Lányteszt: mit tud az öt csajos dzsip?

Crossoverek, egy nő szemével

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.19. 06.00

Összehasonlító tesztünkre egy nőt is elvittünk, hogy kiderüljön: tényleg döntő-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.

Anitát arra kértük, hogy próbálja ki a tesztautókat, majd önkényesen válassza ki a legjobbat


Nemrég kis terepjárókat hasonlítottunk össze, és a vevőkört látva effajta anyagot nem érdemes nő nélkül csinálni. Ezért Tolnay Anita kolléganőnket kiugrasztottuk egy napra a termelésből, hogy elkísérjen bennünket az összehasonlító tesztre.

Anitát arra kértük, hogy próbálja ki, és utasként is ülje végig a dízelmotoros autókat, aztán merőben önkényesen válassza ki, melyik tetszik neki legjobban a Citroën C4 Cactus, a Mazda CX-3, a Nissan Juke, az Opel Mokka és a Suzuki Vitara közül. Alig vártuk, hogy összerendezze impresszióit és kiderüljön, tényleg mindent visz-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.

Anita preferenciáját fordított sorrendben közöljük, tehát a számára legkevésbé vonzó autótól haladunk szíve választottjáig. Tudni kell róla, hogy inkább vezet kézi váltós autót, mint automatát. “Biztosan én vagyok rosszul összerakva, de szeretek váltogatni” – mondja erről.

Mindegyik autónak kiosztott egy piros pontot a tolatókameráért, amelyet kifejezetten szeret, a szintén általánosan elterjedt stop-start rendszereket viszont ki nem állhatja, ezért mindegyikben kikapcsolta, ha könnyen megtalálható volt a gombja. Jöjjön a hölgy véleménye és sorrendje, amely markánsan eltér tesztünk eredményétől.

5. Suzuki Vitara

A Suzuki Vitara előnyei közé tartozik a modern érintőképernyős kijelző a műszerfalon, amelyhez kontrasztként rögtön kapunk egy analóg órát a két szellőző közt. Főleg azért vicces, mert az óra cifferblattján egyáltalán nincsenek számok. A Vitara a többi kocsihoz képest tágas belülről és kényelmesek az ülései, de engem nem fogott meg.

Egyrészt a színe sem jön be, kék fényezését a fémes csillogással akár zöldnek is lehetne mondani. A formája nem olyan szép áramvonalas, mint például a Mazdáé, nekem túl terepjárós, nem valami nőies darab. Az is elhidegített tőle, hogy valamelyik fiú a kézifékét nagyon berántotta, és egyedül hosszas küzdelem árán sem sikerült kioldanom, végül egy srác segített.
 
De a legrosszabb a hangja. A motorja rettenetesen zajos, és a műszerfal eleve nagyon olcsó hatású belső műanyagborítása még jól hallhatóan recsegett is göröngyös úton.

4. Citroën C4 Cactus

A forgalmi engedélyben ennek az autónak sem sikerült meghatározni a színét, ott lila/bíbor szerepel. A bíborral eléggé mellélőttek, szerintem egy középsős kislány is megmondja, hogy ez jellegzetes padlizsánlila.

Tetszett benne, hogy egyáltalán nem crossovernek tűnik, inkább valami kis családi kombit idéz. Formája izgalmas, kis kerek, hosszúkás valami, furcsa műanyag oldalborítással. Az Air Bump klasszul néz ki és igazán hasznos.

Be lehet nyomni büntetlenül, azaz, ha valaki rányitja az ajtót, nem sérül a kasztni, és ha nekicsúszik a parkolóban a bevásárlókocsi, akkor sincs tragédia. Talán még a bénán kiforduló autósoktól is védi a fényezést. Az ajtó kárpitozása harmonizál a külső színnel, és meglepően jó volt vezetni. Ráadásul még keveset is eszik.

Ellene szól többek között a kényelmetlen ülés, amely az én termetemhez még hatalmas is. Óriásinak tűnt a navigáció is – rápillantva olyan, mintha egy táblagép lenne odaapplikálva a műszerfalra.
 

