Legyen eszed, félmillióért Suzukit vegyél

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 12.20

Vannak élethelyzetek, amikor ki kell zárni a vágyakat, álmokat, és a legjobb a józan döntés.

Ha lehetőségeinket felmérve, mindennapi használatra, munkába járásra, pénzkeresésre akarunk megfelelő típust találni, keménynek kell lennünk, és megelégedni akár egy unalmas, gyengébb, olcsóbb, viszont alacsony befektetéssel forgalomban tartható típussal.

Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Használt autó vásárlását tervezem és ehhez szeretném a véleményét kikérni. Az autót munkába járásra használnám (egyedül utaznék benne, autópályán), napi 150 km (hetente 5x), és nagyságrendileg 500 000 Ft-ot szánnék rá. 
Minél kisebb fogyasztású, megbízható gépjárművet keresek. (3 ajtós is megfelelne).

Köszönettel: M. András
Szakértőnk válaszol

Kedves András!
Ekkora futásteljesítményt csak dízel vagy benzin/autógázas kocsival vállalnék. Műszaki-gazdaságossági szempontból a Suzuki Swift a legjobb megoldás, félmillióért van belőle légkondis is, minden további nélkül. Itt nem erőltetném az autógázt, mert az autó eleve takarékos. 
Ha a Swift nem tetszik, akkor Renault Thalia 1,4 LPG-vel vagy 1,5 dCi, de azokban nagyon sok már a kilométer, mire félmillióért elhozhatók. A Thalia egyszerű és strapabíró autó. A félmilliós kategóriában jó megoldás a Citroën Xsara, akár a turbódízel, akár a szívódízel, akár a késői közös nyomócsöves, 1,4 HDi vagy 2,0 HDi változatban. Megbízható és rendkívül takarékos a Citroën Saxo, illetve a Peugeot 106 az 1,5-ös szívódízellel, ráadásul nem is lomhák. 
A legjobb megoldás talán Skoda Fabia vagy Octavia 1,9 SDi-t venni, kicsit többért, 550-600 000 Ft körül. Nagyon keveset fogyasztanak, tényleg 4-5 literrel lehet járni velük, és jó autók, kényelmes üléssel, ami a Thaliáról és a Swiftről nem mondható el. Én a két Skodával és a Citroën Xsarával kezdeném a keresést.
Igazán olcsó dízelekről itt olvashat részletesen, a Skoda Fabia I generációjáról pedig ide kattintva talál használtautó-tesztet. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves szakértő!

Egyik közeli barátom árulja 2 autóját, és gondolkodom, melyiket vegyem meg. Mind a kettőt próbáltam, jól mennek. Szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket ajánlaná nekem. Kb. heti 150 km-t mennék vele, plusz havonta/kéthavonta egy hosszabb út. Mind a kettő sedan.

1. Mazda 626, 74kw, 1999 évj., Diesel, kb 200 E km-t futott, téli-nyári gumikkal, klímával, átlagfogyasztása 5-6 l között, külsőleg egyértelműen szebb, 1500 euróért

2. Seat Cordoba, 44kw, 1997 évj., Benzin, 230 E km-t futott, csak nyári gumikkal, átlagfogyasztása 5,5-6,5 l körül, a tetőn ki kell javítani a festést, 1200 euróért

A lényeg, hogy minél tovább kibírja, és lehetőleg az alkatrészek ne legyenek nagyon drágák.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Emese

Szakértőnk válaszol

Kedves Emese!
Hosszabb távon a Cordoba ígéri az alacsonyabb fenntartási költségeket, mert egyszerű szívó benzines. Ebben az esetben én mégis a Mazdát választanám, mert sokkal kényelmesebb, komolyabb, jobban összerakott autó, ráadásul légkondicionálós, ami nagyon sokat számít. 
Tehát a dízel 626-ost venném meg, de az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét félretenném az adagoló vagy a turbó javítására, ha úgy alakul. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi
Kedves András!

Segítségét kérem autóvásárlásban. Kb. 600-650 E Ft áll rendelkezésre. Az autót városban /nem Budapest/ használnám 15 km-es távban, hetente kb. 3-4 esetben, valamint vásárlásokra esetenként, rövid távolságokra /ez gyakori fék-gáz használat/. Havonta kb. 2-szer 150 km főúton. Suzuki kizárva. Jó volna kicsit magasabb felépítmény, mivel alacsony vagyok. A hengerűrtartalom kiválasztása sem mindegy egy-egy típusnál.

Köszönettel: Anikó

Szakértőnk válaszol
Kedves Anikó!
Nem tudom, hogy Suzukin a régi Swiftet érti, vagy a Wagon R+-t és az Ignist is kizárja? Mert az utóbbi kettő tökéletesen alkalmas volna Önnek. Ha nem jönnek szóba, akkor Ford Fusiont néznék az 1,4-es benzines motorral, amely 80 lóerős és erő/fogyasztás alapon jó kompromisszum. Ezeket az autókat inkább 650-700 000 forintért tudja megvenni, de magas ülésükkel jól beválnak. A Fiesta technikájára épülő Fusion nagyon sokoldalú és gazdaságos autó, nem véletlenül volt igen népszerű itthon.
Amennyiben a Fusion túl szögletes, vagy más okból nem tetszik Önnek, akkor áldoznék rá még 100 000 forintot, és első generációs Opel Merivát vennék. Strapabíró, tágas, praktikus autó.
Üdvözlettel, Szörényi András

Kommentek

  • pernye

    Suzuki WagonErzsi a tuti tipp. Mi 7 évesen vettük, jelenleg 13 éves, rozsda sehol, pöccre indul, a mechanika nagyon tartós, az autó atom üzembiztos. Hátrány: valóban csak városba, max. rövid vidéki utakra ajánlott, családi autónak elfogadni erős kompromisszum kell. Ja, és nem szabad hinni a hirdetésekben szereplő 5 literes fogyasztás ígéretének, a valóságban (és egyébként a katalógusban is) 6.2-6.5 liter a fogyasztás.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.