünk pedig több mint kínos, amit ez a rendezvény bizonyított.

Kaptunk egy sajtóközleményt, és én ezt most szétszedem, mint Fifi a lábtörlőt. (A közlemény teljes szövegét a cikk végére bekopiztam, a teljes objektivitás végett.)

A lényeg: “Egy nap egymásért” néven egy semmire sem jó, tipikus magyar operett-rendezvényt, egy úgynevezett közlekedésbiztonsági versenyt rendezett néhány közlekedés-biztonsággal foglalkozó magyar szervezet. Pontosan nem is tudom, hogy kik ezek, mert a kampány címére rákeresve a google mindössze kilenc érdektelen találatot ad, gyakorlatilag ugyanezt a sajtóközleményt utánközlő, csekély ismertségű site-okat dob fel:

Az internetet felrobbantotta a közlekedés-biztonsági kampány híre

A kampány maga egy nyomorúságos facebook-oldalon lenne követhető (a közleményben “a leglátogatottabb közösségi portálon”, gondolom, ez a félmondat komoly tényező lesz abban a jelentésben, ami majd a nagyszerű kampány sikerét foglalja össze), ennek jelen pillanatban 11 lájkja és egy megosztása van:

Gigasiker: hatalmas tömegekhez jutott el a rendezvénysorozat híre, magyarok milliói vezetnek óvatosabban a kampány hatására

Nem tudom, EU-s pénzből, magyar adóforintokból vagy szponzori pénzekből valósul meg ez a remek akció, amelynek még lesz folytatása: a lényeg, hogy kiválóan hasznosult a ráfordított pénz! Ugyanis egy nagyon fontos tanulsággal lettünk gazdagabbak a celebekkel és főrendőrökkel dekorált verseny, vagy mi segítségével. Íme, az eddigi részeredmény:

“A verseny félidejében az eddigi négy versenyző az induló 1000 pontból a következő eredményeket produkálta (minden közúti szabályszegés pontlevonást jelentett):
Big Daddy Laca, Ganxsta Zolee és a Kartel – 627 pont
Répa Kata, sportriporter, műsorvezető, ralinavigátor – 719 pont
Hoffer Zsolt, rendőr őrnagy, vezetéstechnikai tréner, raliversenyző – 875 pont
Laklóth Aladár, színművész, tereprali navigátor – 467 pont”

Teccikérteni? Egy rendőr őrnagy, vezetéstechnikai tréner is csak 87,5 százalékra képes betartani a közlekedési szabályokat, egy versenyen, ma, Magyarországon! Hát ez baj. Ha egy rendőr őrnagy is csak ennyire képes szabályosan közlekedni, az felvet egy problémát.

Milyen alapon büntet meg bárkit is a rendőr az utakon, ha még egy profi sofőr őrnagyuk is _képtelen_ betartani a szabályokat, még egy ellenőrzött verseny keretein belül is?

Ha a magyar szabályok a magyar utakon ilyen szinten betarthatatlanok, nem kellene kezdeni valamit ezzel a problémával? Ha rosszak a szabályok, miért mantrázza még mindig a rendőrség részvételével rendezett kamuprogram közleménye, hogy “A statisztikai adatok szerint a legtöbb közúti baleset még mindig a sebességhatárok átlépése miatt következik be”? Hiszen tudjuk rég, hogy ez hazugság, de legalábbis nem bizonyítható: a “sebességhatárok átlépése”, vagyis az abszolút gyorshajtás a rendőrség által szolgáltatott adatokból készült statisztikák szerint csupán pár (tényleg pár, 2-3) százalékban okozója a személysérüléses baleseteknek;ha hihetünk a statisztikának, sokkal komolyabb probléma a relatív gyorshajtás (egy elsokallt kanyar, egy megcsúszás a vizes úton), az elsőbbségi szabályok be nem tartása, a szabálytalan előzés és egyebek.

