Ha lehetőségeinket felmérve, mindennapi használatra, munkába járásra, pénzkeresésre akarunk megfelelő típust találni, keménynek kell lennünk, és megelégedni akár egy unalmas, gyengébb, olcsóbb, viszont alacsony befektetéssel forgalomban tartható típussal.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Használt autó vásárlását tervezem és ehhez szeretném a véleményét kikérni. Az autót munkába járásra használnám (egyedül utaznék benne, autópályán), napi 150 km (hetente 5x), és nagyságrendileg 500 000 Ft-ot szánnék rá. 

Minél kisebb fogyasztású, megbízható gépjárművet keresek. (3 ajtós is megfelelne).

Köszönettel: M. András
Szakértőnk válaszol

Kedves András!
Ekkora futásteljesítményt csak dízel vagy benzin/autógázas kocsival vállalnék. Műszaki-gazdaságossági szempontból a Suzuki Swift a legjobb megoldás, félmillióért van belőle légkondis is, minden további nélkül. Itt nem erőltetném az autógázt, mert az autó eleve takarékos. 
Ha a Swift nem tetszik, akkor Renault Thalia 1,4 LPG-vel vagy 1,5 dCi, de azokban nagyon sok már a kilométer, mire félmillióért elhozhatók. A Thalia egyszerű és strapabíró autó. A félmilliós kategóriában jó megoldás a Citroën Xsara, akár a turbódízel, akár a szívódízel, akár a késői közös nyomócsöves, 1,4 HDi vagy 2,0 HDi változatban. Megbízható és rendkívül takarékos a Citroën Saxo, illetve a Peugeot 106 az 1,5-ös szívódízellel, ráadásul nem is lomhák. 
A legjobb megoldás talán Skoda Fabia vagy Octavia 1,9 SDi-t venni, kicsit többért, 550-600 000 Ft körül. Nagyon keveset fogyasztanak, tényleg 4-5 literrel lehet járni velük, és jó autók, kényelmes üléssel, ami a Thaliáról és a Swiftről nem mondható el. Én a két Skodával és a Citroën Xsarával kezdeném a keresést.
Igazán olcsó dízelekről itt olvashat részletesen, a Skoda Fabia I generációjáról pedig ide kattintva talál használtautó-tesztet. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves szakértő!

Egyik közeli barátom árulja 2 autóját, és gondolkodom, melyiket vegyem meg. Mind a kettőt próbáltam, jól mennek. Szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket ajánlaná nekem. Kb. heti 150 km-t mennék vele, plusz havonta/kéthavonta egy hosszabb út. Mind a kettő sedan.

1. Mazda 626, 74kw, 1999 évj., Diesel, kb 200 E km-t futott, téli-nyári gumikkal, klímával, átlagfogyasztása 5-6 l között, külsőleg egyértelműen szebb, 1500 euróért

2. Seat Cordoba, 44kw, 1997 évj., Benzin, 230 E km-t futott, csak nyári gumikkal, átlagfogyasztása 5,5-6,5 l körül, a tetőn ki kell javítani a festést, 1200 euróért

A lényeg, hogy minél tovább kibírja, és lehetőleg az alkatrészek ne legyenek nagyon drágák.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Emese

Szakértőnk válaszol

Kedves Emese!
Hosszabb távon a Cordoba ígéri az alacsonyabb fenntartási költségeket, mert egyszerű szívó benzines. Ebben az esetben én mégis a Mazdát választanám, mert sokkal kényelmesebb, komolyabb, jobban összerakott autó, ráadásul légkondicionálós, ami nagyon sokat számít. 
Tehát a dízel 626-ost venném meg, de az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét félretenném az adagoló vagy a turbó javítására, ha úgy alakul. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves András!

Segítségét kérem autóvásárlásban. Kb. 600-650 E Ft áll rendelkezésre. Az autót városban /nem Budapest/ használnám 15 km-es távban, hetente kb. 3-4 esetben, valamint vásárlásokra esetenként, rövid távolságokra /ez gyakori fék-gáz használat/. Havonta kb. 2-szer 150 km főúton. Suzuki kizárva. Jó volna kicsit magasabb felépítmény, mivel alacsony vagyok. A hengerűrtartalom kiválasztása sem mindegy egy-egy típusnál.

Köszönettel: Anikó

Szakértőnk válaszol
Kedves Anikó!
Nem tudom, hogy Suzukin a régi Swiftet érti, vagy a Wagon R+-t és az Ignist is kizárja? Mert az utóbbi kettő tökéletesen alkalmas volna Önnek. Ha nem jönnek szóba, akkor Ford Fusiont néznék az 1,4-es benzines motorral, amely 80 lóerős és erő/fogyasztás alapon jó kompromisszum. Ezeket az autókat inkább 650-700 000 forintért tudja megvenni, de magas ülésükkel jól beválnak. A Fiesta technikájára épülő Fusion nagyon sokoldalú és gazdaságos autó, nem véletlenül volt igen népszerű itthon.
Amennyiben a Fusion túl szögletes, vagy más okból nem tetszik Önnek, akkor áldoznék rá még 100 000 forintot, és első generációs Opel Merivát vennék. Strapabíró, tágas, praktikus autó.
Üdvözlettel, Szörényi András