Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat

Bírság, pótdíj, büntetés, amit szól

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.08.04. 07.00

Itthon az idő múlásával megsokszorozódnak bizonyos pótdíjak. Így fizethetünk egyazon kihágásért 14 875 helyett 59 500 forintot. Jól van ez így?

Talán szatyorban élek, de csak nemrég tudtam meg, hogy a Lajtán túl kedvezményeket kaphat az autós, ha a kirótt bírságot/pótdíjat gyorsan befizeti.

Külföldön pont ellentétes az elv: a fizetés meggyorsítását jelentős engedmények segítik, nem a drasztikus pótdíj-emelés X napon túl

A hazai gyakorlatot ismerve ez hihetetlennek tűnt, de egy másik témára készülve nemrég belefutottam ebbe a táblázatba az ADAC oldalán, és percekig némán meredtem a képernyőre. A legnagyobb német autóklub jogászai ugyanis összefoglalták benne azokat az engedményeket, amelyek a büntetések mihamarabbi befizetésére ösztönzik a járművek vezetőjét, illetve üzembentartóját. Pár példa:

  • Franciaország: a kihágástól függően 13-45 euró, azaz 4020-13 900 Ft összegű kedvezmény
  • a) a helyszíni elismerést követő 3
  • b) a bírsághatározat kézbesítését követő 15
  • c) az automatizált közlekedés-ellenőrzésből származó bírság kézbesítését követő 30 napon belül fizetve. A kézben tartott mobiltelefon használata így 35 helyett 22 euró (6800 Ft), a lakott területen kívüli 20 km/órás sebességtúllépés tétele 135 helyett 90 euró (27 810 Ft).
  • Görögország: 50% lejön a bírság összegéből a helyszíni elismerést vagy a határozat kézbesítését követő 10 napon belül fizetve.
  • Spanyolország: 50% levonható a bírság összegéből a helyszíni elismerést vagy a határozat kézbesítését követő 20 napon belül fizetve.
  • Szlovénia: 50%-kal alacsonyabb tételek helyszíni vagy 8 napon belüli fizetés esetén.

Most ne is azon ragadjunk le, hogy a telefonhasználatért itthon az alapdíj nem 10 815 forint, mint Franciaországban, hanem közel a háromszorosa. A tarifák eltérőek, van, amit itt, van, amit ott vesznek szigorúbban. (Részletes összefoglaló az európai büntetési tételekről ezen a linken.) Az a lényeg, hogy az államgépezet nem csak erővel lép fel a vétkes ellen, hanem igyekszik motiválni őt a bírság befizetésére, aminek a legkézenfekvőbb módja az engedmény.

Fizess, mert megjárod!

Érdekes, hogy itthon pont ellentétes elvet követnek az autóssal szemben eljáró szolgáltatók, valamint a rendőrség is. A “fizess hamar, mert jobban jársz” alapállás helyett a “fizess hamar, mert keservesen megjárod” elv érvényesül.

Sosem fogom megérteni, mitől lehet súlyosabb egy kihágás büntetése egyedül az idő múlásától?

Például az országosnak hitt, valójában Pest megyei matricás autók után a szerkesztőségből ketten is befizettük pár hete a 14 875 forintos bírságot, ami 30 nap után a négyszeresére, 59 500 forintra emelkedik. Már megint bírságot írtam, “Pedig itt polgári jogi szerződés van a felek között, a szolgáltató nem róhat büntetést az üzembentartóra, hanem pótdíjat szab ki” – pontosítja a helyzetet dr. Hankó Faragó Miklós ügyvéd.

Technikailag a fent citált példákhoz hasonlít a hazai jogszabály is: adott időn belüli és túli befizetéssel változik a díj. Ezt azonban nem tudnánk kedvezményként felfogni, mivel az alappótdíj 14 875 forint, nem pedig 59 500 a normál tarifa, amit negyedelnek 30 napon belüli befizetéskor. De talán jobb szájízzel fogadnák ugyanazt a csekket az autósok, ha fordítva kommunikálnák.

Miért ennyi az annyi?

Hasonló az arány a 15 napon túl mintegy háromszorosára ugró parkolási pótdíjakkal és a rendőrség által megállapított szabálysértési összegekkel, ahol az 5000-50 000 forintos sávról vált át 5000-150 000 forintra a büntetés, ha nem ismerjük el a helyszínen a nekünk felrótt kihágást, ragaszkodunk az igazunkhoz, és szabálysértési előadó elé kerül az ügy.