Ha egy rendőr őrnagy, vezetéstechnikai tréner is képtelen egy ellenőrzött versenyen 100%-osan szabályosan közlekedni, abból végre-valahára levonhatná a tanulságot a Rendőrség, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság meg az összes érintett, közúti közlekedéssel és közlekedés-biztonsággal foglalkozó ál- és valódi szervezet.

Nem traffipaxokat őrző, meleg autóban szunyókáló rendőrökkel, harmincezres automatikus bírságokkal kellene küzdeni a kevesebb balesetért, hanem más eszközökkel. (Iskolai KRESZ-oktatással, a alapvető ellentmondásokat tartalmazó KRESZ felülvizsgálatával, egyszerűbb szabályrendszer kialakításával, a hungarikum-számba menő magyar táblaerdő megritkításával, a büntetőpont-rendszer valódi alkalmazásával, a szankciórendszer újragondolásával, nyolcmilliárdos beton terelőfal építése helyett esetleg kátyúzással, körforgalmak kialakításával, satöbbi.) A magyar közúti közlekedés egy-két kitüntetett terület, például az EU-s szinten is nívós sztrádahálózat kivételével rendszerszintű reformra szorul, egyszerűen minden szar benne – és mi a rendelkezésünkre álló forrásokból “Egy nap egymásért” kampányt szervezünk, amiről nem tud senki, nem old meg semmit, de legalább bebizonyíthatjuk, hogy még egy vezetéstechnikai tréner rendőr őrnagy se tud szabályosan vezetni. Csodálatos.

És akkor íme, ahogy ígértem, a közlemény teljes szövege, hadd pipálhasson be a kommunikációs ügynökség még egy megjelenést, ezzel is alátámasztva, milyen hasznos dolog volt ez az “Egy nap egymásért” kampány:

Adj egy napot a közlekedésbiztonságnak!

Budapest, 2015. október 16.
A WHO egészségügyi világszervezet szerint a 15-29 éves korosztály körében az első számú halálozási ok a megelőzhető és elkerülhető halálos közlekedési baleset. Magyarországon a 2000-es évek óta sikerült ugyan visszaszorítani a halálos kimenetelű és súlyos sérülésekkel járó balesetek számát, az elmúlt három évben azonban megtorpant a csökkenő tendencia. Az “Egy nap egymásért” akcióban most mindenki egyénileg tehet róla, hogy biztonságosabb legyen a közúti közlekedés. A statisztikai adatok szerint a legtöbb közúti baleset még mindig a sebességhatárok átlépése miatt következik be. Száz lóerő feletti, vagy akár több száz lóerős autóinkkal nehéz betartani a szabályokat, a város pörög, sietünk, mindig elkésünk valahonnan, ránk dudálnak, nyomjuk a gázpedált. Ez a tapasztalata az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny szervezőinek is. A versenyzők ugyan rutinos, megbízható, felkészült vezetők, a mindennapi közúti közlekedés során azonban ők sem tudják betartani az összes szabályt. Vajon milyen lenne a közlekedés, ha minden szabályt betartanánk? Hogyan reagálnak a közlekedő partnerek a teljesen szabályos járművezetőre? Tudunk-e abszolút szabálykövetéssel önmagunkra és egymásra vigyázni? Ezek a kérdések indították az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny szervezőit arra, hogy a leglátogatottabb közösségi portálon meghirdessék az “Egy nap egymásért” akciót, amely arra ösztönzi az autósokat, hogy egyetlen napon figyeljenek oda és vezessenek az összes közlekedési szabály betartása mellett. “Arra kérjük az autósokat, hogy a szabályok maradéktalan betartásával, egyetlen napon át ők is vegyenek részt az Arany Pedál-versenyben, és írják meg nekünk, milyen tapasztalatokat szereztek. Szeretnénk, ha minél több autós megtudná, milyen a tudatos szabálykövetés” – nyilatkozta Farkas Károly, az Arany Pedál-verseny főszervezője. A verseny félidejében az eddigi négy versenyző az induló 1000 pontból a következő eredményeket produkálta (minden közúti szabályszegés pontlevonást jelentett):

Big Daddy Laca, Ganxsta Zolee és a Kartel – 627 pont
Répa Kata, sportriporter, műsorvezető, ralinavigátor – 719 pont
Hoffer Zsolt, rendőr őrnagy, vezetéstechnikai tréner, raliversenyző – 875 pont
Laklóth Aladár, színművész, tereprali navigátor – 467 pont

Az Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny október végéig tart, a soron következő versenyzők: Vitányi Judit, a TV2 Tények műsorvezetője, és Böde Dániel, a Ferencváros és a Magyar Labdarúgó Válogatott csatárja.