3. Opel Mokka

Mivel 1,4-es D Corsám van, Opelt vezetek leggyakrabban. A Mokkában jó sok gomb van, szinte olyan belül, mint egy repülőgép műszerfala. Valószínűleg csak azért igazodom el rajtuk könnyedén, mert Opeleken szocializálódtam.

Navigációs képernyője kicsi, mégis jól látható rajta az útvonal. Könnyű váltani benne, és ebben az autóban volt csak 220-as csatlakozó, így sima hálózati kábellel lehet tölteni az iPhone-t menet közben. Nekem nagyon tetszik a belső tér: az üléssel harmonizál a belső borítás, elegáns az utastér és tágas is. Tényleg nem kisautóról beszélünk, a Mokka meglepően halk menet közben.

De ennek sem csak előnyei vannak. Ha a Juke-ot lemoletteztem, na, erre simán rámondom, hogy kövér, olyan buborékhatást kelt. Egyáltalán nem nevezném kisautónak, vagy csak akkor, ha egy Antara áll mellette. Ebben érzem, hogy SUV, magasan a kisautók felett ülök. Emiatt nem is éreztem stabilnak a kanyarokban, kicsit imbolygott alattam az autó, és klímaberendezés ide vagy oda, “odaragadtam” a bőrüléshez.


2. Nissan Juke

Sokan irtóznak tőle, de nekem tetszett a Juke. A Nissanban nem volt olyan benyomásom, hogy terepjáróban ülök és egy húúúúdenagyautóval jövök-megyek. Feltűnt a hifi igazán jó hangzása és a kifejezetten kényelmes ülés.

Bár több a kapcsoló és a gomb, mint a Mazdában, a középkonzolon jól átláthatók a gombok. Két pohártartó is van, egy a kávénak, egy a víznek, vagy egy hétfői reggelen kapásból kettő kávé is bekészíthető. A Juke dízelmotorja halk menet közben, és a Nissant jó vezetni, amit a fiúk is megerősítettek.

Nekem nem kéne a fehér műanyagborítás a váltó körül, a műszerfalon és az ajtókon. (Ez feláras extra, tehát nem kötelező. A szerk.) A műszerfal ronda és klasszikus olcsó műanyag hatást kelt, mert az is. Nem tetszik továbbá a formája, tömzsi, kis molett járgány, és nekem kissé szűkösnek tűnik a belső tere.

1. Mazda CX-3

Nő létemre nem szeretem a piros színt, de a CX-3 Soul redje ott van, Mazda nem is kellene más színben. Imádtam a belső terét, nekem épp elég tágas, a középkonzol nincs telepakolva gombokkal, és tetszik a két ülés közti tekergetős gomb, amellyel pl. a hifi állítható: egyszerű, gyors, logikus. Jó benne a kényelmes ülés és az optimális méretű navigáció.

A tompa dízelmotor az automatikus váltóval súlyosbítva fakított a CX-3 vonzerején, de akinek ez nem tetszik, vehet benzinest, kézi váltóval. Ebben a kategóriában ez a legújabb szerelem: gyönyörű kívül-belül, jól meg is bámulják mindenhol, és kifejezetten nőies darab.

Anitánál tehát a Mazda nyert, amely tesztünkben tulajdonságai alapján 3., ár-értéke szerint negyedik lett.

Akit érdekel tesztünk végeredménye, erre a sorra kattintva elolvashatja cikkünket
.

Kommentek

  • demagóg

    A Vitara mitől lenne már csajos? Ugyan már…
    A minap láttam egy sötétszürke CX-3-ast, semmi csajosság nem volt benne.
    A Juke még csak csak elmondható csajosnak.

    Egy előző Micra, egy Bogár vagy egy Mini csajos. De egy Vitara?

  • subtotal

    Jobb lett volna, ha egy lurkókkal nap mint nap bíbelődő Anitát kértek meg a tesztre, esetleg valamelyikőtök 60 feletti anyukáját.
    Így jobban beletaláltatok volna a célcsoportba.

