Mennyit engednek egy 5-6 milliós új autó árából?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.09.23. 05.45

Ismét álnév mögé bújva alkudoztunk, ezúttal a rendkívül népszerű kis szabadidő-autókra.

Sorozatunk első darabjában a Golf-kategória joggal neves négy szereplőjére alkudtunk, és egymilliós kedvezményt is sikerült lefaragni a listaárból anélkül, hogy felálltunk volna a székünkből. Másodjára leendő kisautó-vevőnek adtuk ki magunkat, itt már alacsonyabbak a nyitóárak, mégis sikerült félmilliót lefaragni ezek árcédulájából is, bizonyítva, hogy érdemes civilizált ártárgyalásokba kezdve versenyeztetni az egyes ajánlatokat.

Ezek a cikkek ugyanakkor nem csak az autóvásárlóknak nyújtanak forintban mérhető hasznos tanácsokat, egyúttal a hazai autószalonokat is tesztelik: mennyire rugalmasak és szolgálatkészek a különféle márkák értékesítői egy náluk jelentkező vásárlóval, milyen módszerekkel próbálják saját magukhoz csábítani a sajnos még mindig kis számú magánvevőt?

Az első két körben a többség jól vizsgázott, profi hozzáállással (ami nem csak jelentős kedvezményt jelent) álltak a – kitalált – vásárlóhoz, aki elégedetten indulhatott volna szerződni a számára legkedvezőbbnek bizonyult ajánlatra.

Első körös kedvezmények: 0-1,3 millió forintig

Ezúttal kisméretű szabadidő-autókra alkudtunk. Kitaláltunk egy nevet, csináltunk hozzá email-fiókot, majd levélben árajánlatot kértünk 4 márka 2-2 fővárosi és vidéki kereskedésétől. A kategóriát tavaly uraló Opel Mokka mellett az itthon nagy becsben tartott Suzuki S-Cross, a régóta népszerű Nissan Juke, és az idén piacra lépő, szépséges Mazda CX-3 lett a kiszemelt.

Mindenhonnan 1,6-os benzines motorral és automata váltóval szerelt fehér színű autóra kértünk konkrét árajánlatot közepes felszereltséggel, és navigációval. Külön megkérdeztük, hogy a megrendeléstől számítva mennyi időn belül tudják leszállítani az autót.

A 16 árajánlat-kérésre 14 válasz érkezett egy napon belül. A leggyorsabban egy jónevű budapesti Opel-szalon munkatársa írt, telefonszámot kérve, hogy némi beszélgetés után szóban tehesse meg az ajánlatát. Számot azonban nem adtunk senkinek, a levélben kért írásos árajánlatok összemérése volt a cél.

Az első konkrét összeg vidékről jött egy CX-3 G120 Attraction AT-re, amelynek 6,52 milliós listaárára rámegy 159 ezer forint a navigációért, és ha Ceramic fehér színt kérünk, akkor újabb 96 ezer. Ebből jön le “a maximálisan adható 200 ezer forint kedvezmény”, írta az értékesítő. Nem túl vastag, de az esetek 90 százalékában minél újabb egy-egy modell, annál kevesebbet engednek az árából, így ezen nem lepődtünk meg.

Sorra hullottak be a levelek: egyesek segítőkészen telefonszámot kértek, mások a személyes árajánlat elkészítéséhez foglalkozásra, lakhelyre és egyebekre vonatkozó kérdéseket küldtek. Mindenkinek mindent megírtunk, de a beszélgetésbe nem mentünk bele: nyilvánvalóvá tettük, hogy itt és most ajánlatokat versenyeztetünk.

Fél nap sem telt bele, és máris igazán szép kedvezményeket kaptunk anélkül, hogy betettük volna a lábunkat bármelyik szalonba. A levélváltások első körében ezek lettek a legkedvezőbb ajánlatok (nem 100 százalékig ugyanarra a felszereltségre kalkulált mindenki).

Mazda CX-3 G120 Attraction AT (120 lóerő) –  Az előbb említett ajánlatnál nem érkezett kedvezőbb, csak hasonló, így a navis, de nem feláras fényezésű japán 6,68 milliós listaárából 6,48 millió forint lett. Sajnos nem tudtuk meg, hogy a karácsonyfa alá megérkezne-e a kocsi szeptemberi rendelés után.

Nissan Juke Tekna 1.6 Xtronic (117 lóerő)  –  Bőbeszédű, de rendkívül udvarias levélben győzködött a Juke-ra legnagyobb kedvezményt adó értékesítő arról, hogy egy személyes találkozó után még az elküldött ajánlatánál is jobban járunk, ha vele szerződünk. Ami ígéretes, hiszen igazán remek csomagot rakott össze: az 55 ezer forintos fényezéssel 5,84 milliós listaárből 690 ezer forintot elengedve 5,15 millió forint lett az akár raktárról is elérhető autó ára, de itt nem állt meg. Ajándékba ígért még 148 500 forint értékben négy téli gumit.

Opel Mokka Enjoy 1,4T AT6 (140 lóerő)  –  A 2010-től létező Juke után a mezőny második legrégebben, 2013-tól piacon lévő modelljére kaptuk a legzsírosabb kedvezményt. A 250 ezres navigációval 6,22 milliós autóból 835 ezret engedett az egyik legrégebbi Opel-kereskedő, így 5,38 millió forint lett a forgalomba állítás előtti végső ár. A népszerű autó megérkezésére e heti foglalózás után is 2016 márciusáig kellene várni.

