A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

Hungaroring - Ferrari Racing Days

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.07.26. 06.00

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari Racing Days-ről.

Régen járt nálunk a Ferrari legkülönlegesebb versenysorozata, a Racing Days. Ami tulajdonképpen a benzinre gerjedő milliárdosok elképesztő játszótere, profi kiszolgálással, versenyhétvégéket idéző hangulattal. El lehetne merülni az irigység mocsarában, de nézzük inkább a jó oldalát! Ezek a gépek, Michael Schumacher legendás világbajnok Ferrarijai, az őrület új szintjét megnyitó Ferrari FXX K szinte csak ezen a rendezvényen látható mozgásban, benzint és gumit égetve, valódi versenytempóban az aszfalton. 

Vettel tudatosan nem szerepel a képeken. A rendezvény fő húzóarcaként mindenki vele foglalkozott, minden újság arról írt, melyik polkorrekt szöveget lövi el az összecsődített újságíróknak, illetve, hogy mennyire készségesen körözött a szerencsés nyertes rajongókkal, hogy rakta el a Ferrari F12 hátsóját. 

Ezért most inkább a háttérre, a paddock világára, a műhelyek részleteire koncentrálunk.

Ahol minden a Ferrari márkáról szól, ott szinte elvárt egy ilyen dekorációval feldobott robogó felbukkanása.

Az XX programnak nincs köze a három X-el jelölt filmművészeti alkotásokhoz, bár az élvezeti faktor valószínűleg azonos. A kiválasztott tehetős Ferrari FXX, 599XX, és FXX K tulajdonosoknak így nyílik lehetőségük körözni méregdrága pályaautóikkal, amelyek nem vehetnek részt közúti forgalomban.

F1 2007, a legutolsó típus, amivel egyéni világbajnoki címet szereztek az olaszok. Kimi Raikkonen akkor nem kis szerencsével végzett az élen, de idén esélye sincs, ahogy tökéletes csapattársának Sebastian Vettelnek sem.

Mondják, hogy a pénz nem boldogít. Viszont, ha egy világbajnok Ferrarival körözhetsz a világ legjobb versenypályáin, az igen.

Amikor az 1050 lóerő, és a 900 Nm nyomaték tapadást talál, akkor mindenkinek ez a látvány jut az FXX K-ból. A

Nem mindennapi parkoló - a paddock területére csak Ferrarikat vártak a szervezők, jöttek is szép számmal. A képen egy California T, Az eddigi 490 helyett büszke 560 lóerővel. Vadonatúj, 3,8 literes, nyolchengeres turbómotorja, mindezt úgy tudja, hogy 15 százalékkal takarékosabb is lett.

Ferrari 458 Speciale - Az egyik legerősebb, és lehet, hogy az utolsó szívómotoros (kis) Ferrari. 4,5 literes motorja a mezei alapmodell 570 lóereje helyett 605 LE-re képes; a mindössze 1290 kg tömegű autó 3,0 másodperc alatt gyorsul százra, 200 km/óráig 9,1 másodpercig tart a sprint.

A Ferrari jelenleg legbrutálisabb alkotása az FXX K 1:14-es időt tud a fioranói tesztpályán. Ez öt másodperccel jobb az alapot adó LaFerrari idejénél.

A Ferrari nem kötelez rá, de az F1-es autók tulajdonosainak legjob Maranellóban tárolni a féltet versenygépet. Itt a szerelőgárda megfelelő gondját viseli, és természetesen csak gyári (mivel mással?) alkatrészekkel végzik a javítást.

Ahol fát vágnak ott hullik a forgács.

Munkában a szerelők.

Bár főleg önmaguk szórakoztatásáról szól a Ferrari Racing Days, azért a pályán történő események nézőként sem unalmasak.

A klasszikus Ferrari féle magamutogatás, amit imádunk. Ilyen V8-ast elrejteni vétek, hadd lássa az utca népe fedélnyitogatás nélkül is.

Korabeli autókhoz korabeli laptopok járnak.