Négyszeres pótdíj: miért ennyi?

Személyautóra 14 875 vagy 59 500 Ft a sztrádahasználati pótdíj 30 napon belül vagy túl befizetve

Személyautóra 14 875 vagy 59 500 Ft a sztrádahasználati pótdíj 30 napon belül vagy túl befizetve


Igyekeztünk megtudni, miért emelkednek egyáltalán, és miért ugranak ilyen drasztikusan a pótdíjak 30 nap után, ha a kocsin nem volt érvényes e-matrica, esetleg elírták a rendszámot, nem megfelelő kategóriára vagy érvényességi időre váltotta meg az ügyfél az úthasználati jogosultságot. Azt kérdeztük a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivőjétől, hogy:

– Eleve mi indokolja a pótdíj növekedését az idő múlásával?
– Miért pont 30 nap után jön az ugrás?
– Miért nő a négyszeresére a pótdíj összege?

Kibédi-Varga Lajos, a NÚSz Zrt. szóvivőjének válaszai az ügyben:

“Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról 36/2007. (III. 26.) GKM-rendelet (díjrendelet) tartalmazza a fizetendő pótdíjak összegét. A díjrendelettel kapcsolatos jogalkotási kérdések a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatáskörébe tartoznak. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. az e-matricás rendszerben az úthasználati jogosultság (e-matrica) értékesítését végzi, valamint az ellenőrzési és pótdíjazási feladatokat látja el. Szakmai álláspontunk alapján a pótdíjazás szabályai megfelelőek a befizetési fegyelem biztosítása szempontjából. Az alap pótdíj befizetésére rendelkezésre álló 30 napos határidő a tapasztalatok alapján elegendő a befizetés teljesítéséhez. A 30 nap utáni emelt összegű pótdíj kiszabása és a pótdíjak mértéke kellő visszatartó erővel bír, hatékony fellépést biztosít a jogosulatlan úthasználókkal (bliccelőkkel) szemben. Megjegyezzük, hogy a pótdíjak összege közel 10 éve változatlan.”

Pedig létezik más gyakorlat – veti fel dr. Janklovics Ádám, állandó jogi szakértőnk. “Elég a tömegközlekedési vállalatra gondolnunk: a bliccelés pótdíja 16 000 Ft, de ha azonnal, a helyszínen befizeti az illető, akkor 8000” – említ egy példát a Dr. Székely ügyvédi iroda munkatársa.

Meghalt Mátyás király, oda az igazság: ha nem az autósnál van technikai gond, a következményeket akkor is ő állja. 15 napon túl háromszoros áron

Autósként azt érzékelem, hogy az állam különféle szervei, a rendőröktől a közterület-felügyelőkön át az autópályamatrica-ellenőrökig remegve várják, hogy elkövessek valamilyen szabálytalanságot, amiből teljesíthetik esetleges bírságtervüket. Tényleg, mintha a mozgóbérük függne attól, hogy sikerül-e alaposan megszórni a közlekedőket pótdíjakkal és bírságokkal.

Nincs ugrálás - üzeni a kormány a a szabálysértési bírságok sávjaival. Az 5000-50 000 Ft helyett ha nem ismerjük el a helyszínen a nekünk felrótt kihágást és szabálysértési előadó elé kerül az ügy, 5000-150 000 forint a büntetés összeghatára

Ismerek több embert, aki úgy zárja el bugyellárisát a mindig éhes államkassza képviselői elől, hogy megpróbálja centire betartani a helyenként életszerűtlen szabályokat is, dacolva a többi autós haragjával. A közlekedés biztonságát úgy egészében nem biztos, hogy előrébb viszi, ha a munkák szüneteltetése alatt le nem takart sebességkorlátozó táblák szerint autóznak, például az épülő-szépülő 8-as út mellett.

A hasznos autós szabálytalan?

Szavazás

Márpedig a hazai pótdíjazási és büntetési rendszer

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
De az állam éber, lehúzásra kész szereplőinek viselkedésében nemcsak a tetemes kiadások aggasztanak. Komolyan jobban fáj, hogy fordítva ülünk a lovon. Ebben a feje tetejére állított rendszerben az állam abban érdekelt, hogy ne működjek együtt vele, ne tartsam be a szabályokat, mert abból nem tud még több pénzt átcsoportosítani tőlem a saját zsebébe. A szabályok sokszor nem a közösségi élet zökkenőmentességét szavatolják, hanem pénzbehajtásra teremtenek lehetőséget. A bevételmaximalizálásra rákaptak egyes önkormányzatok is, lásd a térfigyelő kamerákkal kiszórt bírságok tömegét.

