Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.07.27. 16.00

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok – többek között.

Egészen pontosan így kell fogalmazni: csodaszép autók IS érkeznek a csúcsra járatot használtautó-import hullámain az országba. Sokat írtunk már a behozatal gerincét alkotó, leharcolt roncsokról, ez a cikk inkább kicsemegézi a Datahouse adatbázisának 57 ezer autójából  – bizony, ennyi használt jött be az országba 2015. első félévében – a legérdekesebbeket, a legizgalmasabbakat, és a legszebbeket.

Van, aki az alábbi használt autókért ad pénzt, jellemzően nem keveset.

Sportkocsik

Több évesen is nyilván drága mulatság Porschét venni, ennek ellenére talán kevesen találnák el, hogy idén fél év alatt 140 darabot hoztak be a kereskedők, nepperek és a magánszemélyek Magyarországra. A legtöbb Cayenne volt (53 darab), viszont meglepő módon 911-esből (29) ha hajszálnyival is, de több érkezett, mint Panamerából (28), valamint Boxsterből is érzékelhető mennyiség jött (21).

Aston Martinból már csak 3 darab használt DB9-est vásároltak honfitársaink egy Vantage mellett, sajnos ennyivel nem javul Budapest utcaképe, és Ferrariból is jött 5 példány. Egy-egy 612-es, California és 458-as, plusz 3 darab, a használtpiacon talán a legkönnyebben elérhető 430-asból. Az olcsóbb testvérnek számító Maseratiból már 14 talált magyar vevőre, ebből 4 Quattroporte, 4 viszont a még újdonságnak számító Ghibli.

A márkát 1913-ban Lionel Martin alapította társával, legelső kocsijukkal mindjárt beneveztek egy hegyi versenyre, amit megnyertek. A hegyet Astonnak hívták, át is nevezték a kocsit. Sajnos a használt autók importja sem növeli nálunk a patinás V12-esek számát

Az olcsóbb japán sportkocsikat is joggal szeretjük, 6 darab Nissan 370Z mellett 3 darab 350Z is hazagurult a saját lábán, avagy tréleren 2 darab GT-R mellett. A Toyota is ott van a listán 10 darab fantasztikus GT86-ossal és 7 MR2-essel, aki jót akar magának kevés pénzért, nézzen körül ezek hirdetései között. Amennyiben a sportkocsik közé vesszük a Mazda remek MX-5-ösét, az nyert 118-cal.

A Jaguar kifutott XK szériájából 7, míg az utódnak számító F-Type-ból 3 érkezett az országba 2015 első felében. Mivel pár napja szálltam ki utóbbi 550 lóerős R változatból, az F-Type újdonsült tulajdonosait most különösen irigylem, a Jagre jellemző nagy áresés miatt bizonyára durván az új áruk alatt szerezhették be őket. Őszintén szólva a 4 darab R8-as Audi kevésbé hoz lázba.

Veteránok

Itt nyilván sokkal kisebb számokról beszélünk, viszont az előzőeknél is érdekesebb autókról. Valószínűleg a legidősebb Magyarországra behozott négykerekű lehetett idén az a Ford T-Modell, amit 1908-1927 között gyártottak, de érkezett 2 Citroën 2CV is, és egy Jaguar MK2 is – sajnos évjáratot nem közöl a Datahouse felhasznált adatbázisa.

1959-től 1968-ig gyártották, szedán, kupé és kabrió karosszériával. A Mercedesnél akkor nagyrészt Barényi Béla mérnök feladata volt az autók passzív biztonságának növelése. Részben az ő munkájának eredményeként a W111 lett a világ első tudományosan törő autója, miután a pontonon kikisérletezett gyűrődő zónákat ezen már tudatosan alakították. Kora legbiztonságosabb autója volt, kupé változatban minden idők egyik legszebbje maradt

A két személyes kedvencem az első félév importjából a legendás Porsche 356-os, és minden idők egyik legelegánsabb autója, a W111-es Mercedes (1-1 darab). Sajnos egyiknél sem tudjuk, hogy kabrió érkezett kis hazánkba vagy zárt kasztnis változat. Merciből W107-est is behozott egy Dallas-rajongó, plusz két, remélhetőleg csodaszép állapotú Volvo Amazon is jött, és egy ős-Land Rover Series III. Ezeknél pontosabb adataink nincsenek.