  • luxusbatar

    A CX3 a Vitara, vagy a Mokka miért is csajos?
    Dzsip(p)? Ilyen szó, autó kategória, autó márka nincs.
    Max. JEEP, de az meg hogy jön ide?

  • v_johny

    Én személy szerint piszkosul sokra tartom a női nemet, mindig nyitott vagyok a véleményükre -bizonyos esetekben még keresem is- bármilyen területről is legyen szó, legfeljebb a falnak megyek a válaszuktól. Hát, most is ez történt végigfutva a cikket. Érdemes odafigyelni arra amit mondanak, bizony van hogy nagyon jól (khm jobban) látnak -át- bizonyos dolgokat, de ez egy területről biztosan nem mondható el: a gépjárművek. Nagyon-nagyon kevés olyan nő van aki valóban képben van ezen téren, legtöbben egyszerűen teljesen másképp közelítik meg ezt a kérdést mint mi férfiak és emiatt férfi fejjel nem látunk benne sok racionalitást. Ez nem baj, sőt, de kezeljük a helyén ezen női véleményeket.

  • ZYLO

    Mennyi baj van a színekkel…

  • mtbe

    Hát a Vitara, a Mokka és a Cactus nem kifejezetten csajos, a Juke meg egy béka. A CX-3 színtől függően csajos, viszont az megdöbbentett a múltkori összehasonlító tesztben, hogy az emberek képesek 8millát is kiadni érte. Mondjuk így elmondhatják a szomszédnak, hogy ezt is megtehetik. :)

    Mindegyik autó tetszik amúgy, a Vitarát enzinessel, a Mokkát turbós benzinessel, a Cactust és a Juke-t jó kis francia dízelekkel venném meg, CX-3-nál mindegy lenne.

  • Alone

    Úgy tűnik, most is mindenkinek kellő mértékű értelmezési gondja van! Ja… Általános Iskola 2. osztály! Figyelni kellett volna!
    Ott van a címben, ez egy vélemény, látásmód. = egy szubjektív vélemény, bizonyos szempontok alapján! Hogy nem tudod mi a szubjektív? Na az már ciki. De szerencséd van,idegen szavak és kifejezések szótára segít.
    Szarozás és “keresztrefeszítés” helyett, olvass, értelmezz, majd alkoss véleményt. De mellőzd már a hímsoviniszta kommentet!

  • v_Petya25

    “Anitánál tehát a Mazda nyert, amely tesztünkben tulajdonságai alapján 3., ár-értéke szerint negyedik lett.” Ebből látszik, hogy Anita nem ért az autókhoz, csak szín és gombforma alapján választ, de neki ennyi is elég, hogy jól érezze magát.

  • vaLacky

    Anita mentségére legyen szólva, hogy én Őt választanám :)

  • OKdoki

    Nagyon is jó volt, hogy egy hölgy is véleményezte az autókat. Feleségem szerint is, a Vitara ronda. Ebből magam is arra következtetek, mint itt már mások is, hogy az nem csajos. Ez nagyon is előny!Maradva még a formáknál. Szerintem csak a az előbbi a Cactus és a Juke érdemel említést. Az Opel olyan, semmilyen. Ez lehet előny is. A Mazda meg pont fordítva. Nagyon akarja hozni a testvérek formáját, de amíg egy sedanon, hatcback-en ez jól kijön, addig egy magasított kis-kompakton nem. Persze érthető a formavilág átörökítése. Csak röhejes a mélyre húzott első maszk,miközben egy “SUV”. Hátul sem sikerült befejezni. Benne vannak az ívek, sokkal érdekesebb mint a Mokka, de mégsem áll össze. Érdekes, de a Juke a maga ronda-szép formájával teli találat. Nem lenne a kedvencem, és nem is választanék ilyen autót, de mindennek ellenére bejön.

  • Vérmacy

    Fiat 500X? Jeep Renegade? VW Tiguan? Renault Kadjar? Ezekkel mi van? Biztos lenne még ezek mellett is egy-pár lehetőség…

  • v_gabe

    Tiguan, Kadjar egy mérettel nagyobb. A Vitara meg tetszik nekem is meg a feleségemnek is. Akkor most mi van? :)

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.