Az aranykor darabja, mérnöki-művészeti alkotás. V10-es olasz módra. Ahogy az öt összefonódó leömlő trombitál, ahhoz nem hasonlítható semmi.

Az F1 2012, amivel Felipa Massa, és Fernando Alonso küzdött a világbajnoki pontokért. Jellegzetes lépcsős orrkialakítása miatt marad emlékezetes darab.

Többek között a fékek miatt jelenti a csúcsot még mindig a Forma-1. Ezek a csúcstechnológiás karbon-kerámia rendszerek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton. Read more: http://www.gpextra.hupont.hu/3/f1-technika#ixzz3guS4OpI0

Azért a pénz nem minden, aki F1-es autót akar vezetni, annak érdemes zsoké alkattal rendelkeznie.

Érdemes figyelmet fordítani a hátsó futómű kialakítására.

Vettel neve szerepel a karosszérián, de ez nem a 2015-ös autó, a parádékon inkább a közönség fülét terrorizáló szívómotorokkal szerelt, korábbi autók futnak.

Egy filléres darab, ami elengedhetetlen eleme a sebességmámor legmagasabb szintjeinek eléréséhez. Az egyedileg formázott ülés szavatolja a legjobb tartást egy F1-es autó karbonszálas karosszériájában ülve.

Nincs tükrözve a kép, itt valóban két darab áll az egyik legkívánatosabb, igen ritka Ferrari 458 variánsból.

Ha már hátulról készült kép, elölről sem maradhattak ki, de a szenvedélyesen agresszív kialakítás mellé jöjjön egy érdekes infómorzsa: A 4,5 literes motorral szerelt csődőr abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál

Kivételes szépségű darab, a pályát biztosító személyzet szolgálatában álló Opel Calibra. Nem Ferrari, de legalább vörös.

A két végén kialakított áramvonalidom a leszorítóerőt hivatott fokozni. Mindez azt jelenti, hogy az áramvonalas konfigurációban 50, az agresszívabb aerodinamikai beállítás mellett 30 százalékkal nőtt a leszorítóerő.

A rakéta Pirelli P Zero abroncsokon gördül, amelyekben speciális szenzorok mérik a gyorsulásokat, a hőmérsékletet és a nyomást.

Kísérleti, avagy labor autó, ki tudja mihez. A minket körbevezető Ferrari munkatárs szerint ezzel a konstrukcióval nincs mód F1-es alkatrészek tesztelésére.

Egymilliárdba kerül, mégis mind a negyvenet elkapkodták. Úgy tűnik minél drágább, ritkább egy Ferrari, annál hamarabb talál gazdára.

Brutális. Elcsépelt jelző de az FXX K esetén muszáj elsütni. A fejlet aero-csomag kecses hipersport-autóból egy eddig nem látott szintet nyitott meg, ahol még a leginkább kiégett milliárdos adrenalin függők is kapnak egy ájulásig ható adagot.

A szegény-gazdagok játéka: Ferrari 599XX

Üvegkupola alatt lakik a V12-es szörny, a narancsszínű vezetékek ere jelzi a lúdbőröztető előadás másodhegedűse a KERS rendszer jelenlétét.

Ide nem kell képalá. Nézzétek csak.

Ide nem kell képalá. Nézzétek csak. 

A hibrid KERS rendszert kifejezetten jelentős teljesítmény-fokozásra hangolták; a kormányon elhelyezett tárcsával négyféle üzemmód állítható be. A kvalifikáció limitált számú kör alatt hozza ki a maximumot a tárolóból, a Long Run módus hosszú távú versenyen optimalizálja a teljesítményt, a manuális rásegítés a vezető igénye szerint bevethető, pillanatnyi teljesítménynövelést takar, míg a gyorstöltés az akkumulátorok minél rövidebb időn belüli feltöltésére szolgál.

Kommentek

  • apaarpi

    “Ezek a csúcstechnológiás karbon-kerámia rendszerek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton.”

    Ez így nem jön ki, valamelyik szám nem stimmel.

    Az autók ettől még brutál gyönyörűek.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.