“Itthon egy megtorlás és pénzbehajtás jellegű rendszer működik a drasztikusan emelkedő pótdíjakkal, a szabálysértési bírságolási rendszerrel, és az objektív felelősségi szabályozással. A rendszer arra az állami vélelemre épül, hogy az autósok notórius szabályszegők, úgy is kell velük bánni, és minél több pénzt kell behajtani tőlük a költségvetés számára” – mondja dr. Hankó Faragó Miklós ügyvéd, aki jártas az autós érdekvédelemben. Nagyon úgy érzem, hogy igaza van. És szerintetek?

Kommentek

  • wb312

    Miért nincsenek megnevezve soha azok a személyek ,akiknek a nevéhez fűződnek ezek a megtorló szabályozások. Egy sor sarcot befizetünk az autónk után ,a benzint is megvesszük két és fél-szeres áron, fizetünk még egyszer az út-használatért és még egyszer ,hogy parkolhassunk. Ezek a nem Magyarországhoz lojális szarháziak hány bőrt akarnak még lenyúzni?

  • DTF

    wb312: én sem értem ezt: miért nem lehet nyilvánosságra hozni az ‘ötletgazdák’ nevét? pl. a teganpi mobilt veszünk a raboknak c. Aki ezt kitalálta, arra kíváncsi lennék!
    Az emberek 80-85% szerint igazságtalan a rendszer itthon (a cikkről beszélek természetesen). Ennek alapján összefogás kéne és érvényesíteni a többség akaratát! De nem, sajnos csak páran vannak olyanok, akik tennének is vmit…

  • Nyesamu

    wb312

    Szerinted ki-mi lehet az oka hogy Magyarországon a Magyart üldözik?
    Magyar ellenes szabályozással van tele minden.

    DTF

    Nem az emberek szerint igazságtalan a rendszer,hanem a tények miatt.
    S még ez sokkal rosszabb lesz,ha valaki azt hiszi nincs lejebb,majd meglepődik rendesen.

  • sajttutac

    Nézzük a bírságolás “fordítottját” és akkor máris kedvezőbb az összeg -bár befizetni valamilyen bírságot sose jó – szerintem.A cikk elején írta a szerző: …14875 helyett 59500 forint… Tehát ha a jogalkotó úgy fogalmazna,hogy a bírság összege 59500 ft ,de ha Te kedves autós ezt befizeted 15 napon belül akkor csak 14875 ft ,ha 15 nap ás 30 nap közötti a befizetés akkor mondjuk legyen 36500 ft így mindjárt “ugyanolyan kedvesek” lennének a bírságoló szervek ,mint a Lajtán túl.Ha viszont 30 nap után fizetsz akkor ne pótdíj legyen hanem a mindenkori jegybanki alapkamat x-szerese/nap,ha fellebbezel akkor az állítsa meg a folyamatot és csak a kivizsgálás után számolódjon az összeg tovább.

  • amadea

    Én sem értem miért büntetik a becsületes magyar embereket. Mi az autópályán vettük észre, hogy elfelejtettünk matricát venni, mert korábban egy másik autóval utaztunk és arra már aznap vásároltunk. 15 perc menetidő után megvettük a 10 napos matricát egy útra és 2 hét múlva jött a büntetés 15 000 Ft-ról. Tehát, jobb lett volna nem is venni, ha már elfelejtettük az elején, mert a feledékenységet büntették!!!Így becsületesen megvettük a matricát plusz büntetést is fizettünk. A Fogyasztóvédelem tájékoztatott, hogy így JOGSZERŰ! Nem csoda ha mindenki trükközik ebben az országban!

  • Kanyaró Malvin

    Autópályán tényleg kellene valamilyen türelmi idő. Ha a szabálysértés napján megveszed az első kúton, vagy neten, sms-ben és utána még 9 napig úgyis érvényes, akkor ne büntessék meg az autóst. Pláne, hogy az előző Orbán-kormány idején elvették a négynapos matricát is.

