Fékezés nélkül a legjobb vezetni?

Válogatás szakértői levelesládánkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.12. 17.30

A hét legfontosabb kérdése: mennyit, és milyen erősen fékezzünk a forgalomban? Olvasónk erre kíváncsi, vezetéstechnikai szakértőnk pedig válaszol.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi úr,
Autóvásárlás előtt állok. Max 6-8 eves Golf VI-ra, Audi A3-ra vagy BMW 1-es és 3-as modellre gondoltam. Mivel az autót 90%-ban városban és éves szintem max. 15 eKm-t használnám ezért természetesen benzinesben gondolkodom. 
Szóba jöhet Golf VI-ból és az A3-ból 1.2 TSi vagy 1.4 TSi valamint a BMW-ből az 116i vagy a 316i. Ön melyik típust ajánlaná? 
Ilyen feltételek mellet érdemes lenne dízelben gondolkodni? Pld Golf VI, A3 1.6 CR TDi vagy 2.0 CR TDI illetve BMW 118d, 120d, 318d vagy 320d. Ha igen, akkor ezek közül melyiket javasolná? (fenntartási költ

ség, esetleg típushibára gondolok).

Fékezés nélkül a legjobb vezetni? 1


Szakértőnk válasza

Kedves Emil!
Ezekkel a paraméterekkel benzinest vennék az összes típusból. Ha szeretne BMW-ben vagy Audiban ülni, amit megértek, akkor leginkább A3-as Audit vennék, lehetőleg az 1,2 TSI-t. Az 1-es vezethetősége lényegesen jobb, de sokkal szűkebb a belső és a csomagtere, ráadásul többe kerül fenntartani. A TSI-k láncproblémái az 1,2 TSI-t kevésbé sújtották, mint az 1,4 TSI-t. Részletek erről az Octavia használttesztjében vagy a SEAT Toledóról szóló cikkünkben. 
A 3-asnak 90 százalékos városi használatban csak hátrányai vannak az 1-es sorozattal szemben. A Golf VI akkr jó, ha nagy az árkülönbség a kinézett autók között a Golf javára. 2,5 millió Ft körül nagyon jó ellenértéket nyújt az áráért, akár a korábbi rendőrflottából választva is. (Az LSZ és LTB rendszámúak zöme ügyintézői autó volt az ORFK-nál.) A rendőrségi előélet dacára ezek az autók jó vételek lehetnek, mert ezekben valóban fix a futásteljesítmény és adott volt a márkaszervizes karbantartás. 
Tehát nem tud rosszul járni, de városba fölösleges a 3-as BMW. A két kompakt prémiummodell között pedig az A3 nyújt többet az áráért.
Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Autóvásárlás előtt állok, de bizonytalan vagyok. Néztem már nagyon sok típust. Opel Vectra B2 1.8 benzin és Renault Laguna2 1.9 dCi vagy 1.8 benzines között vacillálok most, de nem tudom, mi lenne a jó választás. A Renault mennyire megbízható?

Kommentek

  • DTF

    igen, a motorfék használata nagyban óvja a fékeket és a kuplung sem szenved ‘kárt’. de a legfontosabb a követési távolság és az előttes forgalom figyelése. SOkszor nem is kell a féket használni, amikor látod h előtted 2-3 autóval fékeznek, akkor rögtön elveszed a lábad, ha kell (manuális váltó) visszaváltsz. A hibrid autózás egyik lényeges eleme a motorfék használata és a gurulás (persze úgy h nem tartod fel a mögöttes forgalmat)

  • mtbe

    Egyetértek, sok motorfék, egyenletes sebesség és előre gondolkodás. Utóbbi nagyon sokat segítene, pl. minek előz meg valaki nagy lendülettel kanyar előtt, aztán meg fékez egy nagyot. Vagy autópályán belemegy a másik fenekébe, aztán nagyot fékez. Sokszor ott van a megmutatni akarás, hogy pl. emelkedőn előznek meg vagy lejtőn, utána nagy fék és még 40 km-en át ott megy előttem. Ettől mind csak egyre többet fogyaszt a kocsi és általában nem jut a türelmetlenebb autós sokkal előbbre. Esetleg egy autóhossznyit.

  • v_Tomi11

    A hibrideknél fékezéssel nyerhető vissza sok energia, ezért ott inkább fékezni kell.

  • DTF

    Az igaz, de epp az a lenyeg a hubrideknel h a feket nem kell annyiszor hasznalni, mivel eros a motorfek es sok esetbenvan b fokozat, vagy pedig szekvencialisan vissza tudzs valtani ugy h nem bog a motor annyir amint mas autoknal viiszavaltaskor (cvt)

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.