Fékezés nélkül a legjobb vezetni?

Válogatás szakértői levelesládánkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.12. 17.30

A hét legfontosabb kérdése: mennyit, és milyen erősen fékezzünk a forgalomban? Olvasónk erre kíváncsi, vezetéstechnikai szakértőnk pedig válaszol.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi úr,
Autóvásárlás előtt állok. Max 6-8 eves Golf VI-ra, Audi A3-ra vagy BMW 1-es és 3-as modellre gondoltam. Mivel az autót 90%-ban városban és éves szintem max. 15 eKm-t használnám ezért természetesen benzinesben gondolkodom. 
Szóba jöhet Golf VI-ból és az A3-ból 1.2 TSi vagy 1.4 TSi valamint a BMW-ből az 116i vagy a 316i. Ön melyik típust ajánlaná? 
Ilyen feltételek mellet érdemes lenne dízelben gondolkodni? Pld Golf VI, A3 1.6 CR TDi vagy 2.0 CR TDI illetve BMW 118d, 120d, 318d vagy 320d. Ha igen, akkor ezek közül melyiket javasolná? (fenntartási költ

ség, esetleg típushibára gondolok).

Fékezés nélkül a legjobb vezetni? 1


Szakértőnk válasza

Kedves Emil!
Ezekkel a paraméterekkel benzinest vennék az összes típusból. Ha szeretne BMW-ben vagy Audiban ülni, amit megértek, akkor leginkább A3-as Audit vennék, lehetőleg az 1,2 TSI-t. Az 1-es vezethetősége lényegesen jobb, de sokkal szűkebb a belső és a csomagtere, ráadásul többe kerül fenntartani. A TSI-k láncproblémái az 1,2 TSI-t kevésbé sújtották, mint az 1,4 TSI-t. Részletek erről az Octavia használttesztjében vagy a SEAT Toledóról szóló cikkünkben. 
A 3-asnak 90 százalékos városi használatban csak hátrányai vannak az 1-es sorozattal szemben. A Golf VI akkr jó, ha nagy az árkülönbség a kinézett autók között a Golf javára. 2,5 millió Ft körül nagyon jó ellenértéket nyújt az áráért, akár a korábbi rendőrflottából választva is. (Az LSZ és LTB rendszámúak zöme ügyintézői autó volt az ORFK-nál.) A rendőrségi előélet dacára ezek az autók jó vételek lehetnek, mert ezekben valóban fix a futásteljesítmény és adott volt a márkaszervizes karbantartás. 
Tehát nem tud rosszul járni, de városba fölösleges a 3-as BMW. A két kompakt prémiummodell között pedig az A3 nyújt többet az áráért.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Autóvásárlás előtt állok, de bizonytalan vagyok. Néztem már nagyon sok típust. Opel Vectra B2 1.8 benzin és Renault Laguna2 1.9 dCi vagy 1.8 benzines között vacillálok most, de nem tudom, mi lenne a jó választás. A Renault mennyire megbízható?

Kommentek

  • DTF

    igen, a motorfék használata nagyban óvja a fékeket és a kuplung sem szenved ‘kárt’. de a legfontosabb a követési távolság és az előttes forgalom figyelése. SOkszor nem is kell a féket használni, amikor látod h előtted 2-3 autóval fékeznek, akkor rögtön elveszed a lábad, ha kell (manuális váltó) visszaváltsz. A hibrid autózás egyik lényeges eleme a motorfék használata és a gurulás (persze úgy h nem tartod fel a mögöttes forgalmat)

  • mtbe

    Egyetértek, sok motorfék, egyenletes sebesség és előre gondolkodás. Utóbbi nagyon sokat segítene, pl. minek előz meg valaki nagy lendülettel kanyar előtt, aztán meg fékez egy nagyot. Vagy autópályán belemegy a másik fenekébe, aztán nagyot fékez. Sokszor ott van a megmutatni akarás, hogy pl. emelkedőn előznek meg vagy lejtőn, utána nagy fék és még 40 km-en át ott megy előttem. Ettől mind csak egyre többet fogyaszt a kocsi és általában nem jut a türelmetlenebb autós sokkal előbbre. Esetleg egy autóhossznyit.

  • v_Tomi11

    A hibrideknél fékezéssel nyerhető vissza sok energia, ezért ott inkább fékezni kell.

  • DTF

    Az igaz, de epp az a lenyeg a hubrideknel h a feket nem kell annyiszor hasznalni, mivel eros a motorfek es sok esetbenvan b fokozat, vagy pedig szekvencialisan vissza tudzs valtani ugy h nem bog a motor annyir amint mas autoknal viiszavaltaskor (cvt)

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.