Világító szempillát villantott a luxus-Škoda

Befutott az új Škoda Superb Combi

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.28. 10.00

Ezen a héten befutottak Magyarországra az első kombik az új Škoda Superbből. Nem drága és igen sokat tud.

  • Átállás az MQB-technikára, 125-280 lóerős motorok kaphatók
  • Megszűnt a kétféleképp nyitható csomagtérajtó a limuzinon
  • Ötajtós lépcsőshátúból és kombiból áll a választék
  • 7,4 és 12,4 millió Ft közötti a lépcsőshátú Škoda Superb listaára
  • Mintegy 300 000 forinttal kerül többe az új Škoda Superb Combi

Aligha így tervezték, de nagyon nehéz időszakban érkezett meg az új Škoda Superb Combi Magyarországra. A világ a Volkswagen-konszern legalább 11 millió autót érintő környezetszennyezési botrányától hangos, és megingathatatlannak hitt csúcsvezetők kénytelenek távozni. Közben a szőnyeg szélére állított mamut piacra bocsát egy autót, ami a csalás dacára is a vállalatcsoporthoz kötheti az ügyfeleket.

Van hozzá minden

Mert ennyire Audi-szerűnek még egyetlen Škoda sem tűnt. A szempillásnak hívott (megvilágított fényszóróbetétes) autók lámpáit, vonalvezetését, überpenge karosszériaéleit látva rögtön az Audik jutottak eszembe az új Škoda Superb hazai sajtóbemutatóján. Tekintélyes méretű, 4861 mm hosszú, 1864 mm széles, 2841 mm tengelytávolságú autóként jól mutat majd a céges parkolóban.

Sokat átvett a szériaautó a Vision C tanulmány formájából

A márka csúcsmodelljéhez gyakorlatilag az összes modern vezetőtámogató rendszer megvehető, ha a vevő hajlandó áldozni efféle extrákra. Az egyik a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés, amely radarral pásztázza az utat és a sorból kitolatva megállítja az autót, ha jön valaki oldalról.

A Superb igen messzire jut az önvezetésben, ha a szükséges extrákat összekonfigurálta a tulaj. A dugóasszisztensnek is mondható, de torlódástámogatásnak értendő funkcióval az adaptív távolságtartó tempomat jeleivel magától leáll az autó dugóban araszolva, és ha nem hosszabb 15 másodpercnél a megállás, magától el is indul a sorral. Közben a főleg autópályán hasznos sávban tartással megmarad a terelővonalak között, magától forgatva a kormányt.

Motorválaszték: V6 nincs, 280 van

Benzines motorok
1,4 TSI: 125 LE/200 Nm
1,4 TSI ACT (hengerkiiktatással, ld. itt ): 150 LE/250 Nm
1,8 TSI: 180 LE/320 Nm
2,0 TSI: 220 LE/350 Nm
2,0 TSI: 280 LE/350 Nm

Dízelmotorok
1,6 TDI: 120 LE/250 Nm
2,0 CR TDI: 150 LE/340 Nm
2,0 CR TDI: 190 LE/400 Nm

Ezeket a megvilágított fénycsíkokat nevezik szempillának, a drágábbik feláras xenon-fényhez járnak. LED-es fényszóró nem kapható a Superbhez

Vezető és csomag nélkül 1300 kilóról induló súlya, 0,275-0,309 közötti alaktényezője, a közvetlen befecskendezés és a hatgangos kézi, illetve a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltók alacsony fogyasztást ígérnek. A 66 literes tankkal ritkán kell majd beállni a kútra.
Míg az első generáció nem építhetett ügyfélbázisra, a harmadik nemzedékre beérett a vetés. A két előddel megalapozta helyét a kategóriában, ráadásul az importőr az árazással is éleslövészetre váltott.
 

Magától lefékezi a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés az autót, hogy ne tolasson ki egy érkező kocsi elé

A kategóriában teljesen elfogadható, 7,4-12,7 millió forint közötti listaárakból 900 000 forint kedvezmény érvényes, a márkaigazgató szerint hosszabb távra, nem bevezetőakcióként. Dalnoki Balázs a Vezess kérdésére válaszolva évi 1300-1500 autó értékesítését is lehetségesnek nevezte az első teljes évben, tehát jövőre.

Évi 1300-1500 db

Ezzel a darabszámmal az autó akár a kategória élére is ugorhat. A kombi érkezése mellett az igen magas volumenben benne lehet az államtitkárok és miniszterek által használt, részben LWB rendszámukról felismerhető autók cseréje. A közbeszerzési eljárások követelményeitől a Škodának hagyományosan nem kell tartania, ráadásul ezek az autók valóban cserére érettek: nem ritkán 300-400 ezer kilométer van bennük.

Androidos és iOS-es telefonok is optimálisan integrálhatók. Felárért a Superb szinte mindent tud, amit az autóipar ma kínálni képes

Nekem volt alkalmam német autópályán kipróbálni az autót és részt venni a középkategória alapautóit összemérő teszten is. A mezőnyt ismerve praktikus vonásai, biztonsága és kényelme alapján az új Superbnek nincs kitől félnie a középkategóriában.

Olvasnátok még az autóról? Kovács Miklóssal esett meg az első találkozás, aztán Hamar Balázs vezette az ötajtós lépcsőshátút. A Combi kapcsán megírtuk, miben kellett kevesebbel beérnie az új Škoda Superbnek a primátust élvező Passattal szemben.

