A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

Hungaroring - Ferrari Racing Days

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.26. 06.00

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari Racing Days-ről.

Régen járt nálunk a Ferrari legkülönlegesebb versenysorozata, a Racing Days. Ami tulajdonképpen a benzinre gerjedő milliárdosok elképesztő játszótere, profi kiszolgálással, versenyhétvégéket idéző hangulattal. El lehetne merülni az irigység mocsarában, de nézzük inkább a jó oldalát! Ezek a gépek, Michael Schumacher legendás világbajnok Ferrarijai, az őrület új szintjét megnyitó Ferrari FXX K szinte csak ezen a rendezvényen látható mozgásban, benzint és gumit égetve, valódi versenytempóban az aszfalton. 

Vettel tudatosan nem szerepel a képeken. A rendezvény fő húzóarcaként mindenki vele foglalkozott, minden újság arról írt, melyik polkorrekt szöveget lövi el az összecsődített újságíróknak, illetve, hogy mennyire készségesen körözött a szerencsés nyertes rajongókkal, hogy rakta el a Ferrari F12 hátsóját. 

Ezért most inkább a háttérre, a paddock világára, a műhelyek részleteire koncentrálunk.

Ahol minden a Ferrari márkáról szól, ott szinte elvárt egy ilyen dekorációval feldobott robogó felbukkanása.

Az XX programnak nincs köze a három X-el jelölt filmművészeti alkotásokhoz, bár az élvezeti faktor valószínűleg azonos. A kiválasztott tehetős Ferrari FXX, 599XX, és FXX K tulajdonosoknak így nyílik lehetőségük körözni méregdrága pályaautóikkal, amelyek nem vehetnek részt közúti forgalomban.

F1 2007, a legutolsó típus, amivel egyéni világbajnoki címet szereztek az olaszok. Kimi Raikkonen akkor nem kis szerencsével végzett az élen, de idén esélye sincs, ahogy tökéletes csapattársának Sebastian Vettelnek sem.

Mondják, hogy a pénz nem boldogít. Viszont, ha egy világbajnok Ferrarival körözhetsz a világ legjobb versenypályáin, az igen.

Amikor az 1050 lóerő, és a 900 Nm nyomaték tapadást talál, akkor mindenkinek ez a látvány jut az FXX K-ból. A

Nem mindennapi parkoló - a paddock területére csak Ferrarikat vártak a szervezők, jöttek is szép számmal. A képen egy California T, Az eddigi 490 helyett büszke 560 lóerővel. Vadonatúj, 3,8 literes, nyolchengeres turbómotorja, mindezt úgy tudja, hogy 15 százalékkal takarékosabb is lett.

Ferrari 458 Speciale - Az egyik legerősebb, és lehet, hogy az utolsó szívómotoros (kis) Ferrari. 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint.

A Ferrari jelenleg legbrutálisabb alkotása az FXX K 1:14-es időt tud a fioranói tesztpályán. Ez öt másodperccel jobb az alapot adó LaFerrari idejénél.

A Ferrari nem kötelez rá, de az F1-es autók tulajdonosainak legjob Maranellóban tárolni a féltet versenygépet. Itt a szerelőgárda megfelelő gondját viseli, és természetesen csak gyári (mivel mással?) alkatrészekkel végzik a javítást.

Ahol fát vágnak ott hullik a forgács.

Munkában a szerelők.

Bár főleg önmaguk szórakoztatásáról szól a Ferrari Racing Days, azért a pályán történő események nézőként sem unalmasak.

A klasszikus Ferrari féle magamutogatás, amit imádunk. Ilyen V8-ast elrejteni vétek, hadd lássa az utca népe fedélnyitogatás nélkül is.

Korabeli autókhoz korabeli laptopok járnak.

Az aranykor darabja, mérnöki-művészeti alkotás. V10-es olasz módra. Ahogy az öt összefonódó leömlő trombitál, ahhoz nem hasonlítható semmi.