    Egyetértek az ügyvéd úrral: ez kaszálás az államnak, de kasza helyett már kombájnnal jönnek ránk. A Baross utca és a körút sarkán pont ugyanannyira veszélytelen jobbra fordulni, mint a többi körúti utcából, tavaly az Origo szerint mégis 280 milliónyi bírságot szórtak ki. 50 000 Ft, rá is álltak rendesen a bankautomatára. Szemétség így lehúzni azokat, akik nem kerülnek a Rigó utcán át.

  • menőmanó

    “A rendszer arra az állami vélelemre épül, hogy az autósok notórius szabályszegők, úgy is kell velük bánni…”

    Ez szerintem is így van, ezért nem is okozok nekik csalódást. :)
    Annyira túl vannak biztosítva a dolgok és annyira abnormálisak a korlátok, hogy még az is megszívhatja, aki próbálja őket betartani.
    Én nem is próbálom, így sokkal nyugodtabb az életem és élvezetesebb a vezetés is.

  • Kempelen

    Sajnos az autósok egy jelentős része notórius szabályszegő. Büntetni kell, nagyon és akkor 1-2 év alatt talán rend lesz, de legalábbis normálisabb közállapotok!

    Nem üldöznek itt senkit, tessék megnézni, hogy hiogy autóztok?!

  • Kempelen

    Amadea! 2 hónapja jártam úgy, mint amit írsz. Hazaértem, megvettem a matricát és semmi bírságot nem kaptam. Nem kell ez a hisztériakeltés!

  • Kempelen

    Lányok!

    Autózok egy évben 30 ezer kilométert. legutóbb 2009-ben büntettek meg gyorshajtásért! Tessék megpróbálni figyelni.

  • DTF

    Kempelen: 12 éve vezetek. Szinte minden szabályt betartok és odafigyelek. Aki ismer tudja h az irányjelzés a mániám, mindig használom. Soha nem büntettek még meg, egészen eddig a hétig, és miért, mert nem használtam állítólag az indexet :)
    Egyértelmű volt h az autóm miatt tették, szórakozásból, sőt még mondták is h ‘ők’ ketten vannak az én állításommal szemben és ne aggódjak, csak 10eft… Mivel nem értettem egyet, így még szondát is fújattak leellenőriztek h nem-e állok kőrözés alatt… más lehetőség nem lévén elfogadtam és aláírtam a csekket. Ja, és a legjobb h volt kamera a rendőrautóban, de állítólag nem működött és úgy sem nézhetném meg a ‘bizonyító’ felvételt.. persze, mert akkor tisztán látszódna h használtam az irányjelzőt…

  • nilsholgersson

    DTF: Majd legközelebb veszel magadnak egy kamerát, amin hallatszik is az index kattogása kanyarodás közben, illetve a nem indexelésről szóló beszélgetés is, ezzel meg majd csinálsz valamit. Addig meg fizesd csak, amit kell.

  • DTF

    Van autos kameram, de nem ebben az autoban (ezt nem olyan reg hasznalom, meg nem vettem bele). De mar tobbszor porbaltam: meg zene nelkul sem hallatszik a menetzaj miatt az index kattogasa sajno uh ez tuti nem jonne be.
    Hangfelvetelt a rendori beszelegetsrol? Azonnal ki kell szallni, nem volt idom a telo hangrogzitojet bekapcsolni meg nem is gondoltam ra… Es ha meg bemutatom akkor tuti elovesznek mert ugy vettem fel h nem szoltam rola.
    Arrol ne is beszeljunk h sem a hnagfelvetel sem a kepi nem hiteles…
    Koszonjuk magyar ‘jogrendszer’ es torvenykezes…

  • amadea

    Kempelen! Add meg az email címed és átküldöm a felszólító levelet, majd miután elküldtem az autópálya üzemeltetőknek a matrica befizetéséről a bizonylatot, azt írták, hogy nincs tolerancia, az utazás megkezdése percétől érvényes matrica kell. Mellékelem neked a fogyasztóvédelem levelét is szívesen. Elintézed nekem, hogy visszakapjam a 15 ezer FT-ot? Akkor nem keltek hisztériát!!

  • Kempelen

    DTF! Ezt a procedúrát velem is megcsinálták, nem találtak semmit, elengedtek. Engem a telefonálásról akartak meggyőzni, pedig kihangosító van mindegyik autómban.
    Nos, amikor szépen elkértem a jelvényszámukat, ezt feljegyzeteltem, és jeleztem, hogy most, ha hazaértem jelzem a szolgálatvezetőjüknek az esetet, véget ért az inzultus.

