Legyen eszed, félmillióért Suzukit vegyél

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 12.20

Vannak élethelyzetek, amikor ki kell zárni a vágyakat, álmokat, és a legjobb a józan döntés.

Ha lehetőségeinket felmérve, mindennapi használatra, munkába járásra, pénzkeresésre akarunk megfelelő típust találni, keménynek kell lennünk, és megelégedni akár egy unalmas, gyengébb, olcsóbb, viszont alacsony befektetéssel forgalomban tartható típussal.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Használt autó vásárlását tervezem és ehhez szeretném a véleményét kikérni. Az autót munkába járásra használnám (egyedül utaznék benne, autópályán), napi 150 km (hetente 5x), és nagyságrendileg 500 000 Ft-ot szánnék rá. 
Minél kisebb fogyasztású, megbízható gépjárművet keresek. (3 ajtós is megfelelne).

Köszönettel: M. András
Szakértőnk válaszol

Kedves András!
Ekkora futásteljesítményt csak dízel vagy benzin/autógázas kocsival vállalnék. Műszaki-gazdaságossági szempontból a Suzuki Swift a legjobb megoldás, félmillióért van belőle légkondis is, minden további nélkül. Itt nem erőltetném az autógázt, mert az autó eleve takarékos. 
Ha a Swift nem tetszik, akkor Renault Thalia 1,4 LPG-vel vagy 1,5 dCi, de azokban nagyon sok már a kilométer, mire félmillióért elhozhatók. A Thalia egyszerű és strapabíró autó. A félmilliós kategóriában jó megoldás a Citroën Xsara, akár a turbódízel, akár a szívódízel, akár a késői közös nyomócsöves, 1,4 HDi vagy 2,0 HDi változatban. Megbízható és rendkívül takarékos a Citroën Saxo, illetve a Peugeot 106 az 1,5-ös szívódízellel, ráadásul nem is lomhák. 
A legjobb megoldás talán Skoda Fabia vagy Octavia 1,9 SDi-t venni, kicsit többért, 550-600 000 Ft körül. Nagyon keveset fogyasztanak, tényleg 4-5 literrel lehet járni velük, és jó autók, kényelmes üléssel, ami a Thaliáról és a Swiftről nem mondható el. Én a két Skodával és a Citroën Xsarával kezdeném a keresést.
Igazán olcsó dízelekről itt olvashat részletesen, a Skoda Fabia I generációjáról pedig ide kattintva talál használtautó-tesztet. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves szakértő!

Egyik közeli barátom árulja 2 autóját, és gondolkodom, melyiket vegyem meg. Mind a kettőt próbáltam, jól mennek. Szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket ajánlaná nekem. Kb. heti 150 km-t mennék vele, plusz havonta/kéthavonta egy hosszabb út. Mind a kettő sedan.

1. Mazda 626, 74kw, 1999 évj., Diesel, kb 200 E km-t futott, téli-nyári gumikkal, klímával, átlagfogyasztása 5-6 l között, külsőleg egyértelműen szebb, 1500 euróért

2. Seat Cordoba, 44kw, 1997 évj., Benzin, 230 E km-t futott, csak nyári gumikkal, átlagfogyasztása 5,5-6,5 l körül, a tetőn ki kell javítani a festést, 1200 euróért

A lényeg, hogy minél tovább kibírja, és lehetőleg az alkatrészek ne legyenek nagyon drágák.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Emese

Szakértőnk válaszol

Kedves Emese!
Hosszabb távon a Cordoba ígéri az alacsonyabb fenntartási költségeket, mert egyszerű szívó benzines. Ebben az esetben én mégis a Mazdát választanám, mert sokkal kényelmesebb, komolyabb, jobban összerakott autó, ráadásul légkondicionálós, ami nagyon sokat számít. 
Tehát a dízel 626-ost venném meg, de az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét félretenném az adagoló vagy a turbó javítására, ha úgy alakul. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves András!

Segítségét kérem autóvásárlásban. Kb. 600-650 E Ft áll rendelkezésre. Az autót városban /nem Budapest/ használnám 15 km-es távban, hetente kb. 3-4 esetben, valamint vásárlásokra esetenként, rövid távolságokra /ez gyakori fék-gáz használat/. Havonta kb. 2-szer 150 km főúton. Suzuki kizárva. Jó volna kicsit magasabb felépítmény, mivel alacsony vagyok. A hengerűrtartalom kiválasztása sem mindegy egy-egy típusnál.

Köszönettel: Anikó

Szakértőnk válaszol
Kedves Anikó!
Nem tudom, hogy Suzukin a régi Swiftet érti, vagy a Wagon R+-t és az Ignist is kizárja? Mert az utóbbi kettő tökéletesen alkalmas volna Önnek. Ha nem jönnek szóba, akkor Ford Fusiont néznék az 1,4-es benzines motorral, amely 80 lóerős és erő/fogyasztás alapon jó kompromisszum. Ezeket az autókat inkább 650-700 000 forintért tudja megvenni, de magas ülésükkel jól beválnak. A Fiesta technikájára épülő Fusion nagyon sokoldalú és gazdaságos autó, nem véletlenül volt igen népszerű itthon.
Amennyiben a Fusion túl szögletes, vagy más okból nem tetszik Önnek, akkor áldoznék rá még 100 000 forintot, és első generációs Opel Merivát vennék. Strapabíró, tágas, praktikus autó.
Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • pernye

    Suzuki WagonErzsi a tuti tipp. Mi 7 évesen vettük, jelenleg 13 éves, rozsda sehol, pöccre indul, a mechanika nagyon tartós, az autó atom üzembiztos. Hátrány: valóban csak városba, max. rövid vidéki utakra ajánlott, családi autónak elfogadni erős kompromisszum kell. Ja, és nem szabad hinni a hirdetésekben szereplő 5 literes fogyasztás ígéretének, a valóságban (és egyébként a katalógusban is) 6.2-6.5 liter a fogyasztás.

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.