Elektromos autók, hatótávnövelősök

Az új villanyautók értékesítésénél a használtak piacán komolyabb számokat látunk, mondom ezt úgy, hogy még mindig morzsának számít a torta egészéhez képest ez a “mennyiség”.

Kimagaslik a mezőnyből 19 behozott példánnyal a Nissan Leaf, a 2011-es Év Autóját az elmúlt 2 év nagy slágere, a Tesla Model S követi, de már csak 4 darabbal. A szigorúan véve még egy évesnek sem mondható BMW i3-ból ugyanúgy 3 jött be, ahogyan az elektromos autók egyik úttörőjének számító Citroën C-Zeróból.

Jellemzően 17 és 19 millió forint között mozog a piacon a legnagyobbrészt 2012-ben gyártott Karmák ára. Amikor 2009-ben először beleültem az akkor Frankfurti Autószalonon, rögtön beleszerettem. Pedig az még egy igencsak előszériás, elképesztően ronda illesztési hibákkal teli autó volt, amiben újonnan szétmállott már a bőr varrása. A gyártás leállítása után is félnék ettől a miniszériás, áramos-benzines szörnytől, és nem az 1300 Nm-nyi maximális nyomaték miatt

A hatótávnövelősök között 6 darab Opel Amprea vezet (plusz 1 Volt), és akadt egy bátor is ezen a vidéken. Nem igazán tudnék hiteles szervizet ajánlani annak a honfitársunknak, ha magánszemély, aki vett egy Fisker Karmát. Elképesztően szép autó, de…

Izmos németek

Sajnos nem lesz kerek a cikknek ez a része, ugyanis miközben az adatbázis rögzíti az M-es BMW-ket és az RS-es Audikat, addig az AMG-s Mercedeseket nem. A világ legrégebbi, és egyik legkedveltebb autómárkája mellé csak modellnevek vannak feltüntetve, úgy mint E-Klasse.

Maradnak hát a riválisok: a 35 darab M5, és a 26 darab M3 messze a legnépszerűbb volt, de 3 darab Alpina BMW-t is rögzített a statisztika. RS Audiból 7 érkezett, az adatbázis szerint 7-féle S változatból összesen 44 darab.

Amerikai batárok

Rengeteg szebbnél szebb autót konténereztek be a tengerentúlon leendő magyar tulajdonosaik örömére, a teljesség igénye nélkül szedtem ki közülük az érdekesebbeket.

Hadd kezdjem mindjárt egyik nagy kedvencemmel, a Chevrolet Monte Carlójából is behoztak egyet, máris irigykedem, sajnos nem tudni az évjáratát, pedig nagyon nem mindegy. Természetesen szerepel a listán 6 darab Camaro és 7 Corvette, de érkezett 1 Blazer is.

Ha azt nézzük, hogy 1970 óta kétszer leállította a Monte Carlo gyártását a Chevy 1988-ban és 2008-ban), akkor nem tűnik sikeres modellnek, pedig a 70-es években készült változatok a legvonzóbb amerikai autók közé tartoznak. Évekig az 5,7-es blokk volt a legkisebb benne, igen, jól olvasta! Ezen felül szerelték 6,6-os és 7,4 literessel is az első években

Szavazás

Ha ingyen adnák, de onnantól neked kéne fenntartani, melyik kéne?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A többi amerikai márka nagyságai közül 2-2 darab Dodge Charger és Dart mellett 1 Viper is bejött az országba, Cadillacből szintén 1-1 Eldorado, deVille, SRX, XTS és Escalade, CTS-ből viszont már 5. Ott van a listán 1 darab Mercury Grand Marquis, Pontiac GTO, Fleetwood Southwind, Chrysler Crown Imperial, Lincoln Continental, és 2 Navigator.

No de mennyi a kereskedők örök kedvencéből, amire mindig lesz vevő, a Ford Mustangból? 5-10-20…, vagy több? Fél év alatt összesen 28 érkezett, sajnos ezekről sem tudjuk, hogy az 1965-ös születés óta melyik példány melyik generációhoz tartozik.

El ne felejtsem a könnyű műfaj kedvelői miatt, bejött 4 darab Hummer H3-as is.

Kommentek

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.