    Nem szabad aláírni csekket. Jelentsen föl, bizonyítsa be….egy fillért sem fogsz fizetni. Hallgass rám. Ha aláírod a csekket, akkor a szabs.tv. értelmében elismered a felelősségedet.

    Nem ezekről az esetekről írok, hanem az általános közlekedési morálról, arra pedig úgy tűánik a bírság a megoldás! Támogatom!

  • Kempelen

    Amadea! Nem kell átküldened, van saját tapasztalatom. Ha aznap megveszed, nem küldenek csekket.

  • zoldfulu2000

    Egyrészről sajnos itthon szabályozás rendszerint annyira kretén mint saját magunk. Az emberek sportot űznek a trükközésből és büszkélkednek azzal hogy átverik az államot és ezzel saját embertársaikat is.

    És teljesen apatikusak arra hogy egy szabályozás jó vagy rossz. Hiányoznak a nem politikai bármunkában végzett oknyomozó riportok, ahol nem csak a propaganda a cél, és sajnos a politikusok is politikai támadásnak vesznek minden kritikát.

    De hogy a konkrét vitához szóljak, ha jól emlékszem a legutóbbi változtatásoknál sikerült egy apró kis módosítást eszközölni (kiiktatva a matrica utólagos megvételét) ami önmagában még indokolható is lenne a bliccelés elleni fellépéssel, csakhogy a magyar rendszer megint nem olyan mint máshol.

    AZ osztrákoknál pl a határnál tudsz kártyával matricát venni, kishazánkban a legnagyobb átkelőknél sem. Eddig azt javasolták, menjünk el az első benzinkútig feketén (hátha nem áll épp rendőr ott), így viszont már ez a gyakorlati megoldás sem pótolja a magyar rendszer trehányságát. Pedig mindössze a kártyaolvasó kellene a bódékba…

    Most tekintsünk el attól hogy mekkora tolvaj trágyadombban fogadja Magyarország a nyugatról érkező vendégeket… Agyarország, én így szeretlek… http://autossagok.blog.hu/2015/07/25/a_hegyeshalom-blues

  • The Good Boy

    Lenne nekem is pár szösszenetem a cikkel kapcsolatban.
    1./ szerintem is túlzó és sok esetben indokolatlanul abnormális a szabályozás és a díjtételek, de erre vannak kivételek is idehaza és külföldön is (pl.: nyugat-európa egyes országaiban a rendőr, ha műszakilag alkalmatlannak találja a kocsidat/buszodat/teherautódat/vagy hallottam már nagymotorról is, visszatartja és csak tréllerrel, vagy a bemutatott javítás (!!!) után mehetsz tovább, a bírság megfizetését követően. Idehaza mikor fog az NKH a személyautók állapotával foglalkozni? Mennyi tragikus állapotú autó gurul az útjainkon? Csak az állandó hisztim: Minden második autó fényszórója rosszul van beállítva (kis kocc után az egyik fényszóró majdnem mindig csálén világit). Senki nem foglalkozik vele. Az autós leszarja, hagy villogtasson a szembejövő, a műszakin is leszarják (3 autó van a családomban, 25. éve van jogsim és autóm. Eddig 1(!!!) műszaki vizsgán tolták az autó elé a fényszóró beállítására és ellenőrzésére szolgáló eszközt. Azt is vagy 17-18 éve). No comment
    Ellenpélda a lakhelyemhez közeli kisváros: a parkolási bírság 1.500.- HUF, de ha 1 munkanapon belül befizeted, akkor csak az 50%-t kell fizetni
    2./ a tisztelt szerző egy országos autós médiafelületen próbáljon meg pontos lenni: a mobiltelefon használata 10.000.- HUF, nem pedig a 10.815.- HUF háromszorosa!
    ugyanide tartozik: “…hogy megpróbálja centire betartani a helyenként életszerűtlen szabályokat is, dacolva a többi autós haragjával. A közlekedés biztonságát úgy egészében nem biztos, hogy előrébb viszi…”
    Attól, hogy életszerűtlen egy szabály, attól még szabály marad, és a szabályokat a mondással ellentétben nem azért alkotják, hogy legyen mit megsérteni, hanem, hogy be legyen tartva. Nekem sem tetszik az ésszerűtlen szabályozás, de ez van, megpróbálom betartani. Ahogy a kint felejtett korlátozásokat is. Amíg a tábla kint virít az út szélén, addig érvényben van (viszont láttam már idehaza is olyat, hogy estére befordítgatták a nappal használt táblákat, igaz ez ritka, mint az ingyenesen kiváltható magyar zöldrendszám:D)

