Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.27. 16.45

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. Akad pár tuti tipp.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt uram!
Mi a véleménye,a 2007-2008-as évjáratú, 1,3-as dízel Grande Puntókról? Megéri 1,3 milliót fizetni értük? Előre is köszönöm válaszát!
Tisztelettel: Mayer Ottó

Szakértőnk válasza

Kedves Ottó!
Konkrét autókkal kapcsolatban látatlanban sajnos nem tudunk tanácsot adni, főleg, úgy, hogy csak annyit tudunk róluk, hogy 1,3 millió forintba kerülnek 7-8 évesen, de ajtószám, felszereltség, futásteljesítmény, szervizeltségi információ nem áll rendelkezésünkre. A használt autót ki kell próbálni és lehetőleg el kell vinni állapotfelmérésre. 
Úgy általában 1,3 millió Ft reális összeg egy korrekt Grande Puntóért az említett évjáratból. Az Opel Corsa D-vel rokon felépítésű modell alapvetően jól sikerült konstrukció, ami az 1,3-as turbódízelre is áll. A használt FIAT Grande Puntóról Rácz Tamás kollégám írt használtautó-bemutatót, erről a motorváltozatról pedig itt olvashat részletesen.
Tisztelt Uram!

Autóra van szükségem, max. 6-700 ezer FT körüli jószágra. Az autót alkalomszerűen használom, átlag heti 2 alkalommal városban, illetve kb. évi 2-3 alkalommal hosszabb útra belföldön (átlag 400 km/alk.)

Fontos a minél alacsonyabb fogyasztás, továbbá az alacsony szerviz- és alkatrészköltségek, illetve a hosszú élettartam (elsősorban a motoré). Hosszú távra venném az autót, nem akarom továbbértékesíteni, a végelgyengüléséig használnám.

1. Milyen autót javasol?

2. Van egy titkos favoritom, az Octavia. Ha ezt javasolná, milyen felszereltséggel érdemes venni, mekkora futásteljesítményig érdemes keresgélni? Ennyi pénzből gazdálkodva nyilván kompromisszumokat kell kötni, szóval azt is nézni kell, hogy mi fér bele a keretbe.

Sokat olvastam az 1.4-es és 1.6-os 75LE-s motorjairól, viszont képtelen vagyok dönteni, hogy melyik a jobb választás nekem. Talán az 1.4-es jobb, de sokan írják, hogy kicsi a kasztnihoz, viszont az 1.4-esek drágábbak az 1.6-osoknál.

Köszönettel,

Zoltán

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!
Kezdjük az Octaviával. Tényleg gyengébb az 1,4-es az ezerhatosnál, de kisebb fogyasztása miatt az Ön esetében azt venném. Létezik belőle 60 lóerős is a régi nyolcszelepes Škoda-blokkal, de inkább az 55 kW/75 lóerős verziót keresném. Ebből a pénzből kijön egy első generációs Fabia Combi vagy Octavia I az 1,9 SDi motorral, amely rendkívül takarékos és sokat kibír. Én megnézném azokat is a vásárlás előtt, részletek a szívódízelekről itt.
Ebben a kategóriában az én favoritom a Ford Focus I generációja, akár az 1,4-es motorral, amely ehhez az autóhoz bőven elég és gazdaságossága megfelel a kívánalmaknak, de ad elég sok örömöt vezetés közben.
Hasonlóan gazdaságos az Opel Astra G is, de ha az Octaviából kiindulva a csomagtér is fontos, akkor a B Vectra 1,6i jól beválhat Önnek. A Vectráról itt olvashat használt autó tesztet. 
Mivel döntő az üzemanyagköltség, lehetőleg LPG-s autót vegyen. Az autógáz literje kb. 220 Ft, a többletfogyasztás a benzinüzemhez képest a helyesen beállított, modern gázbefecskendezős autóknál mintegy 15 százalék, tehát mintha literenként 250 forintos benzinnel autózna. Ebben a témában ezt a cikkünket javaslom kiindulási pontként.
Jól járhat különféle japán kompakt autókkal is, de azok rozsdavédelme időnként szégyenletesen gyengébb a korabeli európai tömeggyártmányoknál. De ha talál egy szép 323-as Mazdát, akkor 1,5 liter körüli benzinessel az is remek autó lehet. A Nissan Almera 2000-ben bevezetett második generációja ráadásul nem is rohad és nagyon megbízható. Az 1997 utáni, békalámpás Corolla a 2000-es modellfrissítés utáni változatban szinte örök autó, de ezt sokan tudják róla és tulajdonságai alapján (pl. kényelem és biztonság) gyengébb színvonalú kocsi a G Astránál vagy az I-es Focusnál.
Üdvözlettel, Szörényi András

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Kérdésem a XII. kerületi önkormanyzat rendészete térfigyelő kamera által rögzitett felvetel alapján kiszabhat e törvényesen közigazgatasi bírságot? a Csörsz utca Nagy Jenő utca sarkon egyirányú utcába pontosan egy autó hosszan betolattam megfordulás céljából, szerintem nem szegtem meg az egyirányú úton behajtani tilos jelzőtáblát ,mert nem szemben haladtam a forgalommal, egyirányú utcában tudomásom szerint megengedett a tolatás.olyan felvételt nem tudnak mutatni, melyen az autó hátsó része látható szembe haladva a forgalommal. Köszönettel várom a válaszát !

Szakértőnk válasza

Tisztelt Bicskei Úr!
A KRESZ szerint egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton – egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve – hátramenetet végezni tilos. Tehát lehet, de csak a parkoláshoz, beálláshoz szükséges mértékben lehet tolatni. 
Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
közlekedési jogász
Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.