Katonát faragtak a német népautóból

Volkswagen Golf I - Rat/military look

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.14. 06.00

A jó öreg Volkswagen Golf polgári pályafutását befejezve lett veterán katona, egy olyan baka, aki fittyet hány minden szabályra, és főleg a józan észre.

A Volkswagen Golf nem csak autótörténeti mérföldkő. Az 1974-ben piacra dobott, első generációval útjára indult típuscsalád mára kulturális jelenség, millióknak kedves emlék, gyerekkori vágyott tárgy, családtag, avagy alapanyag önkifejezéshez. 

Ez az áldása, ha egy jól sikerült típus sokáig gyártásban marad, és olcsón, öregen kínál lehetőséget a saját gondolatok kifejezéséhez. Márpedig az I-es Golf 6,8 millió eladott példánnyal tökéletesen megfelel a célnak, nem véletlenül az egyik legkedveltebb alap az átépítésekhez.
Nézzük bármelyik stílusirányt, biztos akad egy Golf, és pont ezért döntöttünk amellett, hogy az idei nagyszabású találkozó előtt egy igazán egyedi és különleges darab bemutatására teszünk kísérletet. 

Hatalmas Golf-buli a Hungaroringen

Negyedik alkalommal szervez a Volkswagen márkatalálkozót a Hungaroringen, idén szeptember 19-én. Az idei VOLKSWAGEN-TALÁLKOZÓN oldtimer korú autók mellett számtalan egyedi kialakítású modellel is találkozhatnak az érdeklődők, de most bemutatkozó újdonságok és gyári különlegességek is érkeznek a rendezvényre.

Az autók mellett természetesen rengeteg színes program várja a Volkswagen-találkozó látogatóit, az idei tombola fődíjaként pedig egy kabrió Golf IV is új gazdára talál. 

Mert ez nem cult, nem clean, de még csak nem is tisztán rat. Hanem military. A kispolgárok kedvence, a józan választás, a békehirdető hippibusz közeli rokona katonának állt. 
Dióhéjban az építés története a gépet megálmodó tulajtól: “Az autó 2010-ben került hozzám, első autóként, viseltes gyári állapotban. Szegény Golf nem volt valami jó bőrben, konkrétan a szalmából kellett kiásni egy pajtában Pécsett. Így első körben az esztétikai irányvonal megtalálása előtt a technikai oldalt kellett rendbe rakni. 

Elkezdtük felújítani: lakatolás, futómű rendbetétele, kapott egy II-es szériából származó 1,8-as GTI motort.
 
Mikor a munkálatok végére értem, akkor került előtérbe az autó megjelenése. Sok találkozót végigjártam, nézegettem, hogy mi lenne az, amit el tudnék képzelni a Golfomon. Egyik autónál sem találtam meg azt a pluszt, amit igazán magaménak érezhetnék. Eldöntöttem, hogy olyan autót építek, ami nem jön szembe velem az utcán, amivel egy találkozón is kitűnhetek a tömegből. Mindig is érdekeltek a katonai dolgok, így gondoltam, miért is ne?

A festésötletet egy katonai dokumentumfilm adta, és innen nem volt megállás. Meghatározó lett a katonai vonal, jött az álcaháló, lekerültek a lökhárítók, a lemezfelnik, átalakított hátsó ülés, nagy GTI koptató. 

Így az autóm mára egy olyan német gép lett, ami igazán otthon érzi magát egy katonai reptérre szervezett találkozón. Sokan kérdezik, hogy mi lett átalakítva az autón, itt egy pillanatra mindig megállok, elgondolkozok, és azon kapom magam, hogy mára több rajta az átalakított alkatrész, mint a gyári.

Kidobtuk a gyári futóművet, helyette kapott egy állíthatót. Az eredeti üléseket sportülésekre cseréltük, a hátsó üléssor helyét egy ülésnek kialakított katonai láda vette át. A váltókar sem maradhatott ki, helyette egy MIG-21-es botkormány lett beszerelve, ami a mai napig átalakulóban van, újabb és újabb szerepeket látva el (pl. indítás, de minden kezelőszervet erre szeretnénk rákötni). 

Ezt egy dunavarsányi bontóból sikerült megszerezni, ülésekért indultam, de amikor megláttam ezt, tudtam, hogy mindenképp el kell hoznom. 

A hátsó szélvédőre egy egyedileg gyártott csomagtartót terveztünk, ahova a különböző katonai kiegészítők kerültek rögzítésre. A kerekeket kicsinek találtam, így feldobtunk rá egy szélesített lemezfelnit (14 x 9,5 col elöl, 11 col hátul), ami a gyári ívek rovására ment, de a megjelenésen sokat dobott. Utoljára az oldalra kivezetett kipufogó készült el, de említésre méltó részlet még a marmonkannából faragott üzemanyag-betöltő nyílás is. 

Egyedi megjelenése ellenére napi használatban van, bár a magyar utakkal hadilábon áll a gép, főleg a “robbantott” abroncsok és az extrém kialakítású futómű miatt. A rendőrök gyakran kiintenek, de általában inkább a kíváncsiság az ok, és nem a büntetési csekk kiállítása. Ők érdeklődnek, én készségesen válaszolok, és mindenki megy tovább.” 

Az autó a hazai Ratlook Klub tagja, aki akar még hasonlóan elborult, kellemesen rozsdás kocsikban gyönyörködni, az Facebook-oldalukon talál még bőséggel hasonlót.

Szavazás

Mit gondolsz a katonai stílusban átalakított VW Golfról? Pontozd 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • sforisek

    Hat nem egy Pininfarina!
    Inkabb emlekeztet egy Oroszorszagban a feszer, vagy kovacsmuhelyben, atalakitott Zaporozsecre.
    Illene hozza egy katapult, a vezeto oldalon amit a gyujtaskapcsolo hoz mukodesbe. (Lopasgatlo)

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.