    Kemptelen, DTF: Én is ezer éve vezetek, én is csak egyszer kaptam bírságot: három éve nyaralás során egy települést elkerülő úton haladtam erdős területen (tehát nem lakóházak között. Hátulról kapott le a trafi 79.-el, nem fékeztem, pedig el kellett haladnom a mérőkocsi előtt. Google maps-l végignéztem az adott szakaszt, végig 90-es szakasz, sehol 50-es tábla, mint ahogy a bírságban írták (gondolom, valami mobil tábla volt kihelyezve, 50 centire a földtől, ahol előzés közbe nem is láthatom). Útépítés, vagy egyéb indok sem volt. Szó nélkül befizettem a 45 ezret, pedig nem esett jól. Ráadásul nyaralás után 2 héttel kaptam meg a szerelmes levelet, a lakhelyemtől 300 km-re lévő helyről, nem igazán az az ideális eset, ahol izmozni lehetne a hatósággal, mert a költségek nagyobbra jönnek ki mint maga a bírság.

    Autópálya bírságról: régebben tényleg volt valami türelmi idő a rendszer frissítése napi pár alkalommal volt, így általában belefért, ha a felhajtás után lett megvéve a e-matrica. Egy ideje viszont real time-ban dolgozik a rendszer, tehát, ha áthaladsz egy kamera alatt, és akkor éppen nincs “jegyed”, akkor micike már csomagolja is a bírságról a levelet.

  • DTF

    Kempelen: attól függ h mikor csinálták ezt meg veled, mert ha több évvel ezelőtt, akkor ugye mások voltak a szabályozások, most azért sokkal nehezebb bizonyítani és ha nem sikerül, akkor nem 10 ezret fizetsz, hanem akár százezreket.
    Először feljelentést akartam, de miközben írták, gondolkodtam és jobbnak láttam inkább fizetni és aláírni, mert a mai körülménynek között szinte esélytelen h bizonyítsd az igazad.
    Persze ha piros lámpánál kaptak volna el, ahogy átmegyek és tudom h nem mentek át, akkor ott feljelentés lenne, nem pedig 300 rugó (vagy 100)

  • Kempelen

    DTF! Nem olyan régen.

  • emil16

    Üdv!
    Nem is biztos, hogy teljesen klappol. De azért a mai helyzetről ad képet.
    A fiam biciklivel egyenesen közlekedett, egy autós elkerülte és jobbra lefordult. Természetesen fellökte. Meg sem állt, a mögötte közlekedő autós ment utána. Csak leszorítással tudta megállásra kényszeríteni, dudálásra nem állt meg. Rendőrségi helyszínelés. Eddig sima az ügy, gondolnánk.
    Következett az eljárás. Onnan az értesítő már gyanús volt. “Az ön ellen folyó szabálysértési eljárás” így kezdődött. Természetesen rögtön ügyvéd segítségét kértem (szerencsére van egy barátom). Az autós meghallgatásának idő pontján az ügyvéd ott akart lenni. Bejelenetkezett, a kihallgatást végző rendőr mismásol, hogy nem olyan nagy ügy stb. Kiderült, hogy már az előzőnap megtörtént a meghallgatás. Ez még megtörtént egyszer, kétszer. Aztán, mivel nem tágított az ügyvéd, még is összejött. Ott aztán a ” ha ön elkerül egy biciklist elsőbbsége van-e jobbra fordulásnál” kérdésre igennel válaszolt. Kétszer is mert a rendőr elsőre nem akarta jegyzőkönyvbe venni. Így aztán mit volt mit tenni, elmarasztalták. (A cserbenhagyás már nem is volt téma az elejétől fogva.) Példát statuáltak: 15.000,- forintos bírságot szabtak ki az autósra, aki elütötte, cserbenhagyta és az egészet vitatta. (nem tudom kinek a kije volt az autós) De már örültünk, hogy nem a fiamat marasztalták el. :-)
    Előtte, szintén a fiammal történt, egy pesti mellék utcában. Piros lámpa, szétnéz, senki, átgurult a túloldalra. Honnan-honnan nem egy rendőr ott terem. A vége egy 30.000,- forintos bírság. A maximum 35.000 ebben az esetben. De mivel első eset volt így “csak ennyi”.
    Hát ennyit az igazság a mérték stb-ről.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.