Magyar valóság: Félmilliós, megbízható autó kell

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.03. 18.00

Olvasónk józanul választ autót. Alacsony fogyasztással keres megbízható kocsit napi munkába járáshoz, félmillióért.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu!
Használt autó vásárlását tervezem és ehhez szeretném a véleményét kikérni. Az autót munkába járásra használnám (egyedül utaznék benne, autópályán), napi 150 km (hetente 5x), és nagyságrendileg 500 000 Ft-ot szánnék rá. 
Minél kisebb fogyasztású, megbízható gépjárművet keresek. (3 ajtós is megfelelne).

Köszönettel: M. András


Szakértőnk válasza

Kedves András!
Ekkora futásteljesítményt csak dízel vagy benzin/autógázas kocsival vállalnék. Műszaki-gazdaságossági szempontból a Suzuki Swift a legjobb megoldás, félmillióért van belőle légkondis is, minden további nélkül. Itt nem erőltetném az autógázt, mert az autó eleve takarékos. 
Ha a Swift nem tetszik, akkor Renault Thalia 1,4 LPG-vel vagy 1,5 dCi, de azokban nagyon sok már a kilométer, mire félmillióért elhozhatók. A Thalia egyszerű és strapabíró autó. A félmilliós kategóriában jó megoldás a Citroën Xsara, akár a turbódízel, akár a szívódízel, akár a késői közös nyomócsöves, 1,4 HDi vagy 2,0 HDi változatban. Megbízható és rendkívül takarékos a Citroën Saxo illetve a Peugeot 106 az 1,5-ös szívódízellel, ráadásul nem is lomhák. 
A legjobb megoldás talán Škoda Fabia vagy Octavia 1,9 SDi-t venni, kicsit többért, 550-600 000 Ft körül. Nagyon keveset fogyasztanak, tényleg 4-5 literrel lehet járni velük és jó autók, kényelmes üléssel, ami a Thaliáról és a Swiftről nem mondható el. Én a két Skodával és a Citroën Xsarával kezdeném a keresést.
Igazán olcsó dízelekről itt olvashat részletesen, a Škoda Fabia I generációjáról pedig ide kattintva talál használt autó tesztet. 
Üdvözlettel, Szörényi András

Kedves szakértő!

Egyik közeli barátom árulja 2 autóját és gondolkodom melyiket vegyem meg. Mind a kettőt próbáltam, jól mennek. Szeretném kikérni a véleményét, hogy melyiket ajánlaná nekem. Kb heti 150 km-t mennék vele, plusz havonta/kéthavonta egy hosszab út. Mind a kettő sedan.

1. Mazda 626, 74kw, 1999-évj., Diesel, kb 200e km-t futott, téli-nyári gumikkal, klímával, átlag fogyasztása 5-6l között, külsőleg egyértelműen szebb, 1500?-ért

2. Seat Cordoba, 44kw, 1997-évj., Benzin, 230e km-t futott, csak nyári gumikkal, átlag fogyasztása 5,5-6,5l körül, a tetőn ki kell javítani a festést, 1200?-ért

A lényeg, hogy minél tovább kibírja, és lehetőleg az alkatrészek ne legyenek nagyon drágák.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Emese


Szakértőnk válasza

Kedves Emese!
Hosszabb távon a Cordoba ígéri az alacsonyabb fenntartási költségeket, mert egyszerű szívó benzines. Ebben az esetben én mégis a Mazdát választanám, mert sokkal kényelmesebb, komolyabb, jobban összerakott autó, ráadásul légkondicionálós, ami nagyon sokat számít. Tehát a dízel 626-ost venném meg, de az üzemanyagon megspórolt pénz egy részét félretenném az adagoló vagy a turbó javítására, ha úgy alakul. 
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdezi

Tisztelt Vezess.hu! 

Régóta olvasgatom a cikkeiket, nagyon tetszenek! Egy kérdéssel szeretnék fordulni Önökhöz! 

Kedden vettem egy autót egy kereskedéstől Pesten. Debrecenben élek és sajnos az autó közel 500 km megtétele után hengerfejes lett. Kötöttem rá garanciát, de sajnos, most nézegettem a honlapjukat és nem sok jót sejtek…a neve Mapfre assistencia, motor pack termékcsalád, műszaki meghibásodásra szóló garanciabiztosítás használt gépjárművekre. 

A kérdésem a következő: Mennyire ismert ez a biztosító, van-e velük bármilyen tapasztalat, illetve elállhatok e valóban a szerződéstől, ahogy az az általános szerződési feltételekben áll úgy, hogy visszakapom a pénzemet? 

Előre is köszönöm a választ!

Szakértőnk válasza
Kedves Péter!
Köszönjük a dicséretet és sajnálom, hogy ilyen pechesen választott autót. A Mapfre ebben az üzletágban az egyik legismertebb szereplő, a garanciális biztosítások terén neves cég. Az általános szerződési feltételekben foglaltakat betartva Ön elállhat a szerződéstől, de ennek nem látom sok értelmét, ha a hengerfejes motor javítását részben vagy egészben a biztosítási összegből finanszírozhatja. Sokkal inkább követendőnek tartom az Ön példáját a használt autóra kötött biztosítással.
Üdvözlettel, Szörényi András

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

A 90 éves szomszéd bácsi 2 évre kapta meg a jogosítványát. Könnyebb lenne felsorolni, milyen betegsége nincs, mint ami van neki. Tudomásom van róla, hogy időnként elájul. 

Depressziós, állandóan öngyilkos akar lenni. Szerintem már a közlekedési reakció ideje sem a megfelelő, csak idő kérdése mikor okoz valami komolyabb balesetet. Sajnos feltételeznem kell, hogy anyagi ellenszolgáltatás fejében kapta meg a jogosítványát. Bár nem ismerem a törvényt, de nem hiszem, hogy 90 éves korban 2 évre adható a jogosítvány. Kihez fordulhatnék bejelentéshez, hogy elfogulatlanul felülvizsgálják a jogosítványának érvényességét és jogosságát.
Tisztelettel: Murányi Éva

Szakértőnk válasza

Tisztelt Murányi Éva!
A közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet rendelkezik részletesen. Ennek értelmében nincs akadálya annak, hogy idős szomszédja 2 évre ismét alkalmasságot szerezzen.
A rendelet alapján: járművezetők közül az, aki a
a) 40. életévét még nem töltötte be, 10 évenként;
b) 40. életévét betöltötte, de a 60. életévét még nem töltötte be, 5 évenként;
c) a 60. életévét betöltötte, de a 70. életévét még nem töltötte be, 3 évenként;
d) a 70. életévét betöltötte, 2 évenként köteles időszakos egészségi alkalmassági vizsgálaton megjelenni.
Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • DTF

    Az en nagxapam (80 felett) is megkapja az orvosit, mert egyutt csalnak az orovssal: magyapam fizet, orovs meg alairja az alkalmassgit. Imadkozo, h h anagyapam vehet es baleset lesz, ne mas igya meg a levet…
    Es rengeteg ilyen orvos van lefizetheto, es kb nulla a felelossge, senki sem fogja elovenni…

  • Guevara

    Napi 150 km, fél millás autóval? Bele fog fáradni a kedves kérdező, ha nagyon kemény akkor pár hónap alatt.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.