Katonát faragtak a német népautóból

Volkswagen Golf I - Rat/military look

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.14. 06.00

A jó öreg Volkswagen Golf polgári pályafutását befejezve lett veterán katona, egy olyan baka, aki fittyet hány minden szabályra, és főleg a józan észre.

A Volkswagen Golf nem csak autótörténeti mérföldkő. Az 1974-ben piacra dobott, első generációval útjára indult típuscsalád mára kulturális jelenség, millióknak kedves emlék, gyerekkori vágyott tárgy, családtag, avagy alapanyag önkifejezéshez. 

Ez az áldása, ha egy jól sikerült típus sokáig gyártásban marad, és olcsón, öregen kínál lehetőséget a saját gondolatok kifejezéséhez. Márpedig az I-es Golf 6,8 millió eladott példánnyal tökéletesen megfelel a célnak, nem véletlenül az egyik legkedveltebb alap az átépítésekhez.
Nézzük bármelyik stílusirányt, biztos akad egy Golf, és pont ezért döntöttünk amellett, hogy az idei nagyszabású találkozó előtt egy igazán egyedi és különleges darab bemutatására teszünk kísérletet. 

Hatalmas Golf-buli a Hungaroringen

Negyedik alkalommal szervez a Volkswagen márkatalálkozót a Hungaroringen, idén szeptember 19-én. Az idei VOLKSWAGEN-TALÁLKOZÓN oldtimer korú autók mellett számtalan egyedi kialakítású modellel is találkozhatnak az érdeklődők, de most bemutatkozó újdonságok és gyári különlegességek is érkeznek a rendezvényre.

Az autók mellett természetesen rengeteg színes program várja a Volkswagen-találkozó látogatóit, az idei tombola fődíjaként pedig egy kabrió Golf IV is új gazdára talál. 

Mert ez nem cult, nem clean, de még csak nem is tisztán rat. Hanem military. A kispolgárok kedvence, a józan választás, a békehirdető hippibusz közeli rokona katonának állt. 
Dióhéjban az építés története a gépet megálmodó tulajtól: “Az autó 2010-ben került hozzám, első autóként, viseltes gyári állapotban. Szegény Golf nem volt valami jó bőrben, konkrétan a szalmából kellett kiásni egy pajtában Pécsett. Így első körben az esztétikai irányvonal megtalálása előtt a technikai oldalt kellett rendbe rakni. 

Elkezdtük felújítani: lakatolás, futómű rendbetétele, kapott egy II-es szériából származó 1,8-as GTI motort.
 
Mikor a munkálatok végére értem, akkor került előtérbe az autó megjelenése. Sok találkozót végigjártam, nézegettem, hogy mi lenne az, amit el tudnék képzelni a Golfomon. Egyik autónál sem találtam meg azt a pluszt, amit igazán magaménak érezhetnék. Eldöntöttem, hogy olyan autót építek, ami nem jön szembe velem az utcán, amivel egy találkozón is kitűnhetek a tömegből. Mindig is érdekeltek a katonai dolgok, így gondoltam, miért is ne?

A festésötletet egy katonai dokumentumfilm adta, és innen nem volt megállás. Meghatározó lett a katonai vonal, jött az álcaháló, lekerültek a lökhárítók, a lemezfelnik, átalakított hátsó ülés, nagy GTI koptató. 

Így az autóm mára egy olyan német gép lett, ami igazán otthon érzi magát egy katonai reptérre szervezett találkozón. Sokan kérdezik, hogy mi lett átalakítva az autón, itt egy pillanatra mindig megállok, elgondolkozok, és azon kapom magam, hogy mára több rajta az átalakított alkatrész, mint a gyári.

Kidobtuk a gyári futóművet, helyette kapott egy állíthatót. Az eredeti üléseket sportülésekre cseréltük, a hátsó üléssor helyét egy ülésnek kialakított katonai láda vette át. A váltókar sem maradhatott ki, helyette egy MIG-21-es botkormány lett beszerelve, ami a mai napig átalakulóban van, újabb és újabb szerepeket látva el (pl. indítás, de minden kezelőszervet erre szeretnénk rákötni). 

Ezt egy dunavarsányi bontóból sikerült megszerezni, ülésekért indultam, de amikor megláttam ezt, tudtam, hogy mindenképp el kell hoznom. 

A hátsó szélvédőre egy egyedileg gyártott csomagtartót terveztünk, ahova a különböző katonai kiegészítők kerültek rögzítésre. A kerekeket kicsinek találtam, így feldobtunk rá egy szélesített lemezfelnit (14 x 9,5 col elöl, 11 col hátul), ami a gyári ívek rovására ment, de a megjelenésen sokat dobott. Utoljára az oldalra kivezetett kipufogó készült el, de említésre méltó részlet még a marmonkannából faragott üzemanyag-betöltő nyílás is. 

Egyedi megjelenése ellenére napi használatban van, bár a magyar utakkal hadilábon áll a gép, főleg a “robbantott” abroncsok és az extrém kialakítású futómű miatt. A rendőrök gyakran kiintenek, de általában inkább a kíváncsiság az ok, és nem a büntetési csekk kiállítása. Ők érdeklődnek, én készségesen válaszolok, és mindenki megy tovább.” 

Az autó a hazai Ratlook Klub tagja, aki akar még hasonlóan elborult, kellemesen rozsdás kocsikban gyönyörködni, az Facebook-oldalukon talál még bőséggel hasonlót.

Szavazás

Mit gondolsz a katonai stílusban átalakított VW Golfról? Pontozd 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • sforisek

    Hat nem egy Pininfarina!
    Inkabb emlekeztet egy Oroszorszagban a feszer, vagy kovacsmuhelyben, atalakitott Zaporozsecre.
    Illene hozza egy katapult, a vezeto oldalon amit a gyujtaskapcsolo hoz mukodesbe. (Lopasgatlo)

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.