Magyar srácok építették meg a nyár legtutibb Ladáját

Lada kabrió, made in Hungary

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.08.11. 06.00

Ezek a magyar srácok megmutatták, hogy nem csak donor lehet egy leharcolt állapotú Zsiguliból. Kétség sem férhet hozzá, ez a gép a nyár királya.

Átépített Ladákra általában orosz oldalakon bukkanunk. A jó öreg Zsiguliból gigászi hordák hemzsegnek még a világ legnagyobb országában, így időről időre akad egy-egy kreatív csapat, akik belefognak egy roncs megmentésébe. Ezért is volt nagy felfedezés a képeken szereplő “ezerkecske”, amit nem külföldön, hanem itthon építettek, hazai fiatalok, ráadásul elismerésre méltó minőségben. 
Jó példa ez arra, hogy a roncsmentés nem csak a veteránozás felé mutathat. Ha egy autóban van még remény, de a teljes, eredeti állapot elérhetetlennek tűnik, akkor a kreatív újraértelmezés is egy járható út. Egy ötletes átalakítás, egy igényes újragondolás, amiről már most látszik, hogy sokan örömmel csodálnák meg találkozókon, autós rendezvényeken.
A képekre a Roncsvadászok Facebook-oldalon bukkantunk, és sikerült elérnünk az építő párost, Obora Nándort és Király Márkot, akik válaszoltak pár gyors kérdésre.

Miért pont Lada? 

Igazából ez az egész Lada ötlet-onnan jött hogy egy ismerősnél rátaláltunk erre az ezerkettesre. Láttuk hogy már nagyon régóta áll és nem épp forgalomba helyezésre vár, így megkérdeztük mennyi is az annyi. Rögtön felcsillant a szemünk mihelyst beröffent öt év állás után harmadik indításra! Nem is tétováztunk tovább, fizettünk és vittük a tett színhelyére.  
Hogy merült fel a kabrió ötlete?

Már a hazafelé vezető úton azon járt az eszünk, mit is kezdjünk vele. Jöttek a jobbnál jobb ötletek, kitaláltuk, hogy megpróbálunk valami olyat kialakítani, ami nem mindennapi látvány még egy ennyire jól ismert típusnál sem. Közeledett egy helyi autóstalálkozó időpontja, és szinte biztosak voltunk benne, hogy elviselhetetlen lesz a hőség egy zárt autóban. Ekkor jött a gondolat; ha már hőség lesz, és még ráadásul nem egy úgymond szokványos, hanem igen fura és látványos autót is szeretnénk: “Hát legyen kabrió!” Ekkor még talán nem is gondoltuk, mekkora fába vágtuk a fejszénket. De azért tudtuk, hogy nem elég csak levágni a tetőt, valahogy meg is kell merevíteni a kasztnit, hogy ne szakadjon össze az egész.
Mi volt a legnehezebb az építés során?
Több komoly gond is felmerült. Először is: a padlókárpit alatt egy méretes lyuk tátongott, ami nem túl szerencsés egy tető nélküli autónál. Elsősorban ezt javítottuk ki, ezután jött a kasztni merevítése, ami megint csak problémás volt. Olyan merevítést kellett kitalálni, ami nem befolyásolja nagyban a belső eredetiségét. Végül persze ezt is megoldottuk, sok más apróság mellett. Vastelepen találtunk egy balesetes ezerkettest, amiben hihetetlen szép fekete bőr belső volt, így azt is beszereztük, hogy a mi autónk belül is csinos legyen. 
Mik a további tervek az autóval?
Egyelőre csak annyi, hogy minél több találkozóra el kellene jutni vele, és be kellene mutatni a nagyérdeműnek, hogy bár talán sok hardcore veterános fájdalmára, de igen, ilyet is lehet csinálni egy jó öreg Zsiguliból! Mivel minden eladó, így csak egy jó ajánlat kérdése az egész hogy megmarad-e vagy sem. 

Kommentek

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.