Suzuki S-Cross 1,6 GL+ CVT (120 lóerő)  –  Esztergomban készül, ezért szinte napra pontosan megmondta az első kör győztes ajánlatát adó kereskedő, hogy az október 16-i gyártásból kapnánk autót, ami november legelejére várható átadást jelent. 5,6 millió forint a kocsi listaára a Suzuki honlapján, ezért több mint meglepőnek tűnik az ajánlat, amit éppen ezért szó szerint idézünk.  “A gépkocsi akciós vételára 4,3 millió forint, ezen felül az átírási illetékeket és az üzembe helyezési költséget kell fizetni, ami összesen 120 ezer forint. A gépkocsihoz tudok adni ajándékba egy 240 ezer forint értékű felnire szerelt Yokohama téligumi garnitúrát, továbbá egy 220 ezer forint értékű Clarion NX504E típusú multimédiás navigációs egységet.” A navigáció ugye alapkérés volt, tehát nem tekinthető ajándéknak, de a 4,3 millió forint így is pazar ajánlat.

A válaszadók közül egy szalon semmiféle kedvezményt nem adott, csak elküldte a listaárat, neki nem is írtunk újabb levelet, a többieknek viszont igen. Megkérdeztük tőlük, hogy a végső döntés előtt tudnak-e még valamennyit engedni?

A második körben kezdtek kiegyenlítődni az ajánlatok

13 újabb levél ment szét, ebben az árkategóriában nyilván nem vártunk már nagy dolgokat, többen be is dobták a törölközőt.

A győztes Mokka-ajánlat elküldője kedvesen megírta, hogy ez alá már nem tud menni, míg a fenti suzukis értékesítő nem válaszolt. Két Mazda-kereskedő azt kérte, küldjük el nekik a másik ajánlatát, megnézik, és annak függvényében tudnak tovább lépni, a Nissan értékesítői pedig hasonló ajándékokat húztak elő a kalapból.

Íme, márkánként a második körös, az elsőnél jóval szerényebb kedvezmények.

Mazda CX-3  – A legfiatalabb, és a piacon elég jól pörgő autónál jött el elsőként a pillanat, amikor további kedvezményt már csak a kiválasztott szalon személyes felkeresése után lehetett volna bezsebelni. Más ajánlatát nem akartuk elküldeni.

Suzuki S-Cross – Egy vidéki kereskedő 45 ezer forintot engedett pluszban az első körös ajánlatához képest, ami viszont nem volt annyira jó, mint az előbb kiemelt konkurenséé.

Opel Mokka –  Ugyanaz a helyzet itt is, jött újabb engedmény, de nem a legalsó árból. A második körben sok ajánlat kezdett beállni közel azonos szintre.

Nissan Juke – 100 ezer forintot engedett egy korábban is rugalmas kereskedő, míg egy másik 4 téli gumit ajánlott pluszban, de ezzel sem tudtak első helyre kerülni.

Összességében mind a négy kereskedőhálózat jól vizsgázott rugalmasságból, többen megírták, hogy a világ legtermészetesebb dolgának tekintik a versenyt, és állnak elébe. Hozzáállásukkal a magyar újautó-piac vásárlóinak – sajnos csak – mintegy 25 százalékát kitevő magánvevők is jól járnak.

Feltéve, ha okosan bekérnek a szalonlátogatás előtt pár árajánlatot, és kicsit versenyeztetik őket. Sok pénzt megtakaríthatnak.
 

Kommentek

  • DTF

    Anno sokat alkudoztam, de olyat sosem csinalnek h az egyik kereskedo ajanlatat elkuldom a mmasiknak h ala tudjon menni. Inkabb szoban mondom neki, es ugy is enged.
    Egyebkent ha latjak h komoly vevo vagy, adnak meg kedvezmenyt, meg a mazdanal is ;)
    Egyet nem tudok: ha vki egy adott markanal dolgozik, annak ugye felajanljak h kap x % kedvezmenyt uj auto vasarlasakor, mert ott dolgozik. Ez mondjuk legyen 12,5%. De ilyenkor meg adnak 10-12-t is pluszba, azt, amit az utcarol bejovonek is megadnak? :)

  • ffff

    Az S-cross-t úgy akciózzák most, hogy a nyári gumikon felül (ami rajta van az autón), kapsz 4 felnire szerelt téli gumit. (tehát egy teljes ajándék szett)
    Vagy a cikkíró értett félre valamit, vagy a reklám nem egyértelmű (szerintem egyértelmű): persze a kereskedőnek kell pontosítania a portál felé.

  • pernye

    Jómagam 2 éve a közel 6 milliós listaárból 20% feletti kedvezményt kaptam. Minden létező kereskedőtől kértem árajánlatot. A legkedvezőbbet adó azonban a lakóhelyemtől elég távol esett, ezért az általuk küldött e-mailt kinyomtattam, és ezzel bementem a legközelebbi szalonba. No, annyit azért nem engedtek, de majdnem: már nem érte meg több száz km-t elutazni. A másik kereskedő árajánlatát egyébként gondosan eltették, mondván, ha “felülről” ellenőrzést kapnak, meg tudják indokolni, hogy miért adták ilyen “olcsón” az autót (!)
    Egyébként az árajánlatot “teljes bekerülési költséggel” érdemes kérni, mert nagyon változó (esetemben kb. 70 és 190 ezer forint között mozgott!) az üzembe helyezési költség, és a használt autó beszámítás (nálam 800 ezer és 1.2 millió közötti sávot adtak meg) is nagyon eltérő lehet.

  • M_m_m

    Persze, hogy adnak rá ilyen kedvezményt, mert listaáron nagyon túlárazottak ezek a kocsik. Ki venne ma Magyarországon 6 millioért Mokkát, Juke-t, Suzukit.
    Valószínű az automata váltóért sem tolonganak még a vevők itthon ebben a kategóriában.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.