Kommentek

  • Leslie54

    Ez így igaz! Már az általános iskolában tananyagként kellene oktatni a közlekedési szabályokat! Nincs ennél fontosabb,mert mindenki közlekedik valamivel!

  • Marcikutya

    De miért ne tévedhetne egy rendőr? Ez egy verseny volt, ahol nem csak a szabályokkal, hanem az idővel is harcolni kellett.

  • fufe

    Marcikutya – 2015.10.18 13:45

    ” …, ahol nem csak a szabályokkal, hanem az idővel is harcolni kellett.”
    Igen. Mint mindenkinek a hétköznapokban!

  • Tatooine

    És jó lenne felülvizsgálni a Magyarországi táblarengeteget mert nagyon sok olyan jelzőtábla van kirakva aminek abszolút semmi értelme és sokszor csak a torlódásokat okozza,megzavarja a vezetőket és van amelyek kimondottan ütik egymást..!

  • hova

    Manapság a rendőrtisztek átlagéletkora 34 év, a tiszthelyetteseké 31 év!! Minden harmadik rendőr azon elmélkedik, hogy leszerel és bizony sokan meg is teszik, a tisztek közül is! Tessék megnézni a híradókat:3035 éves hölgyek-urak beszélnek őrnagyi, alezredesi, sőt ezredesi rendfokozattal. Egy ilyen magas rendfokozat régebben sok mindent takart, manapság szórják, mint a cukrot, nincs értéke.
    A kérdéses őrnagy lehet, hogy nem is a közlekedés területén dolgozik, ezért semmivel sem tud többet, mint egy átlagos magyar autóvezető! Ezért a cikk szerzője picit tévúton jár. A rendőrségen is sokféle szakterület van!!

  • hova

    Bocs:30-35 éves!

  • Patrick0528

    Érdekesebbnél érdekesebb cikkek amik mostanában felkerülnek az oldalra. MINT ahogy ez is. Hatalmas cikk csak gratulálni tudok. Lehet hogy az a rendőr akit Te itt fikázol lehet hogy nem is az utcán dolgozik hanem például nyomozóként vagy akármilyen másik beosztásba. Egy kis utána járással máris megtudod, hogy az ilyen beosztásban dolgozó rendőr nem lát el szolgálatot utcán így tehát nem is büntet!!!!!!!! /És különben is nem tudom miért bírálsz mást addig amíg Te nem mutattál semmit. Kíváncsi lennék, hogy Te mint autózásról és közlekedésről író személy, hogy teljesítenéd a rendőr által csak 87,5 % -ra teljesített közlekedési versenyt!/

  • Rácz Tamás

    Kedves Patrick – ha elolvastad volna a cikket vagy a közleményt, látnád, hogy az említett rendőr vezetéstechnikai trénerként dolgozik.
    Vagyis annak a szervezetnek az egyik legprofibb tagja sem képes betartani a szabályokat, amely szervezet jogosult téged megbüntetni, ha nem tartod be őket.

    ÉS ennek a jelenségnek jó lenne feltárni az okait, a közlekedésbiztonság javítása érdekében.

    A cikk erről szólt, irreleváns, hogy én mit hogyan teljesítenék – pláne, hogy soha nem állítottam, hogy betartom a közlekedési szabályokat és soha nem is állítottam, hogy helyes lenne maradéktalanul betartani őket.

  • Marcikutya

    kedves @fufe,

    Nem kell harcolni az idővel, öt perccel korábban kell elindulni. De a közlekedés többi résztvevőjével sem kell harcolni. Ha siet valaki hadd menjen, a város határánál ugyanott fog állni a lámpánál.

