Durva árakkal jön a kgfb-kampány

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.10.06. 15.00

Átlagosan 30-40 százalékkal a tavalyi árak fölött startol pár hét múlva a kgfb-kampány. A biztosítók szerint évekig tartó áremelkedés jön.

A baleseti adóval 54 725 forint lett a középkategóriás, 50 ezret futott, 6 éves autóm kötelező felelősségbiztosítása. A netes kalkulátor második legolcsóbb ajánlatra bólintottam rá, pár száz forinttal volt kevesebb a legolcsóbb. Egy éve ugyanerre a kocsira még 34 616 forintért kötöttem kgfb-t.

Ráadásul akkor többet ért ugyanez a kocsi, egy évvel fiatalabb volt, és csak 43 ezret mutatott az órája. Közben nem okoztam balesetet, mégis másfélszer többet kell fizetnem.

Hozzám hasonlóan sokaknak leesik majd az álla a pár hét múlva startoló kgfb-kampány árait meglátva. Megkérdeztünk 4 biztosítót, és a 2 legnagyobb alkuszcéget az okokról.

Csendben, de jelentősen megemelkedtek az árak az elmúlt hónapokban

A Netrisk indexe alapján az átlagos éves díj ma Magyarországon megközelíti a 28 ezer forintot, ami 20-25 százalékkal magasabb a tavalyi kampány előtti árnak. A Biztositas.hu adatai szerint a személyautóknál 10-15 százalékkal emelkedtek a díjak, a flottáknál 20-30 százalékkal.

Hasonló összegeket mondott a megkérdezett biztosítók fele: a Genertelnél 29 százalékos drágulás következett be, az AEGON-nál 25 százalékos, a Generali viszont csak 1-2 százalékról számolt be, igaz, nem a tavalyi kampányhoz, hanem 2015 elejéhez képest. Kíváncsiak voltunk a piac egyik legnagyobb szereplőjének áremelésére is, de az Allianz közölte, “nem tud” válaszolni a kérdéseinkre.

Mik a drágulás okai?

“A biztosítók mindig emelik a díjat, ha tehetik. Erre leginkább akkor van lehetőségük, ha az autósok figyelme lankad, és nem foglalkoznak a biztosításuk árának évfordulóról évfordulóra történő összehasonlításával. Az elmúlt években folyamatosan csökkent azoknak a száma, akik vették erre a fáradságot” – közölte a Biztosítas.hu, majd az áremelkedés konkrét okait firtató kérdésünkre ezt a választ kaptuk: “nyilván a kárhányadok, és az üzemanyag-fogyasztás növekedése miatt kell hogy emelkedjenek a díjak”.

Olcsóbb az üzemanyag, a biztosítók szerint részben ezért drágább a biztosítás

Szintén a kárgyakoriságot nevezte fő oknak az AEGON és a Genertel is. Tóth Sándor Köbe-ügyvezető a minap a Világgazdaságnak az állította, hogy a teherautóknál a sofőrök hiányából adódik a balesetek megszaporodása.

Árnyaltabb választ kaptunk a Genaralitól, amely szerint jóval több oka van az árnövekedésnek. A piacra jellemző általános díjnövekedés elsődleges tényezője szerintük, hogy a magyarországi köteleződíjak hosszú évek óta messze elmaradtak a környező országokétól. Illetve, hogy a korábban tapasztalható díjcsökkenési tendencia már a szolgáltatásbiztonságot veszélyeztette, “így egyre több társaság realizálta a növekedő biztosítási kockázatokat, ezt a tapasztalatot pedig beépítette a díjszabásába”.

A csökkenő üzemanyagár miatt emelkedő járműhasználatot ők is megemlítik, de szerintük a gépjármű-importőröknél jelentkező alkatrészárak emelkedése is növelte a kgfb díját.

Nagy különbséget nem látnak a biztosítók abban, hogy az autósok közük kiknek mennyivel emelkedtek a díjak, mindössze két csoportot emeltek ki: a károkozó személyautósok és a fuvarozók.

Pluszban 10-30 százalékot rápakol erre a mostani kampány

Ez a helyzet a 3 hét múlva startoló kgfb- kampány előtt, ami hosszú évek után ezúttal nem az egymás alá ígérgető biztosítói ajánlatoktól lesz hangos, ellenkezőleg. Általános vélekedés szerint az elmúlt hónapok árnövekedésére még egy adagot rápakol majd.