SK 481 az ötajtós limuzin, SK 482 a Superb Combi gyári kódja. A 4 a projekt neve, a középső szám a generációt jelöli, ami a B8-as Passat miatt 8, utána a karosszériaváltozat jele. Az SK pedig a Škoda


Kommentek

  • mtbe

    Már négy évesek az államtitkárok által használt Superbek. Azonnal cserélni! Méghozzá legyen ilyen kombi, fullextrával és természetesen a legerősebb dízellel, mert kell a sok lóerő ahhoz az egy emberhez. :)

  • Szabi5

    10 év skoda octavia után nekem már magyarázhatnak, hogy ez most ilyen lesz meg olyan. Ez is csak egy butitott passat lesz kispórolt hangszigeteléssel megy egyebekkel. Miközben a csokimáz megmarad. Én többé már nem kérek ebből. Van a piacon mazda 6, ami nem csak olyan, hanem AZ.

  • Lewes1973

    Te Szabi5, ültél te már új Superb-ben?? Nekem már közel 2 hónapja van egy új 3-as, semmiképpen nem nevezném lebutított Passatnak. Minden nap élvezem az autózást vele, és bátran állnék bármilyen Mazda6 összehasonlítás elé.

  • mtbe

    Szerintem a kettőt nem lehet összehasonlítani, nekem mindegyik más miatt tetszik. A 6-os szép, a Superb első ülése mögött elfér egy rekesz sör.

  • cuebler

    mtbe: és a sör mellett még én is elférek :-)
    a superb-t a németek már az ötös bmw-vel vetették össze: http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-518d-skoda-superb-2-0-tdi

    amúgy meg a f****m tele van a noxwagen konszern autóival, hogy egy tisztességes szívó benzinmotor sincs a kínálatukban (gondolom, a 3.6 v6 kihalt). a superb tetszik, jó ár-érték arányú, megbízható és igényes darab, de ezek a fránya motorok mindent tönkretesznek.

  • hova

    Hihetetlenül közönséges autó-sértés együtt emlegetni a Japán autóval!

  • Szabi5

    Majd pár év után ráébredtek, hogy mi a különbség egy skoda és egy autó között. Mi többet is használunk és hemzsegnek a tipushibáktól és a spórólás is tettenérhető rajtuk. Hangszigetelés egy 0. Ezt ugy kell érteni, hogy hangosabb mint egy dacia(szélzaj, kongó hangok és futóműzaj). Két éves korában teljes kédergarnitúrát cseréltek és ujra kellett ragasztani a hátsó ablakokat, hogy legalább az orkánszerű szélzaj megszünjön. És ezt két autőnál. 3 éves korukban az összes autóról eltünt a festék a küszöbökről. 70-90000 km között három autón kellett turbót cserélni garanciában és végül de nem utolsó sorban 8 évesen kilyukadtak a küszöbök és a sárvédőívek. Hát ezek után én már nem kívánok skodát. Ha akartok vegyetek, a ti pénzetek és egészségetek. És ne legyenek illuzióitok az ujak sem jobbak. Bejártam a szalonba és az ujabb octaviában még gyengébbek az anyagok mint az elődben voltak. A superben is kivül van a csokimáz. A vw rájött, hogy ha vw-nek kinéző, massziv autókat gyárt és kiszedi belőlük a lényeget ugy is megveszik az emberek, mert mindent megadnának egy vw-nek látszó tárgyért.

  • Lewes1973

    Nem tudok nyilatkozni az Octavia-ról, nem is akarok. Viszont már a 3. Superb-emet nyúzom, és a hagszigetelés mindháromban remek volt. Láss csodát, a festék sem kopott le. “A Superben is kívül van a csokimáz”. Ez mi a fenét jelent??? Amit én látok, hogy egy jól felszerelt, a hasonló méretű autók között is kiemelkedő műszaki szinvonalú autót vezetek.

  • Szabi5

    Kedves Lewes az nagyon jó, hogy így vélekedsz de szerinted mégis hogyan lenne képes kiemelkedni a superb egy olyan passat mellől, aminél jóval kevesebbe kerül és ha megkukkintod a piaci elemzéseket, akkor látni fogod, hogy a skodán még így is kétszer annyit keres a konszern mint egy vw-n. Ergo legalább 5000-6000 euró ki van spórolva egy passát árából. Ha majd mész vele 200-250000 km-t arra is rájössz, hogy honnan. Sok szerencsét hozzá. Mi golf/octavia összehasonlitásban megtaláltunk minden centet és nem a motorháztető teleszkópos kitámasztója hiányzott…

  • Iceman.

    A Passatnal olcsóbb és valamivel rosszabb is csodák nincsenek, de az első és a második generáció is nagyon jó autó volt a kategóriájában.

  • Lewes1973

    Összeraktam egy új Passatot a konfigurátorral. Kb ugyanannyira jött ki, mint a Superb. A különbség inkább abban van, hogy a Passatohz több cucc érhető el (LED-es lámpa, Google Maps-os műszerfal stb),meg van pár értelmetlen korlátozás (például nincs hátsó ülésfűtés szövet-üléssel) szóval nem látom az 5-6000EUR különbséget…
    Továbbra sem állítom, hogy a Superb van olyan jó, mint a Passat, de egyáltalán nem látom olyan sötéten a helyzetet, mintSzabi5 kolléga :)

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.