Megúszta – felmentették a pécsi gázolót

Szerző: dr. Janklovics Ádám levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.09.15. 15.56

Nem adta meg az elsőbbséget, belehajtott a másik kocsiba, majd mint ha mi sem történt volna, továbbautózott.

Dezső és felesége egy Pécs melletti községben grilleztek a barátaik víkendházában – így indul a közlekedési balesetek bírósági utóéletét bemutató sorozatunk mai története. Pár alkalommal megfordultak már a környéken, így volt némi helyismerete a Toyota Avensist vezető férfinak.
 
A kellemes szombat délutáni partit maguk mögött hagyva pár száz métert mentek mindössze, amikor a szomszédos szűk utcából egy még annál is keskenyebb, mindössze 3,2 méteres útra akartak kikanyarodni jobbra, hogy aztán elérjék a főutat. Dezső előtt Elsőbbségadás kötelező tábla állt, mégis kihajtott a felé olyan 50 km/órás sebességgel közeledő Audi elé.
 
Az A3-ast vezető Szilvi – látva, hogy nem adják meg neki az elsőbbséget – hirtelen a fékbe taposva balra kormányzott. A későbbi szakértői vélemény szerint 18-22 km/órára csökkent az Audi sebessége, de az ütközést nem tudta elkerülni, ha kismértékben is, de kocsijának bal eleje beleütődött a Toyota bal első ütközőjébe.
 
Szilvi a nagy ijedtség közepette is tovább fékezett, majd minimális sebességgel nekiment az út jobbján álló beton virágtartónak.

Dezső továbbhajtott

A balesetet okozó toyotás nyilvánvalóan érzékelte a két jármű csattanását, amelyet többen hallottak a kereszteződés melletti hétvégi házakban, mégis továbbhajtott. Sőt, egyvalaki látta is a balesetet, ő csörgette meg azonnal a rendőrséget. Bár a gyorsan eliszkoló autó rendszámát nem tudta leolvasni, márkát, típust és körülbelüli évjáratot is mondott az egyenruhásoknak.
 
Szerencsére nem sérült meg senki, és a két kocsiban keletkezett anyagi kár sem lett jelentős. Ennek ellenére a balesettől 5 kilométerre lekapcsolt Dezsőt pár héttel később már gyanúsítottként idézték be cserbenhagyás vétsége miatt. Első kihallgatása előtt a közlekedési büntetőjogra szakosodott Székely Ügyvédi Irodát bízta meg a védelmével.

Dezső nem ismerte el a cserbenhagyást

A rendőrség szerint a férfi megszegte a KRESZ 28. § (2) bekezdésének b) pontját, amely egyszerűsítve kimondja: ha van Elsőbbségadás kötelező tábla, akkor a másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni neki.
 
Természetesen műszaki szakértőt is bevontak az ügy vizsgálatába. Az ő dolga a járművek ütközés előtti, valamint a csattanáskori sebességének meghatározása volt, plusz felmérte a károkat, és nyilatkozott a baleset elkerülésének esetleges lehetőségéről is.

Szakértői rajz egy másik balesetről - illusztráció

A nyomozás végeztével a rendőrség vádemelési javaslattal adta tovább az ügyet az ügyészségnek, amely cserbenhagyás miatt emelt vádat Dezső ellen.
 
A tárgyaláson a KRESZ megszegését, vagyis az elsőbbségadás elmulasztását elismerte a vádlott, a cserbenhagyást viszont nem. 

Dezső felmentését kérte ügyvédje

A férfi védelmét ellátó Székely Ügyvédi Iroda érvelése szerint a csekély ütközési sebesség miatt csupán “koccanásról” beszélhetünk. Ezek az ütközések általában nem járnak személyi sérüléssel, ebben a konkrét esetben sem sérült meg az Audit vezető Szilvi, aki biztonsági övet használt.
 
A szakértő közölte: az első ütközésnél az A3-as 18-22 km/órával, míg a másodiknál 2-5 km/órával ment, ez olyan minimális sebesség, amelynél okkal következtethetünk arra, hogy az ütközés során nem történik személyi sérülés. Ezeket figyelembe véve Dezsőnek nem kellett arra számítania, hogy az Audi vezetője megsérült az ütközésnél.
 
Mindezek következtében védőbeszédében az ügyvéd bűncselekmény hiányában indítványozta a vádlott felmentését.
 
Ítéletében egyetértett a bíróság a védelemmel, és végül felmentette Dezsőt a cserbenhagyás miatt emelt vád alól. Ugyanakkor az elsőbbségadás szabályainak megsértése miatt 50 ezer forint pénzbírsággal sújtotta őt.

Ezeket olvasta? Sorozatunk érdekesebb történetei:

Elfújta a szél a bizonyítékot a rendőrök orra elől!

Felborították a rendőrök az üldözött sportkocsit

Így lop a magyar: csapatban, szervezetten
 

Kommentek

  • jmzba145

    Nem adta meg az elsőbbséget, belehajtott a másik kocsiba, majd mint ha mi sem történt volna, továbbautózott,és végül felmentették Dezsőt.
    Ez most komoly, a semmiért meg ölnek?

  • BsBe

    Szóval, ha jól értem: okozok egy közlekedési balesetet, látom (ha másképp nem a tükörből) hogy a másik autó az ütközést követően (miatt) tovább ütközik, de “szakértő” szemmel a távolból úgy ítélem meg, hogy nem történhetett komoly baja, akkor lelkiismeret furdalás nélkül mehetek tovább. (és ha rosszul ítélem meg???????????????)

  • Marcikutya

    Mondanék valamit, de nem merek, félek, hogy beperelnének…

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.