A több baleset emeli a díjakat

“Megítélésünk szerint folytatódni fog az évközi trend, 10 százalékot meghaladó mértékben fog növekedni az átlagdíj” – jósolja a Genertel, míg az AEGON “enyhe növekedésre” számít. Tóth Sándor említett nyilatkozatában  a személyautóknál további 5-10 százalékos, a fuvarozói szektorban újabb 25-30 százalékos növekedést vár.

Nem áll meg itt az áremelkedés

További drágulás, további drágulás, további drágulás – szinte szóról szóra ezt írták a megkérdezettek, amikor a következő években várható díjakról kérdeztük őket. Abban is megegyeztek a válaszok, hogy immár nem ugrásszerű áremelések jönnek – mint idén -, hanem “kis lépésekben”, “lassabb dinamikával”.

“A következő időszakban, mind a klasszikus kampány alatt, mind a távolabbi jövőt tekintve racionálisan emelkedő díjakkal számolunk, ami remélhetőleg egy sokkal konszolidáltabb és szolvensebb díjszintet eredményez a piacon, ami a korábbi piaci árversenyt ésszerű szintre emeli, ezzel pedig hosszú távon is lehetővé válik a biztosítótársaságok stabil és magas minőségű szolgáltatása” – foglalja össze gyakorlatilag a biztosítók általános véleményét a Generali.

Nem csak az árak emelkednek, hanem a sebességhatárok is – részletek itt!

Kommentek

  • subtotal

    “…ezzel pedig hosszú távon is lehetővé válik a biztosítótársaságok stabil és magas minőségű szolgáltatása”
    magas minőségű…hogyne!

    “a gépjármű-importőröknél jelentkező alkatrészárak emelkedése is növelte a kgfb díját”
    13 éves autóparknál és az avultatási gyakorlatnál ezt kijelenteni egy akkora facepalm, hogy csak az nem veszi észre, aki érdekelt benne.
    Mint mondjuk a magyar állam a 30%-os baleseti adóval, ugye?
    Itt egy olyan szép versenykorlátozó kartell alakult ki, hogy öröm nézni…de fizetni?

  • CoIie

    Újra hiányzik az extraprofit?! Új munkahelyeket teremt az emelés, netán növeli a gazdaságot, vagy helyette viszik ki zsákszámra a pénzt az anyavállat páncéljába?
    Fajlagosan biztosan kevesebb a baleset, mert már alig lehet mozdulni is a dugódíjra itélt boldog-boldogtalan által telezsúfolt utakon!
    A fantasztikus és rengeteg autópálya pedig a legbiztonságosabb, az azt használóknak vissza kellene fizetni a díj egy részét! Lehetne matricával igazolni!
    De mégegyszerűbb a helyzet, a most már kíválóan rögzített km számláló állása szerint tovább lehetne súlyozni, hogy ne ugyanannyit fizessen az évi 5.000km-t és a már havi 50.000km-t hajtó két jóember!

  • hova

    ‘stabil és magas szintű szolgáltatás…”
    Ledöbbentem, amikor egy baleset miatt a legjobb??? biztósító társaság-ALLIANZ- bevezette azt, hogy un “telefonos kisasszonyokkal” lehet üzenni a konkrét előadónak, vagy irkálhatsz e-mailokat dögével. Agresszívek, már alárendelti viszonyba beszélnek/tek velem, szóval döbbenet!! Kötelező, cacsco náluk és ennek ellenére finoman szólva is aljas módon beszélnek.

  • quint

    Az összes szakértő megjósolta a díjemelkedést, amikor a kormány eltörölte a megszokott (november-decemberi) kampányidőszakot. Az évfordulóhoz kötött díjváltozással pár év alatt a biztosítók leszeletelik az autósokat, és olyan díjakat diktálnak be, amilyeneket akarnak. Természetesen az árnövelési szándékukat nem egyeztetik egymással, mert az ugyebár törvénytelen lenne. Az éles versenyt szeretik ők is, csak hirtelen mindegyik ráérzett, hogy magasabb régiókban szeretnének versenyezni. Így lesz egy átgondolatlan(?) törvényből hatalmas áremelkedés. Pontosabban: remélem, hogy átgondolatlanság volt, nem pedig valakik bediktálták az új szabályt…

  • nagyimre2

    A kötelezőre ráakasztott baleseti hozzájárulás a költségvetésbe fut be. Nem innen fúj a szél??? Magasabb kötelező magasabb baleseti……!! Sarc!!!!!!!!!!!!

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.