Az F1 2012, amivel Felipa Massa, és Fernando Alonso küzdött a világbajnoki pontokért. Jellegzetes lépcsős orrkialakítása miatt marad emlékezetes darab.

Többek között a fékek miatt jelenti a csúcsot még mindig a Forma-1. Ezek a csúcstechnológiás karbon-kerámia rendszerek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton. Read more: http://www.gpextra.hupont.hu/3/f1-technika#ixzz3guS4OpI0

Azért a pénz nem minden, aki F1-es autót akar vezetni, annak érdemes zsoké alkattal rendelkeznie.

Érdemes figyelmet fordítani a hátsó futómű kialakítására.

Vettel neve szerepel a karosszérián, de ez nem a 2015-ös autó, a parádékon inkább a közönség fülét terrorizáló szívómotorokkal szerelt, korábbi autók futnak.

Egy filléres darab, ami elengedhetetlen eleme a sebességmámor legmagasabb szintjeinek eléréséhez. Az egyedileg formázott ülés szavatolja a legjobb tartást egy F1-es autó karbonszálas karosszériájában ülve.

Nincs tükrözve a kép, itt valóban két darab áll az egyik legkívánatosabb, igen ritka Ferrari 458 variánsból.

Ha már hátulról készült kép, elölről sem maradhattak ki, de a szenvedélyesen agresszív kialakítás mellé jöjjön egy érdekes infómorzsa: A 4,5 literes motorral szerelt csődőr abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál

Kivételes szépségű darab, a pályát biztosító személyzet szolgálatában álló Opel Calibra. Nem Ferrari, de legalább vörös.

A két végén kialakított áramvonalidom a leszorítóerőt hivatott fokozni. Mindez azt jelenti, hogy az áramvonalas konfigurációban 50, az agresszívabb aerodinamikai beállítás mellett 30 százalékkal nőtt a leszorítóerő.

A rakéta Pirelli P Zero abroncsokon gördül, amelyekben speciális szenzorok mérik a gyorsulásokat, a hőmérsékletet és a nyomást.

Kísérleti, avagy labor autó, ki tudja mihez. A minket körbevezető Ferrari munkatárs szerint ezzel a konstrukcióval nincs mód F1-es alkatrészek tesztelésére.

Egymilliárdba kerül, mégis mind a negyvenet elkapkodták. Úgy tűnik minél drágább, ritkább egy Ferrari, annál hamarabb talál gazdára.

Brutális. Elcsépelt jelző de az FXX K esetén muszáj elsütni. A fejlet aero-csomag kecses hipersport-autóból egy eddig nem látott szintet nyitott meg, ahol még a leginkább kiégett milliárdos adrenalin függők is kapnak egy ájulásig ható adagot.

A szegény-gazdagok játéka: Ferrari 599XX

Üvegkupola alatt lakik a V12-es szörny, a narancsszínű vezetékek ere jelzi a lúdbőröztető előadás másodhegedűse a KERS rendszer jelenlétét.

Ide nem kell képalá. Nézzétek csak.

Ide nem kell képalá. Nézzétek csak. 

A hibrid KERS rendszert kifejezetten jelentős teljesítmény-fokozásra hangolták; a kormányon elhelyezett tárcsával négyféle üzemmód állítható be. A kvalifikáció limitált számú kör alatt hozza ki a maximumot a tárolóból, a Long Run módus hosszú távú versenyen optimalizálja a teljesítményt, a manuális rásegítés a vezető igénye szerint bevethető, pillanatnyi teljesítménynövelést takar, míg a gyorstöltés az akkumulátorok minél rövidebb időn belüli feltöltésére szolgál.

Kommentek

  • apaarpi

    “Ezek a csúcstechnológiás karbon-kerámia rendszerek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton.”

    Ez így nem jön ki, valamelyik szám nem stimmel.

    Az autók ettől még brutál gyönyörűek.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.