  • menőmanó

    Kedves Tamás!

    “…pláne, hogy soha nem állítottam, hogy betartom a közlekedési szabályokat és soha nem is állítottam, hogy helyes lenne maradéktalanul betartani őket.”

    Nem semmi kinyilatkoztatás. :)
    Szerintem egyértelműen helyes, ha valaki maradéktalanul betartja, vagy legalább próbálja betartani a szabályokat. Szerintem ez nem vita tárgya.
    Az már más kérdés, hogy szinte lehetetlen vállalkozás és az is, hogy egyes előírások mennyire indokoltak, ill. életszerűek.

    Én nem feltétlenül töröm magam egyes szabályok betartásában, hiszen “saját szabályrendszert” használok, ami nem igazán van összhangban a ténylegessel, viszont nagyon jól működik már nagyon hosszú ideje.
    Sajnos egyértelműen megállapítható, hogy a szabályok egy részét (sebességhatárok, kanyarodási és előzési szabályok stb.) a leggyengébbekhez igazítják. Ezt a tehetségesebb sofőrök teljesen érthetően tarthatják felesleges korlátozásnak.

    Tehát általában maximálisan egyetértek az álláspontoddal ebben a témában, de szerintem Neked mint autós újságírónak árnyaltabban és körültekintőbben kéne fogalmaznod, hiszen nagy nyilvánossághoz szólsz és ezáltal nagyobb a felelősséged mint egy átlag hozzászólónak.

  • menőmanó

    Marcikutya

    “Ha siet valaki hadd menjen, a város határánál ugyanott fog állni a lámpánál.”

    Egyáltalán nem biztos! Előfordulhat ez tény, de 50-50%.

  • janó

    A “vezetéstechnikai tréner” hangzatos megjelölés szerinted mit takar? Elárulom: semmit. Sok esetben bevállalja a pótlékért, meg a nagyot mondó “címért”, aztán meg ugyanúgy szerencsétlenkedik a tesztpályán mint a többiek.

    A cikkből szokás szerint ordít a szerző irreális hatalom és rendőr ellenessége. Elég vicces.

    Jöhet a szokásos törlés. Mert attól igazatok lesz…

  • DTF

    Ami a cikkebn van annak tobbsege sajnos igaz. Magyarorszagon nem az a vel h elhetobb es logikusabb kegyen a kizelkedes, hanem az, higy a rengeteg egymast fedo szabalybol es ebbol fakado szabalytalansagokbol jo sok bevetel keletkezzen es azt ide-oda lehesen atcsoportositani.
    Sajnos magyraorszagon nincs meg olyan szervezodes vagy csoportoluslsas, aki a logika fele terelen a dolgokat (ugyanugy ahogyna normlais, nyugati gojdolkdasu politikai part sincsen, az osszes maradi es hatalomehes)
    A mostani sebesegszabolyzaoskat vagy tablak jekzeseit lehetetlen betartani, mert kiszamithatatlanok es ahigyan menomano is irta a gynege es vezetni keptelen vezetokhoz igazitjak, akikbol rengeteg van
    En vizsgkanm a vezetokeozest is magyarorszgaon, mert sztem nagyon ocska, kb mindneki. Megkaphtahja, de vezetni logikusan csak nagyin kevesen tudnak. Nem egy ismerosom van, aki fel vezetes kozben, kb retteg, remeg, de pl megis. A besloben hakad nagyin lassan…

  • Guevara

    Valamelyest jogos a dohogás, de az őrnagy úr vezetéstechnikai tréner, nem KRESZ-professzor vagyis nem azt oktatja hogy hogyan kell a lehető legszabályosabban közlekedni, hanem azt hogy hogyan kell balesetmentesen és biztonságosan közlekedni különféle forgalmi szituációkban, különféle útviszonyok, stb. mellett.Ebből azt a konzekvenciát levonni, hogy “ha minden szabályt betartunk akkor nagyobb veszélyben vagyunk”, elég nagy balgaság.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.